Suoraan sanottuna idioottimainen keksintö.
Olen ollut suurimman osan elämästäni, myös suurimman osan ravintoloissakäyntielämästäni savuttomana, enkä silti haluaisi poistaa tupakoitsijoiden nautintoa. Olen ollut niin allerginen, että kylmällä säällä tunnen nenässäni sen, kun joku astuu sisään bussiin ja hengittää viimisiä savuja ulos keuhkoista, vaikka istuisin takapenkillä. Silti en halua vainota tupakoitsijoita ravintoloissa. - Kirjastot, virastot, julkiset paikat, ruokaravintolat jopa, ei mitään väliä minulle - mielelläni olen savutta. Voin odottaa sen verran, että pääsen ulos sieltä. Mutta uskon, etten puhu pelkästään itseni puolesta, kun haluan polttaa tupakkaa samalla kun juon olutta. Pubit, klubit, diskot, anniskeluravintolat ja muut missä olutta myydään haluan savullisena. Vaikken polttaisikaan. Se paikka ei ole mikään porkkananpureskelupaikka. Jos terveellistä ympäristöä hakee, mene kasvattamaan luomuperunoita mieluummin kuin ahdistelemaan tupakoitsijoita.
Onko kellekkään ravintolaan töihin hakijalle ollut yllätys, että siellä myös tupakoidaan? Kuka ei ole koskaan kuullut / nähnyt / kokenut kenenkään polttavan tupakkaa ravintolassa? Jos on allerginen kissoille, älä hae leijonankesyttäjäksi.
Ennen tupakoinnin aloittamistani tiesin, että joillekkin se olut tuo mukanaan sen, että tekee röökiä mieli. Moni ystäväni tupakoitsee ainoastaan kun juo olutta ravintolassa. Nyt kun poltan _ymmärrän_ tämän.
En tiedä mitä muut menevät ravintolaan tekemään, mutta minä pidän hauskaa. Ehkä olen jotenkin outo, mutta kun pidän hauskaa, vahvistaa sitä tunnetta se, että ystävillänikin on hauskaa. Ne jotka ei polta, niin niiden naamoille ei puhalleta savuja. Se tulee automaattisesti. Ne jotka polttaa, tarvitsevat sen röökin silloin tällöin kaljan yhteydessä. On se nikotiini niin pirullinen myrkky. En halua mennä ravintolaan kiduttamaan itseäni nikotiinituskalla tai räntäsateella.
Mitä sitten tapahtuu? _Kaikilta_ irlantilaisilta ystäviltäni, sekä tupakoitsevilta, että tupakoitsemattomilta olen kuullut säädöksestä pelkästään negatiivista sanottavaa.
Tupakoitsijoita harmittaa mennä ulos tupakalle vähän väliä ja vielä enemmän tupakoitsemattomia häiritsee se, että kun muut menevät röökille, tämä tupakoitsematon (-mattomat) jää pöytään vahtimaan tuoppeja yksin (tai pienessä ryhmässä), eikä näin ollen voi oikein poistuakkaan siitä ja kun tupakoitseva ryhmä palaa, on keskustelun aihe jo aivan eri missä oltiin ennen röökille menoa.
On raportoitu myös enemmän rähinöitä, ja ne alkavat nyt uuden lain myötä jo ennen kuin baarit suljetaan!
Tämä uusi laki on johtanut Irlannissa monien pienten ravintoloiden kaatumiseen, eräskin ystäväni, joka asuu pienessä kylässä, jossa oli vain 7 pubia, oli näistä 4 mennyt nurin puolessa vuodessa ja yksi oli hakemassa konkurssia.
Hienoa, siis savuton ravintola on saattanut ystäviä erilleen, aiheuttaa väkivaltaisuuksia ja kaataa ravintoloita. Menenpä tästä allekirjoittamaan... tai sitten en. Haukun, leimaan ja luokittelen kaikki tuon vetoomuksen allekirjoittajat egoistisiksi paskiaisiksi.
Mitä vikaa on savuttomassa puolessa allergisille tai aircossa?
Pistän vielä loppuun: :angry: