Progress:
Mun yläasteella oli kyl toisin. Siel kävi itseasiassa jopa usean kerran alkkixii.
Ja niitä huumehemmoja kävi sit myöhemmi myös.
Ite olin tosin jo sillo jonki verra tietoinen ”asioista”. Oon ollu pennusta lähtien vapaaehtoistöissä, mm. ”tukipisteellä” ja huumepäivystyksessä. Tukihenkilönä oon myöski joskus ollu, mut en oo tehny sitä enää vuosiin.
Käytännön kokemuxia mulla on muitten kautta, mutta omat kokemukset on aika vähissä.
”Jotai joskus” on tullu kokeiltuu, mut jääny niihi ”maistiaisiin”.
Ihan oppimismielessä periaattees kokeilin. Halusin tietää, mistä nuorille puhun.
Huumeita käyttäviä kavereita mul ei nykyää paljoo oo, johtuu siitä, että kyllästyin siihen ”sekoiluun”.
Jokainen tietty vastaa ite itestään, mut tietty toivon, että ainaki nuorilla säilyis jonkinlainen maltti kokeilujen ja käytön suhteen. Vanhoille käyttäjille on enää turha mitää sanoo, ne on menetetty jo.Valitettavasti. Tietty jos itse ottavat itseään ”niskasta kiinni”, niin sitten on jotai mahixii...
Oletko kuullut kertomuksia HUUmeita käyttävistä ihmisistä, jotka kuitenkin pystyvät hoitamaan jokapäiväiset asiat siinä missä kuka tahansa muukin ja joitten koulutus-/työasiat ovat enemmän kuin hyvin reilassa? Miten sun mielestä päihteet (laittomat vs. lailliset) eroavat toisistaan eli miksi kenties toisia saa käyttää ja toisia ei?