ilkivalta bileissä

42 posts, 3 pages, 7,602 views

#1 • • Edited hiz Guest
toisinaan löytyy bilettäjiä joilla on liikaa energiaa..
#2 • • elok Guest
Täh???:confused:
#3 • • MikkiHiiri Guest
niijoo
#4 • • bulk Guest
Mun mielestä ainakin pääkaupunkiseudulla löytyy koko ajan bilettäjiä, joilla on liikaa energiaa. ;)

Ilkivaltaan olen harvemmin törmännyt.
#5 • • hiz Guest
positiivista energiaa katselee mielellään..
#6 • • pinnie Guest
Ööh, onkohan tällä topikilla oikeesti joku merkitys?
#7 • • hiz Guest
ei..jos ihmiset ei ilmiöön ole törmänneet
#8 • • pie Guest
Kyllähän ilkivaltaa bileissä tapahtuu. Eniten se varmaan näkyy vessojen/paikkojen sotkemisena tai dekojen ym. rikkomisena.

Ilkivaltaa harrastavat voisivat miettiä tekosiaan, bileiden järjestät joutuvat yleensä maksamaan vahingot ja lippujen hinnat eivät ainakaan alene ylimääräisten kulujen ansiosta.
#9 • • Fusione Guest
Topiccia aloitettaessa kannattaa ensin keksiä jotain sanottavaa aiheesta..?
#10 • • Tapi T Guest

Täh???

niijoo

Samaa mieltä! :D
#11 • • COP Guest

Topiccia aloitettaessa kannattaa ensin keksiä jotain sanottavaa aiheesta..?

Toi on kyllä mun mielest aivan oikee aihe. Kyllähän siitä saa tarkoitusperän pienellä päättelyllä selville. Bileitä on paljon ollut missä on mennyt paikkoja rikki ja lavasteita + valoja pöllitty. Silmät auki:eek: Kaikkea sitä tapahtuu vaik ei kaikki uskoiskaan.
#12 • • MikkiHiiri Guest

positiivista energiaa katselee mielellään..

positiivisella tavalla hankittua
#13 • • Tres Guest

Toi on kyllä mun mielest aivan oikee aihe. Kyllähän siitä saa tarkoitusperän pienellä päättelyllä selville. Bileitä on paljon ollut missä on mennyt paikkoja rikki ja lavasteita + valoja pöllitty. Silmät auki:eek: Kaikkea sitä tapahtuu vaik ei kaikki uskoiskaan.

Joo mutta jotain pohjustusta kaivataan aiheesta kuin aiheesta,
ettei mene pelkäksi hymistelyksi niinkuin nyt. Esimerkiksi
oman viestisi informaatiosisältö oli vain näennäisesti suurempi
kuin tämän omani ;)

Nimim. Mä oon kans nähny seinän joka on töhritty.
#14 • • Edited Taedium Guest
Itse en ole koskaan tajunnut ilkivaltaa ylipäänsä. Siis omaisuusvahinkojen aiheuttamista. Pikkupojat tekee jäynää, sen kyllä ymmärrän. Ihan kiltimmästä päästä en ollut itsekkään teininä. Mutta mitään rahallista vahinkoa en aiheuttanut - ainakaan tahallisesti.

En ymmärrä, miten joku saa pienimuotoisen ejakulaation jonkun puhelinkopin vandalisoimisesta. Tai sitten vessan rikkomisesta tai vessapaperirullaan kusemisesta. Jos siinä puhelimessa tulee tyttöystävän kanssa riita, niin ei sitä puhelinta tarvitse rankaista ja varmuuden vuoksi ottaa sitä luuria mukaan.

Bileissä kun käy, niin Irlannissa varsinkin vessat on aivan jotain järkyttävää. Pahin kokemukseni oli Switchin yläkerrassa Mezzaninessa käydessäni perjantai-iltana siinä 22:45 aikoihin joskus aikaa sitten. Alakerran klubi, Switch aukeaa yhdeltätoista ja ennen sitä tulee yläkerran chilli puolelle jengiä notkumaan. No sinne vessaan pakottavan numero kakkosen takia säntäsin. Ovi oli varmaan itse tehty ja laitettu euron saranoilla kiinni. Ei lukkoa. Vessapaperia sentään oli, mikä ei ole kovin yleistä. (Tosin halvinta mahdollista laatua.) Peltisen pöntön päällä ei ollut istuinta ja pöntössä vetämättömät ulosteet ja verta. Jotain epämääräistä möhnää oli seinillä. Seinät töhritty ja jostain kohdasta taisi olla joku yrittänyt päästä uloskin. Ja nuotiota oli yritetty laittaa kehiin kanssa. Lattialla kun housuja laskin, meinasin astua pariin huumepiikkiin. Varoin koskemasta myös niihin paperilappusiin, joissa oli tipoittain verta. No muutaman sentin kerros paperia lauteeksi ja varmuuden vuoksi vältin koskemasta takamuksella paperiinkin. Eli kyykky**** kyseessä. Siitä vessanpöntön tankin päältä kun otin sitten takkini, sain pyyhkiä sen ruskeista kokkareista, tupakanpuruista ja jostain epämääräisestä valkeasta jauheesta. (Irlannissa on aika usein rakennettu se vesisäiliö pöytätasoksi.)

Niin ja samana iltana tapasin melko agressiivisesti käyttäytyneen henkilön siellä klubilla, joka halusi välttämättä puhua kanssani. Jutellessa tuli ilmi, että hän on heroiinin vaikutuksen alaisena ja ylpeänä näytteli kyynärtaipeistaan jälkiä. Kehui Mezzaninessa tykittäneensä. Mieleni teki... #¤%& Mutta itsesuojeluvaisto käski olla hiljaa. (Luulin, että herska on laskeva, eikä nostava. Aika vilkkaasti se liikkui ja agressiivisesti käyttäytyi.)

Tämä oli ehkä se pahin, mutta vessat on muutenkin täällä sellaisia, että ilman suojausta sinne ei kannata mennä. Irlannissa kun ei paikalliset oikeasti halua tehdä töitä, niin niitä vessoja ei kukaan siivoa. Ja jostain syystä se on niin hulvatonta hupia pistää niitä paikkoja siihen kuntoon. Ei vaan mene mun pääkoppaan.

edit: Niin, ovat uudistaneet ne vessat. Ovet ovat hieman paremmat, mutta silti lukottomat. Ja siihen toisenkin pöntön päälle on laitettu laude.
#15 • • Edited pinnie Guest
Hieman off-topic...

Mä oon aina ihmetellyt bileissä, baareissa etc. kuinka vessat voivat olla niin karseassa kunnossa ( ilkivallan takia ;) ). Minulle wc on omanlaisensa "pyhättö"; sen tulisi olla puhdas arkipäiväisten rituaalien suorituspaikka. Pyrin pitämään vessan kuin vessan siistinä itseäni ja muita varten. Ihmettelinkin miten kansa saa wc:t niin nopeasti ällöttävään kuntoon.

keep it tidy :D
#16 • • elok Guest

...Ja nuotiota oli yritetty laittaa kehiin kanssa...

Jes, tosta ne Irlantilaiset tykkää! Väitän että näin melkein joka viikko, ollessani Kyseisessä paikassa, poltetun auton!:rolleyes: Siis niinkun eka pöllitty ja sitten nuotiota kehiin...
#17 • • Hugo Guest

Bileissä kun käy, niin Irlannissa varsinkin vessat on aivan jotain järkyttävää... ...Ovi oli varmaan itse tehty ja laitettu euron saranoilla kiinni. Ei lukkoa. Vessapaperia sentään oli, mikä ei ole kovin yleistä. (Tosin halvinta mahdollista laatua.) Peltisen pöntön päällä ei ollut istuinta ja pöntössä vetämättömät ulosteet ja verta. Jotain epämääräistä möhnää oli seinillä. Seinät töhritty ja jostain kohdasta taisi olla joku yrittänyt päästä uloskin. Ja nuotiota oli yritetty laittaa kehiin kanssa. Lattialla kun housuja laskin, meinasin astua pariin huumepiikkiin...

Aikamoinen paikka?! :eek: Onks toi todellakin yleistä siellä? Itse en ainakaan ehtinyt n viikon reissulla huomata mitään noin törkyistä, vaikka useammassa paikassa Dublinissa (en muista niitä nimiä ;) ) tulikin käytyä. Lähinnä viikolla siis.

No huh huh. Ehkä kaikkeen ei turistina älyä kiinnittää huomiota - ainakaan noin lyhyellä ajalla :rolleyes: Dublinin yleisilme oli kyllä osittain aika törkyinen. Ainakin ne hevoset osaa siellä tehdä juttunsa minne sattuu ja roskakorit taitaa olla hukassa useimmilta ihmisiltä. Kiva kaupunki se silti on.
#18 • • Tapi T Guest

Mä oon aina ihmetellyt bileissä, baareissa etc. kuinka vessat voivat olla niin karseassa kunnossa ( ilkivallan takia ). Minulle wc on omanlaisensa "pyhättö"; sen tulisi olla puhdas arkipäiväisten rituaalien suorituspaikka. Pyrin pitämään vessan kuin vessan siistinä itseäni ja muita varten. Ihmettelinkin miten kansa saa wc:t niin nopeasti ällöttävään kuntoon.

Totta. Siistissä vessassa asioiminen on kaikinpuolin mukava ja rauhoittava kokemus, kun taas epäsiisti vessa on tosi luotaan työntävä paikka. Hölmöillä voi muualla.

Nimim. TM + Toilet = Pleasure! :D
#19 • • Edited yana Guest

toisinaan löytyy bilettäjiä joilla on liikaa energiaa..

pliis. jos aloittaa topikin jostain aiheesta niin vois antaa itsekin jotain inputtia siihen. mitä kokemuksia sulla on aiheesta kun katsot aiheelliseksi aloittaa tämän?
#20 • • Taedium Guest

poltetun auton!

Howth... Varastettujen ja poltettujen autojen hautausmaa. Ilmeisesti ilkivalta on oikein suosittu harrastus täällä.

Ja kaupungilla näkee, varsinkin la ja su aamuisin polkupyöriä, jotka on laitettu hienosti rusetille katulyhtyjen ympärille.

(No ei varsinaisesti ilkivallasta _bileissä_ ole tämä aihe, mutta bileiden/pubien jälkeistä toimintaa tämä varmaan on.)

Itse en ainakaan ehtinyt n viikon reissulla huomata mitään noin törkyistä

Vastasitkin itse jo, miten meinasin vastata: "ei turistina älyä kiinnittää huomiota - ainakaan noin lyhyellä ajalla" - Ei sitä ekoina kuukausina huomannutkaan. Uutuudenviehätys sulki silmät.

Dublinin yleisilme oli kyllä osittain aika törkyinen.

No jos Grafton Streetilläkin _kaikkien_ liikkeiden (Myös ravintolat, kuten McD ja BK) roskapussit ja jätteet laitetaan siihen keskelle katua, josta ne sitten roska-auto käy noukkimassa. Roska-auto vain puikkelehtii siellä yleisön seassa. Grafton Street on Dublinin ehkä suurin ja kaunein kävelykatu, johon kaikki turistit ja shoppailijat syöksähtää. Kiva kävellä ravitsemusliikkeeseen, kun siinä pääoven ulkopuolella on pahallehaiseva jätesäkki, josta valuu jotain epämääräistä rasvantuoksuista mönjää...