Kuvia oman kodin soittonurkkauksesta.

606 posts, 31 pages, 134,006 views

Caro²

#1 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Itseäni suuresti kiinnostaa minkälaisessa ympäristössä porukka soittaa kotona? Miten on soittopöytä sijoiteltu muihin huonekaluihin nähden. Hallitseeko soittopöytä huonetta, vai onko dekit komerossa tms. Tuuppaako porukka levarit vaan sinne minne ne mahtuu, vai laitetaanko muut tavara sinne minne ne mahtuu pois levareiden tieltä :)

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Laittakaa kuva omasta soittonurkkauksesta/huoneesta/kolosta, mieluusti kaiken kattava kuva eikä pelkästään mulla-on-tämmöset-laitteet-close-up-kuva.

Kunhan saan kaiken kattavan kuvan, niin lisään sen tähän.
#2 • • bulk Guest
Multa löytyis varmaan useasta eri luukustakin kuvia. Laitan tänne kunhan ehdin.

Eiks tää muuten vois kuulua Audio Techin puolel?
#3 • • pinnie Guest
Tää topikin kysymys oli aseteltu enemmänkin tähän other chattiin toimivaks kuin audio techin vakaviin aiheisiin, joten mun puolesta tää voi olla täällä :)
#4 • • jUSSi Guest
mulla pitäisi olla kuvia soittonurkasta, mutta täytynee ensin skannata. pieni hetki vain, kiitos :)
#5 • • Edited plink Guest
meikäläisen "soittonurkkaus":

studio1.jpg

kuva on varmaan yli vuoden vanha ja sinä aikana on tullut uutta rojua (mm. jumalattomasti tyhjiä kaljapulloja :D ) ja jotain rojua vaihtunut muuhun. kuva on muutenkin aika epäselvä, eikä siinä edes näy kaikkea. en muista missä minulla tuo valokuva sattuu olemaan, joten en voi skannata sitä nyt uusiksi.

aika heppoinen "studiohan" tuo on, mutta kun raha ei kasva puissa niin tuohon on toistaiseksi tyytyminen. mutta hiljaa hyvä tulee niinkuin sanotaan. ;)

edit: tagit kusee
#6 • • Remotion Guest
Tulossa on jahka saan joskus semmoisen kuvan otettua/jakoon.
Siinä sitä onkin tavaraa... :)
#8 • • Edited NoStatus Guest
Tässä linkit:

Soittopöytä auki
Soittopöytä auki 2
Soittopöytä kiinni

Pöydän olen itse tehnyt kiskoja myöten, pintakäsittely on vielä kesken. Soittokorkeus eli levyn pinta on 110 cm lattiasta, niin ei tarvii kumarrella. Tossa kuvassa ei oikein näy (täytyy ottaa joskus paremmat kuvat), mutta kun pöytä on suljettuna levareita ja mikseriä suojaa pleksi joka työnnetään sisään kun taso vedetään ulos. Laitoin lipan alle vielä siniset valotkin niin saa fiilistellä oikein kunnolla kun soittelee. :) Tasolle mahtuu kaksi levaria, djm-600 ja kuulokkeet.

Tossa vielä kuva itse tekemästäni levylaukusta. Onhan sekin toisaalta osa soittonurkkausta. Laukku on lähes kokonaan alumiinia, vain pari mutteria ja ruuvia on terästä. Vinyyleitä siihen mahtuu n.70.

Levylaukku

Edit: lisäsin pari kuvaa
#10 • • Edited Anonymous Guest
Vielä viikko sitten olohuone oli huonosti suunniteltu, jättäen levynsoitolle todella vähän tilaa. Viime viikonloppuna aseteltiin huonekalut uuteen uskoon ja tältä se nyt näyttää:

-Takaa
-Edestä
#11 • • JussiS Guest

Pöydän olen itse tehnyt kiskoja myöten, pintakäsittely on vielä kesken. Soittokorkeus eli levyn pinta on 110 cm lattiasta, niin ei tarvii kumarrella.

Nätin näköinen. Miten tukeva tollanen kiskosysteemi on?
#12 • • NoStatus Guest

Nätin näköinen. Miten tukeva tollanen kiskosysteemi on?

Tein kiskot 2x4 cm neliöputkesta, sorvasin nailonista 40 mm
pyörät, joihin väkersin messingistä laakerit. Rullaa kuin unelma.
Pyörät on kiinni 6mm pulteilla, joten pitäis kestää.
Taso lukittuu aukiasentoon molemmista reunoista kielekkeiden alle,
joten ei notku vaikka vähän nojaileekin.

Liiottelin vähän kaikkien mittojen kanssa, niin hyvä tuli. :)
#13 • • Quu Guest
Saax noit ikeast? :(
#14 • • NoStatus Guest
Joo, ostin ikeasta yöpöydän, mut kasasin
sen jotenkin väärin niin siit tuli tollanen... :003:
#15 • • Mazaa Guest
tuossa meikäläisen soittonurkka.

http://www.students.tut.fi/~msvirta/computer.jpg

laitteisto:
t.mix dj-7, sain sikahalvalla viime kesänä
2x technics sl-1200 mk2
pc, jossa PCDJ Red
Pioneer SE-DJ5000

Asun 10 neliön solukämpässä. Hieman karu paikka soittaa. Tila määrää varsin pitkälti kaikkien laitteiden sijainnin. Soittimet ovat kirjoituspöydällä huoneen nurkassa. Äänentoisto sijaitsee soittopaikan takana. Muu osa huoneesta täytyykin sitten sängyllä ja kirjahyllyllä.
#18 • • Tapi T Guest

Tossa vielä kuva itse tekemästäni levylaukusta. Onhan sekin toisaalta osa soittonurkkausta. Laukku on lähes kokonaan alumiinia, vain pari mutteria ja ruuvia on terästä. Vinyyleitä siihen mahtuu n.70.

Levylaukku

Tässä on muuten oikeestikin ideaa! Toteutus näyttää niin hyvältä, että tälle vois melkein miettiä valmistusta kaupallisiin tarkoituksiin. Käyttödesignia parhaimmillaan.
:)
#19 • • Edited Boot Guest

Vielä viikko sitten olohuone oli huonosti suunniteltu, jättäen levynsoitolle todella vähän tilaa. Viime viikonloppuna aseteltiin huonekalut uuteen uskoon ja tältä se nyt näyttää:

-Edestä [/B]

Toi on eri tehokasta. Voi veivata levyjä ja polkea kuntopyörää yhtäaikaa!

:p
#20 • • NoStatus Guest

Tässä on muuten oikeestikin ideaa! Toteutus näyttää niin hyvältä, että tälle vois melkein miettiä valmistusta kaupallisiin tarkoituksiin. Käyttödesignia parhaimmillaan.
:)

Kiitän!

Kaupallisuus kaatuu siihen, että toi tuli ihan älyttömän kalliiksi.
Onneks se meni kouluprojektin piikkiin... ;)

Voishan sitä valmistettavuutta tietysti parantaa ja valmistuskustannuksia
saada alaspäin.
Protohan toi käytännössä vasta on.

Ei kukaan alkais rahoittajaksi...?