No minäpä voin olla sulle ensimmäinen sellainen sivari. Mä en ole täällä Espoon työväenopistolla saanut mitään muuta kuin kehuja ja olisivat ottaneet mut vielä ilomielin duuniin palveluksen jälkeenkin, mutta koska pääsin ammattikorkeakouluun jäävät vahtimestarin hommat näiltä näkymin tähän.
Vielä kun löytyisi muita samanlaisia niin homma alkaisi olla enemmän raiteella :)
Miksikö rukin käynyt paukuttelee henkseleitään ja sivari on hiljaa? Olettaisin, että henkilö, joka on käynyt RUK:n, on varmasti erittäin vakuuttunut koulutuksensa tärkeydestä ja hienoudesta.
On tai ei, niin kyllä tosta intistä ihan oikeesti voi hyötyä jotain.
Henk koht viimeiset kolme duunihaastattelua missä oon ollut, on mennyt niin että haastattelun on tehnyt henkilö jonka on sotilasarvolta on vähitään luutnantti. RUK:n käyneitä siis ja monta kertauspäivää takana.
Joka kerta kun olen paikan saanut, myöhemmin on tullut puheeksi intti. On siis olemassa tällaisia pk-firman pomoja sun muita, jotka oikeesti vielä arvostaa tota. Vanhempia miehiä noi on olleet ja ajatusmaailma on jossain määrin erilainen kuin nuoremmilla jannuilla.
Lyhyesti sanottuna hyvin suoritettu armeija on ollut suuri bonus työhaastattelussa.
Tämän lisäksi koin, että sain armeijassa vastuullisia tehtäviä ja oikeasti vaikutin asioihin erittäin merkittävällä tasolla. Pääsin muutamalla leirillä johtamaan hommia komppaniatasolta, eli ohjattavana oli about 100 miestä. Siinä pääsi oikeesti suunnittelemaan ja ohjaamaan niin suurta organisaatiota, että vastaavaa ei ihan heti siviilissä vastaan tule. Tottakai tuo ohjaus on täysin erilaista kuin siviilissä, mutta siltikin .... organisaatio oli aika suuri
Asiat joita voi oppia armeijassa ja joita voi oppia sivarissa on täysin erilaisia. Mä en mene sanomaan, että toisessa opittu asiat ovat toista tärkeämpiä, sillä en näe että näin voisi edes sanoa.
Henkilökohtaisesti toivon, että jokainen ottaa sen irti mitä otettavissa on. Oli palveluksen pituus 6, 12 tai 13kk, se on menee huomattavasti mukavammin jos homman ottaa haasteena :)