minä ja pari kaveriani (jone(dhb) sekä henu (adirem)) oltiin vantaan koivukylässä jossa oli mukamas kauhea talojenrakennus innostus päällä, isoja taloja rakenneltiin ja me tyhminä mentiin niihin taloihin jotka ei olleet valmiita niin mentii vaa kattelee mestoja jne, yhtäkkiä löydettiin jostain rappuset jotka vei alemmas ja alemmas, kuin johonkin betonikellariin, hypittii kaiteitten yli ja kaikkea ja sit ihan pohjakerroksessa oli yks tosi pieni huone jonka keskellä oli pöytä jossa pieni korun näköinen ovaalin muotoinen kivi, tai jokin vastaava, melko tumma se oli ja nätti
no otettiin se mukaan jotta nähtäisiin ulkoilmassa että mikä se on kun alhaalla ei pahemmin ollut valoja, siinä samalla henu (adirem) jäi vartioimaan kerrosta ylemmäs jos joku tulisikin häätää meitä, eli kiven otti minä ja jone
ja samalla kun koskin siihen niin henu alkoi huutaa iha älyttömästi, laitoin esineen taskuun ja mentiin kattomaan mikä henulla oli niin se oli ihan shokissa eikä pystynyt sanomaan mitään, kattoi vaan eteen, oli ihan hikinen, hengitti nopeaan tahtiin, siinä sitten pikkasen aikaa rauhoiteltiin henua ja oltii et vatta fak! ja henu sai sanotuksi että ääni oli päässä, jotenkin me tajuttiin että se koru liitty asiaan, heitettiin se ikkunasta alas (en tiedä miten on mahdollista kun oltiin maan alla)
ja näky oli että ihan kuin olisi heittänyt sen kiven neljännestä kerroksesta nurmikolle
siihen se jäi vaan kököttää...
lähettiin siitä sitten menee ja mentii toisesta ovesta ulos kuin tultiin sisälle ja tajuttiin että nää rakennustyömaat omisti klubituksen Flaikku (?) no siinä sitä käppäiltiin sitten koivukylässä ja mentiin mikkolaan jotenkin ja yhtäkkiä systerillä oli bileet joissa oltiin ja mutsi oli systerillä kokkaamassa sämpylöitä, olin tapani mukaan tässä koneella jotain tekemässä kunnes tuli flässi että se kivi joka tiputettiin alkoi hohtaa, ja aloin tuntemaan sen äänen sisälläni, se oli semmoista korkeaa resonointia joka tuntui bassona kummiskin pään sisällä eikä sille voinut tehdä mitään, se oli niin voimakas että peitti muut äänet ja aloin huutaa ihan täysii paniikista sekä siitä kun se sattui niin paljon, yhtäkkiä se loppui ja aloin kuulemaan taas normaaleja ääniä ympäristöstä mutta kaikki ihmiset jotka oli täällä oli hiljentynyt ja kattoi mua et mikä vakin sekopää tää on? sitten henu tuli paikalle ja kysyi että tunsinko äsken sen, henu oli tuntenut kans ja pyys että meen sen mukaan, mentii broidin huoneeseen ja siellä oli jone joka oli jähmettynyt ja sen naama oli alkanut valumaan ja sulaamaan niin että kallo ja lihakset ja kaikki alkoi tulla esille, se oli vaan paikoillaan ja naama valui...
sitten ei enään tunnettu sitä ääntä tai mitään siitä korusta, tunnettiin vaan että se on vielä elossa ja se etti meitä, minä ja henu mentiin sinne flaikun työmaalle jossa se kivi oli ja kun oltiin siinä kohdassa johon se oli pudotettu niin nähtiin että kivi oli halki ja sisällä oli jotain virtapiirejä ja muuta rojua, yhtäkkiä maa alkoi sortumaan alta, ei normaalisti vaan me oltiin paikallamme ja maa meidän alla, mutta ympäriltä alkoi maa repeytyä ylöspäin pienissä paloissa, kuin paineaallon voimasta (akira:ssa taisi olla tämmöinen efekti) eli maa repeytyi ja iski taas paniikki, yhtäkkiä oli ihan pimeää katoin sivuille en nähnyt mitään, katoin henun suuntaan ja se oli kadonnut... voimat loppu jotenkin multa ja lyyhistyin maahan ja jäin siihen, se tuntui ihan kuin olisi ollut paikoillaan joku neljä vuotta, koitit liikkua mutta et voinut... lopulta tunsit sen että aloit hukkua vaikka mitään nestemäistä ei ollut lähimainkaan, sitä oltii tyhjiössä ja just ku olin hukkumassa heräsin...
se oli kyllä helpotus :)