178 posts, 9 pages, 33,528 views
Ei siis pidä unohtaa että rintarauhasilla on miesnäkökulmasta katsottuna muitakin funktioita kuin lasten ruokinta.
Okei, ymmärrän vielä varsin hyvin sen että naisilla on oikeus pukeutua miten haluaa. Mutta jos laittaa päällensä jotain paljastavaa, on sitten kestettävä seuraukset. Ei kenelläkään tietenkään ole oikeutta käydä käsiksi, mutta kyllä katse on kestettävä. tai sitten pistää edes muutaman sentin pitemmän hameen, eikä animetyyppistä, alushousujenpaljastajahametta.
Vielä, ainakin toistaiseksi, huomion kyllä saisi pukemalla miehen naisen alusvaatteisiin, mutta herättäisikö se sitten taas naisessa kiinnostusta tuotetta kohtaan..
Okei, mä en kyllä ihan purematta niele tuota kommenttia. Tuijottaminen on suomalaisessa kulttuurissa erittäin epäkohteliasta, minihame ei siitä tee yhtään sen hyväksyttävämpää. Ei ole kenenkään vastuulla kantaa toisten huonoa käytöstä. Näin raakana vetona tuo argumentti on samaa linjaa kuin argumentit pukeutumisesta seksuaalisen hyväksikäytön selityksenä - vaikka itse teitkin eron käsiksikäymisen ja tuijottamisen välillä niin tausta-ajatus on saman suuntainen. Ylipäätään tuo 'naiset pukeutuvat vain miehiä varten' on semmoinen myytti, jota mun on todella hankala allekirjoittaa. On aikoja, jolloin ajattelee muiden mielipidettä, mutta enemmän on aikoja, jolloin ei välitä ns. paskan vertaa. Itse ainakin koen pukeutuvani siten, että tunnen oloni mukavaksi ja näytän omalta itseltäni. Myös silloin kuin hameen helma nousee yli polven. Eivät kai miehetkään aina pukeudu vain naisia varten? (Siltä ei ainakaan vaikuta.)
Kunniallinen mies noudattaa tätä tutustumiskaavaa. Hän ei tyrkytä seuraansa kaupungilla, vaikkei voi olla ihailematta naiskauneutta. Jos nainen pahastui katseesta, kyse voi olla myös siitä, ettei naisen mielentila ollut juuri silloin reseptiivinen miesten ihailulle ja hän tunsi minihameessa olonsa ristiriitaiseksi. Tai sitten kyseinen mies katseineen tuntui epämiellyttävältä. Jne, jne. Erikseen ovat tietysti tapaukset, joissa mies katsoo naista tavalla, joka ei ole parinmuodostussäännöissä hyväksyttävää. Liian avoin, rivo yms. katse ei täytä hienovaraisuusehtoa, ja nainen laskee tällöin miehen tampioliigaan.
Naiskehon esineellistäminen ei tarkoita, että miehillä olisi oikeutta suhtautua naisiin muuten kuin kohteliaasti.
Minun on vaikea kuvitella tilannetta, jossa ihmisen esineellistäminen ei johtaisi ihmisarvon alenemiseen.
Tarkoitukseni oli vain kiinnittää huomiota siihen, että esim. Tapi T:n postauksesta saa sellaisen kuvan, että seksillä mainostaminen kaupungilla on luonnollisempaa kuin lapsen imettäminen kaupungilla
:001: LOL! :001:
Jos käytät rumia vaatteita ja meikkaat rumasti jne niin heteromiehet tuskin erehtyvät luulemaan sua seksiobjektiksi, homomiehet taas kohtelevat naisia aidosti...ilman turhaa testosteronien potentioimaa kiimaa.
Jesh! Samaa mieltä. En edes usko, että eräs alle kouluikäinen tyttö ymmärsi mitä sanoi, kun näin Stockmannilla hänen katsovan itseään peilistä ja toteavan "vitsi mä oon läski, pakko varmaa alkaa laihikselle." Todennäköisesti matki äitin sanoja tms. mutta kyllä mulla siinä kohassa meinas mennä jäätelö väärään kurkkuun.
bikinitytöt saavat TP:t tarkastelemaan omaa kehoaan ehkä turhankin kriittisesti.
Ruokailuun on parempikin paikka, kun ravintolan pöytä? Wau.
imettämiseen löytyy varmasti parempiakin paikkoja kuin esim. bussin penkki tai ravintolan pöytä.
Mulla tulee jatkuvasti mieleen ihmisten puheista kaikkea kaksmielistä, mutta mä en pyri muuttamaan muiden puheita oman perverssioni vuoksi.
Tissien vilauttelusta tulee mulle väkisinkin mieleen epäsiveellisempiä ajatuksia kuin ruokailu.
Oho. Mä kyl tuojotan kauniita ihmisiä, jos siihen on mahdollisuus. Tietysti en sitä tee jos tilanne tekisi tuijottamisesta kiusallista. En tuijottele takamuksia, mutta vaikka haluaisinkin tehdä niin, kyllä minulla pitäisi olla mahdollisuus tehdä niin ilman, että minut rinnastetaan raiskaajaksi.
Tuijottaminen on suomalaisessa kulttuurissa erittäin epäkohteliasta, minihame ei siitä tee yhtään sen hyväksyttävämpää. Ei ole kenenkään vastuulla kantaa toisten huonoa käytöstä. Näin raakana vetona tuo argumentti on samaa linjaa kuin argumentit pukeutumisesta seksuaalisen hyväksikäytön selityksenä
Tehdäänkö sinusta tuomari tuonne päättämään mikä on hienovaraista ja mikä on kuolaavaa? Kuka vetää rajan? Suomessa asuu 85% väestöstä maamme puolivälin alapuolella. Sinne yläpuolelle voi muuttaa jos haluaa elää ilman, että kukaan katsoo. Joskus kumminkin on se hapankin kestettävä siellä makean seassa. Kiinassa vierailleena varmasti ymmärrät sen yin/yang filosofian?
Hienovarainen, kunnioittava katselu on tietysti täysin eri asia, kuin kuolaava tuijottelu. En ehkä ottanut sitä huomioon, sillä suurin osa niistä katseista on, valitettavasti, niitä kuolaavia ja vastenmielisiä katseita.
Koska myöskään naiset eivät kannata tasa-arvoa ja näin on väärin sanoa, en voi sanoa varmaksi, mutta minusta tuntuu, että jotkut - varsinkin hieman nuoremmat, joilla on alkanut muotoja olemaan - tytöt pukeutuvat nimenomaan paljastavammin siksi, että voivat sanoa että heitä häiritsee tuijottelu.
Tuskin em. tyttökään olisi niin häiriintynyt, jos hänen keräämänsä katseet olisivat pääsääntöisesti olleet kunniallisia ja miellyttäviä?
Entä tilanteet missä toinen kuvainnollisesti "nostetaan jalustalle" tai "palvotaan maata jalkojen alla", eivätkö nekin ole eräänlaista esineellistämistä.
Tietysti myös herrasmiehen täytyy olla varuillaan, ettei erehdy katsomaan valloittavaa naista liian tunkeilevasti. Kuitenkin näissä miestyypeissä on ratkaiseva ero riippuen intentiosta, eli pyrkiikö mies kunnioittamaan naista vai onko hän itsekeskeinen naisten halveksija.
Vaikka naiskehon ihailu ei sinänsä ole periaatteessa halventavaa eikä vaikuta herrasmiesten asenteisiin negatiivisesti, yhteiskunta ei voi kuitenkaan kategorisesti hyväksyä naiskuvaa, joka luo myös poikkeuksellisen paljon ei-toivottuja reaktioita lietsomalla sovinisteja pahempaan suuntaan.
Loppupeleissä nää seksuaalisen ahdistelun uhrit ovat useasti "kerjänneet" sitä pukeutumalla provosoivasti...
Uskallan jopa väittää, että ainakin itselleni suurin syy muodinmukaiseen pukeutumiseen on ollut toisissa naisissa, ei miehissä. Naiset ovat huomattavasti asiantuntevampia, kriittisempiä ja tarkempia ulkonäön suhteen kuin miehet (ainakin toistaiseksi, ehkä tilanne joskus muuttuu).