Kun juon, juon mieluiten...

150 posts, 8 pages, 27,170 views

Avatar
#41 • • Remotion Guest
Jos tossa on toi lista niin sitten se on siinä, mutta tässä on omani:

Hyvässä seurassa ja ruokapöydässä maistuu viinit (paitsi ne todella mausteiset ja sakkaiset halvat punkut).

Muussa tapauksessa kyllä Ligöörit ja erilaiset drinkit menee 1. sijalle.

Sauna/makkara/kannon nokassa istuskellessa uppoo lonkero ja kalja. Enne rankkasin siidut enne kaljaa mut nykyään yritän siideriä vältellä.

Anyway. edesmennyt viikonloppu oli aika perinteinen mulle, otin yhden drinkin baarissa perjantaina ja senkin onnistuin roiskaisemaan puoliks housuilleni. Siinä oli taas mun juomiset! :001:
Avatar
#42 • • Tapi T Guest


oikea lonkku voisi periaatteessa olla ihan hyvääkin, mutta teini-iässä nautitun yliannostuksen vuoksi en edelleenkään saa sitä alas. ensi kesänä meinaan kokeilla taas.


Mä en muuten ymmärrä tätä, että kuinka johonkin alkoholijuomaan voi tulla kammo yhden illan perusteella. Oli vissiin aika onnistunut humala?

Saattaa toisaalta ehkä johtua siitä, ettei mulle ole ikinä tullut alkoholin juonnista pahaa oloa, enkä myöskään ole ikinä oksentanut kännäämisen seurauksena.
Avatar
#43 • • Tuhoperse Guest
Ah. sitä oikeaa vihreää venomia eli absinttia.
Avatar
#44 • • hexasonik Guest


Mä en muuten ymmärrä tätä, että kuinka johonkin alkoholijuomaan voi tulla kammo yhden illan perusteella. Oli vissiin aika onnistunut humala?



erittäin. olin 16 v ja viinankestävyyteni oli apuriluokkaa. kankkunen oli kaamea. kummallista sinänsä, teini-iässä kännääminen ei yleensä tuntunut missään jälkeen päin.
Avatar
#45 • • Hugo Guest
Siideriä!

1. Magners (tai pikemminkin Bullmers)
2. Strongbow
3. Apple Mister
4. Stoford Press
5. Upciderin kuiva omena
(6. Joulusiideri)

:)
Avatar
#46 • • J Raninen Guest


Mä en muuten ymmärrä tätä, että kuinka johonkin alkoholijuomaan voi tulla kammo yhden illan perusteella.


Helposti. Jossain lukion bileissä kaverien kanssa juotiin yliannostukset Peachikossua ja oksenneltiin sitten ringissä. Ei oo sen jälkeen tarttenu koskea mihinkään, jossa on persikkaesanssia. Jopa hajuvedet tekee pahaa.


Saattaa toisaalta ehkä johtua siitä, ettei mulle ole ikinä tullut alkoholin juonnista pahaa oloa, enkä myöskään ole ikinä oksentanut kännäämisen seurauksena.


Sä et oo yrittäny tarpeeks. Kannattaa joskus pitää oikeen Pahan Viinan Ilta (kaikkea sekasin, paljon ja nopeesti), niin osaa sitten paremmin arvostaa kivaa pikku hiprakkaa ja laimeeta kankkusta. ;)
Avatar
#47 • • pakana Guest
Jaaa minneköhän mahto jäädä punkku!?

Saahan noilla listan juomilla vatsan sekasin ja teot edesvastuuttomiks, mut punkku on ainoo a-holijuoma josta voi vielä nauttiakin.

(Ööli on perusneste, jota ihminen tarvii elääkseen. Tai ainakin saunoakseen, eli olut sinänsä ei liity tähän keskusteluun mitenkään)

Jos tosiaan haluun nurinniskoin kuujuustolle ja muutenkin salonkiepäkelpoiseen karusellitilaan, ni kaikkee sekasin mut enimmäkseen niitä tiskin alta.

Viinahuuruissa kun tulee turhan rumaa jälkeä ;)

P.S. Alkoholin kulutuksen jakauma on hyvin vino: 10 % kaikista alkoholin käyttäjistä juo 46 % kaikesta kulutetusta alkoholista. :)
Suomessa alkoholin kulutus keskittyy viikonloppuihin ja alkoholin käyttö aterioinnin yhteydessä muuten kuin päihtymystarkoituksissa on edelleen aika harvinaista. Suomalaisten juomatavat ovat siis hyvin humalakeskeisiä. Itse asiassa kaikesta miesten juomasta alkoholista 66 % kulutettiin tilanteissa, joissa veren alkoholipitoisuus kohosi yli yhden promillen. Naisilla vastaava osuus oli 41 %.
Avatar
#48 • • R24 Guest



Saattaa toisaalta ehkä johtua siitä, ettei mulle ole ikinä tullut alkoholin juonnista pahaa oloa, enkä myöskään ole ikinä oksentanut kännäämisen seurauksena.



Amatööri! :D
Avatar
#49 • • Encoder Guest



Jossain lukion bileissä kaverien kanssa juotiin yliannostukset Peachikossua ja oksenneltiin sitten ringissä. Ei oo sen jälkeen tarttenu koskea mihinkään, jossa on persikkaesanssia. Jopa hajuvedet tekee pahaa.



Säkin? Kiva kuulla, etten oo ainoo :rolleyes:
Avatar
#50 • • Edited happosepi Guest
Kiva aihe ;)

Joo, kyllä bisse on ykkönen. (tai tarkemmin sanottuna kolmonen;)) Se maistuu aina, joi sitten pari tai parikymmenta. Suosikkimerkkini peruskittaukseen on Karhu. Hyviä kotimaisia ovat myös Olvi CXX, Sandels, Legenda ja Carlsberg (Suomessahan sitäkin tehdään..).

Toisinaan tulee herkuteltuakin. Paremman luokan oluista omaan makuuni loistavasti sopiviksi olen havainnut mm. Caffreysin, Guinnesin, Staropramenin ja Velkopopovicky Kozelin (tumma ja vaalea). Irkku-tsekki-linjalla liikutaan siis.

Teininä vierastin kaljaa jostain syystä. Kännit tuli aina vedettyä joko siiderillä, lonkerolla (miksei enää myydä "tosimiestä" eli sitä 7.5% lonkeroa?? :D) tai sitten Alkon 18-21-volttisilla oksennusmikstuuroilla kuten vaikkapa Exotic Vodka Coctail (aih, hyih.. vieläkin puistattaa). Nykyään kosken edellämainittuihin ainoastaan poikkeustapauksissa, eli esim. silloin kun en joudu itse maksamaan niistä.

Viski tulee kyseeseen erittäin harvoin, ja silloinkin sen on parasta olla hyvää eikä mitään halpaa myrkkyä. Viineistä taas olen innostunut vasta viime vuosina, huomattuani että kaikki viinit eivät todellakaan maistu yhtä hirveälle kuin kavereiden kotituotteet. Etenkin hyvä punaviini on todella herkkua. Viineillä kännäämistä en tosin suosittele.

Saskia mainitsi kuohuviinistä humaltumisen. Omalle kohdalle kuviteltuna ko. skenaario on suorastaan järkyttävä ;)
Avatar
#51 • • patis Guest
Siideriä.

Hardys, Applemister, La Cidraie ja Black Rat ovat mainioita.

Woodpeckkerikin oli hyvää, harmi vaan ettei sitä saa enää mistään? :(

Näitä kotimaisia tuotoksia nyt kehtaa edes siidereiksi kutsua... puhumattakaan perryistä, yöks.
Avatar
#52 • • Figure Guest
Lasillinen Irlantilaista viskiä, lasillinen vettä ja savuke = nautinto.
Sen viskin pitää sit kans olla irlantilaista, skottilaiset on pahaa.
Jameson - Crested Ten on suosikki tällä hetkellä.

Lager oluista Karhu ja Sandels. Tummista oluista Litovel tai Velkopopovicky.

Jos ryyppään, niin sillon menee lonkeroa ja satunnaisesti olutta, viskiä, drinkkejä jne. Ja krapula on yleensä kans sit sen mukainen :eek:
Avatar
#53 • • funkyboy Guest


Aloitellessa menee pakki olutta ja pikku salmiakkikossu.
Salmiakkipullo juodaan juuri ennen clubille menoa, se saa vauhtia aikaan.;)



Joo tai sit se helvetin sorbus!! Se taas saa aikaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita;)
Avatar
#54 • • -=aave=- Guest




Joo tai sit se helvetin sorbus!! Se taas saa aikaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita;)



Sähän lupasit, et siitä ei puhuta!:D
Sen Sorbuksen meitsi ainakin on heittäny hetkeksi unholaan.;)
Avatar
#55 • • hexasonik Guest


Joo tai sit se helvetin sorbus!! Se taas saa aikaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita;)



totta. sorbus rulettaa! juoma on myös monikäyttöinen: yhtenä juhannuksena teimme sorbushyytelöä. hyytelö oli sinänsä ihan paskan makuista, mutta grillimarinadina se oli erinomainen: siivu soppahyytelöä pihvin päälle, grilliin ja hiukka suolaa, niin a vot! tuli perkeleen hyvää! ja tämä tarina on tosi. soppahyytelösta alkoi allekirjoittaneen suuri kiinnostus kaikenlaisia marinadikikkoja kohtaan.
Avatar
#56 • • Edited -=aave=- Guest




totta. sorbus rulettaa!



Suoraan juotuna (kaks pulloa), se on VAARALLISTA!:001: :D :001:
Avatar
#57 • • hexasonik Guest


Suoraan juotuna (kaks pulloa), se on VAARALLISTA!:001: :D :001:



ei kai kukaan käske kahta lekaa juomaan! no jaa, paraskin sanoja minä: takavuosina ostin aina juhannusjuomiksi muiden mehujen ohella KORIN sorbusta. :D
Avatar
#58 • • Edited Quu Guest



Lonkeron juojat! Kokeilkaapa joskus seuraavaa: ostakaa kaupasta greippilimua ja sekoittakaa siihen giniä. Lyö laudalta kaikenmaailman Otot yms.



Niin tai sitten ostaa Alkosta sitä oikeaa lonkeroa. :)


Irish Coffeesta on tullut oma suosikki. Se on jotain luksusta.

ja joskus menee:

:014: :014: :014: VITUSTI VIINAA!!!!!!!!!:014: :014: :014:
Avatar
#59 • • Kopernikus Guest
Step Time Orchestra - Jallucola
Avatar
#60 • • okiru Guest
VIINAA sen täytyy olla.. Alku illasta 1/3 suhteessa limen tai rypälemehun kanssa, ja odottelen, että kieleni tottuu makuun ja turtuu -> raakana pullosta loput :D

Sit jos jotain juppijuomia ostan niin Breezer Lime, fcuk vslkoinen (lime)..myös se punainen käy. Bissest en tykkää paljoa. Silloin tällöin (20v enkä viekäkään ole tottunut sen makuun. Täytyy kaii ruveta kaataan enemmän :D )