Kuvia oman kodin soittonurkkauksesta.

606 posts, 31 pages, 134,509 views

#541 • • Daniel Braun Guest

kuhan puhuin paskaa. mitään myy

Sinä piru :(
No, uutenakin tota saapi edukkaasti saksanmaalta.
#542 • • Boneless one Guest
Päivityksiä soittonurkaan ja laitteisiin.
Vähän aikaa sitten löytyi roinakokoelmaan Geminin PMX-2 "DMC Design" mikseri, mallia 80-luvun loppu. Kaverin kanssa siitä puhuttiin termillä "se joken mikseri striitbiitissä". Mä unohdin koko härvelin 90-luvun edetessä, mutta putosin tuolilta pari viikkoa sitten kun huusin saksasta hyvin säilyneen yksilön kotiin 20 eurolla. Hyvä saalis ottaen huomioon, että mun on kokoajan "pitänyt" ostaa uus mikseri, siis viimeset 10 vuotta kun '93 hommattu PMX-15A alkaa oleen hapanneessa kuosissa, tosin se toimii edelleen.

Nykyajan miksereiden loputtomaan valikoimaan ja niiden sisältämiin ns. "herkkuihin" tottuneille tämä on varmasti karu (ehkä jopa täysin naurettava) laite ilmaan minkäänlaisia lisämukavuuksia. Siinä ei ole efektejä, ei EQ:ta, ei krossikäyrien säätöä tai levelien ennakkoseurantaa, eikä paljon mitään muutakaan, mutta mulle siinä on ne ominaisuudet joita oikeasti tarvitsen. Tuskin tämä mikään harvinaisuuskaan on, mutta ei vähempää kuin ensimmäinen kerta mulle kun näen toisen yksilön sitten Vuorikadun Street Beat aikojen kun pelkovaraisesti levy kourassa kysyttiin Jokelta "voisko tätä kuunnella?".
[IMG:650:488]http://i3.photobucket.com/albums/y70/Timo2F/Studio/GeminiPMX-2DMC26-27-01-20071copy.jpg[/img]

Kuvaa varten siistitty veivipöytä tällä uudella-vanhalla sekoittimella. Tapahtuman kunniaksi kaivoin oikein esiin vanhat DMC matotkin.
[IMG:600:800]http://i3.photobucket.com/albums/y70/Timo2F/Studio/GemniniPMX-2DMC26-27-01-20077copy.jpg[/img]

Tässä mun soiva seinä (taas), pölyt on pyyhitty ja lattia imuroitu.
[IMG:650:488]http://i3.photobucket.com/albums/y70/Timo2F/Studio/Studio_updateGear17062006017650copy.jpg[/img]

Yleisnäkymä.
[IMG:650:294]http://i3.photobucket.com/albums/y70/Timo2F/Studio/Studio_update17062006PANcopy.jpg[/img]
#543 • • crc Guest
kevyt kateus nostaa päätään ku kattelee tuota boneless onen "soittonurkkausta" ... ei mut hianoa!
#544 • • näköradiomies Guest
kyllä on hianoa. + noi skeitit rokkaa kans
#545 • • Daniel Braun Guest
On kyl komeeta <3
Jäbän vanhat klasari bmx:tkin on melkoisen näyttäviä :)

BTW: mä haluun tollasen mikserin... <3
#546 • • distancer Guest
siinä on Nurkka isolla N:llä.. hienoa :)
#547 • • Boneless one Guest
Tänksis vaan ja syvä kumarrus kommenteista. :heart:
Pöly on keräilijän jatkuva riesa. Mä olen sen verran takaperoinen, etten osaa kuvitella itseäni soittamassa ajanmukaisemmalla mikserillä. Kyllä mä olen katellut viimeset puoli vuotta/vuoden ajan noita tämänpäivän mikseri-markkinoita, mutta kun johonkin jämähtää niin siitä on vaikea luopua, etenkin kolme-kolmosena. Siksipä toi PMX-2n löytyminen oli mulle pieni lottovoitto. Mulle tossa sekoittelussa kyse on lähinnä kokonaisfiiliksestä johon kuuluu tietynlaiset/tietynikäiset asiat ja tavarat, kuten nyt tässä tapauksessa toi mikseri yms. Menipä diipiks mutta siltä varalta että joku kelailee mikä tosta lootasta tekee mulle niin ihmeellisen.
#548 • • SAMi Guest
music_station.jpg
#549 • • Bleep Guest
Mistä muuten Boneless one oot hommannut noi vinyylihyllyt? Teettänyt? Näyttäis olevan ainakin 6 riviä tilaa. Pätevän näköiset :)
#550 • • DeeJays Anonymous Guest
Alko kyllästyttää tuo bedroom-dj meininki, joten siirsin kamat olkkariin... Eipä tartte enää seinää kytätä ku soittelee.
6668_05032007007_1.jpg
6668_05032007010_1.jpg
#551 • • Villa Guest

vs3.jpg

:heart:

Hehe. Protracker. Pikkuveli joskus joku 10 vuotta sit löysi ohjelman joltain disketiltä ihan vahingossa ja siitä asti oon tehnykin sitten musaa. Piti sit kokeilla kaikki pelidisketit läpi, jos sattu sampleja löytämään. Another World-samplet oli kyllä löytö. :D

:heart:
#552 • • Kosmonaut Guest
Picture%20005.jpg

Nopeasti räpsittyjä kuvia, joten tosta ei saa oikein yleiskuvaa mutta näkyy siinä nyt toi isukin tekemä hylly :)
#553 • • OCS Guest

Nopeasti räpsittyjä kuvia, joten tosta ei saa oikein yleiskuvaa mutta näkyy siinä nyt toi isukin tekemä hylly :)

Noniin, ihan siistiltähän tuo näyttää ja todella käytännölliseltä. Laajennusvaraakin näyttäisi jonkun verran olevan? Vai mahtuuko tuohon vielä mahdollisesti toinen cd-soitin?
#554 • • drS Guest

Noniin, ihan siistiltähän tuo näyttää ja todella käytännölliseltä. Laajennusvaraakin näyttäisi jonkun verran olevan? Vai mahtuuko tuohon vielä mahdollisesti toinen cd-soitin?

tuskin ainakaan tonninen, mut jos kääntää teknarit battleasentoon ni ehkä sais ängettyä? muuten kyllä varsin hieno ja näppärä soittopöytä/hylly kompleksi.
#555 • • Kosmonaut Guest

Piti alunperin laittaa toi toiselle seinälle jolloin tosta ois saanut isomman, mutta toi on oikeastaan just passeli. Kaikki levyt (~vajaa 800) mahtuu ja muunkin sälän, kuten cd-caset saa noihin lokeroihin.

Toi tonninen on vaan pari kuukautta lainassa, ja ainakin tällä hetkellä ois tarkoitus ostaa kesällä läppäri ja m-audion torq, joten toi cd-räkkikin joutais sit pois :)
#556 • • blastic Guest
dekit.jpg
studio1.jpg
studio2.jpg

Juup, kyllähän tuolla kasalla jo hieman pippeliä venyttää :)
Haittapuolena on näissä hankinnoissa se, että sälää on tullut ostettua nopeammin kuin niiden käyttöä on ehtinyt opetella ja sisäistää. Menee kyllä hetki jos toinenkin ennen kuin noista osaa ottaa kaiken hyödyn irti, Ehkä joskus onnistuis vääntämään jotain järkevää shaissee ;)
#557 • • _U Guest

Juup, kyllähän tuolla kasalla jo hieman pippeliä venyttää :)
Haittapuolena on näissä hankinnoissa se, että sälää on tullut ostettua nopeammin kuin niiden käyttöä on ehtinyt opetella ja sisäistää. Menee kyllä hetki jos toinenkin ennen kuin noista osaa ottaa kaiken hyödyn irti, Ehkä joskus onnistuis vääntämään jotain järkevää shaissee ;)

Komeat on gearit! :) Herää vain tosiaankin kysymys, että mitä järkeä kasata tuollaista arsenaalia, jos siitä ei saa juuri mitään hyötyä irti? Miksi ei noillakin rahoilla ostaisi muutaman masiinan, joiden käytön opettelisi kunnolla? :)

Ei se koko, vaan se kuinka sitä pippeliään käyttää.
#558 • • blastic Guest

Herää vain tosiaankin kysymys, että mitä järkeä kasata tuollaista arsenaalia, jos siitä ei saa juuri mitään hyötyä irti? Miksi ei noillakin rahoilla ostaisi muutaman masiinan, joiden käytön opettelisi kunnolla? :)

Noh, minkäs sitä addiktiolleen mahtaa... ;)
Joskus on vaan harmittanut kun on joku legendaarinen vehje mennyt sivu suun kun on jäänyt miettimään. Eipä noi wanhat kasarivehkeet mitenkään järjettömiä summia ole maksaneet ja siksipä olen niitä silloin ostanut kun on tarjolla ollut.
Enkä kuitenkaan tarkoittanut, ettei niistä mitään hyötyä saisi. Paljon on vaan asioita vielä opeteltavissa. Toisaalta vielä vähän aika pääsin käpistelemään laitteita vain viikonloppuisin joten sekin on vähän hidastanut tuota opettelua.
#559 • • anton Guest

PMX-2

Toshan on kaikki tarpeellinen. No ehkä pari lediä liikaa. Jokseenkin vastaavanlaisella geminil itekkin joskus opetellu soitteleen. Frendil oli just toi pee_äm_äksä johon oli modattu monitorille volumesäädin ton mikkipotikan tilalle..
#560 • • xybo Guest
studio.jpg