Viini

63 posts, 4 pages, 10,516 views

Avatar
#1 • • Saskia Guest
Tosi moneen vuoteen en tajunnut miten hyviä viinit on, paitsi tietyistä kuohuviineistä ja skumpoista olen tykännyt aina. Tänä kesänä punkut ja valkkarit alkoi kuitenkin maistua ja tällä hetkellä tosi ihastunut chileläisiin tintoihin:)

Mitkä on teidän lempiviinit? Vinkkejä? Olen tässä asiassa aika aloittelija, joten jos on hyviä nettisaitteja joista saa lisätietoa niin tänne vaan! Tällä hetkellä on vähän vaikea mennä kirjastoon/kirjakauppaan hakeen mitään, niin hyvin toi lokaali kieli ei oo vielä hallussa.

Pitäskö viinit saada maitokauppoihin? Mä olen ainakin itse huomannut että kun täällä paikallisesta lähikaupasta saa sekä mietoja että myös väkeviäkin niin helpostihan yks pullo aina ostoskoriin joutuu. Eli tuntuu että se lisäis kulutusta, mutta tää on siis vahvasti mutu ja IMO. (toinen syy on se, että viinien hinta täällä, huh...Undurraga Cabernet Sauvignon jota saa näköjään alkostakin maksaa täällä noin 1.7 euroo 70cl, kun alkossa 75cl on 8.18e)

Missä tilanteessa teidän mielestä viini on parhaimmillaan? Mun erityinen suosikki on yks paikallinen viini (nimeä en nyt muista mutta katson sen seuraavalla kerralla kaupassa käydessäni) ja sitten etkoilut kavereiden kanssa syöden samalla jotain pientä sncksia.
Avatar
#2 • • Quu Guest
Viinien tulevana suurkuluttajana en osaa vielä kuitenkaan vastata järkeväsi.

Yhden asian tosin kerron omista mieltymyksistäni:

Puolikuiva valkkari sopii joka tilanteeseen. Merkillä ei niinkään ole väliä, en ole vielä löytänyt sitä "omaa laatuani".

Etkoilujuomana yksi valkkaripullo on aivan ehdoton.
Avatar
#3 • • osm Guest
Mä tykkään täyteläisistä Cabernet Sauvignon punkuista. Valkkarit tuppaa olemaan liian mehumaisia, joskus on kyllä johonkin "ihan kivaan" tullut törmättyä mutta sekään ei sitten ole ollut niin hyvää että olisi mieleen jäänyt.