Eläimet

150 posts, 8 pages, 24,027 views

#1 • • ---[-]--- Guest
Eli onko kotieläimiä?
Mitä mieltä eläinten oikeuksista?Onko niitä?
...ja mikä on sun lempparieläin?

Mun mielestä hauvelit on kivoja. On kiva tulla himaan, ni aina on joku vastassa. Tosin mun tulevaisuuden kämppään haluan kissan ja koiran. Molemmat pitää olla, että on se tasapainottava tekijä;) Kissa tietty tytskä ja koira poitsu. Tosin sellanen kääpiösiilikin ois kiva. Ne on kait aika seurallisia???

Mun mielestä eläimillä tulisi olla jotain oikeuksia. Moni pitää eläinkokeita itsestäänselvyytenä, mut harva osaa kuvitella oman jessen (ei tarkota sua jesse:D ) jonnekin kokeisiin. Toki ihminen voi mun puolesta testailla jollain rotilla, mut sit ku mennään inhimillisempiin rotuihin, ni suhtaudun vähän varauksella.

Mun ehdoton lempieläin on kuitenkin valkohai. Mikään ei ole kauniimpaa kuin sen mojova suu. Se viestittää esihistoriallisesta ajasta ja on merten valtias. Kunnioitettava eläin mun mielestä. Saalistavampaa eläintä saa hakea. Täyskurko!
#2 • • Elatek / Lauri E Guest
liskot on jees.. mulla oli joskus salamanteri (simo nimeltään..),
mut se delas..
#3 • • Edited Lucy Luke Guest
Koirat ja hevoset vie mun osalta voiton kaikista muista elikoista, mitkään muut kotieläimet ei oikeestaan kiinnostakaan. Mulla on rehellinen suomenhevonen ja perheessä on kaksi nöyrää saksanpaimenkoiraa.
Hevosesta luopuminen tulee viemään multa hengen, jos en ajoissa löydä edes suunnilleen sen veroista nykyisen rinnalle.

Eläimillä testaaminen ei ole mielestäni oikeutettua, huolimatta että ihmiskunta hyötyy siitä merkittävästi. Korvaavia menetelmiä lienee?
Samaten erilaiset kaltoinkohtelu- /heitteillejättötapaukset repii sydäntä. :(
#4 • • Kopernikus Guest
Meillä on ollut kaksi kissaa mut ne heitti lusikan jo nurkkaan. Myös kani on ollut mut se delas kylmyyteen. Tällä hetkellä ei ole mittään.
#5 • • Edited Quu Guest
Mulla on yks vanha kissa. Ei kuitenkaan niin raihnainen vielä.

Kaikkein parasta on, kun se käpertyy syliin kehräämään. Jos sitä tökkii kepillä, niin se murisee.

Tyyrishän tuo on pidemmän päälle, mutta on se sen arvoinen. Pysyypähän hiiret poissa.

Se muuten osaa aivan ällistyttäviä temppuja. Joskus se keittää kahvit pyydettäessä, ja se osaa myös kokata. Tradenomi siitä pitäis tulla muutaman vuoden päästä.

Onk teillä näin hienoa kissaa?
#6 • • Jay Logic Guest

Mulla on yks vanha kissa. Ei kuitenkaan niin raihnainen vielä.

Kaikkein parasta on, kun se käpertyy syliin kehräämään. Jos sitä tökkii kepillä, niin se murisee.

Tyyrishän tuo on pidemmän päälle, mutta on se sen arvoinen. Pysyypähän hiiret poissa.

Se muuten osaa aivan ällistyttäviä temppuja. Joskus se keittää kahvit pyydettäessä, ja se osaa myös kokata. Tradenomi siitä pitäis tulla muutaman vuoden päästä.

Onk teillä näin hienoa kissaa?

Hahhah :DD
#7 • • hpi Guest
Norfolkinterrieri nimeltään Elvis..mikä suloinen, hieman ujo katse, ja kun sai lämpöä ja haleja niin särmikäs ja eloisa Kuningas. Jäi "pesänjaossa" donnalle, jonka mokoma meni vielä myymään (minulle kertomatta) koska se muistutti liikaa..minusta..grrr...suloinen kosto(?),.

Entinen elämä..ja opetukset..erehdykset..

Roomasta Colosseumin rauniokommuunista hankittava musta, ah-niin tyylikäs, kiiltäväkarvainen, nuubiankissa..kleopatran silmillä, siinä tulevaa...

noches,
*h

Liskojen, tarantellojen, rottien ja hiirien pitämistä "lemmikkeinä"..not my type of living, ei ei..
#8 • • Lucy Luke Guest

Kani delas kylmyyteen. Tällä hetkellä ei ole mittään.

Juu äläkä enää hankikaan.
#9 • • Hanna Guest
Mulla on Risto. Se on sellanen pikkukissa (11kk).. toisaalta se on melkeen ku koira, ku jos sille heittää palloo, ni se hakee sen ja tuo takasin, ja taas uudestaan.. :) Mut sit siinä on myös hitunen lammasta ja lehmää, ku en tiä mitä kieltä se puhuu ku se sielt kuuluu vaan jotain epämääräistä örinää.. :D
Ai niin ja sit sillä on puolikas häntä.. eli mulla on Risto Puolihäntä :)

Ja nykyään saman katon alla asustaa myös joku lisko, se on Syyd.. Risto tykkää Syydistä, se on meinaan pari kertaa ollut Syydin terraariossa, ihan vaan mennyt halimaan sitä, just ;)
#10 • • Edited OSC8 Guest
Joku piski (esim. noutaja) olis kyllä kiva saada, mutta kun on tuo hallitus allerginen ja vieläpä astmaatikkokin niin ei pysty hommaan :(

Kissoja nyt lähinnä tekee mieli vetää hännästä :001:

Kaikkia hyönteisiä yms hämähäkkejä ja tollasii inhottavuuksia en voi kyllä sietää. Onneksi sitä asuu niin keskellä kaupunkia että ne kerkee kuolla jo matkalla pakokaasuihin, eivätkä siten pääse häiritsemään totaalista luonnosta vieroittumistani heh :p
#11 • • jUSSi Guest

Joku piski (esim. noutaja) olis kyllä kiva saada, mutta kun on tuo hallitus allerginen ja vieläpä astmaatikkokin niin ei pysty hommaan :(

noutaja? huh, jos saat ikinä hankittua koiran niin hanki sellainen jollaon luonnetta, ei tuollaista vätystä jaksa katsoa kovinkaan kauaa.

nimim. "Terrierit on kuninkaita"

ps. niin joo, meillä on 11-vuotias vehnäterrieriherra ;)
#12 • • funkyboy Guest

nimim. "Terrierit on kuninkaita"

ps. niin joo, meillä on 11-vuotias vehnäterrieriherra ;)

Meillä on kolme kuukautinen vehnäterrieri ja se on todellinen riiviö, mutta niin ihana. Mistä ne sen energian ammentaa...
#13 • • jUSSi Guest

Meillä on kolme kuukautinen vehnäterrieri ja se on todellinen riiviö, mutta niin ihana. Mistä ne sen energian ammentaa...

heh älä multa kysy. 11-vuotias ukko on vielä narttujen perään ja ulvoo 1½ päivää, jos satutaan törmäämään narttuun jolla on juoksuaika eikä pääse pukille :D Ne on käsittämättömiä energiavarastoja...
#14 • • JussiS Guest

Ja nykyään saman katon alla asustaa myös joku lisko, se on Syyd.. Risto tykkää Syydistä, se on meinaan pari kertaa ollut Syydin terraariossa, ihan vaan mennyt halimaan sitä, just ;)

Syyd rules :)
#15 • • Edited phanatic Guest
Minulla 2 leopardigekkoa, Nemo ja Aliisa.

Originally posted by Hanna
Ja nykyään saman katon alla asustaa myös joku lisko, se on Syyd.. Risto tykkää Syydistä, se on meinaan pari kertaa ollut Syydin terraariossa, ihan vaan mennyt halimaan sitä

"joku" lisko? Toivottavasti tiedät kuitenkin sen tarpeet tarkemmin kuin lajin - matelijoiden lämmön-, kosteuden-, valon-, tilan- ja ravinnontarpeet nimittäin vaihtelevat melkoisesti.
#16 • • JussiS Guest

"joku" lisko? Toivottavasti tiedät kuitenkin sen tarpeet tarkemmin kuin lajin - matelijoiden lämmön-, kosteuden-, valon-, tilan- ja ravinnontarpeet nimittäin vaihtelevat melkoisesti.

Heh, kyseessä on mun lisko, berberiskinkki siis. Riittänee, et mä osaan hoitaa sitä :)
#17 • • Ben Matlock Guest
Jos minulla olisi kissa niin sen nimi olisi Pentti:)
#18 • • e-cho Guest
Tykkään kääpiövillakoirista.

Semmonen ois kiva. Musta.
#19 • • Edited laura Guest
haluun kissanpennun tai tipun.
#20 • • yana Guest
pikkukissat o mun juttu