Eläimet

150 posts, 8 pages, 24,038 views

#81 • • ---[-]--- Guest

Toinen joka on häiritsevä tekijä on minun reviirilleni tunkeutuvat eläimet. Eli jos kotiin tulee seinien sisälle asumaan rotta, on se poistettava. Jossain kaupungilla kävellessä roskisten välistä putkahtava rotta kulkekoon omia polkujaan ja minä omiani. Rotta pistää vastaan kotoani pois ajettaessa, joten valitettavasti tappaminen on helpompi vaihtoehto.

Munki puolesta rotat voi kulkea omia polkujaan. Entäpä jos sun kämpän alla on rottien sukukokous, jossa on tuhansia osanottajia?

Ehkä hieman hätäisesti mainitsin juuri rotat threadin alussa, mutta mulla on vaan kauhea kammo just niitä kohtaan. Jos löydän kämpästä sellasen, ni rotta on vahvoilla.
#82 • • Edited Taedium Guest

Munki puolesta rotat voi kulkea omia polkujaan. Entäpä jos sun kämpän alla on rottien sukukokous, jossa on tuhansia osanottajia?

Rotta pistää vastaan kotoani pois ajettaessa, joten valitettavasti tappaminen on helpompi vaihtoehto.

No mut ei niitä silti oo välttämättä pakko tappaa. Meillä on aika paljon rottia, kun asutaan maaseudulla ja Irlannissa. Me ollaan kämppiksen kanssa mietitty sellasta ultraäänikarkotinta. Kämppis on vielä enemmän sen tappamisen kannalla, kun se on halvempaa, mutta toisaalta siihen ultraäänikarkottimeen ei tarvi kokoajan käydä lisäämässä lihanpaloja. Eli käyttö on paljonkin helpompaa. Laite nurkkaan ja surraamaan. Siinä se. Helppous ja ympäristöystävällisyys on se miksi itse sen haluaisin. Hinta vain on esteenä.
#83 • • ---[-]--- Guest

Mutta mä en tapa hyttysiä ihan vaan huvikseni. Jos se alkaa imemään minun vertani, niin tokihan minulla on oikeus puolustautua. Vaan silti koitan vain huitasta hyttysen pois. Kotona ollessani yritän saada sen ulos. Olen kantanut melkosen monta hyönteistä meidän kämpästä. Vaan sitkeiden tapausten varalta on minulla myös Raid purkki. Kun se vaan on helpompi suihkauttaa korkeuksiin, kuin hakea tikkaat ja kiivetä kattolampun päälle pyydystämään.

No mökillä ollessa mä kyl annan mennä vaan. Vieraita ollessa ovet on helposti auki ja hyttysverkko ei kaikkee suojaa. Jos niit alkaa pimeässä ettii ni, menee joku tovi. Sit siin surinassa ei saa nukuttuu ja jos niit ei tapa, ni aamulla on kaikki ruvella. Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
#84 • • ---[-]--- Guest

No mut ei niitä silti oo välttämättä pakko tappaa. Meillä on aika paljon rottia, kun asutaan maaseudulla ja Irlannissa. Me ollaan kämppiksen kanssa mietitty sellasta ultraäänikarkotinta. Kämppis on vielä enemmän sen tappamisen kannalla, kun se on halvempaa, mutta toisaalta siihen ultraäänikarkottimeen ei tarvi kokoajan käydä lisäämässä lihanpaloja. Eli käyttö on paljonkin helpompaa. Laite nurkkaan ja surraamaan. Siinä se. Helppous ja ympäristöystävällisyys on se miksi itse sen haluaisin. Hinta vain on esteenä.

Eks niihin toimis joku sumute tms., jota ne ehkä säikähtäis?
#85 • • Edited Taedium Guest

Jos niit alkaa pimeässä ettii ni, menee joku tovi. Sit siin surinassa ei saa nukuttuu ja jos niit ei tapa, ni aamulla on kaikki ruvella.

Tätähän mä oon just sanonu. Tossa tilanteessa sulle edullisin tapa on tappaa ne. Niin minäkin tekisin, jos se olisi minulle edullisinta. Jos helposti voin poistaa hyttysen tai kaksi kämpästäni, niin siitä sitten vain poistamaan. Ei se niin paljon suurempi vaiva ole, kuin suihkauttaminen. Mutta jos niitä on paljon, on se tappaminen huomattavasti helpompaa.

Sitähän mä olen muistaakseni filosofiatopicinpuolella kirjoittanutkin. Jos tappaminen on helpompi vaihtoehto, niin sen valitsen. Muutoin pyrin välttämään tappamista. Turha tappaminen on erittäinkin paha asia.

edit:

Eks niihin toimis joku sumute tms., jota ne ehkä säikähtäis?

Juu varmaan. Haluutko tulla kokeilee? Meillä on alakerrassa yhessä huoneessa reikä, josta ne pääsee seinän sisään, sekä jostain sieltä takan uumenista ne kans pääsee. Ai nii ja keittiössä toki on kaksi reikää, josta ne menee sinne seinän sisään. Kai ulkoakin jostain talon alta pääsee, en tiedä.

Juu, kun tuut koittamaan, niin koita siitä 5cm x 5xm reiästä mennä sinne seinän sisään ja kiivetä yläkertaan sinne mun huoneen kohdille ja suihkauta sitä rottaa.

Tai sitten istu yöllä pimeessä jokaisen niiden reiän kohdalla suihke käsissäsi ilman omaa hajuasi ja minkäänlaista ääntä.

Ja minkälaista suihketta tarkoitat? Itse en ole kuullut.

(Lisäedittiä...)

Onneksi ei nyt ole hetkeen ollut sitä rottaa. Meillä oli enemmänkin niitä, mutta saatiin metsästettyä kaikki paitsi yksi. Ja äänestä päätellen se oli tosi iso. Mut siitäkään ei oo kuulunut nyt vähään aikaan. Kun taas muutaman kuukauden päästä ilmat alkaa viilenee, uskoisin, että niitä rottia taas tulee. Voit silloin tulla kokeilemaan.
#86 • • ---[-]--- Guest

Ja minkälaista suihketta tarkoitat? Itse en ole kuullut.

Kyllähän termiittejäkin saa tuhottuu helposti. Eks tollasille isommille ötököille oo mitään yrittäjää löytynyt, joka on patentoinut tän mun kuningasidean?:D
#87 • • Hanna Guest

onhan tuo, tosin leikattu eli ns. gti-malli. taisi (k)risto jäädä vähän kylmäksi nyt :|

No höh.. Risto- neidillä on parhaillaan (taas) kiima-aika.. olis ollu kiva saada karvattomia puolihäntäisiä uusia ristoja :)
#88 • • -Lootus- Guest

No höh.. Risto- neidillä on parhaillaan (taas) kiima-aika.. olis ollu kiva saada karvattomia puolihäntäisiä uusia ristoja :)

yleisesti ottaen pelkään kissoja mut teien risto on kyllä
hieman liiankin seurallinen ja suloinen :)

Koiraihmisenä eniten tykkään omasta "hieman" huonoluonteisesta ja itsepäisestä puudelistani <3<3
#89 • • lelle Guest

Koiraihmisenä eniten tykkään omasta "hieman" huonoluonteisesta ja itsepäisestä puudelistani <3<3

max on ehkä kovin irkkihahmo ikinä! :)
#90 • • Juki54 Guest
Kissat on kivoja ;) Eihän tuota Mopsia mihinkään vaihtais :)
#91 • • Jacques LeBlanc Guest
Nyt ei oo elukoita (valitettavasti). Asuin tuossa jonkin aikaa systerillä alivuokralaisena niillä sitten olikin 4 kissaa, kani ja 3 akvaariota. Kun sieltä livistin niin hankkivat vielä lapinkoiran (paimensukuisen) ja toisen kanin.

No eniveis yks niistä niitten kissoista bengalipoju nimelta Hahabu Moyo (kutsumanimi alleviivattu) oli kyl ihan ultimate tyyppi. Mitään muuta en oo tuolla asumisesta kaivannu kun sitä kattia. Toi nimi on jotain tiesmitä kieltä mutta tarkottaa jokatapauksessa kultaista sydäntä ja ei olisi voinut olla osuvampi. Taidan kyllä joskus käydä kidnappaamassa sen tuolta... Jos olisi mahollisuus (toistaiseksi ei ole) niin hankkisin kyllä varmasti pari kattia.
#92 • • Daniel Braun Guest
fretti9.jpg
Tuommoinen majaili meillä hetken...
Itseasiassa majailee vieläkin, mutta saa uuden kodin tuossa sunnuntaina.
Harmillista luopua, mutta tyttöystävä sai hieman allergisia oireita ja frettineiti ei oikein sopinut meidän elämänrytmiimme.

Tossa on vielä lisää kuvia frettineitokaisestamme...
Suloinen pikku duraselpupu :hearts:
#93 • • louis Guest
Meilä on mustavalkoinen maatiaiskissa kotona.. Ihan kiva kisu. Misu Roosa. Ihan oma jääräpää luonne..
#94 • • NS Guest
tilli.jpg
Tässä on meidän koira rankan juhannuspäivän jälkeen vähän väsyneenä.
#95 • • Taedium Guest

Tässä on meidän koira

Mutta Jeppe on kuollut. :sad:
#96 • • NS Guest

Tässä on meidän koira

Mutta Jeppe on kuollut. :sad:

En tiennytkään. :( Jeppe oli tosin eri merkkinen kuin meidän koira. Jeppe taisi olla sileäkarvainen kettuterrieri ja meidän on parson russelin terrieri.
#97 • • Cofeingirl Guest
Onhan noita muutama :D Löytyy kaks kissaa, ihan pitkäkarvasia maatiaisia, toinen kyllä osittain rotukissa. Lisäks ajan puutetta pahentaa 550L, 60L ja 40L akvaariot :silence: Haaveena olis vielä isomman asunnon myötä koira ja chincilla :hearts:
#98 • • valo Guest
Koira on eli sellainen cairnterrieriuros, oikein terrieriluonteinenkin vielä eli itsepäinen ja tarpeeksi fiksu jättääkseen kaikki emännän typerimmät käskyt huomioon ottamatta :rolleyes:

Kotoa muutettuani hän jäi asustelemaan vanhempien luo kun ei ikänsä omakotitalossa asunutta koiraa oikeen arvaa kerrostaloon ottaa. Onneksi asun ihan lähellä kuitenkin :heart:
Ei mikään voita koiraa joka käpertyy yöllä sängyn jalkopäähän. Tulee tosi turvallinen olo.

Hevoset on myös lähellä mun sydäntä. Pahin hoivavietti on onneksi mennyt ohi (varsinkin kun olen allerginen), mutta ratsastaminen on kyllä ihan ykkösharrastus. Se on upea tunne kun joskus saa hepan kulkemaan jotenkin hienosti, just oikein ja silleen helpon oloisesti.
#99 • • Ana-- Guest
Mul kyl palaa hirveen nopeesti käämi innokkaitten duracellpupueläimien
kanssa :( Äiskällä on sellaiset hulppeat 7 koiraa, joista neljä on sellasia,
et tuntikin sen jälkeen kun astunut ovesta sisään, ne roikkuu lahkeissa
ja hihoissa. Mä tykkään ihan hirveesti koirista itse, mutta pakko kyl sanoa
et tollanen raivostuttava pyöriminen ja näykkiminen on tosi rasittavaa.

Vois kyl kuvitella et ois aika hermostuttavaa tulla töistä kotiin ja
ensitöikseen joutus pakkosyöttää jollekin terrierille ritaliinia et se pysyis
EDES HETKEN PAIKALLAAN. Ehkä hankin sit kissan :) tai koulutan oman
tulevan koiran vaan tosi tottelevaiseks. Ja otan jonkun rauhallisen
luonteen sille. Valpas mutta rauhallinen ja aina isäntänsä rinnalla ^_^
Jeh.