Myydään tää teknokulttuuri pinnallisille ihmisille (halvalla)
miten mä oon ollut siinä uskossa että näin on jo tehty?
143 posts, 8 pages, 22,354 views
Myydään tää teknokulttuuri pinnallisille ihmisille (halvalla)
Toteamuslause on tarkoitusperältään eri, kuin käskylause.
Ja miksi siis minun tulisi kumarrella entisajoille? Itse olen sokea tieteen haittapuolille. Kaikki uusi mitä tulee, olen valmis ottamaan käyttöön ja hylkäämään vanhan. Jos saisi sirun ihon alle, johon voi tallentaa kaiken. Pankkikortin, kirjastokortin, sairashistorian, oman bion, cv:n, rahat... Ottaisin sen. Ja hylkäisin menneen. Vaikka se siru riistäisikin minulta sen viimeisenkin yksilönvapauden. Sitten on olemassa ihmisiä, jotka vetää hevosella kärryjä, kun se oli ennen hienompaa ja stressittömämpää, kuin auto ja peräkärry-yhdistelmä. Mutta se onkin minun omaa tyhmyyttäni. Muut (kuin ilmeisesti sinä) ei siitä minun päättömästi tulevaisuuteen säntäilystä häiriinny.
Se ei ole sinun vikasi, olet myöhässä, et voi tietää muusta.
Just. Ja sinun tavoitteena on siis saada minut arvostamaan sinun arvoja samalla mallilla, kuin itse teet? Miten eroat katusaarnaajista?
suhtaudut johonkin minulle tärkeään yliolkaisesti, vain sen takia ettet viitsi katsoa omaa napaasi pidemmälle.
Tätä en tulisi ikinä tekemään. Itselleni äiti on sen verran rakas ihminen, että en kunnioituksesta haukkuisi kenenkään muun mutsia. (Ja älä nyt vaan vedä tästä mitään omakeksimääsi ristiriitaa...)
Aivan kuten sanoisit mutsiani merkityksettömäksi ihmiseksi, vaikka minulle antanut lähes kaiken.
Typerä kysymys. Tilanne, jossa ainoastaan äitiäni parittamalla pärjäisin olisi jokin Fallout pelin maailma, jossa moraali olisi fiksu unohtaa. Jos taas tilanne ei ole mikään ydinsodan jälkeinen Mad Max maailma, niin silloin voisin muullakin pärjätä. Sitäpaitsi parittaminen on Suomessa laitonta. Ja jos nyt jaksaisit lukea niitä mun postauksia, niin tiedät mitä mieltä mä olen lakien rikkomisesta.
Rankennetaan. Parittaisitko äitiäsi, jos sillä ainoastaan pysyisit elossa?
Eipä se kusi niin paha ole. Sillä uimahalleissa on yleensä automaattinen kloorin pläjäyttäjä, joka tarkistaa sen veden epäpuhtaudet. Se häiritsee, mikä siitä kusesta seuraa. Kloorinen vesi. Kuivattaa ihoa. Ja siinä on ihan sama onko se ahneitten p**kojen vai pikkupojan. Eli siis en edes halunnut ymmärtää tätä vertaustasi.
Pikkupojan kusen uima-altaassa kestää, mutta en aio uida ahneitten p**kojen kusilaarissa. Se on se sakko jonka sinä tyhmyydestäsi maksat.
Tulee mieleeni...
"Vielä kuolevan Chicagon nään..."
Ja miksi siis minun tulisi kumarrella entisajoille?
Just. Ja sinun tavoitteena on siis saada minut arvostamaan sinun arvoja samalla mallilla, kuin itse teet? Miten eroat katusaarnaajista?
Typerä kysymys.
Ja jos nyt jaksaisit lukea niitä mun postauksia, niin tiedät mitä mieltä mä olen lakien rikkomisesta.
Tulee mieleeni... "Jäi Mombasaan vain päivä elämää. Ja elämään nyt Mombasa vain jää..." "Oi, kultainen nuoruus jää unholaan."
Jos siis ilmoittaisin valheellisesti, että autan ihmisiä omasta halustani ja käyn bilettämässä kun se on mun lifestyle ja mä oon ihan v*tun plur, niin mun käyttäytyminen ja teot olisi täsmälleen samat, kun mitä nyttenkin. Mä vaan ajattelen erilailla.
No toisaalta lukion matikassakin sai kokeissa enemmän pisteitä laskusta, kuin vastauksesta. Ehkä sulle merkkaa se laskutoimitus enemmän, kuin vastaus.
Jaa quoteja SP:stä? Kuten sanoin tuossa, en niin rautalangasta väännettynä, mutta kumminkin. Eli jos maailma olisi moraaliton ydinlaskeuman jälkeinen maailma, jossa ainoana keinona minulla olisi äitini parittaminen, niin kukapa tietää. Ehkä parittaisin. En osaa vastata tuohon, sillä en osaa kuvitella millaista on elää jossain Mad Max tai Waterworld tyyppisessä maailmassa. Jos taas maailma ei ole mikään post-apokalyptinen niin silloinhan keinoja on muitakin. Tai no oikeastaan, en keksi kyllä mitään tilannetta, siellä ydintalven jälkeenkään, missä äitini parittaminen olisi viimeinen vaihtoehto.
Hypoteettinen. Mut ohita vain. "Ei ole typeriä kysymyksiä, on vain typeriä ihmisiä."
Mistä tiedät, että toimin niin? Olen täällä kyllä sanonut, että joskus on jotain tullut rikottua, mutten ole siitä ylpeä. Pyrin elämään lakien ja asetusten mukaan. No TV-lupamaksu on yksi mikä itseäni häiritsee suunnattomasti, mutta pyrin olemaan muuttamatta muiden käyttäytymistä. Voin antaa vinkkejä, mutten pyri käännyttämään TV-lupamaksujen laiminlyöjäksi.
Tää on sun pahinta tekopyhyyttä. Tiedän mitä mieltä olet, mutta toimit, tai olet toiminut päinvastoin. Laki on niin kuin se luetaan.
Mutten haittaakkaan muiden menoa. Varsinkin, kun mielipiteeni ja motiivini voivat olla eri kuin normaalilla tusinatamppaajalla, mutta käyttäytyminen samaa. Miten edes erottaisit minut tuhannesta samalla lailla käyttäytyvästä? Telepatiaan kun en usko.
Juuri tuota ajatteluasi olenkin tässä kritisoinut. Et ole pinnallinen, olet vaarallisen passiivinen.
:confused:
(osaan mäki olla holhoava)
Hm. Tässä olen huomannut, että kritisoit tapaani ajatella. (vrt. kolmas quote) Siis ei se ole perustelematonta, jos minä kerron, että perustan tämän ajatuksen omiin tuntoihini. Ja jos juuri niitä tuntojani sinä kritisoit, niin siitähän oli kyse. En mielestäni ole perustelemattomia heittoja kovinkaan paljoa heittänyt. Ja jos jotain on jäänyt epäselväksi, olen yrittänyt kyllä selventää.
Sinä vain droppaat vastauksen ilman perusteluja.
Jos kysyn sinulta, että pystyisitkö tekemään japanilaistyylisen rituaali-itsemurhan presidentin edessä pääministerin seisoessa miekan kanssa selkäsi takana? Mitä tuo vastaus hyödyttää? Sinä et voi siihen varmaksi sanoa juuta etkä jaata, ennen kuin tuo tilanne tulee eteen. Vaikka olet kuinka varma, että kykenet siihen, niin tosipaikan tullen voi skagata. Tai toisinpäin. Luulet, ettet ikinä voisi, mutta siinä tilanteessa niin se vatsalihas vaan leikkaantuu.
Mistä tiedät, että toimin niin? Olen täällä kyllä sanonut, että joskus on jotain tullut rikottua, mutten ole siitä ylpeä.
Voin antaa vinkkejä, mutten pyri käännyttämään TV-lupamaksujen laiminlyöjäksi.
Mutten haittaakkaan muiden menoa. Varsinkin, kun mielipiteeni ja motiivini voivat olla eri kuin normaalilla tusinatamppaajalla, mutta käyttäytyminen samaa. Miten edes erottaisit minut tuhannesta samalla lailla käyttäytyvästä? Telepatiaan kun en usko.
miten mä oon ollut siinä uskossa että näin on jo tehty?
"Ugh, olen puhunut!"
Originally posted by Dani Cior
Hankala kysymys, varmasti löytyy pinnallisia sekä syvällisempiä ihmisiä, jotka bilettää ja kuuntelee konemusaa.
Huumeissa ei ole mitään pahaa, jos tiedetään mitä ollaan tekemässä ja miksi sekä ymmäretään seuraukset. Muuten kyse on usein pinnallisesta itsetuhosta, epätoivoisesta eksistentiaalisen tyhjyyden paosta, pyrkimyksestä ahdistuksen, masennuksen, frustraatioden ja muun stressin itsehoitoon.
Odottelen edelleen seuraavan alakulttuurin heräämistä.
Ugh, olen puhunut!
tuota ei pitäisi enää hirveästi joutua odottelemaan :-)
(vrt. 1963 - beatles, 1976 - punk, 1989 acid house).
toisaalta.. sitä sex pistolsin keikkaakaan manchesterissa _ei_ kuitenkaan ollut todistamassa kuin vaivaiset muutama kymmenen ihmistä
Huomatkaa et nää liikkeet ja ideologiat, joiden syntyä tässä ilmoitellaan, perustuvat kaikki rauhaan, rakkauteen, yhtenäisyyteen ja kunnioitukseen. Ja varokaa! Niin tekevät myös kristinusko, kapitalismi, kommunismi etc, se on vaa se välimatka mikä on tällä päivällä ja sillä päivällä, jolloin syntyi, tulkinnat peittävät originaalin alleen. Vain harvat massaliikkeet ovat perustuneet alun alkaen väkivallalle ja alistamiselle, kuten kansallissosialismi.
Nietzeläisyys tuli ensin, siitä Italiassa kehitettiin fasismi, josta sitten saatiin perusta kansallissosialismille. Ja käsittääkseni Nietzsche ei ollut väkivaltaa tai alistamista ihannoiva kaveri. Tiukkaa kuria kyllä, mutta ei väkivaltaa ja alistamista. Ja Antiikin Roomasta on otettu paljon juurikin Hitlerin hallinnoimaan ääriainekseen. Natsitervehdyskin on Rooman Imperiumin ajoilta. Hyvistäkin aineksista saa huonon sopan.
väkivallalle ja alistamiselle, kuten kansallissosialismi.
Taitaa musiikki olla aika lähellä punkkia, mutta taitavat itse sanoa tyyliä Skin-Rockiksi tms. Suuttuvat vielä, jos punkiksi menet sanomaan. Eli nämä fasistiset skin-head yhtyeet kun tekevät musiikkia, niin missään nimessä ei saa mennä sanomaan tyyliä punkiksi, vaikka se siltä kuulostaisikin.
jotkut n.y. hc-bändit tyyliin madball homojenhakkausviisuineen ovat lähempänä fasismia kuin mitään muuta aatesuuntaa. punkin piiriin käsittääkseni nekin lasketaan?
Nietzeläisyys tuli ensin, siitä Italiassa kehitettiin fasismi, josta sitten saatiin perusta kansallissosialismille. Ja käsittääkseni Nietzsche ei ollut väkivaltaa tai alistamista ihannoiva kaveri. Tiukkaa kuria kyllä, mutta ei väkivaltaa ja alistamista.
Valitettavasti mun ymmärrys ei kykene vastaamaan tahi edes keskustelemaan aiheesta. Rakkaus on vain liioiteltu sana kiintymyksestä.
Eli rakkaudesta voi olla myös väkivaltainen, sitä ei vain punnita hyvä-paha-akselilla.