ilkivalta bileissä

42 posts, 3 pages, 7,604 views

#21 • • elok Guest
Tulipahan vain mieleen, että Dublinissa oli sellanen yritysten järjestämä mainoskampanja jokunen vuosi sitten että sellasissa himmeen kokosissa mainoksissa ympäri kaupunkia luki jotain tämän tapaista:

"Welcome to Dublin! Mind the litter!"

Onk siellä vielä näkyny noita Tarska?
#22 • • Taedium Guest
<offtopic reply="false">

Onk siellä vielä näkyny noita Tarska?

Nyt kun mainitsit, niin olen nähnyt tuon mainoksen kyllä. Aikaa sitten. Enää ei ole osunut silmään. Enemmän oli noita mainoksia lähiaikoina NICE sopimuksesta. Halusivat ulos EU:sta. Kun eivät halua itäblokin maista jengiä tänne viemään työpaikkoja. Ja kaikki työpaikat on täällä EU rahotuksella, ja tietyöt, kuten meille kotiin menevä "motari", joka valmistuu ehkä 2004... Idiootit... Onneksi äänestivät YES. Meinasivat vandalisoida oman maansa siihen kuntoon, ettei täällä kukaan halua olla.

</offtopic finalize>
#23 • • elok Guest

<offtopic reply="false">

Meinasivat vandalisoida oman maansa siihen kuntoon, ettei täällä kukaan halua olla.

</offtopic finalize>

No joo eiköhän se oo jo aika "kunnossa"... Ja mä en ainakaan oo tulossa sinne enää käymään! Ikinä!

(Ei kyllä pitäis sanoo että ei ikinä, kun ei sitä sitten koskaan tiedä...:rolleyes: Tai jotain..)
#24 • • Poreilee Guest

Kyllähän ilkivaltaa bileissä tapahtuu. Eniten se varmaan näkyy vessojen/paikkojen sotkemisena tai dekojen ym. rikkomisena.

Ilkivaltaa harrastavat voisivat miettiä tekosiaan, bileiden järjestät joutuvat yleensä maksamaan vahingot ja lippujen hinnat eivät ainakaan alene ylimääräisten kulujen ansiosta.

Joo, oonki pitkään miettiny et mitähän pahaa Wessat on tehny ihmisille, ku ne pitää aina paskata, kusta, yrjötä ja lopux vielä rikkoa ovet ja levittää paperit ympäri hyyskää (unohtamatta toki tukkia lavuaareja)?

Tommonen käytös o varmaan meille jokaisille tuttua ja se pistää VITUTTAMAAN, aina yhtä paljon.....grrrrMurr!!!:mad: :mad:
#25 • • Quu Guest
Käykääpä Kerman miestenvessassa (tarkoitan sitä yhtä koppia), ja sit voidaan ruveta puhumaan Suomalaisten klubien vessojen kunnosta. :rolleyes:
#26 • • Mikko Guest
flabbergastedin jatkoilta pöllittiin UV valo kesäkuun alussa. samassa tilassa n. vuotta aikasemmin järkätyiltä jatkoilta vietiin strobo.. kyseessä oli ns. "vain kutsulla"-bileet... ei voi ku ihmetellä..
#27 • • hiz Guest

pliis. jos aloittaa topikin jostain aiheesta niin vois antaa itsekin jotain inputtia siihen. mitä kokemuksia sulla on aiheesta kun katsot aiheelliseksi aloittaa tämän?

olen pahoillani ettei nyt seurattu peruskaavaa. pitää miettiä vielä..hmmm
#28 • • mark hamilton Guest
Yhissä bileissä rikottin vesijohto ja latioilla olikin hekenkuluttua n. 1-2 cm vettä. Eräissä toisissa joku älypää totteli ohjeita riko lasi ja painoi palohälyttimen nappulaa. Koko rautatieasema kilisi ja sireenit huusi. Sitten tuli palokunta paikalle ja järjestäjälle tuli jutusta hirvee lasku.
#29 • • Daniel Braun Guest
Tämä on turha postaus turhaan topic:iin... Ei pahalla, mutta aikas kuiva aihe. Ja varsinkin tuo topicin aloitus oli noin repäisevä ja mukaansatempaiseva... :012:
#31 • • vaavu Guest

keep it tidy :D

Ilmankos teillä aina onkin vessa niin siistissä kunnossa kun siellä käy. Ja vessapaperiakin löytyy... (:

Keskimäärin olen ollut kyllä huomaavinani, että naisten vessat ovat huomattavasti siivommassa kunnossa kuin miesten vastaavat. Lieneekö miesten luontona sitten enemmän tämä patoutumien purkaminen paikkoja hajottamalla... Tupakantumppien ja vessapaperin tunkeminen lavuaareihin kyllä on myös tyttöjenkin harrastuksena välillä, mutta jos tuke ei ole kovin suuri, nostelen niitä itsekin aina välillä roskikseen.

Dekoja on joskus bileissä vandalisoitu, tosin yllättävän vähän kuitenkin. Vieläkin olen tosin katkera siitä että Elementsin Firessä joku urvelo pölli mallinukelta mun aurinkolasit päästä, vaikka ne oli teipattu siihen kiinni. :/ Elementsissä katosi myös esimerkiksi slipmatit teknareista, 300W spotti ja 20cm peilipallo.

Ehkä kuitenkin suurin osa vähänkään enemmän bileissä kävijöistä tajuaa, että biletavaroiden vandalisointi on vähän kuin housuunsa pissaisi: seuraavalla kerralla sitten tiedossa on vähemmän antia kävijöille. Tai toivottavasti tajuaa...
#32 • • Majo Guest

Ehkä kuitenkin suurin osa vähänkään enemmän bileissä kävijöistä tajuaa, että biletavaroiden vandalisointi on vähän kuin housuunsa pissaisi: seuraavalla kerralla sitten tiedossa on vähemmän antia kävijöille. Tai toivottavasti tajuaa...

WORD!

Itse olen huomannut että pääkaupunkiseudulla ei harrasteta mitään pahenpaa paikkojen rikkomista, täällä vaan lähtee tavarat kävelemään välittömästi, ellei ne ole kokoajan jonkin kädessä tai lukon takana.

Selvästikkin syrjäseuduilla ihmiset tykkää pistää paikkoja enemmän remonttiin. Esim. rikkoutuneita ikkunoita, seinästä revittyjä paperitelineitä, alas revittyjä verhoja, autolla paskaksi ajettuja liikenteen ohjaimia ja lippusiimoja, ym. ym. Tämä johtunee siitä, että syrjemmässä on nuorille suunnattu musiikki kulttuuri hyvin vähäistä ja jos joku jotain järjestää, niin musiikkityylistä riippumatta on paikalla kaikki, aiheestä kiinnostuneet ja neikin jotka ei todellakaan menosta pidä.

Kuten Varvana totesikin, niin tällainen käytös johtaa siihen että vähemmän järjestetään sinne, missä porukka ei osaa käyttäytyä.
#33 • • Remotion Guest

No jos Grafton Streetilläkin _kaikkien_ liikkeiden (Myös ravintolat, kuten McD ja BK) roskapussit ja jätteet laitetaan siihen keskelle katua, josta ne sitten roska-auto käy noukkimassa. Roska-auto vain puikkelehtii siellä yleisön seassa. Grafton Street on Dublinin ehkä suurin ja kaunein kävelykatu, johon kaikki turistit ja shoppailijat syöksähtää. Kiva kävellä ravitsemusliikkeeseen, kun siinä pääoven ulkopuolella on pahallehaiseva jätesäkki, josta valuu jotain epämääräistä rasvantuoksuista mönjää...

Käyppäs muuten vaikka Manhattanilla. Täysin sama ilmiö, iltasin kaikki roudaa roskat pusseissa kaduille ja roskakoskit nappaa ne siitä mukaansa sitten yöllä. Kiva oli käydä (Madison Square Gardenia vastapäätä, parin korttelin päässä Empire state buildingista) kiinalaisessa syömässä kun järjetön roskapussien lemu tulvi nenään, ja lattialla juoksenteli kulkukoiria ja pienen kissan kokosia rottia ( ! ) :( :eek:
#34 • • Laite Guest

Käyppäs muuten vaikka Manhattanilla. Täysin sama ilmiö, iltasin kaikki roudaa roskat pusseissa kaduille ja roskakoskit nappaa ne siitä mukaansa sitten yöllä. Kiva oli käydä (Madison Square Gardenia vastapäätä, parin korttelin päässä Empire state buildingista) kiinalaisessa syömässä kun järjetön roskapussien lemu tulvi nenään, ja lattialla juoksenteli kulkukoiria ja pienen kissan kokosia rottia ( ! ) :( :eek:

jos ne oli niitä ruoka-aineksia? ;)

vrt. "onnellisen kanan munat"
#35 • • Taedium Guest

lähtee tavarat kävelemään välittömästi, ellei ne ole kokoajan jonkin kädessä tai lukon takana.

Ei aina riitä sekään. Mikkejä jengi vie mukanaan kyllä kun vähänkin silmä välttää.

Esmes viime kerran kun olin Tawalla kattomassa Elkkareita Pro-Koskenkorva pippaloissa, niin siellä kun jengi loikki lavalla, niin lavan tyhjennyttyä Kristian huomasi, että mikki viety nenän edestä. Itseänikin vitutti, kun kesken keikan joku vitun idiootti vei mikin.
#36 • • Remotion Guest

jos ne oli niitä ruoka-aineksia? ;)

vrt. "onnellisen kanan munat"

Ihan sama näin jälkeenpäin... :cool:
#37 • • JussiS Guest
Joku jolla oli liikaa energiaa, päätti sitten repiä Alliancen isosta logosta L-kirjaimet irti ja pistää palasiksi. Se olikin ihan halpa deko, kiitos vaan asianomaiselle :mad:
#38 • • Edited Salla Guest

Hieman off-topic...

Mä oon aina ihmetellyt bileissä, baareissa etc. kuinka vessat voivat olla niin karseassa kunnossa

keep it tidy :D

(jatkuu ehkä off topic myös....)

AIVAN!!!!!! ? :confused: joskus wherever bileissä kun menee naisten vessaan kauhunsekaisinmiettein tulee väkisinkin mietittyä miten naisihmisetkin saa vessat niiiiiiin hirveeseen kuntoon, ett tekis mieli pidätellä pissiään kuin istahtaa pöntölle (ikuisesti miessukupolville kateellinen olen tästä seisomapissi mahdollisuudesta!)!
Kyllä mä ymmärrän ett raflojen tms vessoissa käy paljon porukkaa/ ilta mutt silti, tuntuu olevan tosi vaikeeta joillekin naisille OLLA HEITTÄMÄTTÄ LATTIALLE niitä käytettyjä terveyssiteitä ym tavaraa mitä ei toivoisi lattialtakaan löytävän vessahädän tullen!!
-tähänSEvanhaPLATTARINoksennusNAAMAhymiö-

vähän kun ajateltais niitä muita vessassa kävijöitä!..... geez

Myös tuohon Taediumin huumeneula incidenttiin olen myös törmännyt makasiineilla eräissäkin bileissä. En tuomitse itse käyttöä tämän asian tiimoilta, jokainen tehköön minkä oikeaksi tuntee MUTTA sitä en ymmärrä miten on mahdollista että kun ystäväni näissä ko. bileissä levähtää kyykyssä jalkojensa päällä bileissä tanssilattian reunalla ja noustessaan seisomaan sylistä tippuu käytetty verinen ruisku, mistä myös paidassa pieni verijälki! ruisku oli siis selvästi tiputettu kaverini syliin jostain väkijoukosta. Ja kun tämä ei tapahtunut edes vessojen lähellä tai mitään, vaan lähempänä lavaa siis tanssilattian reunalla!!!

Menisköhän tämä nyt siihen puhtaaseen ilkivalta- osastoon, koska vahinko tuo tapaus tuskin on! on se niin kiva kun saa pelätä kaiken maailman tautejakin jo bileissä kun niitä neuloja ei voida hävittää asianmukaisesti! aaarrrgh!

edit: pieni korjaus vain
#39 • • Anonymous Guest
paras kokemukseni aiheen tiimoilta on ollut kun eräiden nimeltä mainitsemattomien makasiini bileiden jälkeen lauma kamapäisiä teinejä (pahoitteluni karusta kielekäytöstä) yrittivät valojen jo ollessa päällä pölliä vaivalla tekemiämme dekoja lavalta. kysyttäessä toiminnan tarkoitusperää vastaus kuuluui: "me viedään nää himaan muistoiks" seurauksena oli varsin karskeaa kielenkäyttöä ja ko herrojen moraalin rankkaa arvostelua.

itse otin tämän tosin lähinnä positiivisena palautteena.
#40 • • Taedium Guest

(ikuisesti miessukupolville kateellinen olen tästä seisomapissi mahdollisuudesta!)!

"Women, you can't live without them... and they can't pee while standing."

En tuomitse itse käyttöä tämän asian tiimoilta, jokainen tehköön minkä oikeaksi tuntee MUTTA sitä en ymmärrä miten on mahdollista että kun ystäväni näissä ko. bileissä levähtää kyykyssä jalkojensa päällä bileissä tanssilattian reunalla ja noustessaan seisomaan sylistä tippuu käytetty verinen ruisku,

Kun tuo mitä olen kuullut opiaatteja kokeilleilta, että ainetta kun on suonissa, ei kiinnosta mikään muu. Vaikka oma tyttöystävä raiskattaisiin ja pahoinpideltäisiin vieressä, ei asia kiinnostaisi, kunhan ei tule itseään tönimään. Eikä välttämättä silloinkaan. Tämä tieto on luonut päässäni sen asenteen, että suonensisäisiä käyttäviä en arvosta. Juuri tämän tyyppinen tapaus, jonka kerroit, osaltaan vaan vahvistaa asennettani. Ei se käyttäjä varmasti itse ymmärrä, kuinka sitä toiset kammoksuu neuloja. Itsekin pelkään ruiskuissa nimenomaan tartuntaa ja siksi kammoan paljaita ruiskuja. Niiden levittely ja näyttely ei todellakaan paranna mielikuvaa käytöstä.

Tuo on jo sellaista, että luokittelen sen ilkivallaksi. Ei välttämättä tuhoa fyysisesti paikkoja, mutta tuhoaa ilmapiirin. Jos joutuu koko ajan pelkäämään, että koska ja mistä sattuu tulemaan piikki niskaan, ei voi oikein antaumuksella bilettää. Kun vielä järjestäjätkään ei voi asialle oikein mitään. Keskittyvät enemmän siihen, näkyykö kenelläkään pieniä karkkeja käsissä. Kun vielä näkee niin, että ne jotka käyttää jotain nenäänsä tai suuhunsa, niin tekevät sen melko suljettujen ovien takana ja piilossa. Piikittäjä taas tekee hommansa piilossa, mutta muuten ei peittele jälkiään. Kuten tuossa aikaisemmin mainitsemassani tapauksessa, joskus jopa ylpeilevät aiheella. En minäkään heitä jokaista tuoppia lattialle, jonka olen juonut. Enkä varsinkaan sokkona yleisöön.

Toisaalta järjestäjiä kohtaan on myös osaltaan tippunut kunnioitus tapauksia nähneenä ja kuulleena. Kun eräs kaverini oli ALE pubissa ja siellä joku reipashenkinen nuorimies halusi ilmaista eriävän mielipiteensä tyttöystävänsä siveellisyydestä, heitti hän sokkona olutpullon (joita imo ei pitäisi myydä pubeissa, vaan ainoastaan tuopeissa.) kauas, ja se pullo osui samaan pöytään, jossa kaverini istui. Kaverini oli saanut ajokortin jokunen kuukausi takaperin ja oli siis kuskina. Pullo hajosi ja siitä siru suoraan kaverini sarveiskalvoon. Tilanne oli kaoottinen ja ystäväni katosi tilanteesta. Verta oli joka paikassa. Mitä sitten kuulin, mitä oli tapahtunut, että hän oli viety takahuoneeseen ja kurkattu mitä siellä näkyy. No olivat diagnosoineet siinä, että ei mitään vakavaa ja passittaneet ulos. Hän oli sanonut, että haluaa sairaalaan. Portsari oli osoittanut taksitolppaa. He olivat sanoneet, että kannattaisi juoda ensi kerralla vähemmän, eivätkä olleet uskoneet ystävääni, joka sanoi ettei ollut juonut yhtään, sillä hän oli autolla. No taksilla sairaalaan, kun eivät suostuneet ambulanssia tilaamaan ja sairaalassa yön yli, kun ei ollut lääkäriä paikalla. Aamulla totesivat, että hei, siellähän on lasia silmän sisällä. Kolmisen vuotta ja useampi leikkaus, niin ystäväni näkee sillä silmällä jo hahmoja. Eikä ALE pubille tullut aiheesta mitään, sillä he eivät kuulemma voi olla varmoja tilanteen vakavuudesta ja olivathan he ohjanneet hänet taksitolpalle. Siis pistäneet hänet kävelemään yksin taksitolpalle jättäen huomiotta hänen pyyntönsä ambulanssista. Kun vain olisin ollut siinä tilanteessa mukana...

Syytän suoraan ALE pubin henkilökuntaa ehkä enemmän, kuin sitä pullon heittäjää. ALE pubiin en ole tämän tapauksen jälkeen mennyt. Ja päätöstäni vahvistaa se, kun yhden kerran aikaisemmin olen siellä käynyt ja silloin sain oman narikkalappuni annettuani kaksi naistentakkia. Ja kovan taistelun, melkein käsirysyn jälkeen sain itselleni oman takkini. Eivät uskoneet, että en tullut kahden naistentakin kanssa sisään, vaan oman nahkatakin. Eivätkä uskoneet, että nahkatakki, jota osoitin on minun, vaikka kerroin taskujen sisällön heille ja jopa langan värin, jolla olin vuorta korjannut. Jos he sotkee narikkaliput, niin en katso että on minun asiani myöhästyä viimeisestä junasta ja mennä taksilla. Tiedän, että mokomasta murjusta ei löydy ketään, jolla olisi selkärankaa ottaa aiheesta vastuuta, joten taksirahojakaan en halunnut jäädä penäämään.

En kovin helposti syytä ketään, mutta ALE pubin henkilökunta on teoillaan ehkä pahimpia tunnelman pilaajia. Ystäväni tapauksessa ko. ravintola pääsi jonkin ihme selityksen takia kuin koira veräjästä. Toivottavasti ALE:n omistaja nukkuu yönsä hyvin.