autolla ajo

185 posts, 10 pages, 27,346 views

Avatar
#81 • • Elwira Guest




*huokaus*

Kukas tässä nyt taas on sua mukamas jostain syyttänyt?



Sun mutsis.
Avatar
#82 • • Elwira Guest
Noh molemmilla on kaularankarevähdys ja traumoja ja mustelmia ja olkapään tulehdus minulla... Et seeemmmost. Mutta eipä hätiä mitiä mä suosin yleisiä ja en aja autolla vuoteen... Sen rekkakuskin vakuutusyhtiö juu korvaa toki henkiset kärsimykset... ei tässä mitään hätää ole. Toisen huolimattomuutta. Silti mun pelko isoja autoja kohtaan ei katoa minnekkään sen päivän jälkeen. Tapi T on vaan nauramatta siellä. Kyllä tossa tilanteessa sun hymy olis hyytynyt. Mutta hei se on ollutta ja mennyttä ja olen onnellinen että olen hengissä ja täällä kiusaamassa ja piinaamassa teitä :D
Avatar
#83 • • Tapi T Guest


Tapi T on vaan nauramatta siellä. Kyllä tossa tilanteessa sun hymy olis hyytynyt.


Naureskeluni ei ollut kohdistunut sun loukkaantumiseen, vaan tohon kommenttiin, jonka tyylisiä sun suusta on tipahdellut ennenkin.
;)
Pikaista paranemista. :004:
Avatar
#84 • • NoStatus Guest


Täh? Voiks Kuplalla ajaa taloudellisesti???

nimim. vain 17 litraa / 100 km - Vapiskaa V8:t



Voi, jos iskä maksaa bensat... oho. :p
Avatar
#85 • • Taedium Guest


Silti mun pelko isoja autoja kohtaan ei katoa minnekkään sen päivän jälkeen.

"Mussa on pakko olla jotain vitun suurta, jota ei näe muut kuin hullut." - Pikku-Juha

Olenko näin erilainen? Onnettomuudet, läheltä-piti tilanteet yms. eivät saa itseäni pelkäämään liikennettä. Olen tottakai itsekin törttöillyt, mutta mitään fobiaa en ole kehitellyt.

Ja yksi asia mikä oikeasti hämmästyttää on se, että vaikkapa istun kyydissä jonkun ajaessa ja tulee ensimmäiset liukkaat. Tai ihan mitä tahansa. Iskee vaarallisen tuntuinen läheltä-piti -tilanne. Sen jälkeen ajamme koko loppumatkan 20km/h. MIKSI? Se tilanne meni jo ohi! Jos käy tosi lähellä ja adrenaliini virtaa, niin vartiksi tien pientareelle ja vaikka hermosauhut. Sen jälkeen voi ajaa normaalisti.

Voiko joku sellainen, joka asian ymmärtää selittää tämän minulle?
Avatar
#86 • • Elwira Guest


"Mussa on pakko olla jotain vitun suurta, jota ei näe muut kuin hullut." - Pikku-Juha

Olenko näin erilainen? Onnettomuudet, läheltä-piti tilanteet yms. eivät saa itseäni pelkäämään liikennettä. Olen tottakai itsekin törttöillyt, mutta mitään fobiaa en ole kehitellyt.

Ja yksi asia mikä oikeasti hämmästyttää on se, että vaikkapa istun kyydissä jonkun ajaessa ja tulee ensimmäiset liukkaat. Tai ihan mitä tahansa. Iskee vaarallisen tuntuinen läheltä-piti -tilanne. Sen jälkeen ajamme koko loppumatkan 20km/h. MIKSI? Se tilanne meni jo ohi! Jos käy tosi lähellä ja adrenaliini virtaa, niin vartiksi tien pientareelle ja vaikka hermosauhut. Sen jälkeen voi ajaa normaalisti.

Voiko joku sellainen, joka asian ymmärtää selittää tämän minulle?



Mä ymmärrän hyvin ja voikun voisin itekkin ottaa asian noin lunkisti... aina jonkun asian sattuessa. Nyt mulla ei ole varaa pitää autoa ja senkin takia en aio uutta hankkia... Mun päälle on ajanut rekka melkein jo aikasemmin pentuna. Kokemus oli niin rankka että kolahti mulla sydämmessä. Mun serkku jäi tolloin alle siksi koko tilanne oli niin järkyttävä että en halua edes ajtella sitä enään. Kaikki ei ole noin rohkeita kuin sinä...
Avatar
#87 • • Elwira Guest



Naureskeluni ei ollut kohdistunut sun loukkaantumiseen, vaan tohon kommenttiin, jonka tyylisiä sun suusta on tipahdellut ennenkin.
;)
Pikaista paranemista. :004:



No kyllä jos mä en eka tajua pointtia ja otan sen niin sanottuna hmmm... kettuiluna....? Onkohan oikea sana... Kuitenkin mä olen kiltisti ollut viime aikoina :rolleyes: Kiitoksia paljon ja kyllä mä paranen mut en nopeasti. :004:
Avatar
#88 • • Late Guest



"Pappa hei, kan du betala liksom min käsiraha vet du, jag vill ha VW Golf GTI"



Nyt meitsi putos. :001:
Avatar
#89 • • Edited Taedium Guest


voikun voisin itekkin ottaa asian noin lunkisti...

Ei se lunkisti ottamista ole. Eikä rohkeutta. Mä en vain näe sitä yhtäläisyyttä mitä tilanne ennen ja jälkeen voisi olla. Jos läheltä-piti johtui siitä, että ajoin 90km/h ja tie oli liukas, niin tiputan vauhdin 70-80km/h ja kokeilen sitten. Mutta jos tilanne johtui siitä, että idiootti meinaa tulla kolmion takaa kylkeen, niin oletan, että se idiootti ei ole kerennyt teleporttaamaan itseään seuraavan risteyksen taakse.


Mun päälle on ajanut rekka melkein jo aikasemmin pentuna.

Mun päälle meinasi ajaa rekka tänä aamuna kahdesti. Motaria pitkin menimme ja kolonna rekkoja hitaalla kaistalla.

Kahdesti kävi niin, että kun olimme ilmeisesti kuolleessa kulmassa rekan peräosan kohdilla, niin kuski keksii ohittaa hitaamman rekan. Tekee sen tietty niin, että oikaisee vasemman käden etusormen ja kääntää rattia. Eli siinä samalla rattia kääntäessä vilkkukin menee päälle. Ja siitä lukkojarrutuksella juuri ja juuri selviydyttiin pois alta. Pitkien vilkuttelua siinä sitten hetken aikaa kun tämä moottoritien omistava kuski ajoi 3km/h nopeammin kuin se toinen rekka siitä hitaammasta rekasta ohi. No siitä jatkoimme eteenpäin ja toinen rekka lähti ihan samassa tilanteessa samalla lailla tulemaan päälle. Töötti pohjassa ja valojen kanssa pelatessa hän huomasi meidät, sillä jarrutuksellakaan ei olisi kerennyt alta. Ja vaarallisen holtittoman näköisesti palasi omalle kaistalleen. En käsimerkein näyttänyt rivouksia, mutta annoin molempien ymmärtää, että en pidä siitä, että he vaarantavat minun hengen omalla osaamattomuudellaan. Jos ammattikuskina on niin raskasta olla, että tarkkaavaisuus kärsii, ei tarvitse ajaa. Minulta ei heru sympatiaa tuollaisille murhamiehille.

edit: Ai niin. Koska minulla on asennettuna autooni sellaiset hienot vimpaimet, mitä noilta rekkakuskeilta näköjään puuttuu, niin pystyin seuraamaan takana olevaa liikennettä ohitettuani sen toisen rekan. Kun itse pääsin alta pois, niin tämä samainen rekka kiilasi suoraan toisen auton eteen, joka joutui lukkojarrutuksella pelastamaan oman henkensä. Ja siitä, että itse olin äänimerkein (sekä ohittaessani ihan verbaalisesti, että ennen sitä torvisoitolla) tämä jälkimmäinen rekka suuttui ja laittoi pitkät päälle. (Kun rekkakuski huomasi, että meinasi ajaa päällemme, hän tiputti vauhtinsa johonkin alle 60km/h! Siksipä se toinen kerkesi alta pois. Oma vauhtimmekin oli siinä vaiheessa 60km/h!) Onneksi vauhtimme oli sen verran nopsempi ohituksen jälkeen, että menimme kauas pois pian.

Ilmoitin tälle jälkimmäiselle, että en arvosta hänen yritystään tappaa minua. Hän käski minua suorittamaan yhdyntä itseni kanssa. Sanoin, että jos on asiaa, niin voimme pysähtyä neuvottelemaan. Hän sulki ikkunan ja ohitin tuon tappajan.

Keskustelu meni näin:

- "You wanna kill me?"
- "F*** you!"
-"Stop the truck and we can talk!"
-"..."

Miten voi hankkia itselleen Judge Dredd luvat?
Avatar
#90 • • Elwira Guest


Ei se lunkisti ottamista ole. Eikä rohkeutta. Mä en vain näe sitä yhtäläisyyttä mitä tilanne ennen ja jälkeen voisi olla. Jos läheltä-piti johtui siitä, että ajoin 90km/h ja tie oli liukas, niin tiputan vauhdin 70-80km/h ja kokeilen sitten. Mutta jos tilanne johtui siitä, että idiootti meinaa tulla kolmion takaa kylkeen, niin oletan, että se idiootti ei ole kerennyt teleporttaamaan itseään seuraavan risteyksen taakse.Mun päälle meinasi ajaa rekka tänä aamuna kahdesti. Motaria pitkin menimme ja kolonna rekkoja hitaalla kaistalla.

Kahdesti kävi niin, että kun olimme ilmeisesti kuolleessa kulmassa rekan peräosan kohdilla, niin kuski keksii ohittaa hitaamman rekan. Tekee sen tietty niin, että oikaisee vasemman käden etusormen ja kääntää rattia. Eli siinä samalla rattia kääntäessä vilkkukin menee päälle. Ja siitä lukkojarrutuksella juuri ja juuri selviydyttiin pois alta. Pitkien vilkuttelua siinä sitten hetken aikaa kun tämä moottoritien omistava kuski ajoi 3km/h nopeammin kuin se toinen rekka siitä hitaammasta rekasta ohi. No siitä jatkoimme eteenpäin ja toinen rekka lähti ihan samassa tilanteessa samalla lailla tulemaan päälle. Töötti pohjassa ja valojen kanssa pelatessa hän huomasi meidät, sillä jarrutuksellakaan ei olisi kerennyt alta. Ja vaarallisen holtittoman näköisesti palasi omalle kaistalleen. En käsimerkein näyttänyt rivouksia, mutta annoin molempien ymmärtää, että en pidä siitä, että he vaarantavat minun hengen omalla osaamattomuudellaan. Jos ammattikuskina on niin raskasta olla, että tarkkaavaisuus kärsii, ei tarvitse ajaa. Minulta ei heru sympatiaa tuollaisille murhamiehille.

edit: Ai niin. Koska minulla on asennettuna autooni sellaiset hienot vimpaimet, mitä noilta rekkakuskeilta näköjään puuttuu, niin pystyin seuraamaan takana olevaa liikennettä ohitettuani sen toisen rekan. Kun itse pääsin alta pois, niin tämä samainen rekka kiilasi suoraan toisen auton eteen, joka joutui lukkojarrutuksella pelastamaan oman henkensä. Ja siitä, että itse olin äänimerkein (sekä ohittaessani ihan verbaalisesti, että ennen sitä torvisoitolla) tämä jälkimmäinen rekka suuttui ja laittoi pitkät päälle. (Kun rekkakuski huomasi, että meinasi ajaa päällemme, hän tiputti vauhtinsa johonkin alle 60km/h! Siksipä se toinen kerkesi alta pois. Oma vauhtimmekin oli siinä vaiheessa 60km/h!) Onneksi vauhtimme oli sen verran nopsempi ohituksen jälkeen, että menimme kauas pois pian.

Ilmoitin tälle jälkimmäiselle, että en arvosta hänen yritystään tappaa minua. Hän käski minua suorittamaan yhdyntä itseni kanssa. Sanoin, että jos on asiaa, niin voimme pysähtyä neuvottelemaan. Hän sulki ikkunan ja ohitin tuon tappajan.

Keskustelu meni näin:

- "You wanna kill me?"
- "F*** you!"
-"Stop the truck and we can talk!"
-"..."

Miten voi hankkia itselleen Judge Dredd luvat?



No huhhuh mikä tilanne... Hmm... Kyllä mä sanon että rekkakuskit useimmat niin on aika pirun tunareita. Ajaa hengenvaarallista vauhtia ja ei ole kiva tulla pikku auton ohitetuksi lumipyry kelillä. Kyllä otti yksi aamu niin pannuun ku jengi vaan ajaa ohi tuhatta ja sataa kun ei sitten ite näe lumi pilven läpi ja sitten kun ne tulee vielä muutaman metrin päästä omasta autosta ja jotkaut ei seitten käytä vilkkuakaa... Kertokaa mulle maailman turvallisin auto joka ei varmasti tee ohareita talvisin.... ??? Anyone?
Avatar
#91 • • clubculture Guest




Kertokaa mulle maailman turvallisin auto joka ei varmasti tee ohareita talvisin.... ??? Anyone?



Volvo, koko tuotanto.
Turvallisuuden edelläkävijä.
Avatar
#92 • • Elwira Guest




Volvo, koko tuotanto.
Turvallisuuden edelläkävijä.



Niinpä... mutta onko volvo niin kestävä? Ei tule vikoja... ??? ym. Volkswagen olsi joidenkin mielestä kestävä merkki...Miksi? Sori jos ton volkkarin kirjoitin väärin kai... mun kieli oppi olla pebasta... tai sitten muisti pätkii :D
Avatar
#93 • • Tapi T Guest


Niinpä... mutta onko volvo niin kestävä? Ei tule vikoja... ???


Volvot ovat perinteisesti olleet turvallisia, aivan kuten clubculture tossa ylempänä sanoi. Ajo-ominaisuudet, ergonomia ja laatu ovat erinomaisia ja Volvon voi myös olettaa kestävän käytössä. Itse tosin vierastan niitä, koska niitä on kaikilla. Volvo on persoonaton insinööriauto!

Jos hyvän, luotettavan, laadukkaan (ja hienon) auton haluat, suosittelen joitakin seuraavista; Audi, BMW, Mercedes Benz, Saab, Volkswagen, Volvo... Kunnon autot tulevat siis Ruotsista tai Saksasta!
Avatar
#94 • • Elwira Guest



Volvot ovat perinteisesti olleet turvallisia, aivan kuten clubculture tossa ylempänä sanoi. Ajo-ominaisuudet, ergonomia ja laatu ovat erinomaisia ja Volvon voi myös olettaa kestävän käytössä. Itse tosin vierastan niitä, koska niitä on kaikilla. Volvo on persoonaton insinööriauto!

Jos hyvän, luotettavan, laadukkaan (ja hienon) auton haluat, suosittelen joitakin seuraavista; Audi, BMW, Mercedes Benz, Saab, Volkswagen, Volvo... Kunnon autot tulevat siis Ruotsista tai Saksasta!



Huomenta ja kiitoksia. :cool:
Avatar
#95 • • Figure Guest




Ehh..? Eikö ole autokoulussa opetettu, että pysäkiltä lähtevällä bussilla on etuajo-oikeus? Se on kyllä takaa tulevan autoilijan vika jos ei hidasta kun bussi näyttää pysäkillä vilkkua vasemmalle ja joutuu sen takia väistämään toiselle kaistalle.



Pysäkiltä lähtevällä bussilla on etuajo-oikeus korkeintaan 70km/h rajoituksella. Puhuin nyt 80km/h rajoitusalueesta.
Avatar
#96 • • Figure Guest


Originally posted by Figure


Perseessäroikkujat: Mikään ei vituta enempää kuin mulkku, joka roikkuu perseessä kiinni ja yrittää painostaa ajamaan kovempaa, vaikka itse ajaakin sallitun ylinopeuden puitteissa. Siinä saa perseessäroikkuja sit maksaa, kun mällää autonsa toisen perään, esim. edelläajajan äkillisen jarrutuksen vuoksi.


Entäs jos tämä tapahtuu ohituskaistalla, on kiire ja kaveri vaan ei älyä mennä pois edestä?



Tätä tapahtuu yleensä (Tampereen) keskustassa. Harvemmin motarilla. Enkä itse käytä ohituskaistaa kuin ohituksiin. Muuten pyrin olemaan aina oikeanpuoleisella kaistalla.
Avatar
#97 • • Kopernikus Guest
Kun ajetaan kaksikaistaisella tiellä, on riski jäädä esim. tukkirekan alle paljon isompi kuin silloin, jos kaistan keskelle olisi rakennettu jokin muuri tai yksinkertainen este. Tuli vaan mieleen, että edes ne tiet, joilla nokkakolareita tapahtuu usein, voitaisiin kokeilla tätä systeemiä. Mutsi sanoi, että ei se auton vika ole että onnettomuuksia tapahtuu, vaan sen kekä on ratin takana. Tätä tuskin ajattelee perheenisä, jonka vaimo ja lapset ovat muussia.
Avatar
#98 • • clubculture Guest



Volvo on persoonaton insinööriauto!

Kunnon autot tulevat siis Ruotsista tai Saksasta!



:001:


Juuh ise olen vannoutunut bemaristi. Mut minkäs teet ku ei oo varaa ajaa sellasella enää. Volvoni on ruskea ja ruma, se kaikenlisäksi vielä haisee pahalle, rämisee ja kolisee. Yeah.
Avatar
#99 • • DjClubDaHouse Guest

Originally posted by Taedium

a) Nää pitää autojen väleissä yli puolen auton mittaa.
b) Nää kattoo, kun valo vaihtuu vihreäksi. Painaa kytkimen pohjaan. Raapii päänahkaa. Painaa jarrun pohjaan. Irroittaa käsijarrun. Kurkistaa vasemmalle, kun lehtimies yrittää myydä päivän lehteä ikkunasta. Laittaa vaihteen päälle. Säätää radiotaajuutta. Nostaa jarrun. Asettaa jalkansa kaasulle. Nostaa kytkintä vahingossa liian voimakkaasti sammuttaen auton. ...


Totta..Tota käsijarrua en kyllä tajunnut. Onko kukaan niin taukki, että laittaa kängkän päälle valoissa, paitsi ehkä 7% ylämäessä ja talvella, mutta muuten?


Itse teen:
a) Ajan mahdollisimman lähelle, että mahtuu muitakin samoihin valoihin.
b) Kun valo vaihtuu, ajan risteyksestä pois.


Käytätkö muuten taloudellista ajoa eli siis moottorijarrutusta jo pitkältä jne..? Itse olen käyttänyt koko sen ajan, jolloin on ollut kortti ja auto käytössä ja bensaa säästyy kyllä hyvin ja jarrupaloja myös.

Muutenkin nää lahopäät on jotenkin sokeita. Kun ajetaan tietä jos etitään parkkipaikkaa, niin ajetaan kaistojen keskellä kävelyvauhtia. Vielä en ole keksinyt syytä, miksi pitää ajaa siinä kaistojen keskellä, ettei toista kaistaa pääse ajamaan okaupunkialueella, jossa on kaksi kaistaa. Ja hi, vaan perässä on kaksi riviä autoja odottamassa.

En ole kyllä tuota kaistojen keskellä ajamista vielä nähnyt, mutta kaipa senkin vielä saan kokea.
Tossa tuli myös yx seko pelle mua vastaan autolla pari viikkoo sitten. Ajoin tossa Kehän alussa ja oli mulle eli kääntyville ja samalla suoraan meneville vihree niin sieltä tulee vastaan yx jäbä päin punasia eikä jarruta yhtään. Onnex tajusin jarruttaa ajois, kun näytti etse tulee vaan päälle. Aika taukkeja kyllä löytyy!/QUOTE]

Avatar
#100 • • Edited MikkiHiiri Guest


Kun ajetaan kaksikaistaisella tiellä, on riski jäädä esim. tukkirekan alle paljon isompi kuin silloin, jos kaistan keskelle olisi rakennettu jokin muuri tai yksinkertainen este. Tuli vaan mieleen, että edes ne tiet, joilla nokkakolareita tapahtuu usein, voitaisiin kokeilla tätä systeemiä. Mutsi sanoi, että ei se auton vika ole että onnettomuuksia tapahtuu, vaan sen kekä on ratin takana. Tätä tuskin ajattelee perheenisä, jonka vaimo ja lapset ovat muussia.



Joo toihan vaan vaatii leveäkaistatien tai 2 kaistaa (milläs muuten
ohittelet). 6-tietähän rempataan nyt leveäkaistatieksi / moottoritieksi,
joka on hyvä asia, koska sillä väylällä liikkuu helvetisti rekkoja.
Helpottaa kummasti täältä Helsinkiin ajamista :)