Maalisvaalit

469 posts, 24 pages, 98,768 views

#401 • • Mrrshan Guest
Tosin ne opintotuet ei todellakaan nouse jos äänestitte jotain kolmesta suuresta. Puhumattakaan että leikkausjonot häviäisivät jne.
#402 • • Jokke Guest
Tony Halme, Mikko Alatalo, Kauko Juhantalo... Hyvä Suomi.
#403 • • petrus.g Guest

Eli sirkus on pystyssä, mites leipä :eek:
#404 • • ipe Guest

Voe helevetti! Ei todellakaan hyvältä näytä! :(
#405 • • Laite Guest

mitähän toi kauko tuolla tekee samaan aikaan kun tony haukkuu ulkomaalaisia ja mikko säestää kitaran kanssa "ollaan sitä niin neekeriä, niin neekeriä"
#406 • • zanta Guest
olisipa nämäkin henkilövaalit eikä mitään puoluesuhteutuksia olisi...
toteutuisipa ainakin kansan valinta.
#407 • • Felis Guest

mitähän toi kauko tuolla tekee samaan aikaan kun tony haukkuu ulkomaalaisia ja mikko säestää kitaran kanssa "ollaan sitä niin neekeriä, niin neekeriä"

Kauko tietysti huijaa rahat.
#408 • • Jokke Guest

Kauko tietysti huijaa rahat.

Käytä F oikeeta termiä. Se on KOPLAA :p
#409 • • Tapi T Guest
:mad: :mad: :mad:
Voi vitun keskusta! Annelilla on muuten helvetinmoinen homma hallitustunnusteluiden kanssa. (Jaksan kuitenkin vielä toistaiseksi elätellä toiveita demarivetoisen hallituksen syntymisestä)

Tony Halme, Mikko Alatalo, Kauko Juhantalo...

Erityisen tyytyväinen olen kuitenkin siihen, että Pertti Salovaara pääsee n. 1500 äänellä läpi. Lisäksi Sari Essayahin ~10 000 ääntä ja paikka auringossa on hieno asia!
#410 • • zAo Guest
Kiukun aihe minullekin tuo keskustan
voitto, mutta jaksan minäkin elätellä toivoja demari
vetoisesta hallituksesta.

Eniten kyllä kummastuttaa Tony Halmeen uskomaton
äänimäärä :eek: :eek:
#411 • • Tres Guest

Erityisen tyytyväinen olen kuitenkin siihen, että Pertti Salovaara pääsee n. 1500 äänellä läpi. Lisäksi Sari Essayahin ~10 000 ääntä ja paikka auringossa on hieno asia!

Joo...

Tässä oma listani, mukana pari jo edellisellä kerralla valittua
ja nyt jostain käsittämättömästä syystä uudelleenvalittua.
Eli suosikkini uudesta eduskunnasta näin tuoreeltaan

Sari Essayah
Anni Sinnemäki
Arto Bryggare
Lasse Virén
Marjo Matikainen-Kahlström
Mikko Alatalo
Tony Halme
Kauko Juhantalo
Pertti Salovaara

Tässä ehdokkaat, joita en ainakaan olisi toivonut eduskunnassa
näkeväni mutta jotka sinne pääsivät - toki on ehdokkaita joiden
kanssa olen hyvinkin eri mieltä lähes jokaisesta asiasta
(päämääristä keinoihin), mutta näillä ehdokkailla on jotain
jo lähtökohtaisesti pielessä. Toivottavasti nykänen tai mieto
eivät enää innostu ehdokkaiksi, suomalaisilla kun tuntuu
olevan käsittämätön luottamus urheilijoihin :mad:
#412 • • Jokke Guest

:mad: :mad: :mad:
Voi vitun keskusta! Annelilla on muuten helvetinmoinen homma hallitustunnusteluiden kanssa. (Jaksan kuitenkin vielä toistaiseksi elätellä toiveita demarivetoisen hallituksen syntymisestä)

Niinpä. Toivottavasti Annelin fiksut Irak-spekulaatiot ovat kantautuneet Yrjön korviin ja Puska fiksaa Persianlahdella yhden täsmäohjuksen koordinaatteja niin, että Maalaistentalosta ei jää jäljelle kun Kampin työmaata tuplaten syvempi monttu.

äänimäärä :eek: :eek:

Mua ei. Sekä mun sisko että mutsi äänesti sitä ja kehtaavat vielä elvistellä sillä. Vi**u mitä pönttöjä. :mad:
#413 • • dixoff Guest

äänimäärä

Minä voin hyvin kuvitella, että Halmeesta on mehuissaan sankka joukko maan hiljaisia, jotka lähiöiden baareissa parantavat maailmaa. Heille politiikka edustaa suurta kusetusta, ja Halme voi hyvinkin tuntua todelliselta vaihtoehdolta. Protestiäänestystä puhtaimmillaan, mielestäni.

Itse olen tyytyväinen siihen, että kaikesta huolimatta vihreillä on uudessa eduskunnassa enemmän paikkoja kuin edellisessä.

Keskustan vaalivoitto on mielestäni ihan hyvä asia, koska saadaan vaihtelua. En pidä hyvänä asiana jumiutua samaan kokoonpanoon ikiajoiksi. Vaikka en henkilökohtaisesti olekaan mikään kepun ystävä, on voiton hyvä seuraus, että hallitusasetelmia joudutaan väkisinkin miettimään uudelleen.
#414 • • Tapi T Guest

Eli suosikkini uudesta eduskunnasta näin tuoreeltaan

Sari Essayah
Anni Sinnemäki
Arto Bryggare
Lasse Virén
Marjo Matikainen-Kahlström
Mikko Alatalo
Tony Halme
Kauko Juhantalo
Pertti Salovaara

Itse olen kokolailla samaa mieltä, tosin esim. Arto Bryggaren ja Marjo Matikainen-Kahlströmin läpi meno on sinällään perusteltua, että Bryggare on saanut jotakin aikaiseksi Helsingin kaupunginhallituksessa ja Matikainen-Kahlström on häärinyt europarlamentissa.

Mielestäni eduskuntaan pääsy edellyttää raskaan sarjan osaamista ja kokemusta yhteiskunnallisissa toimissa, eikä sellaista ole todellakaan tarjolla tanssilavoilla, nyrkkeilykehässä tai yleisurheilukentällä.

Harras toiveeni on, että seuraavissa vaaleissa voin antaa ääneni Henry Saarelle tai Jasmin Mäntylälle.
#415 • • Tres Guest

Minä voin hyvin kuvitella, että Halmeesta on mehuissaan sankka joukko maan hiljaisia, jotka lähiöiden baareissa parantavat maailmaa. Heille politiikka edustaa suurta kusetusta, ja Halme voi hyvinkin tuntua todelliselta vaihtoehdolta. Protestiäänestystä puhtaimmillaan, mielestäni.

plus 18-19 vuotiaat ammattikoululaiset joita Halme myös koskettaa
paremmin kuin kukaan varteenotettava poliitikko.

Originally posted by dixoff
Itse olen tyytyväinen siihen, että kaikesta huolimatta vihreillä on uudessa eduskunnassa enemmän paikkoja kuin edellisessä.

Keskustan vaalivoitto on mielestäni ihan hyvä asia, koska saadaan vaihtelua. En pidä hyvänä asiana jumiutua samaan kokoonpanoon ikiajoiksi. Vaikka en henkilökohtaisesti olekaan mikään kepun ystävä, on voiton hyvä seuraus, että hallitusasetelmia joudutaan väkisinkin miettimään uudelleen.

Näinhän se homma etenee, eikä noita naamoja onneksi tarvitse
katsella kuin seuraavat 4 vuotta. Ja olihan tuolla ainakin
yksi positiivinenkin yllättäjä noiden urheilijoiden joukossa,
Jyrki Kasvi.
Esa

#416 • • Esa

Ja olihan tuolla ainakin
yksi positiivinenkin yllättäjä noiden urheilijoiden joukossa,
Jyrki Kasvi.

Todellakin. icon14.gif
#417 • • Edited MikkiHiiri Guest

Mua ei. Sekä mun sisko että mutsi äänesti sitä ja kehtaavat vielä elvistellä sillä. Vi**u mitä pönttöjä. :mad:

Ja olin just sanomas et äänestysikärajaa ylöspäin mut vissiin
lopputuloksen kanssa ei mitään tekemistä =)

:määd: :tonyhalmeruoskahymiö:

edit:hymiöt lisätty
#418 • • Edited Mrrshan Guest
Kokonaisuutena vaalitulos oli mielestäni positiivinen, kokoomus lähtee ilmeisesti hallituksesta ja vihreät sai kolme lisäpaikkaa -> jonkinlainen tappio uusliberalismille. Perussuomalaiset eivät kahdella paikallaan paljoa vaikuta. Janssonin ja Linnanvuoren puolue jäi pois eduskunnasta.

Vieläkin kyllä vitutaa mm. MTV3:n harjoittama loanheitto; sen logiikan mukaanhan huumeiden käytön rangaistavuuden vastustaminen oli huumemyönteisyyttä. TJEU: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa/arkisto.shtml?2003/02/155692
#419 • • Edited Juho Kahilainen Guest
Todennäköisin hallitus koostuu Keskustasta, SDP:stä ja Vihreästä Liitosta. Pelotteluistaan huolimatta Lipponen vihjasi puheessaan olevansa valmis yhteistyöhön Keskustan kanssa. Pääministerin pesti on kuitenkin Jäätteenmäen - se asia on aivan selvä.

edit:
Käsittääkseni en ole nuoleskelemassa, koska minun mielipiteeni ei vaikuta pätkääkään hallituksen muodostamisessa. Kyse on puhtaasta spekuloinnista ja vaalitulosten tarkastelemisesta. Esimerkiksi Vihreät lähtivät aiemmasta hallituksesta ydinvoimapäätöksen takia ja tuskin samaan hallituspohjaan olisi heillä palaamista. Keskustalla ja Vihreillä oli vaaliliitto Pohjois-Karjalan vaalipiirissä ja uskoisin, että yhteistyö tällä saralla sekä oppositiopolitiikassa palkittaisiin mahdollisesti ympäristöministerin salkulla. Kokoomus kärsi niin rökälemäisen tappion, että sinipunahallitukselle ei olisi tukijoita sen enempää kuin porvarihallituksellekaan... Vaalityössä Lipposen pelottelu Keskustalla ja Jäätteenmäellä on puhdasta peliä, jolla saatiin nukkuvia demareita vaaliuurnille. Puheessaan Lipponen kuitenkin sanoi asioiden, ei ihmisten, ratkaisevan tulevan hallituksen pohjan. Uskon vakaasti, että Lipponen suostuu muuhunkin kuin pääministerin paikkaan. Vähintään sen hän on äänestäjilleen ja puolueelleen velkaa, vaikka se häntä itseään riepoisikin.
#420 • • mmm... Guest
Eipäs nuoleskella hallituspohjista ym. ennen kuin...!

Selvää on vain se, että mitä todennäköisimmin tulevaisuudessa on luvassa yhä lisää tonyja...mutta eipäs sanota vielä mitään varmaa ennen kuin on katsottu maailma loppuun. :cool: