*huokaus*
Kukas tässä nyt taas on sua mukamas jostain syyttänyt?
Sun mutsis.
185 posts, 10 pages, 29,274 views
*huokaus*
Kukas tässä nyt taas on sua mukamas jostain syyttänyt?
Tapi T on vaan nauramatta siellä. Kyllä tossa tilanteessa sun hymy olis hyytynyt.
Täh? Voiks Kuplalla ajaa taloudellisesti???
nimim. vain 17 litraa / 100 km - Vapiskaa V8:t
"Mussa on pakko olla jotain vitun suurta, jota ei näe muut kuin hullut." - Pikku-Juha
Silti mun pelko isoja autoja kohtaan ei katoa minnekkään sen päivän jälkeen.
"Mussa on pakko olla jotain vitun suurta, jota ei näe muut kuin hullut." - Pikku-Juha
Olenko näin erilainen? Onnettomuudet, läheltä-piti tilanteet yms. eivät saa itseäni pelkäämään liikennettä. Olen tottakai itsekin törttöillyt, mutta mitään fobiaa en ole kehitellyt.
Ja yksi asia mikä oikeasti hämmästyttää on se, että vaikkapa istun kyydissä jonkun ajaessa ja tulee ensimmäiset liukkaat. Tai ihan mitä tahansa. Iskee vaarallisen tuntuinen läheltä-piti -tilanne. Sen jälkeen ajamme koko loppumatkan 20km/h. MIKSI? Se tilanne meni jo ohi! Jos käy tosi lähellä ja adrenaliini virtaa, niin vartiksi tien pientareelle ja vaikka hermosauhut. Sen jälkeen voi ajaa normaalisti.
Voiko joku sellainen, joka asian ymmärtää selittää tämän minulle?
Naureskeluni ei ollut kohdistunut sun loukkaantumiseen, vaan tohon kommenttiin, jonka tyylisiä sun suusta on tipahdellut ennenkin.
;)
Pikaista paranemista. :004:
"Pappa hei, kan du betala liksom min käsiraha vet du, jag vill ha VW Golf GTI"
Ei se lunkisti ottamista ole. Eikä rohkeutta. Mä en vain näe sitä yhtäläisyyttä mitä tilanne ennen ja jälkeen voisi olla. Jos läheltä-piti johtui siitä, että ajoin 90km/h ja tie oli liukas, niin tiputan vauhdin 70-80km/h ja kokeilen sitten. Mutta jos tilanne johtui siitä, että idiootti meinaa tulla kolmion takaa kylkeen, niin oletan, että se idiootti ei ole kerennyt teleporttaamaan itseään seuraavan risteyksen taakse.
voikun voisin itekkin ottaa asian noin lunkisti...
Mun päälle meinasi ajaa rekka tänä aamuna kahdesti. Motaria pitkin menimme ja kolonna rekkoja hitaalla kaistalla.
Mun päälle on ajanut rekka melkein jo aikasemmin pentuna.
Ei se lunkisti ottamista ole. Eikä rohkeutta. Mä en vain näe sitä yhtäläisyyttä mitä tilanne ennen ja jälkeen voisi olla. Jos läheltä-piti johtui siitä, että ajoin 90km/h ja tie oli liukas, niin tiputan vauhdin 70-80km/h ja kokeilen sitten. Mutta jos tilanne johtui siitä, että idiootti meinaa tulla kolmion takaa kylkeen, niin oletan, että se idiootti ei ole kerennyt teleporttaamaan itseään seuraavan risteyksen taakse.Mun päälle meinasi ajaa rekka tänä aamuna kahdesti. Motaria pitkin menimme ja kolonna rekkoja hitaalla kaistalla.
Kahdesti kävi niin, että kun olimme ilmeisesti kuolleessa kulmassa rekan peräosan kohdilla, niin kuski keksii ohittaa hitaamman rekan. Tekee sen tietty niin, että oikaisee vasemman käden etusormen ja kääntää rattia. Eli siinä samalla rattia kääntäessä vilkkukin menee päälle. Ja siitä lukkojarrutuksella juuri ja juuri selviydyttiin pois alta. Pitkien vilkuttelua siinä sitten hetken aikaa kun tämä moottoritien omistava kuski ajoi 3km/h nopeammin kuin se toinen rekka siitä hitaammasta rekasta ohi. No siitä jatkoimme eteenpäin ja toinen rekka lähti ihan samassa tilanteessa samalla lailla tulemaan päälle. Töötti pohjassa ja valojen kanssa pelatessa hän huomasi meidät, sillä jarrutuksellakaan ei olisi kerennyt alta. Ja vaarallisen holtittoman näköisesti palasi omalle kaistalleen. En käsimerkein näyttänyt rivouksia, mutta annoin molempien ymmärtää, että en pidä siitä, että he vaarantavat minun hengen omalla osaamattomuudellaan. Jos ammattikuskina on niin raskasta olla, että tarkkaavaisuus kärsii, ei tarvitse ajaa. Minulta ei heru sympatiaa tuollaisille murhamiehille.
edit: Ai niin. Koska minulla on asennettuna autooni sellaiset hienot vimpaimet, mitä noilta rekkakuskeilta näköjään puuttuu, niin pystyin seuraamaan takana olevaa liikennettä ohitettuani sen toisen rekan. Kun itse pääsin alta pois, niin tämä samainen rekka kiilasi suoraan toisen auton eteen, joka joutui lukkojarrutuksella pelastamaan oman henkensä. Ja siitä, että itse olin äänimerkein (sekä ohittaessani ihan verbaalisesti, että ennen sitä torvisoitolla) tämä jälkimmäinen rekka suuttui ja laittoi pitkät päälle. (Kun rekkakuski huomasi, että meinasi ajaa päällemme, hän tiputti vauhtinsa johonkin alle 60km/h! Siksipä se toinen kerkesi alta pois. Oma vauhtimmekin oli siinä vaiheessa 60km/h!) Onneksi vauhtimme oli sen verran nopsempi ohituksen jälkeen, että menimme kauas pois pian.
Ilmoitin tälle jälkimmäiselle, että en arvosta hänen yritystään tappaa minua. Hän käski minua suorittamaan yhdyntä itseni kanssa. Sanoin, että jos on asiaa, niin voimme pysähtyä neuvottelemaan. Hän sulki ikkunan ja ohitin tuon tappajan.
Keskustelu meni näin:
- "You wanna kill me?"
- "F*** you!"
-"Stop the truck and we can talk!"
-"..."
Miten voi hankkia itselleen Judge Dredd luvat?
Kertokaa mulle maailman turvallisin auto joka ei varmasti tee ohareita talvisin.... ??? Anyone?
Volvo, koko tuotanto.
Turvallisuuden edelläkävijä.
Niinpä... mutta onko volvo niin kestävä? Ei tule vikoja... ???
Volvot ovat perinteisesti olleet turvallisia, aivan kuten clubculture tossa ylempänä sanoi. Ajo-ominaisuudet, ergonomia ja laatu ovat erinomaisia ja Volvon voi myös olettaa kestävän käytössä. Itse tosin vierastan niitä, koska niitä on kaikilla. Volvo on persoonaton insinööriauto!
Jos hyvän, luotettavan, laadukkaan (ja hienon) auton haluat, suosittelen joitakin seuraavista; Audi, BMW, Mercedes Benz, Saab, Volkswagen, Volvo... Kunnon autot tulevat siis Ruotsista tai Saksasta!
Ehh..? Eikö ole autokoulussa opetettu, että pysäkiltä lähtevällä bussilla on etuajo-oikeus? Se on kyllä takaa tulevan autoilijan vika jos ei hidasta kun bussi näyttää pysäkillä vilkkua vasemmalle ja joutuu sen takia väistämään toiselle kaistalle.
Originally posted by Figure
Perseessäroikkujat: Mikään ei vituta enempää kuin mulkku, joka roikkuu perseessä kiinni ja yrittää painostaa ajamaan kovempaa, vaikka itse ajaakin sallitun ylinopeuden puitteissa. Siinä saa perseessäroikkuja sit maksaa, kun mällää autonsa toisen perään, esim. edelläajajan äkillisen jarrutuksen vuoksi.
Entäs jos tämä tapahtuu ohituskaistalla, on kiire ja kaveri vaan ei älyä mennä pois edestä?
Volvo on persoonaton insinööriauto!
Kunnon autot tulevat siis Ruotsista tai Saksasta!
Originally posted by Taedium
a) Nää pitää autojen väleissä yli puolen auton mittaa.
b) Nää kattoo, kun valo vaihtuu vihreäksi. Painaa kytkimen pohjaan. Raapii päänahkaa. Painaa jarrun pohjaan. Irroittaa käsijarrun. Kurkistaa vasemmalle, kun lehtimies yrittää myydä päivän lehteä ikkunasta. Laittaa vaihteen päälle. Säätää radiotaajuutta. Nostaa jarrun. Asettaa jalkansa kaasulle. Nostaa kytkintä vahingossa liian voimakkaasti sammuttaen auton. ...
Totta..Tota käsijarrua en kyllä tajunnut. Onko kukaan niin taukki, että laittaa kängkän päälle valoissa, paitsi ehkä 7% ylämäessä ja talvella, mutta muuten?
Itse teen:
a) Ajan mahdollisimman lähelle, että mahtuu muitakin samoihin valoihin.
b) Kun valo vaihtuu, ajan risteyksestä pois.
Käytätkö muuten taloudellista ajoa eli siis moottorijarrutusta jo pitkältä jne..? Itse olen käyttänyt koko sen ajan, jolloin on ollut kortti ja auto käytössä ja bensaa säästyy kyllä hyvin ja jarrupaloja myös.
Muutenkin nää lahopäät on jotenkin sokeita. Kun ajetaan tietä jos etitään parkkipaikkaa, niin ajetaan kaistojen keskellä kävelyvauhtia. Vielä en ole keksinyt syytä, miksi pitää ajaa siinä kaistojen keskellä, ettei toista kaistaa pääse ajamaan okaupunkialueella, jossa on kaksi kaistaa. Ja hi, vaan perässä on kaksi riviä autoja odottamassa.
En ole kyllä tuota kaistojen keskellä ajamista vielä nähnyt, mutta kaipa senkin vielä saan kokea.
Tossa tuli myös yx seko pelle mua vastaan autolla pari viikkoo sitten. Ajoin tossa Kehän alussa ja oli mulle eli kääntyville ja samalla suoraan meneville vihree niin sieltä tulee vastaan yx jäbä päin punasia eikä jarruta yhtään. Onnex tajusin jarruttaa ajois, kun näytti etse tulee vaan päälle. Aika taukkeja kyllä löytyy!/QUOTE]
Kun ajetaan kaksikaistaisella tiellä, on riski jäädä esim. tukkirekan alle paljon isompi kuin silloin, jos kaistan keskelle olisi rakennettu jokin muuri tai yksinkertainen este. Tuli vaan mieleen, että edes ne tiet, joilla nokkakolareita tapahtuu usein, voitaisiin kokeilla tätä systeemiä. Mutsi sanoi, että ei se auton vika ole että onnettomuuksia tapahtuu, vaan sen kekä on ratin takana. Tätä tuskin ajattelee perheenisä, jonka vaimo ja lapset ovat muussia.