Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 506,490 views

nomic

Posts: 4,120

#181 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
tässä pari yötä sitten näin ihmeellistä unta, oikeastaan aika pelottavaa ja pitkään aikaan en ole tuntenut semmoista helpotusta herätessäni siitä unesta:

minä ja pari kaveriani (jone(dhb) sekä henu (adirem)) oltiin vantaan koivukylässä jossa oli mukamas kauhea talojenrakennus innostus päällä, isoja taloja rakenneltiin ja me tyhminä mentiin niihin taloihin jotka ei olleet valmiita niin mentii vaa kattelee mestoja jne, yhtäkkiä löydettiin jostain rappuset jotka vei alemmas ja alemmas, kuin johonkin betonikellariin, hypittii kaiteitten yli ja kaikkea ja sit ihan pohjakerroksessa oli yks tosi pieni huone jonka keskellä oli pöytä jossa pieni korun näköinen ovaalin muotoinen kivi, tai jokin vastaava, melko tumma se oli ja nätti
no otettiin se mukaan jotta nähtäisiin ulkoilmassa että mikä se on kun alhaalla ei pahemmin ollut valoja, siinä samalla henu (adirem) jäi vartioimaan kerrosta ylemmäs jos joku tulisikin häätää meitä, eli kiven otti minä ja jone
ja samalla kun koskin siihen niin henu alkoi huutaa iha älyttömästi, laitoin esineen taskuun ja mentiin kattomaan mikä henulla oli niin se oli ihan shokissa eikä pystynyt sanomaan mitään, kattoi vaan eteen, oli ihan hikinen, hengitti nopeaan tahtiin, siinä sitten pikkasen aikaa rauhoiteltiin henua ja oltii et ”vatta fak!” ja henu sai sanotuksi että ääni oli päässä, jotenkin me tajuttiin että se koru liitty asiaan, heitettiin se ikkunasta alas (en tiedä miten on mahdollista kun oltiin maan alla)
ja näky oli että ihan kuin olisi heittänyt sen kiven neljännestä kerroksesta nurmikolle
siihen se jäi vaan kököttää...

lähettiin siitä sitten menee ja mentii toisesta ovesta ulos kuin tultiin sisälle ja tajuttiin että nää rakennustyömaat omisti klubituksen Flaikku (?) no siinä sitä käppäiltiin sitten koivukylässä ja mentiin mikkolaan jotenkin ja yhtäkkiä systerillä oli bileet joissa oltiin ja mutsi oli systerillä kokkaamassa sämpylöitä, olin tapani mukaan tässä koneella jotain tekemässä kunnes tuli flässi että se kivi joka tiputettiin alkoi hohtaa, ja aloin tuntemaan sen äänen sisälläni, se oli semmoista korkeaa resonointia joka tuntui bassona kummiskin pään sisällä eikä sille voinut tehdä mitään, se oli niin voimakas että peitti muut äänet ja aloin huutaa ihan täysii paniikista sekä siitä kun se sattui niin paljon, yhtäkkiä se loppui ja aloin kuulemaan taas normaaleja ääniä ympäristöstä mutta kaikki ihmiset jotka oli täällä oli hiljentynyt ja kattoi mua et ”mikä vakin sekopää tää on?” sitten henu tuli paikalle ja kysyi että tunsinko äsken sen, henu oli tuntenut kans ja pyys että meen sen mukaan, mentii broidin huoneeseen ja siellä oli jone joka oli jähmettynyt ja sen naama oli alkanut valumaan ja sulaamaan niin että kallo ja lihakset ja kaikki alkoi tulla esille, se oli vaan paikoillaan ja naama valui...

sitten ei enään tunnettu sitä ääntä tai mitään siitä korusta, tunnettiin vaan että se on vielä ”elossa” ja se etti meitä, minä ja henu mentiin sinne flaikun työmaalle jossa se kivi oli ja kun oltiin siinä kohdassa johon se oli pudotettu niin nähtiin että kivi oli halki ja sisällä oli jotain virtapiirejä ja muuta rojua, yhtäkkiä maa alkoi sortumaan alta, ei normaalisti vaan me oltiin paikallamme ja maa meidän alla, mutta ympäriltä alkoi maa repeytyä ylöspäin pienissä paloissa, kuin paineaallon voimasta (akira:ssa taisi olla tämmöinen efekti) eli maa repeytyi ja iski taas paniikki, yhtäkkiä oli ihan pimeää katoin sivuille en nähnyt mitään, katoin henun suuntaan ja se oli kadonnut... voimat loppu jotenkin multa ja lyyhistyin maahan ja jäin siihen, se tuntui ihan kuin olisi ollut paikoillaan joku neljä vuotta, koitit liikkua mutta et voinut... lopulta tunsit sen että aloit hukkua vaikka mitään nestemäistä ei ollut lähimainkaan, sitä oltii tyhjiössä ja just ku olin hukkumassa heräsin...
se oli kyllä helpotus :) *hymy*
sapeli

Posts: 11,768

#182 • • sapeli jokukukamikä?

nomic:
tässä pari yötä sitten näin ihmeellistä unta, oikeastaan aika pelottavaa ja pitkään aikaan en ole tuntenut semmoista helpotusta herätessäni siitä unesta:



Vähänkö jännä uni - jos se ei ois ollu niin pelottava niin toi olis ollu ihan mielettömän hieno seikkailu! Mut tosta huomaa kaks asiaa: sä oot ihan klubbari-addikti, ja oot aikas paljon musan kanssa tekemisissä. *vink*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

nomic

Posts: 4,120

#183 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

sapeli:
---
nomic:
tässä pari yötä sitten näin ihmeellistä unta, oikeastaan aika pelottavaa ja pitkään aikaan en ole tuntenut semmoista helpotusta herätessäni siitä unesta:

---


Vähänkö jännä uni - jos se ei ois ollu niin pelottava niin toi olis ollu ihan mielettömän hieno seikkailu! Mut tosta huomaa kaks asiaa: sä oot ihan klubbari-addikti, ja oot aikas paljon musan kanssa tekemisissä. *vink*



joo no ei se nyt tässä tietenkään pelottavalta unelta tunnu, mutta kun sen koki ite niin kyllä siinä pelkäs.. :/
enkä ole klubbari-addikti... *justjoo* ... ja kaikki uskoo *nauru*
ja musan...tai no ”musan” kanssa olen tekemisissä jonkin verran joo... *blush*
liikkuva muna

Posts: 2,652

#184 • • liikkuva muna an egg on the move
Gimmelin Suskit

Unessa olen metroasemalla, jossa on katonrajassa 3 pyöreätä ikkunaa, vasemmalla on ovi, edessä portaat ylös. Portaiden yläpäässä on Gimmelin Suskeja, vasemmalla oven takana on sama huone jossa samaiset portaat ja Suskit. Suskejen ohi ei voi mennä jostain ihmeen syystä.

Ehkä älyttömin uni mitä oon nähny, varmaan 300 Gimmelin Suskia, muttei ykskään antanu. Ehkä toi oli joku vinkki mulle ettei kannata yrittää pokata sitä.


Huvee-kalat

Toistuva painajainen jota näin joskus vuosia sitten. Siinä olen huoneessa, jonka lattiasta nousee isoja kaloja, jotka sanovat \”huvee, huvee, huvee...\” Huoneesta ei pääse pois, ja unesta ei voi herätä millon huvittaa niinkun yleensä. Perkeleen ahdistava.


Katoo tosaa matooo -uni

Myöskin toistuva uni, jota näin kauan sitten todella usein. Siinä olen serkkujeni kanssa jonain 3-vuotiaana mummolassa, ja maassa ryömii mato. Serkkuni osoittavat sitä sormella ja hokevat \”Katoo tosaa matoo, katoo tosaa matoo.\” Harvinaisen häiriintynyttä.


Toisaiseksi en ole nähnyt mitään kovin ihmeellisiä unia. Mulla on jotain hämärimpiä kirjotettuna ylös, pitääkin penkoa kun pääsee himaan.
kiiki

Posts: 491

#185 • • kiiki hankala
karhu jahtasi mua viime yönä (ei kaveria ja sen koiraa jotka oli mukana, vain mua) johonki pitkulan malliseen rakennukseen ja välillä karhu löysi mut ja pääsi raapimaan/puremaan mua mahasta *ding* lopuksi me tapettiin se karhu kaverin kanssa puukepeillä ja joku metsänvartija tms joka tuli myöhemmin paikalle, sanoi että kyllä sen karhun ois pitänyt antaa haistella ja tehdä tuttavuutta mun kanssa eikä tappaa sitä *taputapu*
K

Posts: 511

#186 • • K

kiiki:
kyllä sen karhun ois pitänyt antaa haistella ja tehdä tuttavuutta mun kanssa eikä tappaa sitä *taputapu*



Hyvin harvoin nauran ääneen yksin ollessani. Nyt hekottelin kunnolla. ”Haistella ja tehdä tuttavuutta”, ei oo totta.. :DDD
Uhuu

Posts: 844

#187 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
edellisenä yönä olin sukupuuttoon kuolemaisillaan oleva vesikansalainen, jota ilkeät haikalat jahtasivat meressä. yhdessä vaiheessa päätin jo tehdä itsemurhan, koska tilanne alkoi olla niin toivoton ja tiesin ettei tilanteesta ole pakotietä. annoin itseni vajota hitaasti syvemmälle kunnes kuulin sellaisen kauhuelokuville tyypillisen lapsen äänen rallattavan leikkikenttäviisua... silloin pyristelin kiireesti pintaan vain nähdäkseni viimeisten rakkaitteni rusentuvan hain kitaan. herätys tuli siinä vaiheessa, kun suurin haihirviö hyökkäsi minua kohti rakkaimpani verinen pää hampaista roikkuen... =(

viime yönä taas joukko narkomaaneja pelotteli minua vanhassa autiotalossa. näin miten muutama sekopää hyppi kalliolta päänsä paskaksi tai viilteli itseään viikatteella... unessa yritin tukahduttaa pelkoni ja esittää että kaikki on ok.. lopulta kuitenkin nämä kaikki narkkarit saivat minut ahdistettua nurkkaan ja lähestyivät neuloillaan huitoen... uni loppui siihen, että heräsin mutta en voinut liikahtaa... huusin, mutta huutoni jähmettyi kurkkuun ja purkautui ulos vain pihinänä.. ihmettelin kuitenkin, että poikani ei herää ja ahdistuin entisestään, kunnes vasta oikeasti heräsin.. puoli tuntia oli täysin irrallinen olo. en oikein tiennyt, että olenko hereillä vai nukunko...

ei huvittaisi mennä yhtään illalla nukkumaan.. tiedä mikä unessa vaanii... =(

-tulkaajokutyynyksiuhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

sapeli

Posts: 11,768

#188 • • sapeli jokukukamikä?
Viime yönä mä näin jotain unta missä me asuttiin jossain saarella tjsp särkällä tai jossain missä oli paljon vesistöjä ympärillä, ja siellä oli paljon pilviä. Jotenkin mä tiesin että ne pilvet mitkä oli melkein pikimustia ja liikkui muita nopeammin oli valeasuisia jäävuoria! Kun ne tuli tarpeeksi lähelle maata niin ne jäävuoret muuttui näkyviks, jyrähti rantaa vasten ja vavisutti tannerta, samalla kun se musta pilvi salamoi.

Se oli aika huimaa, ja ne pilvet liikkui ihan selkeästi joku päämäärä mielessä...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#189 • • sapeli jokukukamikä?

Uhuu:
ei huvittaisi mennä yhtään illalla nukkumaan.. tiedä mikä unessa vaanii... =(



Kuulostaa selvittämättömiltä jutuilta alitajunnassa... *uuh* Ei kivaa, mut jos onnistut jotenkin saamaan selville miksi näet näitä painajaisia niin ne menee pois...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avatar
#190 • • Fiamma Guest
Mä oon nähny unia joissa oon puukottanut itseni, palanut hengiltä ja tippunut talon katolta.

*taputapu*
Avatar
#191 • • HRDance Guest
Mun ihanin uni...

mä olin nukkunu käsi pään alla ja se käsi oli päässyt puutumaan tunnottomaks... niin se uni oli duunista... ja mä olin sirkkelillä tekemässä normaalisti hommia kun mä onnistuin sahaamaan käden poikki... herättyäni paniikissa oli ihanaa kun en tuntenu mun kättä ollenkaa *hikoil*
Tulihan sitä oltua seuraavana päivänä sit varuillaan duunissa *nauru*
Avatar
#192 • • hyperventilaatio Guest
Oon viime aikoina aina silloin tällöin nähnyt todella ahdistavia unia. Joko sellaisia että tutuille tapahtuu todella ikäviä juttuja eikä itse voi tehdä mitään auttaakseen, tai sit sellaisia et kun säpsähtää hereille, niin sydän hakkaa kahtasataa ja pelottaa niin perkeleesti. Kunnes sitä taas tajuaa olevansa nukkumassa.

Ehkä pelottavin koskaan näkemäni uni oli jotain kuukausi sitten, tää oli ahdistavuudessaan ihan omaa luokkaansa;

Juoksin pakoon jotain ihmisjoukkoa ase kädessä, miksi, sitä en tiedä. Ihmisillä oli hirveesti kaikkia aseita mukanaan ja ne juoksi mun perässä käytävien käydessä aina vaan pienemmiksi ja pienemmiksi. Tiesin et ne käytävät loppuu joskus ja mietin kuumeisesti pakokeinoa. Tiesin ”niiden” tappavan mut heti kun lähemmäs pääsevät. Sitten juoksin erään kulman taakse ja käytävä- se loppui. Muistan vieläkin sen ahdistuksen tunteen. Jessus. Siinä sit en löytänyt muutakaan keinoa kuin ase ohimolle ja laukaus.
Okei, jos se uni olis loppunut siihen ni se ei ehkä olis ollut NIIN ahdistava.
Mutta. Mäpäs en kuollutkaan. Päästä irtos hirveen kokoinen pala, mut mä en tosiaan kuollut. Ja se jengi alkoi saada mut kiinni. Juuri kun niitä alkoi näkyä kulmalla---mä heräsin.

Tai oikeestaan säpsähdin. Ja lujaa. Sydän hakkasi ihan sikana ja tuskanhiki valui otsalla. Kello näytti jotain puolta viittä aamulla. Siin meni kyl ihan hyvä tovi et sai hengityksensä tasattua.
Saakeli. En enää koskaan halua nähdä sitä unta uudelleen.
En yleensä edes muista unia, mut toi on kyllä pinttynyt mieleen.
Verottaja

Posts: 1,174

#193 • • Verottaja no-life / luuviulu
Mie oon parin viimekuun aikana nähny monta kertaa sellaista unta, että mun kaikki hampaat lähtee irti. *hikoil*
En tiedä mistä se johtuu, mutta pistää miettimään, että mistä moinen uni aina tupsahtaa. *ding*
*hampaatonvirnehymiö*

--
You´ve changed things, forever. There´s no going back.
See to them, you´re just a freak... like me.

sapeli

Posts: 11,768

#194 • • sapeli jokukukamikä?

Verottaja:
Mie oon parin viimekuun aikana nähny monta kertaa sellaista unta, että mun kaikki hampaat lähtee irti. *hikoil*
En tiedä mistä se johtuu, mutta pistää miettimään, että mistä moinen uni aina tupsahtaa. *ding*
*hampaatonvirnehymiö*



from http://dream-analysis.com/:
Losing Teeth

Dreams about teeth falling out are quite common and can mean one of two things. The first is to do with having children. (Animals carry their young around with their teeth). This type of dream can be triggered by a number of things.

* Approaching menopause and therefore losing the ability to have children
* A physical problem leading to an inability to have children
* Not feeling capable of raising a child
* Your children are ready to ´leave the nest´
* Wanting a child but your partner doesn´t

The other thing it can indicate is that you are in a situation where you cannot assert yourself. For example, if you work for somebody who is overbearing and your right to be assertive is not catered for.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Verottaja

Posts: 1,174

#195 • • Verottaja no-life / luuviulu

Verottaja:
.
.
.
---
sapeli:

from http://dream-analysis.com/:
Losing Teeth
.
.
.
---



Selkee. Oon kuullu myös sellasen tornihuhun, että hampaiden lähtö unessa enteilisi rahan tuloa. Ei vaan ole näykyny, päinvastoin, vähätkin rahat menee.

--
You´ve changed things, forever. There´s no going back.
See to them, you´re just a freak... like me.

Avatar
#196 • • pia^^ Guest
Oon nyt viime öinä nähny iha outoja unia. Oon nyt kerrenny menee naimisii, pettämää ja olemaa raskaana viimesen viikon sisällä *nauru* . Ja nää ei oo ees oudosta päästä *hih*
sapeli

Posts: 11,768

#197 • • sapeli jokukukamikä?

pia^^:
Oon nyt kerrenny menee naimisii, pettämää ja olemaa raskaana viimesen viikon sisällä *nauru* .



Oliks noi kaikki samassa unessa? Jos ei ni sithän se on ihan peruskamaa *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Zarabel

Posts: 83

#198 • • Zarabel Kultasiipi
Unia on joo monenlaisia, yleensä tavattoman sekavia tai hyppivät muuten vaan päättömästi asiasta toiseen. Viime yönä kolme norsua käveli mun kylpyammeessa *hih* Hyvin ne sinne näyttivät mahtuvan mutta kävelivät kokoajan paikallaan..
Onneks aamulla niitä ei enää näkynyt, olis jo ollu huolestuttavaa... *nauru*
Ja sittenhän on tietty nää legendaariset unissakävelyt ja -puhumiset... Onko muillakin tälläisiä taipumuksia? Mitä lie traumoja minulla..

--
Hymyily on toiseksi paras asia mitä huulilla voi tehdä.

..kaunis hymy vie jokaiselta jalat alta..

Miika

Posts: 893

#199 • • Miika
Näin toissayönä unta, että kuljin jossain metsän laidalla. Yht'äkkiä kaikkialla pimeni, ja aloin kuulla ympärilläni pahaenteistä murinaa. Hämärän läpi havaitsin hevosen, joka lähestyi minua, mutta ei pitännyt mitään ääntä. Vaistomaisesti hyppäsin sen selkään, kiedoin käteni tämän kaulan ympärille ja pyysin että juoksisi minut turvaan. Ratsu ymmärsi tilanteen, ja sinkosi laukkaan yli peltojen kukkuloiden... En nähnyt mihin se minua vei, tunsin vain käsilläni sen pehmeän kaulan ja lempeän keinunnan kiitäessämme karkuun pahaa.....
Leppäkerttu

Posts: 225

#200 • • Leppäkerttu
ATB vs. Faithless- Don't stop insomnia*nauru* nukkuminen on ihan yliarvostettua.. samoilla silmilla jatketaan..*vink*