yhä suuremmissa määrin porukkaa kiinnostaa vain se että homma on "in".
Mutta mites sitten minä? Mulla ei oo mitään pluria missään. Ei tunnu se. Mä käyn klubeilla kun siellä on kivaa. Jos jossain muualla on kivempaa, niin menen sinne. Nyt vaan tuo klubitouhu on se, mihin lähes joka pe-la mennään. Oonko mä nyt sitten "in" vai "out"? (The good old in-out in-out, quite a horrorshow...) Vai turisti vai pintaliitäjä vai mikä? (Toisaalta, ei tartte vastata, sillä itselleni riittää se, että mä tykkään. Muiden mielipiteet siitä olenko oikeutettu nauttimaan klubin antimista ovat kuin kirjapaino, joka painattaa vain numeroa 1.)
Jos klubit on "in" niin miksi koko kevät ja kesä kärsittiin yleisökadosta?
Mä olin kesän Suomessa. LOL!
Jos menet tapaamaan ystäviäsi Aleen, etkä ryyppäämään et edusta dokauskulttuuria, et mene siinä kontekstissa.
Eli dokauspaikassa ei saa olla "turisteja", kuten ei myöskään klubeilla? Jos menet pubiin on pakko vetää lärvit. Juuri tätä lähdin pakoon Suomesta.
Mutta jos menet sinne ja ryyppäät vain siksi kun frenditki tekee niin, olet pinnallinen, siis dokausmielessä.;)
No oma mielipiteeni on, että jos dokaat jonkun syyn takia, niin sinulla on ongelma. Jos dokaat, koska ei löytynyt mitään estettä ja tekee mieli, niin se on ainoa mahdollinen "oikea" syy, imo. Eli tässäpä lauseessa olemme lähestulkoon samaa mieltä.
Ystävien tapaamisessa ei tod ole mitään väärää.
Ok. Eli voin edelleen mennä klubille hyvällä omallatunnolla ilman, että juon itseni tyhmäksi ja tanssin kuin hullu?
Nemo saltat sorbius, nisi infanus est.
Paitsi jos halvennat ko. frendejä sanomalla et mä oon täällä nyt dokaamassa, vaikka oletkin todellisuudessa viettämässä aikaa sinulle mukavassa seurassa.
Palataan takaisin Pekkaan. Oletetaan, että ystäväsi loukkaantuvat, jos sanot, että ei kiinnostais dokata mutta teidän kanssa viettäisin aikaa, niin miksi loukkaisit heitä? Eikö ole paljon ystävällisempää jättää kertomatta syy dokaamiseesi, kuin kertoa totuus ja loukata? Varsinkin, kun tässä tapauksessa totuuden toitottamisesta ei olisi mitään hyötyä - vain haittaa. Eikä tämä "valkoinen valhe" (kertomatta jättäminenkin on oman arvokäsitykseni mukaan valehtelemista) vahingoita ketään, joten totta puhumalla vain aiheutat mielipahaa. Onko totuus kerrottava hinnalla millä hyvällä?
Ellet ole pro.:cool:
Mut pron ei tarviikkaan miettiä näitä hommia. Pro tietää. Pron ei tarvii kertoa olevansa pro, eikä tarvitse selitellä syitään. :001: