Kuulokkeet

508 posts, 26 pages, 220,632 views

#301 • • mizzione Guest

Helpommalla pääsee varmaankin kun soittelee firmat läpi, ja kyselee mitä luureja on mahdollisuus päästä kokeilemaan. Yleensä ovat vallan avuliaita kun kyseessä on 150-250e kuulokkeiden ostaminen..

Totta. Ja jos ei o sen vertaa palvelualttiutta, niin kyllä ne rahat jonnekin toiseen pajaan kelpaa...
#302 • • sciatic Guest
Sonyn MDR-CD280 luurit otti ja meni rikki. Nyt tarvis mahdollisimman monelta taholta lisää mielipiteitä tulevasta hankinnasta. Haen luureja lähinnä musan kuunteluun, alle 100 euron hinta ois aika kuul.

Melkein varmasti oon jo päättänyt jonkin noista Sonyn MDR-Vxxx malleista ostaa... V500DJ ois aika vahvoilla. Mitä kokemuksia on näistä luureista ja onko hintansa väärti?
#303 • • phanatic Guest

Sonyn MDR-CD280 luurit otti ja meni rikki. Nyt tarvis mahdollisimman monelta taholta lisää mielipiteitä tulevasta hankinnasta. Haen luureja lähinnä musan kuunteluun, alle 100 euron hinta ois aika kuul.

Melkein varmasti oon jo päättänyt jonkin noista Sonyn MDR-Vxxx malleista ostaa... V500DJ ois aika vahvoilla. Mitä kokemuksia on näistä luureista ja onko hintansa väärti?

Mukavat on mutta aika helposti hajoo ku on niin paljon liikkuvia ja taittuvia muoviosia.
#304 • • Keba Guest
Kuitenkin, jos tulee enemmän kuunteluun, kannattaa hankkia paremmin päähän istuvat luurit.
Caro²

#305 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Kuitenkin, jos tulee enemmän kuunteluun, kannattaa hankkia paremmin päähän istuvat luurit.

Istuvuudesta ei juurikaan o mitään iloa jos luurit soi iha päin homo sapiens lajin naaraspuolisen tyypin likavedenpoistoaluetta.
#306 • • timppa^ Guest
Ja sitäpaitsi esim. mulle Sonyt istuu huonommin.
#307 • • miikkah Guest
Itsellläni ainakin sonyt ym raskaammat kuulokkeet meinaavat tippua päästä (vaikken biitin tahtiin nyökyttelyä harrastakaan.)

Eli kannattaa 'sovittaessa' ehkä hieman moshailla.
#310 • • KarriN Guest
Hmm, musiikinteko/-miksauskäyttöön (eli monitorointiin soveltuvat), hinta max. siinä 200e kieppeillä?

Tähän mennessä miettinyt Sennheiserin HD-25:sia, mutta luetun ja kuullun perusteella eivät ehkä monitorointiin kovin hyvin sovellukaan? Toinen vaihtoehto nyt pari kommenttia ja arvostelun lukeneena Beyerdynamic DT250.

Muita ehdotuksia?
#311 • • Superflyer Guest
Sennheiser HD-600... noh parhaat kuulokkeet mitä koskaan olen käyttänyt. Sopivat erinomaisesti musiikin kuunteluun ja pitkiin fiilistely sessioihin. Välillä en edes huomaa pitäväni kuulokkeita päässä.

Sopivat myös monitorointtin vaikkakin en sitä pelkästään noiden varaan jättäisikään. Tosin Sennheiserin propagandakoneisto suosittelee näitä klassisen musiikin miksaukseen ja monitorointiin.
Sen verran vielä studiokäytöstä, että äänityskuulokkeiksi näitä ei avoimen mallinsa takia voi oikein suositella, koska musiikki kuuluu kyllä noista ulospäin erittäin hyvin. Joten kun vaikka lauluäänityksiä tekee, pitää kattoa kuinka lujalla nuo ovat, ettei se musiikki pääse noista sinne äänitetyn laulun sekaan.

Sen palveluksen ovat ainakin tehneet, että koneeltani ei löydy enää hirveen monta mp3:sta. Itku ja kyynel on kyllä kuunnella näillä jotain 128 kbps nettiradioita ja muita huonosti enkoodattuja mp3:sia, korkealaatuinen ogg sentään menettelee, mikäli nyt haluaa musiikkia välttämättä pakata :scared:

Soundillisesti on paha ruveta tässä mitään hirveän tiukkaa analyysiä tekemään, huonon vahvistimen/äänikortin takia, jotka tosin lähtevät heti seuraavaksi vaihtoon. Sanottakoon nyt että soundiltaa nämä ovat ainakin miellyttävät. Mikään taajuus ei ole häiritsevästi korostettu tai puutteellinen, lisäksi kuulokkeet kestävät korkeampiakin äänenpaineita. Soundissa on myös tiettyä ilmavuutta ja erottelukykyä. Adjektiivein lämpimät, intiimit ja avoimen selkeät kuulokkeet, suosittelen kaikille kun hintakin on vain n. 200e

viisi nakkia viidestä :happyroll:
#312 • • R2 Guest
Joku suositteli eräällä keskustelupalstalla Etymoticin ER-6i nappikuulokkeita. Ensireaktio oli hieman samanlainen kuin varmasti kaikilla (ei saatana mitään nappeja!!), mutta jos tsekkaatte tämän, saattaa mieli muuttua.
Jos vielä vaihtaa vertailtavaksi suureeksi isolation (eristävyys), voi olla
uudelleen harkinnan paikka.

Onko kukaan ikinä kuunnellut tuollaisia? Kellään minkään asteista kokemusta?

Itse en ikänä ole kuullut hyvä saundista nappia, joten olen edelleen hieman skeptinen. Noitten hinta taitaa olla jossain 100e kantturoissa, joten ihan sekundasta ei voi olla kyse. Eikä niitä kuulema saa Suomesta..
#313 • • Tuppu_ Guest
Kellään kokemuksia, ovatko HD650:t paremmat kuin HD600:t? Entä miten on bassotoiston laita noissa kuulokkeissa? Tarkoitus siis yllättäen konemusaa vääntää, eli basson ei tartteis tukehtua ja saa mennä alas asti, ettei tuu laitettua liikaa bassoa.

Edit: Itseasiassa tuon R2:n laittaman linkin takaa löytyikin mielenkiintoisia tuloksia. HD600:n taajuusvaste on aika tasan tarkkaan samanlainen kuin HD600:n. Varmaankin nuo kuussataset joutuu hommaamaan ja niihin kasa varaläppiä messiin. :roll:
#314 • • goldfinger Guest
Kyllä noi HD 600:set ovat hyvät dancemusan/muunkinlaisen musan miksaukseen.Tiedän että yksi tuottajaguruista on käyttänyt noita masterointiin hyvällä menestyksellä. Ainoa ikävä asia mun mielestä noissa 600:ssa on ne että ne päästävät musan läpi.

Kävin tuossa yksi päivä kokeilemassa Ultrasonen kuulokkeita Hemussa ja täytyy sanoa että ainakin Proline 750-kuulokkeet kuulostivat varsin kovilta kilpailijoilta verrattuna Hd600:siin(ellei paremmatkin). Ultrasonen kuulokkeissa elementit on sijoitettu suuuntamaan ääni korvalehteen samalla tavoin kuin kaiuttimissa ja valmistaja väittää että äänikuva olisi näin luonnollisempi.Esim 750-malli on suljettu kuuloke joka mielestäni on hyvä asia studiokäytössä. Ultrasonen huippumalleja suositellaan masterointiin ja hinnat ovat 240-315Eurokkia.
#315 • • Remotion Guest

Joku suositteli eräällä keskustelupalstalla Etymoticin ER-6i nappikuulokkeita. Ensireaktio oli hieman samanlainen kuin varmasti kaikilla (ei saatana mitään nappeja!!), mutta jos tsekkaatte tämän, saattaa mieli muuttua.

Itse en ikänä ole kuullut hyvä saundista nappia, joten olen edelleen hieman skeptinen. Noitten hinta taitaa olla jossain 100e kantturoissa, joten ihan sekundasta ei voi olla kyse. Eikä niitä kuulema saa Suomesta..

Se eristävyyshän on varmaan joo tosi tärkee juttu :scared: , luulenpa et ihan aikuisten luurit on kuitenkin paremmat.. ja noissahan voi kusettaa mainoksissa niin paljon kun haluaa... älä nyt 600markkaa nappeihin kuluta, mielummin sit vaikka käytät ton rahan elacineihin, siitä saat hyvin eristävyyttä.
#316 • • Remotion Guest

HD600:n taajuusvaste on aika tasan tarkkaan samanlainen kuin HD600:n

:D nyt juksaat :eek:
#317 • • Tuppu_ Guest

HD600:n taajuusvaste on aika tasan tarkkaan samanlainen kuin HD600:n

:D nyt juksaat :eek:

Haha joo! :D Pientä typotusta tuli. :excellent:
Eli piti sanoa, että 600:n taajuusvaste on about sama kuin 650:n. Pieni herkkyysero näyttäisi vain olevan. Eihän tuosta käppyrästä tietty muita ominaisuuksia näe, mutta voisi olettaa, että kun taajuusvaste on jo noin samanlainen, niin 650:ssä on käytetty samoja elementtejä kuin 600:ssa. Eli 650 vaikuttaisi olevan tehty niitä high endistejä varten, jotka luulevat, että kalliimmalla saa aina parempaa. ;)
#318 • • whuf. Guest

Hmm, musiikinteko/-miksauskäyttöön (eli monitorointiin soveltuvat), hinta max. siinä 200e kieppeillä?

Tähän mennessä miettinyt Sennheiserin HD-25:sia, mutta luetun ja kuullun perusteella eivät ehkä monitorointiin kovin hyvin sovellukaan? Toinen vaihtoehto nyt pari kommenttia ja arvostelun lukeneena Beyerdynamic DT250.

Muita ehdotuksia?

Liputan yhä AKG:n puolesta tollaseen musakäyttöön. Puoliavoin ja selkeesoundinen "K240 Monitor"-malli. Nykysin pikkasen alle 100e. Tota on valmistettu jo 70-luvulta asti, mikä kertonee jotain laadukkuudesta.
Dj-käyttöön sit jotain muuta.. esim hd-25 taitaa olla aika industrystandardi, mut varmaan parempiakin on.

Sit tohon muut ehdotukset kohtaan monitorikajarit. Jos vaan tilat ja naapurit antaa myöden niin helpompi miksata kajareilla kun luureilla. Ei kuulo puuroudu(ts totu soundiin) niin nopeasti -> pystyy tekeen järkeviä miksauksia pidempään. Kai vähän korvistakin kii, mut mun kohdalla ainakin noin. Hyväsoundiset himastereotkin voi tosin riittää.
#319 • • R2 Guest

Se eristävyyshän on varmaan joo tosi tärkee juttu :scared: , luulenpa et ihan aikuisten luurit on kuitenkin paremmat.. ja noissahan voi kusettaa mainoksissa niin paljon kun haluaa... älä nyt 600markkaa nappeihin kuluta, mielummin sit vaikka käytät ton rahan elacineihin, siitä saat hyvin eristävyyttä.

Sulla se on toi sisälukutaito näpeissä.. Kyselin lähinnä kokemuksia, en luuloja. Itse kun en ole kuullu yhtään hyvin soivaa nappia, olen hyvinkin skeptinen noiden soinnista.

Se eristävyyshän ois just se syy, miks lähes jokainen DJ käyttää suljettuja luureja avoimien sijaan.. Nappien käytettävyyden kanssa DJ touhussa voi olla vähän niin ja näin, mut toi eristävyys on IMO aika kova juttu.

Napithan ei tod oo mukavin mahdollinen vaihtoehto pidempään kuunneltuna. Jos kellä on mitään kokemusta saati hajua noista, ottasin mielelläni kommentteja vastaan
Caro²

#320 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Muistaakseni Jamie Fanatic (Hollanti) käyttää nappeja soittaessa. Eristävyys vaikuttaa olevan ihan helvetin hyvä, kaveri luukutti nimittäin turbosoundeja siihen malliin ettei ite pystyny edes istumaan kajareiden takana. Kaiutintornit oli siis soittopöydän molemmin puolin.

Napit saattoi olla Kossin monitorinapit. Ammattilaiset käyttää nappeja myös kohtuu paljon monitorointiin (muuallakin kuin rokkilavoilla), harvemmin kuitenkaan dj:n näkee niitä käyttävän.

Jos löytyy hyvin soivat, eristävät napit, miksei niitä käyttäisi. Luurit on kyllä muodostuneet vähän sellaiseksi "dj-statukseksi", että nappeja käyttävää katsotaan kyl aika pitkään..

EDIT: Ainiin, Jamie Fanatic tulee kouvolaan pääsiäisenä.