Ymmärrän kyllä yleisen katkeruuden mp3:sia soittavaa dj:tä kohtaan, mutta tietyssä määrin mp3:sienkin soittaminen on mielestäni suotavaa. Jos vain aidoilla levyillä olisi merkitystä, käytännössä paras dj:hän olisi se jolla olisi eniten pääomaa ostaa uusia levyjä.
Itse olen ratkaissut ongelman lähinnä sillä tavalla, että poltan cdr:lle biisejä, joita ei kertakaikkiaan ole mahdollista saada. Näitä biisejä en ole imuttanut netistä, vaan yleensä olen saanut ne lainaan. Tällaisia levyjä teen noin 5 vuodessa. Levyjen polttamisen jälkeen etsin kuitenkin aktiivisesti aitoja kappaleita.
Pahaa omaatuntoa en pienestä rikkeestäni kanna. Voin siis soittaa - ja myös soitan - mielibiisejäni myös keikalla, ja näin - kuten drS mainitsi - testata kuinka ne toimivat yleisölle.
Suurimman osan levyistä ostelen kuitenkin aitoina, se tuottaa enemmän mielihyvää. Mutta rahatilanteen ollessa se mikä se nyt on, tulee osteltua paljon levyjä levykauppojen halpahyllyistä. Siksi tuleekin nykyään ostettua enemmän cd:itä, koska ne ovat yleensä halvempia kuin vinyylit. Uutta materiaalia ei tietenkään löydy halvalla, mutta ainakin meikäläiselle sopii kaikenmaailman sekalainen huttu, mitä löytyy. Jos olet vaikkapa strickly teknopää, ei tämä tietty onnistu.
Keskustelkaa![/url]