Platinum+ vs. Klubitus

240 posts, 12 pages, 24,645 views

#61 • • Taedium Guest

Vaikka platinum saattaakin olla aika sisäänpäinkääntynyt ja kirjoituskynnys kohtalaisen korkea

Jaa. En mä sitä sisäänpäinkääntyneisyyttä niin pahasti allekirjoita. Siis onhan täällä joitain ryhmiä tai tiivistä meininkiä, mutta itse ainakin olen huomannut, että uusille ja vanhoille tyypeille on aika helppo ihan privanakin kirjoitella, sekä sitten vastailla kenen tahansa postauksiin. Enkä mä oo huomannu, että uusiakaan käyttäjiä syrjitään vaan sen takia, että niiden päivämäärä tai vuosiluku on eri siinä kohdassa, jolloin rekisteröityi käyttäjäksi.

Taso kirjoituksissa saattaa olla paikka paikoin internetin keskitasoa korkeammalla, jolloin sinne sen pyramidiquoten ja "höhhöhhöö toi on r0x0r ja sä oot 0wn3d" ja miljoonan hymiön postaamisella - yllätys yllätys - tulee kyllä vähintään yhdestä-kahdesta suunnasta maininta, että voisi pitää tuollaiset kommentit siellä wetwaren puolella.

Ei täällä sillä lailla ole mitään ryhmädissausta, että toi tuolta on savustettava ulos. No jostain kumman syystä Dania oli muodin mukaisesti hyväksyttyä dissata, mutten sitäkään ymmärtänyt miksi. Ja se Jarean dissaus menee kyl jo imo mauttomuuden puolelle. Tai siis on mennyt jo aikapäiviä sitten. Mutta ei täällä dissata ketään joka ei sitä ansaitsisi. Itse olen ottanu turpaan täällä muutaman kerran, kun on vaan pakko olla niin näsäviisas joka välissä, mutta ihan syystä se on tullut. Ei siinä auta "sisäpiiriä" syyttäminen.

Itse aiheuttamaa kipua ei saa itkeä.

homokaasu.org:in tkep on huomattavasti kivempi =)

Hehe... Tällä hetkellä reipas 560 000, ja sijalla 587.

Periaatteessa noi erot Klubituksen ja Plattarin välillä on siinä, että Klubitus voittaa softalla, Plattari sisällöllä. Ja tänään jo jossain mainitsinkin siitä Einsteinin kommentista, niin se on tässäkin asiassa mielipiteeni.

Eli siis parempi se on pähkäillä pään sisällä, kun koreilla vaatteilla. Ei se jauhelihankaan pakkaus ole sitä jauhelihaa parempi.
#62 • • Daniel Braun Guest
Ehdottomasti Plattari :hearts:

Klubitus on liian "ihquplurhalihalikarkkikauppa" tyylinen hymiöhelvetti.
Oksennushan siinä tulee kun selailee foorumia esim sinisellä ulkoasulla ja silmissä pyörivät ne 10000+n hymiötä...
Ahdistaa.

Ja sinänsä, Plattarissa keskustelu on aktiivisempaa.
Klubbarin puolella on useita topiceja ensimmäisellä sivulla joihin on kirjoitettu viimeksi joskus vuonna miekka ja kivi.
Plattarissa keskustelut etenevät ja ihmiset kirjoittavat silloin kuin oikeesti on jotakin kirjoitettavaa.
Paitsi tietysti Freestylessä :excellent:

Se on totta että bileistä löytää paremmin palautteita Klubituksesta.
Tosin, sieltä nyt löytyvät pääosin nää "Proteus vs Neon vs Friik polkkanrgkiksukarva whatever" bileet ja niiden palautteet.
Ja yleisesti toi softa tuntuu Klubituksessa muutenkin olevan toimivampi...
Mutta toisaalta mä ainakin tykkään tästä Plattarin karumman oloisesta foorumisoftasta.
Ei oo niin sekava ja ällömauton.

Plattari aivan ehdottomasti! :hearts:
#63 • • da_chef Guest
Klubituksen pelkkä ulkoasu on jo niin luotaantyöntävä ettei sitä pysty lukemaan. Pitää oikein tehdä töitä että sieltä löytää keskustelut ja keskusteluista tekstiä.

Foorumin tulee ensin olla sisällöltään hyvä, tietysti, mutta jos leiska on noinkin kamala, ei sitä vaan viitsi nähdä vaivaa lukeakseen. Plattari on tässä mielessä hyvin onnistunut.
#64 • • Laite Guest

Ja taas se alkoi. Haen popcornia ja jotain juotavaa!

Tuun työntään popcornit sun
rakkauden käytävään :mad:

lupaat vaan :(
#65 • • khatt Guest
Onko vastaavaa topiccia klubituksessa? Löysin vain vuoden takaisin "Mielivaltaa Platinumissa" -topicin, mutta jotenkin tuntuu Platinumin tilanne muuttuneen noilta ajoilta, kansallissosialismia ei tapaa enää yhtä usein.

Muut ovatkin jo kiteyttäneet Klubituksen puutteet etenkin asenteessa(tm) ja sisällössä, itse en ole sinne edes viitsinyt reggautua. Jos keksisin jotain analogiaa, niin Platinum on IRC-Galleria ja Klubitus on ii2.org (sillä erolla että ii2 häviää gallerialle myös tekniikassa). Klubitus voi olla teknisesti edistyneempi, mutta leiska on ainakin sellainen, ettei saittiin tutustuminen oikein kiinnosta. Ja tres, ei onnistu tuo teemojen vaihtaminen ainakaan rekisteröimättömiltä käyttäjiltä.

Mutta mitä mieltä Jone itse on klubituksesta ja plattarista? Ei kannata epäröidä, ei täällä ole mitään inkvisitiota :right: :crybaby: :mad:

Sana "asenne" oli kirjoitettu huumorilla.
Caro²

#66 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Plattarin ulkoasu on ainakin miellyttävämpi kuin klubituksen.

Klubituksessa on se ihq-bilehiiripariskunta sillä sinisellä pohjalla.. sitä on niin kiva kattella..

Keskustelusta..

Jotain juttuja siitä lueskellu.. ja vika on varmaan minussa, mutta tunnen jopa itseni joskus älykkääksi siellä :D

Ei sentään.. ei o mun juttu, mieluummin haastelen tekniikasta ku kuinka kivaa jossain pileissä oli..:p
#67 • • Tapsa Guest
Must tuntuu et jengi on sielä nuorempaa ku tääl.

Klubitukses oon käyny tsiigaas jotai kuvii.
Plattaria seuraan päivittäin.

<tilitys>
Eniten mua vituttaa tässä skenessä porukat,
jotka leveilee ja luulee olevansa jotai vitun kovia naamoja
ku tuntee jonku DJ: n tai järkkää bileitä tjms..
Sit viäl dissaa ihan tosissaan muiden
musiikkimakua yms. yms..
"vittu äijä kuuntelee kixuu, yäk"
"vittu äijä kuuntelee tissitrancee, yäk"
"vittu äijä kuuntelee polccaa"

What the fuck?
Get a life !
Jos tunnistat itsesi -> OLET DORKA JA ÄRSYTTÄVÄ SELLAINEN

(herja on tosin on herjaa ja sitä pitää ollakin)
</tilitys>

Toivon tod. että ko. tyypit jättäis ajatukset omaan päähän muhiin,
tai jos pakko niin ilmaisis itseään edes 'hiukan' fiksummin.

Sori Jone ku tulin teikän topikkiin purkautuun.. :)

ps. Txt voi olla epäselvää.
(Luovutin äskön elämäni ensimmäisen kerran verta)
#68 • • vaavu Guest

Tässä threadissä on itseasiassa IMO Plattaria tyypillisimmillään; istutaan hiekkalaatikolla kavereiden kanssa ja dissataan naapurin pentujen eri väristä hiekkalaatikkoa.

Kyllä klubituksessakin osataan vähintään yhtä hyvin - TJEU
#69 • • vaavu Guest

Täh? Mun näkökulmasta klubituksessa sitä ajatustoimintaa esiintyy nykyään paljon useammin, plattarissa on freestyleä lukuunottamatta nykyään aika kuihtuneen oloista konsensuspönötystä. En nyt nolaa ketään listaamalla klubituksen keskeisimpiä aivojyriä, mutta keskustelu siellä pesee keskustelun nykyplattarilla 6-3.

Allekirjoitan osittain tuon konsensusmeiningin (josta olenkin puhunut jo aikaisemmin). Mehevää keskustelua ja argumentointia saadaan paremmin aikaiseksi kun pari hölösuuta osallistuu harkitsemattomine mielipiteineen keskusteluun. Plattarissa ehkä ihmiset ovat keskimäärin liian varovaisia tai viisaita mennäkseen möläyttelemään sopivia flamebaitteja. Tämä on ehkä yksi syy miksi plattarissa keskustelut tuppaavat jäämään tuon konsensuspönötyksen tasolle.

Plattarissa nimenomaan freestyle on kuitenkin osoittanut, että fiksujen ihmisten kanssa huumorikin on parempaa. Tämä ei siis tarkoita etteikö klubituksessakin olisi hyviä keskusteluja, mutta välillä ne tuntuvat hukkuvan niiden ei-niin-hyvien keskusteluiden jalkoihin.

Ai vaan yks? Oot vaan rajottunu.

Kyllä noita muitakin on välillä tullut luettua. Ne kuitenkin tuntuvat olevan vielä enemmän kohderyhmäspesifisiä kuin plattari ja klubitus. (Tai ainakin sellainen mielikuva mulle on jäänyt.) Ja valitettavasti mä menen vähän ohi kummastakin niistä kohderyhmistä.
#70 • • Jone Guest

Tässä threadissä on itseasiassa IMO Plattaria tyypillisimmillään; istutaan hiekkalaatikolla kavereiden kanssa ja dissataan naapurin pentujen eri väristä hiekkalaatikkoa.

Kyllä klubituksessakin osataan vähintään yhtä hyvin - TJEU

Itseasiassa olen sitä mieltä, että jollet nyt suoranaisestí ole väärässä, niin esimerkkisi on vähintäänkin heikko. TJEU-linkkisi takana oleva topic nimittäin sisältää huomattavasti myöskin oman hiekkalaatikon teräväsanaista kritisointia sen naapurin pentujen boksin ihmettelyn ohessa.

Sori Jone ku tulin teikän topikkiin purkautuun.. :)

Erm, siit vaan. En mä bittejä Plattarin bittejä omista. ;)

Sitäpaitsi olen pääasiallisesti kanssasi samaa mieltäkin.
#71 • • Edited Jone Guest

Onko vastaavaa topiccia klubituksessa?

Ei.

Löysin vain vuoden takaisin "Mielivaltaa Platinumissa" -topicin, mutta jotenkin tuntuu Platinumin tilanne muuttuneen noilta ajoilta, kansallissosialismia ei tapaa enää yhtä usein.

Hmmm, no ainakin siinä mielessä näkisin Plattarin muuttuneen, että muistaakseni täällä oli vuosi sitten enemmän keskustelua ja päivittäisiä aktiivikäyttäjiä. Sama koskee #platinum.ac-irssikanavaa, joka ei sekään ole viettänyt viimeisen vuoden aikana mielestäni suurimpia loiston päiviään.

Korjata saa, yllä täyttä IMOa.

Mutta mitä mieltä Jone itse on klubituksesta ja plattarista? Ei kannata epäröidä, ei täällä ole mitään inkvisitiota :right: :crybaby: :mad:

Sana "asenne" oli kirjoitettu huumorilla.

Inkvisition suhteen sääli sinänsä, viime käsittelyn aikana tunsin puhdistuneeni ihmisenä. ;)

Mut joo, onhan mulle ei paskankaan arvoinen mielipide asiasta, vaikka lähinnä tän topicin synty aiheutui siitä, että olen miettinyt (muun elämän puutteessa) Plattarin alennustilaa ja sen syitä + Klubituksen käyttäjämäärien jatkuvaa nousua.

Kummankin foorumin käyttäjien mielipiteet toisistaan ovat varmasti jossain määrin perusteltuja, tuskin ne nyt aivan tyhjästäkään ovat syntyneet. Valitettavasti stereotypioiden aktiivisesta ylläpitämisestä vastaa lähinnä toisen foorumin väki. Musta on valitettavaa, että suuren osan täällä "vakavasti otettavasta" Plattarista pyörivästä porukasta tapana on ylläpitää omaa "vakavastiotettavuuttaan" oman hiekkalaatikon ulkopuolella leikkiviä väheksymällä ja jatkuvasti suohon polkemalla.

Plattari on mulle Klubitusta helpompi hahmottaa, mutta se johtuu varmasti pitkälti siitäkin että Plattarissa on huomattavasti vähemmän ominaisuuksia. Klubbarista Plattariin verrattuna löytyvät ominaisuudet ovat mielestäni niin käytännöllisiä, että hahmotuksen pieni hankaloituminen on siitä pieni hinta.

Mitä tulee sisältöpuoleen, niin tässä threadissä esitetyt mielipiteet vahvistavat uskoani siihen, ettei useilla niitä ilmaan heittäneistä ole oikeasti minkäänlaista käsitystä toisen forumin menosta, vaan mielipiteet pohjautuvat "mutu"-fiiliksiin ja toisen käden tietoon. Viittaukset Klubituksen vähäiseen viestimäärään ja viestien sisällön täydelliseen älylliseen laaduttomuuten kuullostavat IMO noin vuoden takaiselta tilanteelta, joka on sittemmin muuttunut ja muuttuu edelleen kaiken aikaa parempaan suuntaan.

En myöskään ole aivan varma onko osan viesteistä rehellinen tyhmyys mielestäni ainakaan pahempi asia kuin täällä usein vallalla oleva pseudointellektuelli "laatukeskustelu", joka on toisinaan älykkyydessään yhtä vakuuttavaa kuin 60-luvun Batman ja Robin-sarjan nimihahmot olisivat ydinfyysikoina. "Makuasiaa puskee", sanoi koira kun pallejaan nuoli.

Itsehän en ole Plattarin puolelta juurikaan saanut lisäarvoa elämääni pitkään aikaan, paremminkin paskaa niskaani eri muodoissa ja suunnista. Mutta onneksi "voi mennä muualle ellei meno maistu" (Quote: FM, Syksy 2002 tjsp).

"Summa summarum;" IMO Klubituksen moninaiset huonot puolet ovat Plattarin vastaavia huomattavasti vähäisempiä ja ilmapiiri kaikessa liiallisessa siirappisuudessaankin paljon täällä vallitsevaa parempi. Mut toisaaltahan mä nyt taas olen kyllä mies, joka pyörii nyt neljättä vuotta "polkka-" ja kiksubileissä ihan tyytyväisenä. :scared:

-

Lisäys: Myönnettäköön, että Plattarilla on osioita, joiden sisältämä keskustelu on mitä ilmeisimmin sellaista, jota Klubituksella ei ainakaan tällä haavaa ole annettavanaan. Nämä osiot (esim. Audio Tech) ovat kuitenkin sellaisia, joista en itse ymmärrä hölkäsen pöläystä, eikä ole hetkeäkään kiinnostanutkaan ymmärtää. Ne kun eivät kosketa elämääni juurikaan, mutta ymmärrän kyllä, että ne saattavat monien mielestä olla yhtä kiintoisia kuin kameroiden objektiivien ominaisuuksista ja spekseistä keskustelu on mun mielestäni. ;)
#72 • • dab Guest

niin ja yleistäen klubituksessa on 19v clubitrendi polccca ja kiksukarva väkeä, täällä taas wanhat parrat, ug miehet, housen veivaajat, trance puristit jotka keskittyvät musiikkiin (niinkuin minä), sekä tietysti vahva pieni teknoporukka.

WORD!

Ja aiheesen: koska tekno, house, elektro ja proge ovat niitä genrejä jotka iskevät muhun parhaiten niin platinum kyllä vie voiton. Muun muassa siksi.
#73 • • vaavu Guest

TJEU-linkkisi takana oleva topic nimittäin sisältää huomattavasti myöskin oman hiekkalaatikon teräväsanaista kritisointia sen naapurin pentujen boksin ihmettelyn ohessa.

Ja sitä oman hiekkalaatikon kritisointia ei sitten tässä topikissa tai plattarilla ylipäätään harrasteta? Ei asiat ole kummassakaan päässä niin mustavalkoisia kuin alkuperäinen viestisi antoi ymmärtää.
#74 • • jUSSi Guest

Mitä tulee sisältöpuoleen, niin tässä threadissä esitetyt mielipiteet vahvistavat uskoani siihen, ettei useilla niitä ilmaan heittäneistä ole oikeasti minkäänlaista käsitystä toisen forumin menosta, vaan mielipiteet pohjautuvat "mutu"-fiiliksiin ja toisen käden tietoon. Viittaukset Klubituksen vähäiseen viestimäärään ja viestien sisällön täydelliseen älylliseen laaduttomuuten kuullostavat IMO noin vuoden takaiselta tilanteelta, joka on sittemmin muuttunut ja muuttuu edelleen kaiken aikaa parempaan suuntaan.

Kyllä klubituksella on todella mielenkiintoisia aiheita, mutta oliko se varvana joka sanoi, että ne tuppaavat hukkumaan "täysin turhien" topikkien alle. Ja joskus uusia viestejän näihin "turhiin" aiheisiin tulee niin paljon, että omaa mielenkiintoa kutittelevia topikkeja saa etsiä toiselta tai kolmannelta sivulta asti.

En myöskään ole aivan varma onko osan viesteistä rehellinen tyhmyys mielestäni ainakaan pahempi asia kuin täällä usein vallalla oleva pseudointellektuelli "laatukeskustelu", joka on toisinaan älykkyydessään yhtä vakuuttavaa kuin 60-luvun Batman ja Robin-sarjan nimihahmot olisivat ydinfyysikoina. "Makuasiaa puskee", sanoi koira kun pallejaan nuoli.

Tämä on todellakin makusasia. Mutta molemmilla foorumeilla on muutama oikeasti älykäs aihe ja kas kummaa, ne liittyvät politiikkaan, huumeisiin tai filosofiaan :)

Mutta karkea mielikuvani 491 klubituksen ja reilun 2000 platinumin viestin jälkeen on, että klubitus on kevyempi ja viihteellisempi versio platinumista. Ja ollessani jo hyvin hyvin vanha, platinum vetoaa minuun enemmän.
#75 • • JussiS Guest

Molempi parempi. Klubituksessa vaan vakavatkin keskustelut menevät usein pelkäksi hymiöiden heittelyksi, joten siellä en jaksa jokaikistä threadia/postausta lukea kuten täällä.

Bilepalautteet on kyllä klubbarissa mukavampaa luettavaa kuin täällä :)

Yhdyn akir00n. (Serotonot voi ottaa ton sit missä kontekstissa vaan, kunhan ei kirjota sitä plattarille ;))
#76 • • Jukka I Guest

:heart:

Tässä threadissa on tasan yksi viesti, joka jotenkuten etäisesti saattaisi täyttää dissauksen tunnusmerkit, siinä mielessä kuin minä sanan käsitän. Mutta eipä ole ensimmäinen kerta kun joku puhuu dissauksesta ja itse näen samalla paikalla läjän harmitonta mutinaa, jossa ei ole mitään pahansuopaa tai oman statuksen pönkittämistä toisia lokaamalla.
#77 • • jUSSi Guest
ai niin, klubituksessa on tällä hetkellä neljä asiaa, jotka saavat minut käymään siellä :D

1. kuvat
2. kuilu
3. tres
4. jone ja jonen nillitykset :king:
#78 • • Remotion Guest

Klubituksen ikävä puoli on, että aika monossa topicissa erimielisyydet menevät aika helposti tasolle: "Vittu sä olet tyhmä, saatanan lehmä", vaikka tätä ei suoraan sanota. On masentavaa lukea tekstiä, jossa kirjoittajien argumentit loppuvat ja tilalle tulee henkilökohtainen solvaus. Väistämättä ainakin allekirjoittaneelle tulee olo, että kirjoittaja on itse joko tyhmä tai ei hallitse omaa kielenkäyttöään kovin hyvin.

Plattari on asiallisempi ja mielestäni hyvä niin.

Juuri näin. Se vaan että kyllä se "Vittu sä olet tyhmä, saatanan lehmä" sanotaan ihan oikeasti eikä se siihen jää.
#79 • • Remotion Guest

:heart:

Hah, ja itse vielä perustit tämän threadin!!! :laugh:

...joka liittyy mihin miten? o_O

...en jaksanut quotettaa 600 riviä...

no vaikka siihen että itse aloitit tämän erojen vertailun, tottakai kakkua syödään jos sitä on tarjolla... ja mun mielestä nää stereotypiat mitä täällä on heitetty on hyvin lähellä todellisuutta. Niin eikä kukaan varmaan pidä näitä enempänä kuin mielipiteinä jotka sitten perustuu ei enempää eikä vähempää kuin omiin mielikuviin. Oisitko niellyt paremmin vastaukset jos niissä ei olisi esitetty perusteluja? Täältä puuttuu muutamia ihqupluria ylläpitäviä käyttäjiä, noh klubituksessa tämän tyylisuunnan kruunaamatuon mestari on varmaan UnityF :excellent: . Ja oikeesti keski-ikä taitaa olla täällä vuoden pari vanhempi. Mutta eiä se mitään, itse viihdun kummassakin, tääl ny on tullu vaan enemmän hengailtuu ja tuntuu siksi enemän "kodilta".
#80 • • Edited Jone Guest

Juuri näin. Se vaan että kyllä se "Vittu sä olet tyhmä, saatanan lehmä" sanotaan ihan oikeasti eikä se siihen jää.

"Vittu sä olet tyhmä, saatanan lehmä" on sen verran selkeästi sanottu ettei se jää edes tyhmältä saatanan lehmältä ymmärtämättä, joten toisinaan jopa itse suosin moisia ilmauksia Klubituksen puolella "oletko koskaan miettinyt henkimääsi malago-epigonista tyyliä"-ilmausten sijaan. Kummatkin ovat vittuilua, ensimmäinen suoraa ja toinen teennäistä & muka jotenkin kevyempää.

Itseasiassa suora vittuilu on toimivaksi havaittu tehokeino, jolla Klubituksen puolella saa usein ihmisiä ruoskittua panostamaan postauksiinsa.

Kyllä klubituksella on todella mielenkiintoisia aiheita, mutta oliko se varvana joka sanoi, että ne tuppaavat hukkumaan "täysin turhien" topikkien alle. Ja joskus uusia viestejän näihin "turhiin" aiheisiin tulee niin paljon, että omaa mielenkiintoa kutittelevia topikkeja saa etsiä toiselta tai kolmannelta sivulta asti.

Joops, tästä olen oikeastaan samaa mieltä. En kuitenkaan koe niiden mielenkiintoisten topicien etsiskelyä niin suunnattomaksi vaivaksi etten viitsisi sitä tehdä, se kun on kuitenkin muutaman hiirenliikkeen ja klikkauksen takana. Uusia "oikeasti mielenkiintoisia" aiheita saa toki perustaa itsekin ja myönnän sortuneeni siihen, että olen perustanut Klubitukselle pari topicia, joiden aloittamisen motiivina on toiminut vastaava Plattarilla.

Tämä on todellakin makusasia. Mutta molemmilla foorumeilla on muutama oikeasti älykäs aihe ja kas kummaa, ne liittyvät politiikkaan, huumeisiin tai filosofiaan :)

Hehe, makunsa kullakin. Itse harvoin jaksan keskustella webissä mistään noista, politiikasta ja filosofisista asioista ehkä satunnaisesti.

Mutta karkea mielikuvani 491 klubituksen ja reilun 2000 platinumin viestin jälkeen on, että klubitus on kevyempi ja viihteellisempi versio platinumista. Ja ollessani jo hyvin hyvin vanha, platinum vetoaa minuun enemmän.

Kyllä, tämä on munkin mielikuvani. Lisäisin kuitenkin määritelmään vielä sen, että ainakin mun mielestäni Plattari on uskomattoman teennäinen ja en erityisemmin perusta teennäisyydestä.

"2447 rekisteröityneen keski-ikä on 21.83v."

Plattarilla keski-ikä lienee enemmän, mutta ei keskiarvon mukainen klubituslainenkaan enää teini ole, vaikka muulta saattaa tuntuakin.

ai niin, klubituksessa on tällä hetkellä neljä asiaa, jotka saavat minut käymään siellä :D

1. kuvat
2. kuilu
3. tres
4. jone ja jonen nillitykset :king:

Kohdasta neljä kiitokseni, olenhan perso kehuille varsinkin silloin kun saan niitä siitä että olen hankala. Mun nillitykseni määrä on aika tehokkaasti sidoksissa ilman "ihqplur"-pitoisuuteen; nillitys alkaa silloin kun sitä on ilmassa liikaa ja loppuu silloin kun sen avulla liika siirappi on valutettu lattiakaivoon.

Oliskohan Plattaria varten olemassa joku keino, jolla kuivista ja sokerittomista korpuista saa puristettua keskustelun siedettäväksi tekevän määrän siirappia ulos? :heart: