Stiflat! (kuvia kans)

263 posts, 14 pages, 54,882 views

#121 • • JussiS Guest

eli jos pistät vaikkapa puvun päälle niin meinaat laittaa jotkut puman tennarit ja tunkea housunlahkeet sukkiin? olla silleen metroseksuaalisesti trendikäs niinku? vähän niinku 'suomen sillä silmällä' -ohjelmassa tai täällä:

http://www.hel-looks.com/

lisäksi, vertaamalla itäkeskus-junttien halpahalli'pukeutumista' ja käsin tehtyä huippulaatua kerrot paljon omasta tyylitajustasi. ei taida hirveästi olla varaa sauhuta mauttomuudesta?

Puvun kanssa on olemassa n. 1000000 muutakin tyylikästä mustaa nahkakenkävaihtoehtoa, kuin ns. "kusiluistimet" tai "mieskengät". Esimerkiks loaferit tai ihan mitkä vaan muut, mut ei tollaset. Tää on kyl ihan oma mielipide, eli ei tarvii ottaa niin vakavasti.

Ei laatu tarkoita että joku olis automaattisesti hienoa.
#122 • • JussiS Guest

Paskat skeittaukseen mut muuten tosi hyvät jalassa.

Mulla oli joskus muutamatkin Etniesit, kummatkin hajos puolessa vuodessa :/ Sen jälkeen en oikeestaan enää oo skeittitossuja käyttänytkään.
#123 • • hexasonik Guest

Puvun kanssa on olemassa n. 1000000 muutakin tyylikästä mustaa nahkakenkävaihtoehtoa, kuin ns. "kusiluistimet" tai "mieskengät". Esimerkiks loaferit tai ihan mitkä vaan muut, mut ei tollaset. Tää on kyl ihan oma mielipide, eli ei tarvii ottaa niin vakavasti.

en mä otakaan, olin aamukrapulassa ja unohdin hymiöt sun muut härpättimet.

totta, loaferit ovat myös erittäin asiallisia jalkineita. (kuten ovat myös parjaamasi broquet, riippuu ihan siitä miten ja minkä kanssa niitä käyttää)

ei tietenkään, sehän on selvää! esim. ruutukuosillaan mässäilevät burberry-asusteet ovat eittämättä kohtalaisen laadukkaita mutta imo varsin mauttomia. mutta en silti niputtaisi jotain laatukenkää ja tuulipukuvyölaukkuanttilaa samaan mauttomuuden pelikenttään vaikka en mallista tykkäisikään. esim. jokin burberry-kuosi on varakkaiden mautonta ja vyölaukut perusreino-mautonta imo. sen sijaan broquekengät eivät ole mauttomat. piste.

Mulla oli joskus muutamatkin Etniesit, kummatkin hajos puolessa vuodessa :/ Sen jälkeen en oikeestaan enää oo skeittitossuja käyttänytkään.

tosi. itsekin joskus pikkutyttönä harrastin skeittitossuja, mutta siirryin tennaripolitiikassa reilusti halvempaan adidas superstar / gazelle jne. -osastoon, kun skeittikenkien kestoikä oli varsin lyhyt. enkä ole koskaan skeitannut, sain tossut puolessa vuodessa paskaksi ihan kävelemällä. sen sijaan tarjouksesta jollain 120 markalla vuonna 96 ostamani adidas gazellet ovat edelleen täysin käyttökelpoiset, joskin pikkuisen nuhjuiset. ja superstaritkin kestivät käyttöä yllättävän kauan.
#124 • • Funkatronik Guest

eli jos pistät vaikkapa puvun päälle niin meinaat laittaa jotkut puman tennarit ja tunkea housunlahkeet sukkiin? olla silleen metroseksuaalisesti trendikäs niinku? vähän niinku 'suomen sillä silmällä' -ohjelmassa tai täällä:

http://www.hel-looks.com/

lisäksi, vertaamalla itäkeskus-junttien halpahalli'pukeutumista' ja käsin tehtyä huippulaatua kerrot paljon omasta tyylitajustasi. ei taida hirveästi olla varaa sauhuta mauttomuudesta?

Itse arvostan kyllä broquet (tai siis suomeksi siipikärjyskengät) aika reippaasti korkeammalle kuin loaferit, oikeastaan ainoat loaferit jotka voisin kuvitella jalkaani laittavan ovat mustat Guccit. Halvat broquet ovat kyllä aina aika kammottavan näköiset (samaa voisi kyllä sanoa kaikista halvoista nahkakengistä, kuten myös esim halvoista puvuista), mutta tuossa nyt esimerkiksi Allen-Edmondsin valikoimasta muutamat omasta mielestäni aivan mielettömän tyylikkäät yksilöt:

Colton_display.gif

Birmingham_large.jpg
#125 • • Funkatronik Guest

Tuommoiset olen ostamassa lähiaikoina, tosin mustina.

erittäin asialliset. kelpaisivat itsellenikin, mikäli taloudellinen tilanteeni olisi yhtään parempi. meinaatko tilata allen-edmondsilta suoraan, vai myydäänkö näitä myös suomessa?

Hyllytavarana AE:n kenkiä ei ole Suomessa, mutta muutamasta liikkeestä niitä saa tilattua, mm. Lifesaverin naapurissa sijaitsevasta suutarinliikkeestä.
#126 • • hexasonik Guest

Itse arvostan kyllä broquet (tai siis suomeksi siipikärjyskengät) aika reippaasti korkeammalle kuin loaferit, oikeastaan ainoat loaferit jotka voisin kuvitella jalkaani laittavan ovat mustat Guccit. Halvat broquet ovat kyllä aina aika kammottavan näköiset (samaa voisi kyllä sanoa kaikista halvoista nahkakengistä, kuten myös esim halvoista puvuista), mutta tuossa nyt esimerkiksi Allen-Edmondsin valikoimasta muutamat omasta mielestäni aivan mielettömän tyylikkäät yksilöt:

käytän loafereitakin mielelläni, suosikkimallini (on jo aiemmin tässä topikissa parjattu :D) bassin weejun. niiden lisäksi itselläni ovat erittäin ohutpohjaiset ja slimmit mustat italialaiset pennyloaferit. jp tod'sin loafereista (tai ehkä pitäisi puhua mokkasiineista) pidän myös. tarvinnee hommata ensi kesäksi. guccit ovat helvetin timmit myös, mutta tällä hetkellä oman maksukykyni yläpuolella.

siipikärjys (engl wingtip) käsittääkseni viittaa sellaisiin broque-kenkiin, joissa kärjys jatkuu yhtenäisenä kengän kantaan asti. näissä asioissa on tosin monta koulukuntaa ja nimeämistapaa.

erityisesti alempi postaamasi kenkä on helvetin hyvän näköinen, sanokoot painitossujen kannattajet mitä tahansa. :D 'enokengät' rule!
#127 • • Tapsa Guest
noi alemmat kyllä näyttää todella hyvältä !
#128 • • JussiS Guest

tuossa nyt esimerkiksi Allen-Edmondsin valikoimasta muutamat omasta mielestäni aivan mielettömän tyylikkäät yksilöt

Alemmat on ihan kivan näköiset jo, mut noi ylemmät... oikeesti, tollanen pitsikuviointi tuo mieleen lähinnä länkkärifilmit (eikä mitenkään positiivisella tavalla).

No joo, maut ei kohtaa vaan tässä kohdassa ;)
#129 • • mranta Guest
teh cowboy

tehbuutz.jpg
#131 • • SAMi Guest
232.gif

tollaset ruskeet.
#132 • • Juki54 Guest
Tällaset tarttui mukaan viime lauantaina:

060.jpg 3162-3P.jpg
Cutoff

#134 • • Cutoff
Oon täs melkein vuoden seuraavia etsinyt, mut ameriikoista ei saa tilattua eurooppaan, mistään ei oo löytynyt nettiliikettä euroopasta jossa noita ois oikean kokoisina, Suomessa on vaa löytyny jotain 44 kokoa olevia. Tarviin 41 koon:

All Star® Trainer Est. 1976
1Q164_400.jpg
#135 • • Boneless one Guest
Anteeksi nyt vaan etukäteen jos joku sattuu oikeasti diggaamaan noista ylläolevista mustista kiiltolakka-Nikeistä, mutta mun silmään ne on täysin mauttomat. Yleensäkin ne urheilukenkämallit, joista tehdään kiiltäviä kävely-, tanssi-, ja hautajaismalleja kivoilla koristeilla ja kultaisilla signeerauksilla ("rajoitettu ja limited edition") valtavirtaa seuraaville on ihan hanurista. En edes aloita nykyräppäreistä ja niiden bling bling muodista ja miltä se musta näyttää.

Nykyajan skate-kenkiä vaivaa sama ongelma. Niitä käyttää vähän kaikki, vaikkei olisi ikinä edes seissyt laudan päällä. Mutta koska niitä saa helposti lähes joka marketista ja ne on näinä aikoina huippumuodikkaat, niin niitä on kaikkialla ja lopulta kaikkilla.
Ennenvanhaan säästettiin vartavasten rahaa ja kengät ostettiin alan liikkeestä tai tilattiin ulkomailta ja ne käytettiin loppuun, koska uusiin ei samana vuonna enää ollut varaa. Se oli iso juttu kun sait jalkoihisi esim. 500 markan Niket, Airwalkit tai Vision Street Wearit ja ne pidettiinkin sitten myös jalassa niiden katkeraan loppuun asti. Nyt noita 100-150e (600-800 MARKKAA HALOO!!) moderneja muoti-skatekenkiä on jokatoisella jampalla ikään, vakaumukseen tai taitoihin katsomatta ja niitä pitää olla monta paria eri värisinä, että ne sopii muihin vaatteisiin. Ja silti ne on monet ihan järkkyjä ylitopattuja muovihirvioitä, joilla en mun makuun tunne edes seisovansa lankun päällä vaika ne siihen onkin olevinaan suunniteltu.

Ja sitten on nämä kasari retromallit meille katkerille kolmekymppisille jotka oltiin teinejä 80-luvulla. On se perkele että niitä saa ensin odotella 20 vuotta, mutta kun tarvitset sitten uuden parin samanlaisia seuraavana kevääna, niin muoti ja trendit onkin menneet jo ohi, etkä löydä samaa mallia enää mistään. Erona tässä on se, että osalla ne oli jalassa jo silloin, kun muut kaverit alkoi ostelemaan purkkareita, buutseja ja spittareita ym kusiluistimia. Ai niin, 80-luvun taitteen amis-muotihan oli muuten mustat, matalat ja korosta vinoon astutut kävelykengät, yhdistettynä addun verkkarihousuihin ja pilottirotsiin jonka hupussa oli tekokarvareuna. Niin ja se rasvoittunut hevitukka. Tai sitten sellaiset ihme-mokkasiinit joissa oli hapsuja jos kuuntelit vaikka led zeppeliniä.

Takaisin retro-skate ym. muoti-dogtown juttuihin. Eli siis kyselet lopulta urpona jostain kesportista että moi, saatteko niitä ja niitä malleja joskus lisää? Ai ette tilaa enää sitä mallia, koska junnut ostaa ensi keväänä Osiriksia ja Eessejä ja mitälie super ollie-kenkiä, kun joku top-level tusina-pro skeittari pitää sillon sellaisia jne. Ja koska kaikki on nyt nähneet Dogtown ja Z-boys leffan, niin kaikilla on yhtäkkiä matalat shakkiruutu-vanssit jalassa vaikkei ne olisi muuten edes ostanu sellaisia tai tiedä mistä Vans -kenkien nimi "Vans" tulee.

Eli ensin annetaan ja tehdään riippuvaiseksi kunnes otetaan lopullisesti pois ja näin ollen kolmekymppinen kengänkuluttaja jää itkemään ja kaivaa komerosta ne samat 20 vuotta vanhat paikatut Visionit tai tilaa "uudet" ulkomailta tai ebaystä.

Menipäs katkeraksi tilitykseksi.

Mun tohvelit arkena ja sunnuntaina on vanssin hi-topit neon spray kustomoiduilla raidoilla ja tussilla piirretyillä shakkiruuduilla. Ne oli alennuksessa toissa syksynä (48e, kipuraja mulla menee siinä 70-80e, jolla kenkien on löydyttävä) ja niitä on paikkailtu sittemmin Liquisolella. Nyt alkaa hiljalleen näyttäämään siltä, että käyttötunnit on lopussa. Joo, niillä skeitataan ja harrastetaan BMX-temppupyöräilyä tasamaalla. Nauttikaa.
v004copy8ti.jpg
#136 • • insertxox Guest

Anteeksi nyt vaan etukäteen jos joku sattuu oikeasti diggaamaan noista ylläolevista mustista kiiltolakka-Nikeistä, mutta mun silmään ne on täysin mauttomat. Yleensäkin ne urheilukenkämallit, joista tehdään kiiltäviä kävely-, tanssi-, ja hautajaismalleja kivoilla koristeilla ja kultaisilla signeerauksilla ("rajoitettu ja limited edition") valtavirtaa seuraaville on ihan hanurista. En edes aloita nykyräppäreistä ja niiden bling bling muodista ja miltä se musta näyttää.

Mites se meni makuasioista ei voi kiistellä.
Ei vaan mulla oli sama näkemys nuorempana kuin viel skedes.
Ostin käytettynä tai alesta DC / airit ja käytin ne loppuun saakka.
Nyttemmin on tullut se, että haluaa kävellä kengissä mitä ei joka "jannulla" ole ("rajoitettu ja limited edition").
Otetaan esim. mekka kengäkauppa.
Myy halvalla, mutta valikoima on suppea. Ostat kengät ja pistät seuraavana päivänä päälle niin ennen kuin oot päässyt korttelin toiselle puolelle katua niin olet jo nähnyt 5 samanlaiset.
Riippuen missä asuu.

Istuvuus on toinen asia.
En ole vielläpäässyt sille tasolle, että ostasin broquet tai sen tyylisiä kengiä.
#137 • • Boneless one Guest
Mä en koskaan kiistele makuasioista vaan yksinkertaisesti ilmoitan mitä mieltä mä olen ja jos joku on eri mieltä, niin sillehän ei sitten voi mitään. ;)
Yhtä kaikki, toivoisin enemmän valikoimaa ja parempaa saatavuutta nähin retro-kenkiin, jotta me kolmekymppiset zombiet saisimme mieleisiämme tohveleita silloin kun niille on tarvetta kun ei tämä aikuiseksi kasvaminen noiden spittareidenkaan kautta oikein onnistu. Ei mulla muuta. Heippa vaan nuoret.
#138 • • zAo Guest
Aiheeseen kevyesti liittyen, Dave Whiten kenkä-tauluja :cool:
#139 • • SAMi Guest
blend.jpg
#140 • • Funkatronik Guest
133994m.jpg

Tuommoisia, 2 kappaletta.