Määritelkää ihanteellinen bilettäjä!

108 posts, 6 pages, 14,174 views

#101 • • Individual Guest
Tuossa joku aikaisemmin ehdotteli, että ne jotka douppaa niin vetäis ne porttin ulkopuolella tai ei tois niitä bilealueella ollenkaan.
Miten tämä lopettaisi poliisien halut suorittaa ratsioita bileissä.
Soittaisko aina joku tyyppi bileistä poliisille:
" Päivää. Tässä kävikin nyt näin että tyypit vetikin kaikki jo ennen ovea, että ei sitten tartte tulla."
Poliisi: "No niin, Hyvä sitä me tässä vähän mietittiinkin. No, mitäs tässä ei tulla sitten. Hauskaa iltaa. Nyt me saadaankiin irrotettua nekin yksiköt kun Kontulassa ottavat taas skinit ja somalit yhteen. Kuulemiin."

Se maine on tällä kulttuurilla ollut jo sen syntyajoista lähtien ja silloin sitä vasta kai vedettiinkin verrattuna nykyhetkeen.
Päätös lopettaa lähtee kuitenkin jokaisesta itsestään, ei kenestäkään muusta.
Poliisien asenteet tässä pitäisi muuttua ja itse tiedotusvälineen edustajana oksettaa varsinkin tv-lupamaksuilla tuettujen kanavien toimittajien tahalliset rimanalitukset, kun näistä asioista puhutaan.
Ja se päihdetutkija mikä lie Mikko Salavuo vois mun puolesta jo pitää turpansa kiinni!

T:Tero

ps. Sori jos ymmärsin pointtisi väärin...
#102 • • Tapi T Guest

Tuossa joku aikaisemmin ehdotteli, että ne jotka douppaa niin vetäis ne porttin ulkopuolella tai ei tois niitä bilealueella ollenkaan.
Miten tämä lopettaisi poliisien halut suorittaa ratsioita bileissä.

Tällä haetaan yksinomaan sitä, ettei promoottorit ja muut bileilijät joudu kärsimään siitä, että poliisi päättää ratsata koko bileet siksi, että muutamilla löytyy doussia taskuistaan. Poliisin on sitäpaitsi hyvin helppoa lopettaa koko tilan vuokraaminen yleisölle, jos siellä tavataan huumausaineita usein.

Tämän vuoksi on munkin mielestä todella perseestä tuoda huumausaineita bileisiin. Huumausaineiden (hillitty) käyttö ei minua oikeastaan häiritse.

Soittaisko aina joku tyyppi bileistä poliisille:
" Päivää. Tässä kävikin nyt näin että tyypit vetikin kaikki jo ennen ovea, että ei sitten tartte tulla."
Poliisi: "No niin, Hyvä sitä me tässä vähän mietittiinkin. No, mitäs tässä ei tulla sitten."

Huumeita on Suomessa nykyään niin paljon, ettei poliiseja todellakaan voisi vähempää kiinnostaa, mikäli joku on bileissä huumausaineiden vaikutuksen alaisena - heidän aikansa ja resurssinsa eivät tälläiseen yksinkertaisesti riitä.

Mikäli kukaan ei jäisi huumausaineiden hallussapidosta kiinni bilevenuen lähistöllä tai sisällä bileissä, niin poliisilla lopahtaisi kiinnostus koko hommaan hyvin nopeasti.
#103 • • Individual Guest
Eräs poliisi tv-haastattelussa sanoi, että se, että poliisi "näkyy" näissä nuorisotapahtumissa ei ole resurssien haaskaamista , koska sen tarkoituksena on estää tämän nuoren ja myyjän kohtaaminen tilaisuudessa.

Eiköhän ne mun mielest kohtaa niissä luukuissa, missä joku on jo niin rotta, että myy pennuille douppii. :angry:

Samalla esitettiin kaavio siitä, että poliisit olisivat kirjanneet yht'äkkiä vähemmän törkeitä huumausainerikoksia ja sitä vastoin enemmän käyttörikoksia. ( lieviä huumausainerikoksia)

Ja miksi festareilla tai muissa tapahtumissa ei järjestävä taho vastaa,jos festarialueelta löytyy joltain jotain. Vaan se on sen ihmisen omalla vastuulla vastata siitä. Noh, tietenkin onhan siellä kyseessä silloin kyllä paljon isommat ihmismassatkin, että ei prosentit kai sielläkään kovin suuria ole.

Nyt pitää lopettaa alkaa muuten nousee savuu päästä. :angry:
#104 • • Tapi T Guest

Ja miksi festareilla tai muissa tapahtumissa ei järjestävä taho vastaa,jos festarialueelta löytyy joltain jotain. Vaan se on sen ihmisen omalla vastuulla vastata siitä.

Kuka uskaltaisi enää järkätä mitään, jos järjestäjä joutuisi suoraan vastuuseen asiakkaittensa päihteistä?
#105 • • Individual Guest
Kirjoitit:
" Tällä haetaan yksinomaan sitä, ettei promoottorit ja muut bileilijät joudu kärsimään siitä, että poliisi päättää ratsata koko bileet siksi, että muutamilla löytyy doussia taskuistaan. Poliisin on sitäpaitsi hyvin helppoa lopettaa koko tilan vuokraaminen yleisölle, jos siellä tavataan huumausaineita usein. "

Onpa tuo kyllä noinkin!
Tilanvuokraajat ovat kuitenkin yrittäjiä ja erilaisista maineista on joskus vaikeata päästä eroon.

Ehkä se pallo on nyt kuitenkin meillä bilettäjillä...
#106 • • Edited Individual Guest

Ja miksi festareilla tai muissa tapahtumissa ei järjestävä taho vastaa,jos festarialueelta löytyy joltain jotain. Vaan se on sen ihmisen omalla vastuulla vastata siitä.

Kuka uskaltaisi enää järkätä mitään, jos järjestäjä joutuisi suoraan vastuuseen asiakkaittensa päihteistä?

Niin, pitäis kai tarkentaa, ettei tietenkään kukaan muu saa syytettä toisen teoista...( Ei vai :D )
Mutta koska ravebileistä on aikaisemmin löytynyt huumeita, oikeuttaa se poliisin pistämään tuollaisen show:n päälle milloin tahansa, missä tahansa. Näin ei tapahdu muun musiikin juhlissa.
Kyllähän nytkin festarialueella reput yms. tarkastetaan, mutta lähinnä omien viinojen ja aseitten takia...

T:T

En minä tässä peräänkuuluta mitään muuta kuin tasapuolista kohtelua!
#107 • • Ana-- Guest

Meidänkin pikku kuppikunnissa pätee erittäin vahvasti sellanen
tyypillinen sisä-ulkoryhmätilanne, me "aidot bilettäjät" ja "ne turistit"..

Ja tässäkin vain kaksi vaihtoehtoa. Tekno on elämä. Sitä joko on hengissä tai sitten on kuollut. Ei ole välimuotoja. Mrrighteous edustaa ilmeisesmmin Aitoa Bilettäjää™, ehkä itse silloin kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään?

höpö höpö. Mä oon superturisti, sekoilen enemmän ku a**i ja x**o yh-
teensä enkä ees yleensä tiedä kuka DJ soittaa tai mitä. Pointtina oli lähin-
nä kommentoida sitä "mun kaveripiiri on suvaitsevampi ku muut kaveri-
piirit"-illuusiota, mikä hirveen usein ihmisillä kaveripiiristä riippumatta
on. Myönnettäköön, että heitto oli tyhmä, turha ja tarpeeton, mutta an-
teeksi en pyytele. Niin.
#108 • • Taedium Guest

höpö höpö.

Sorge, quottasin väärin. Sun tekstistä asia tuli mieleen, mutta Mrrighteous ei viitannut sinuun.