Kuulokkeet

508 posts, 26 pages, 209,249 views

Avatar
#221 • • Rich Guest

Samat viat löytyy omista luureista ja sit on viel semmonen et jos näitä pitää päässä pitkään niin alkaa tunto lähtemään korvanlehdistä (ns. puutuu).



Sama vika pioneerin se-dj5000:sissa. Musaa ku kuuntelee ni välillä on korvalehdet ihan sohjona. Soittaessa mulla ei tota ongelmaa tietty ollu ku eihän ne koskaan oo kauaa päässä. Harmillista sinänsä ku enää ovat mulla vaan kuuntelukäytössä.
Avatar
#222 • • da_chef Guest
Sennheiser HD 280 Pro

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-162434.html

Onko kellään nuita, onko kukaan testaillut nuita?

www.headphones.comissa kehuvat:

These cans are perfect for all the things you normally want sealed headphones for (planes, trains, and automobiles), but they also sound great overall and make very good DJ headphones. The HD280 Pros don't have the bass punch of the HD25-SP but offer a much more neutral and balanced presentation. The midrange is a bit tubby but the highs are well pronounced but free of too much crispiness.
Avatar
#223 • • Quu Guest

Sennheiser HD 280 Pro


Näyttävät ainakin kestäviltä.
Avatar
#224 • • Zeraf Guest
Eikö kukaan käytä Pioneerin HDJ-1000:sia? Kokemuksia? Taitaa Sennheiserit ja Sonyt jäädä toiseks tuon rinnalla, ainakin sen ylistyksen perusteella mitä noista on kuulunut yms. Todennäköisesti multa löytyy noi Pioneerit heti kun olen taloudellisesti vakaammalla pohjalla. :)
Avatar
#225 • • serotonot Guest

Eikö kukaan käytä Pioneerin HDJ-1000:sia? Kokemuksia? Taitaa Sennheiserit ja Sonyt jäädä toiseks tuon rinnalla, ainakin sen ylistyksen perusteella mitä noista on kuulunut yms. Todennäköisesti multa löytyy noi Pioneerit heti kun olen taloudellisesti vakaammalla pohjalla. :)



On nuita tullu kokeiltua mutta kyllä mä edelleen mieluiten käytän sennheisereita. HD-25:t on palvelleet loistavasti, eikä parempia luureja omaan miksauskäyttöön löydy. Kyseessä siis dj-miksaaminen. Musantekemisestä luurit päässä en pidä
Avatar
#226 • • Zeraf Guest

Eikö kukaan käytä Pioneerin HDJ-1000:sia? Kokemuksia? Taitaa Sennheiserit ja Sonyt jäädä toiseks tuon rinnalla, ainakin sen ylistyksen perusteella mitä noista on kuulunut yms. Todennäköisesti multa löytyy noi Pioneerit heti kun olen taloudellisesti vakaammalla pohjalla. :)



On nuita tullu kokeiltua mutta kyllä mä edelleen mieluiten käytän sennheisereita. HD-25:t on palvelleet loistavasti, eikä parempia luureja omaan miksauskäyttöön löydy. Kyseessä siis dj-miksaaminen. Musantekemisestä luurit päässä en pidä



Voitko hivenen analysoida Pioneerien soundia, mukavuutta yms? Joskus ihmiset ovat niin urautuneita että vanhoja hyväksi havaittuja vehkeitä ei vaihdeta vaikka "parempia" olisi tarjolla, asenteet ja tottumukset vaikuttavat asiaan mutta eipä siinä mitään. Noista on vaan sitten vaikeampi saada objektiivisempaa tietoa...Mutta voitko vertailla HDJ-1000:a ja HD-25:sta, mitä sellaisia eroavaisuuksia noissa on että pidät HD-25:sta parempana yms? Kyllähän HD-25:set hyvät luurit ovat, siitä ei päästä mihinkään. :)
Avatar
#227 • • serotonot Guest

Eikö kukaan käytä Pioneerin HDJ-1000:sia? Kokemuksia? Taitaa Sennheiserit ja Sonyt jäädä toiseks tuon rinnalla, ainakin sen ylistyksen perusteella mitä noista on kuulunut yms. Todennäköisesti multa löytyy noi Pioneerit heti kun olen taloudellisesti vakaammalla pohjalla. :)



On nuita tullu kokeiltua mutta kyllä mä edelleen mieluiten käytän sennheisereita. HD-25:t on palvelleet loistavasti, eikä parempia luureja omaan miksauskäyttöön löydy. Kyseessä siis dj-miksaaminen. Musantekemisestä luurit päässä en pidä



Voitko hivenen analysoida Pioneerien soundia, mukavuutta yms? Joskus ihmiset ovat niin urautuneita että vanhoja hyväksi havaittuja vehkeitä ei vaihdeta vaikka "parempia" olisi tarjolla, asenteet ja tottumukset vaikuttavat asiaan mutta eipä siinä mitään. Noista on vaan sitten vaikeampi saada objektiivisempaa tietoa...Mutta voitko vertailla HDJ-1000:a ja HD-25:sta, mitä sellaisia eroavaisuuksia noissa on että pidät HD-25:sta parempana yms? Kyllähän HD-25:set hyvät luurit ovat, siitä ei päästä mihinkään. :)


No siis luurithan on ennen kaikkea tottumiskysymys. (ainakin luulen niin). Senkuissa mua miellyttää keveys, se että ne istuu jämptisti kuitenkin päässä. Sit ennen kaikkea se saundi niissä on mun makuun. Niillä on vaan hiton kiva miksata.

Suosittelen kuitenkin että menet paikalliseen osaavaan hifiliikkeeseen tms. ja otat pari lempilevyäsi mukaan. Kuuntele siellä mitkä toimivat parhaiten yhteistyössä korvasi kanssa. Makuasia kun tuokin niin suuresti on.

Mut ei noi pinohiiret siis huonot ole, tykkään vain senkuista enemmän.
Avatar
#228 • • Daniel Braun Guest

Mut ei noi pinohiiret siis huonot ole, tykkään vain senkuista enemmän.


Tota HDJ-1000 enp oo kokeillu, mutta jos lähellekään on samaa tasoa kuin Pioneerin edellinen kokeilu kuulokerintamalla :crybaby:
Taitaa olla noi aikas lähelle kuin Sonyn "seiskasatasien" kuorissa Sennheiser:in soundinen luuri...
Ainakin näin on joku joskus kuvaillut niitä.
No, jos lähellekään on yhtä möhkön tuntuiset päässä kuin noi Sonyt...
Ei hyvää päivää :mad:
Mutta makunsa kullakin.

Kyl mulle kuitenkin toimii parhaiten toi HD-25-1.
Se halvempi Sennheiser ei oikein istu päähän ja muutenkin ovat rimpulan oloiset.
Senkut istuu päähän hemmetin hyvin, soundi on puhdas ja tarkka, varaosia saa tilattua helpommin ja pienet korjaustoimet sujuvat jokaiselta kädenkäänteessä.
Caro²

Posts: 5,301

#229 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Eikö kukaan käytä Pioneerin HDJ-1000:sia? Kokemuksia? Taitaa Sennheiserit ja Sonyt jäädä toiseks tuon rinnalla, ainakin sen ylistyksen perusteella mitä noista on kuulunut yms. Todennäköisesti multa löytyy noi Pioneerit heti kun olen taloudellisesti vakaammalla pohjalla. :)



Mie oon taas kuullu just päinvastaista.. Tässä onpi Jassun kommenttia luureista:
Soundi on hieman metallisempi ja diskanttivoittoisempi kuin aikaisemmin kokeilemissani kuulokkeissa, tämä vaatii hieman totuttelua mutta varmasti pidemmän päälle on ihan hyvä. Jollain tavalla soundi muistuttaa Surround-toistoa, tuon laajuutta on mahdollista muokata mono/stereo -kytkimellä joka on vasemman kupin kyljessä. Ääni yleisesti oli puhdas vaikka Ehkä hieman enemmän bassovoittoisuutta olisin kaivannut.

Jos tosta nyt oikein ymmärtää, niin elementti on "kauempana" korvasta tehden samalla ilmavan soundin (vähän niinkuin puoliavoimissa luureissa).

Kaverilla on luureina: Pion 1000set, Hd 25 Sp, Hd 25-1.. senikoita käyttää käsittääkseni edelleen.
Avatar
#230 • • Remotion Guest
häh, siis tuo kuvailu nyt oli ehkä syvimmältä perseestä kuin vain voi olla!

Pioneerin vanhoissa "5000" on tosi metallinen ja diskantti voittoinen ääni.

Mulla on noi HDJ-1000s ja oon tykänny kuin hullu puurosta, käytännössä yhtähyvät varmaan kuin Sonyn 700 mut parikyt grammaa kevyemmät ja ehkä kultakorva kuulee eroja soundissa, toivottavasti positiivisessa mielessä. senkut ei suodata ulkopuolista melua yhtään ja ne ei ees pysy päässä jos vähänkin heiluu, lisäksi senkuista puuttuu bassoista potentiaalia ja niinpä niillä ei oo ees mahdollista kuulla fiksusti bassoa.
En vaihtais, mihinkään, koskaan.
Avatar
#231 • • Samuel Guest

...senkut ei suodata ulkopuolista melua yhtään ja ne ei ees pysy päässä jos vähänkin heiluu, lisäksi senkuista puuttuu bassoista potentiaalia ja niinpä niillä ei oo ees mahdollista kuulla fiksusti bassoa...


joopa, joo...härän paskaa sanon mä!
Avatar
#232 • • Remotion Guest

...senkut ei suodata ulkopuolista melua yhtään ja ne ei ees pysy päässä jos vähänkin heiluu, lisäksi senkuista puuttuu bassoista potentiaalia ja niinpä niillä ei oo ees mahdollista kuulla fiksusti bassoa...


joopa, joo...härän paskaa sanon mä!



Ootko mahtanut edes kokeilla muita luureja? :scared:
Avatar
#233 • • MikkiHiiri Guest

Ootko mahtanut edes kokeilla muita luureja? :scared:



Pakko yhtyä Samueliin. Henkilöt jotka on 15-20 vuottakin levyjä soittaneet on digannu
Senkkujen bassoista ja suodatuskyvyistä. Vai mistähän senkuista puhuitkaan?
Jos HD25-1:stä oli kyse niin miten helvetissä oot saanu ne irtoomaan päästä? ne on sen
verran tiukat ettei ydinräjähdyskään saa niitä heilumaan.
Avatar
#234 • • Samuel Guest

...senkut ei suodata ulkopuolista melua yhtään ja ne ei ees pysy päässä jos vähänkin heiluu, lisäksi senkuista puuttuu bassoista potentiaalia ja niinpä niillä ei oo ees mahdollista kuulla fiksusti bassoa...


joopa, joo...härän paskaa sanon mä!



Ootko mahtanut edes kokeilla muita luureja? :scared:


kaikkia kilpailijoita paitsi pioneerin tonnisia.
siis täähän on makuasia ja muuta sellasta mut noi sun väitteet on perättömiä... esim. jotkut toiset luurit voi suodattaa paremmin ulkopuolista melua, mutta toi on paska puhetta etteikö senkut suodattais YHTÄÄN..jne.jne.
Avatar
#235 • • Quu Guest

senkut ei suodata ulkopuolista melua yhtään



Nyt mentiin kyllä pahasti metsään. Mitähän pilipalisenkkuja sä olet kokeillut? :right:
Avatar
#236 • • Rich Guest
Näitten luurien kanssa on varmaan silleen et jokainen on mieltynyt omiinsa, niin saundiin kuin muotoon. Jos on tottunut vaikka senkkuihin, ni toisen malliset voi tuntua huonoilta jne. Itse olen soittanut pääasiassa Pioneereilla, mutta myös monesti Senkuilla. Mielestäni molemmat erinomaisia kuulokkeita, mutta itse olen tottunut Pioneerien hieman suurempaan korvatyynyyn jne. Ikuiseen saundivertailuun en lähde ku taidan olla siihen liian puurokorva hifi-kantilta katsottuna. Tällä hetkellä onkin sitten kierrossa huikan spesiaalimpi luuri. :) Sitä ja potikoita en vaihda. ;) Periaatteesa on Pioneerin tonnisesta kysymys.
Avatar
#237 • • Samuel Guest

... Tällä hetkellä onkin sitten kierrossa huikan spesiaalimpi luuri. :) Sitä ja potikoita en vaihda. ;) Periaatteesa on Pioneerin tonnisesta kysymys.


no ni, nyt loppu se elvistely :mad:
mut se on sanottava et tohon luuriin mäkin voisin senkut vaihtaa :)
Avatar
#238 • • Quu Guest
Onko Rich tehnyt itselleen Pioneerista helvetin epäkätevän, mutta "tosi coolin" housekapulan? ;)
Avatar
#239 • • Rich Guest

Onko Rich tehnyt itselleen Pioneerista helvetin epäkätevän, mutta "tosi coolin" housekapulan? ;)


Itse en ole ole tehnyt yhtään mitään.
Ei oo muuten mitenkään epäkätevä, oikealla tavalla käytettynä oikein mainio. House is a feeling. :D
Avatar
#240 • • Newhouse Guest

Onko Rich tehnyt itselleen Pioneerista helvetin epäkätevän, mutta "tosi coolin" housekapulan? ;)


Itse en ole ole tehnyt yhtään mitään.
Ei oo muuten mitenkään epäkätevä, oikealla tavalla käytettynä oikein mainio. House is a feeling. :D



Makuasioita ja tottumiskysymyksiä... Ei stick-kuuloke ole mun mielestä lainkaan epämukava tai epäkätevä. Mulla on tällä hetkellä elämäni toinen tikkari käytössä. Toimii erityisen hyvin housen soittamisessa. Vaatii tosin että monitorointi on kunnossa tai sitten paikan pa:n kuulee hyvin soittopisteeseen. Tikkarin kanssa DJ pysyy yleisön kanssa paljon paremmin samalla tasolla mm. yleisen volumetason suhteen kuin jos olisi puolet soittoajasta luurit korvilla. Tuolloin tulee nostettua volaa turhan helposti illan mittaan, kun voi tuntua siltä että musasta ei saa niin hyvin selvää kun ottaa kuulokkeet pois korvilta. Epäselvästi ilmaistu, mutta toivottavasti ymmärsitte mitä ajoin takaa... :)

Molemmilla malleilla (stick ja perinteinen) on paikkansa ja paras käyttökohteensa. Itse käytän enimmäkseen tuota samaa Pioneerin tonnisesta kustomoitua kahvaa kuin Richilläkin on ja jos kaipaan molemmat kupit käyttöön niin Sennheiserin 25:sta. Molemmissa on riittävän luja vola, basso ja ulkoisen melun eristys kohdallaan.