Ons se kumma kun joskus hirveessä kiireessä yrittää ehtiä joka paikkaan ja jonon eka ei tajua painaa sitä kaasua että edes 3 autoa kerkeis vihreissä. Jumankauta ihmisen pitäis edes sen verran älytä mennä eteenpäin ettei tarvis koko päivää kykkiä jonossa. Mutta eihän asiat oo helppoja, en tietenkään tarkoita että pitäisi kaahata vaan mennä REiPASTA tahtia, juunouvataimiin... Toivon että tämän viestin lukija edes ottaa vinkistä vaarin.
rauhallisesti mutta määrätietoisesti ja ripeästi.
Ja joo talvella sutii, mutta kun siihen varautuu, ja sen tiedostaa, niin ei anneta liikaa kierroksia ja huudeta itekseen että vittu.
Ööö... Onko tää topicci, jossa voi vapaasti avautua juurikin tuollaisista liikenteessä törttöilijöistä? Meinasin nimittäin eilen avata vastaavan, tai kirjoitta sinne "v*tuttaa"-palstalle.
Koitappa tulla käväsemään tässä maassa. Liikennevalot on jotenkin tän maan vitsaus.
a) Nää pitää autojen väleissä yli puolen auton mittaa.
b) Nää kattoo, kun valo vaihtuu vihreäksi. Painaa kytkimen pohjaan. Raapii päänahkaa. Painaa jarrun pohjaan. Irroittaa käsijarrun. Kurkistaa vasemmalle, kun lehtimies yrittää myydä päivän lehteä ikkunasta. Laittaa vaihteen päälle. Säätää radiotaajuutta. Nostaa jarrun. Asettaa jalkansa kaasulle. Nostaa kytkintä vahingossa liian voimakkaasti sammuttaen auton. ...
Itse teen:
a) Ajan mahdollisimman lähelle, että mahtuu muitakin samoihin valoihin.
b) Kun valo vaihtuu, ajan risteyksestä pois.
Muutenkin nää lahopäät on jotenkin sokeita. Kun ajetaan tietä kaupunkialueella, jossa on kaksi kaistaa. Ja jos etitään parkkipaikkaa, niin ajetaan kaistojen keskellä kävelyvauhtia. Vielä en ole keksinyt syytä, miksi pitää ajaa siinä kaistojen keskellä, ettei toista kaistaa pääse ajamaan ohi, vaan perässä on kaksi riviä autoja odottamassa.
Vaikka olisi ruuhka-aika ja olisi kiireinen katu, se ei estä pysäköimään kaistalle pysähtymiskieltoalueelle kioskilla käyntiä varten.
Liikenneympyröissä on liikennevalot. Eikö liikenneympyrän tarkoitus ole olla valoton risteys? Ja kun risteykseen tarvitaan 8 valoa, (jokaisesta suunnasta sekä suoraan ajaville, että oikealle kääntyville.) niin liikenneympyrässä tarvitaan lisäksi 4 ylimääräistä valoa. Fiksua.
Kun tullaan risteykseen, jossa on huono näkyvyys tai jos ollaan rekan takana piilossa parkissa, eikä näe tuleeko muita autoja, niin mitä nopeammin sieltä tulee sokkona, sitä pienempi riski on törmätä toisiin autoihin. Siltä ainakin tuntuu, että nää ajattelee niin...
Kun moottoritie alkaa yksikaistaisena ja seuraavasta liittymästä kiihdytyskaista jatkuu toisena kaistana, niin silloinkin kiihdytyskaistan alkuun laitetaan STOP merkki. Aivan kuten jokaisen muunkin kiihdytyskaistan alkuun.
Kun liitytään kiihdytyskaistalta liikenteeseen, tullaan nopeutta max 40km/h ja mahdollisimman nopeasti omalle kaistalle, jossa vasta kiihdytetään muun liikenteen vauhtiin. Vauhtia ilmeisesti ei saa ottaa kiihdytyskaistalla.
... huh ... jatkan myöhemmin. Nyt viikonlopun viettoon.
En tajua miksi pitää säätää itselleen helvetillisen kiireen jos ei pysty rennosti myöhästymään. Sitäpaitsi kaltaisesi kuskit on varmaan juuri niitä jotka kiihdyttävät aina kun meinaan ylittää suojatien. Suosittelen keravalla kääntymistä, siellä voit purkaa patoutumia kiihdyttelemällä karvanoppia vastaan joka valoissa. Rääännn rääännnn..
Kivellä pitäisi heittää liikenteessä hätäilijöitä. ;)
Naiset vois puolestaan alkaa geenimanipuolimaan itselleen vähän koordinaatiokykyä, jota autolla ajaessa tarvitsee. Kääntyminen tien yli vastakkaiselle kaksikaistaiselle tielle kun on mahdoton tehtävä naiselle, vaikka autoja menee vain ulommalla kaistalla. Ensio Itkonen opettaa lisää...;)
Suurin pulma koko liikenteessä taitaa olla se, kun suurin osa autoilijoista luulee ajavansa yksin. Ei välitetä muista autoilijoista ollenkaan, saati että ennakoitaisiin yhtään mitään. Kunhan itse pääsee mihin haluaa miten haluaa, niin se riittää. Ja tasa-arvoisessa risteyksessä suljetaan vasen silmä; jos rytisee, niin ei ollu mun vika.. g-sus!
Ei sillä autolla tartte nyt hurjastella! Muutenkin te jotka omistatte uudet autot niin oppikaa ymmärtämään vanhempiakin autoja. Omani meinaa lähteä lentoon aina kun joku saatanan idiootti ajaa lujaa rekalla tai isolla autolla ohi. Liikenteessä on ajateltava muitakin ja se kyseinen ihminen joka on töpeksinyt valoissa niin on kattonut jonnekkin muualle eikä ole tajunnut että valot vaihtu. Joten suu suppuun ja tööttiä peliin jos rupeaa edessä oleva ärsyttämään. Niinhän ne ranskassakin tööttäilee jatkuvasti.
rauhallisesti mutta määrätietoisesti ja ripeästi.
Ja joo talvella sutii, mutta kun siihen varautuu, ja sen tiedostaa, niin ei anneta liikaa kierroksia ja huudeta itekseen että vittu.
varsinkin naisille terkkuja liikenteeseen.
Kyllä te miehetkin törttöilette yhtä lailla liikenteessä niinkuin me naisetkin. Ettäs tiiät! :003:
Käyttäkää joukkoliikennettä ja säästäkää hermojanne... ;)
Kummasti jaksaa aina huvittaa, kun aamuruuhkassa katselee näitä kukin omassa mersussaan jumittavia toimitusjohtajia samalla kun itse kiitää sujuvasti oikealta ohi bussin kyydissä...
Mua vituttaa urakalla ihmiset jotka eivät vaivaudu käyttämään vilkkua tai muuten osoittavat piittaamatonta tai ylimielistä asennoitumista toisiin autoilijoihin.
Mua vituttaa urakalla ihmiset jotka eivät vaivaudu käyttämään vilkkua tai muuten osoittavat piittaamatonta tai ylimielistä asennoitumista toisiin autoilijoihin.
Mä olen aivan samaa mieltä. Monta kertaa auto meinannu tulla kylkeen ku ei vaan ole käyttäny vilkkua ja tulee siitä toiselta kaistalta vaan niin viekkuun ku ne silmät olis niin tärkeet et osaisi kattoa!