Kuulokkeet

508 posts, 26 pages, 220,644 views

#121 • • Edited categrasher Guest
eli pitäs löytää suljetut kuulokkeet halvat!
mitkähän pitäs muun melun poissa hyvin ympäristöstä ja musan jne, eli jotku hyvin suljetut kuulokkeet millä vähän kovempaakin kuuntelu onnistuis ilman säröntää ja halvat?!?!
#122 • • Metropolitan Guest
halvat ja hyvät on AKG K55, ne maksaa 29 ekee ja soi nätisti.Monet heput käyttää niitä studiotyöskentelyssä. Alapää on hyvä ja yläpää on aikas tasainen.

suosittelen jos todella edullista haet millä nyt mitään tekee =)
#123 • • Tuppu_ Guest
Hmmm. Tämä topicci vaikuttaisi olevan täynnä "DJ-Sony 500"-juttua :D , mutta kysäisempä tähän väliin seuraavaa:

Onko Beyerdynamic DT990PRO-luurit hyvät studiokäyttöön?

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-106865.html

Jos jollain on kokemusta, niin kiinnostais seuraavat tiedot:

-puristavatko pahasti, vai istuvatko miellyttävästi päässä, eli jaksaako pitää kauankin päässä ilman tuskaa? (Ainakin korvaläpät vaikuttaisivat olevan kuvan mukaan pehmeät (silkkiä?) "beyermäiset" => ovatko siis?)

-Millainen äänenlaatu?

Äänenpainetta en tarvitse, vaan luurit, joita on miellyttävä pitää päässä ja äänenlaatu korkea, että esim. matalimmatkin bassot toistuvat, taajuusvaste suht. suora ja keski- ja ylä-äänet selkeät ja ennenkaikkea puhtaat.

Ja että voisi siis musiikkiakin ihan nautiskellen mahdollisesti kuunnella?

Jos tiedät noista jotain, niin kerro ihmeessä!

:)
#124 • • Edited Zeraf Guest
No mulla on käytössä Beyerdynamics DT880:set ja ovat kovin pitkälle saman näköiset kuin noi DT990:set. Niistä voin ainakin sanoa sen että ei purista kyllä lainkaan korvia. Olen nääs muutaman kerran pitänyt niitä 10 tuntia putkeen biisejä väsätessä. Volumea saa pitää aika kovalla että kuuluu tarpeeksi, ilmeisesti impedassi aika korkea. Äänenlaatu on kyllä laadukkaan kuuloinen ja selkeä, mitenhän sitä kuvailisi,....äänet kuulostavat kyllä jotenkin...öö hieman "suodatetuilta" ja hivenen "kuivilta" ja "ohuilta". Paitsi mä kyllä luulen että mun synasaundit on just noita kuivia+ohuita, että johtuu varmaan niistäkin. :( Äänet kyllä erottuvat toisistaan todella hyvin. En tiedä sitten miten paljon DT880:ssa ja DT990:ssa on eroja äänessä. En tiä mikä malli toi DT880 on olevinaan kun netistä ei juuri faktan faktaa löydy. Voisin kyllä tänään syynätä noitten soudia ihan ajatuksen kanssa tuikkaamalla plugi stereovahvariin ja kuuntelemalla eri CD:itä kun en ole levyjen kuuntelemiseen niitä juuri käyttänyt.
#125 • • athmos Guest

Hmmm. Tämä topicci vaikuttaisi olevan täynnä "DJ-Sony 500"-juttua :D , mutta kysäisempä tähän väliin seuraavaa:

-puristavatko pahasti, vai istuvatko miellyttävästi päässä, eli jaksaako pitää kauankin päässä ilman tuskaa? (Ainakin korvaläpät vaikuttaisivat olevan kuvan mukaan pehmeät (silkkiä?) "beyermäiset" => ovatko siis?)

-Millainen äänenlaatu?

Äänenpainetta en tarvitse, vaan luurit, joita on miellyttävä pitää päässä ja äänenlaatu korkea, että esim. matalimmatkin bassot toistuvat, taajuusvaste suht. suora ja keski- ja ylä-äänet selkeät ja ennenkaikkea puhtaat.

http://www.netzmarkt.de/thomann/beyerdynamic_dt770pro_prodinfo.html?iwid=3

Näkyy olevan tuohon sarjaan umpimallikin DT770PRO..
Mitähän eroa noissa umppareissa on avoimiin verrattuna noin soundillisesti?
#126 • • Zeraf Guest
Niin tosiaan noista MDR-V500-dj:stä on ollu tässä topicissa jo juttua ihan tarpeeksi laatuun nähden. Tai no, itsellä ei niistä ole kokemuksia :D ,....MUTTA arvosteluissa ihmiset ovat haukkuneet niitä kyllä aikas paskoiks. Esim. tuolla jotain:--->
http://www.audioreview.com/PRD_126638_2750crx.aspx
Tässä topicissa niitä on kylläkin ihan kehuttukkin kai? Tiedä sitten...
#127 • • Edited Tuppu_ Guest

Näkyy olevan tuohon sarjaan umpimallikin DT770PRO..
Mitähän eroa noissa umppareissa on avoimiin verrattuna noin soundillisesti?

Saattavat varmaan olla aika lähellä toisiaan, veikkaisin. Tosin luulen, että noi avoimet soivat paremmin / elävämmin.

Yleensähän resonansseja yms tulee lisää, jos kaiutin laitetaan "koteloon". Sama kai pätee myös tossa. Lisäksi esim. dipoli-kaiuttimet soivat yleensä paremmin kuin kotelokaiuttimet, joten luulen, että avoimet kuulokkeet saattaisivat soida suljettuja paremmin.

Mutta edelleen kiinnostaa, jos jollain on tollaset 990pro:t käytössä, niin millanen äänenlaatu? Itse arvelen, että voisi olla aika hyvä.
#128 • • Edited athmos Guest

Saattavat varmaan olla aika lähellä toisiaan, veikkaisin. Tosin luulen, että noi avoimet soivat paremmin / elävämmin.

Yleensähän resonansseja yms tulee lisää, jos kaiutin laitetaan "koteloon". Sama kai pätee myös tossa. Lisäksi esim. dipoli-kaiuttimet soivat yleensä paremmin kuin kotelokaiuttimet, joten luulen, että avoimet kuulokkeet saattaisivat soida suljettuja paremmin.

Mutta edelleen kiinnostaa, jos jollain on tollaset 990pro:t käytössä, niin millanen äänenlaatu? Itse arvelen, että voisi olla aika hyvä.

Aloin itsekkin miettimään yhtenä vaihtoehtona tota 990pro -mallia kuulokkeiksi.
Pitääpi käydä tuossa paikallisessa musaliikkeessä testaamassa noita.
Toinen vaihtoehto ois Sennheiser hd-25.

Pikakuuntelun kävin tekemässä noille 990pro -luureille ja hyvinhän ne soi (kytkettynä suoraan denonin cd-soittimeen). Yläpää sopivan kirkas (ei liian kirkas) ja erottuu hyvin eri osa-alueet. Bassopuoli toistui muhkeasti, vaikka yhdessä hiphop-pätkässä alkoi ihan alimmillaan käyvä subbass vaimenemaan.. Harmi vain kun ei ollut testilevyä matkassa, jolla ois voinu testailla, että kuinka alas nuo tosissaan toistaa :rolleyes:

Erittäin miellyttävät ja mukavan pehmeät olivat päässä, joten nuo tuskin alkaa painamaan kymmenen tunnin kuunteluputkenkaan jälkeen.

Nyt vain jäi vaivaamaan, että mikä on totuus noiden ihan matalimman bassontoiston suhteen..

Entä toistaako sennheiser hd-25:t kuinka alas käytännössä?
#129 • • esaias Guest

-Millainen äänenlaatu?

Mulla on ollut tuollaiset DT-990 luurit 3 vuotta ja voin sanoa että on hyvät! (paremmat kuin Sennheiser HD-25 :p )
Soundi on mukavan avoin, erotteleva ja yläpää mukavan tasaisen kuuloinen, ei napsu eikä kihise.
Kuulokkeita jaksaa pitää päässä hyvin pitkiä aikoja koska itse luurit eivät paina korvalehteä eikä isot pehmusteet hiosta.
Miinuksena voisi olla vaikka kuulokkeiden varsin avoin rakenne koska ympäristön hälyäänet kuuluvat läpi hyvin, tosin tämä on myöskin ihan kiva feature jos muusikoita on enemmän niin keskustelu luurit päässä ei ole mikään ongelma ;)

Suosittelen erittäin lämpimästi!
Nämä ovat myös ihan kuuntelu luureina mainiot, kun sain omani niin kuuntelin varmaan kolme päivää putkeen levykokoelmaani noilla luureilla, kivaa oli ;)

-Tomi
#130 • • Tuppu_ Guest
Joo, no hyvä, sillä mulle pitäis tollaset tulla ylihuomenna postissa saksasta. :)
Caro²

#131 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Mulla on ollut tuollaiset DT-990 luurit 3 vuotta ja voin sanoa että on hyvät! (paremmat kuin Sennheiser HD-25 :p )

Istuvuus ja soundi on samassa hintaluokassa (liki) poikkeuksetta parempi kuin suljetuissa. Suljetuissa luureissa saat lyödä rahaa 2-3 kertaa enemmän pöytään jos haluaa saman äänenlaadun kuin puoliavoimista.. Mutta sitten on se että puoliavoimet ei niitä taustahälyjä paljon peittele..
Luurit käyttökohteen mukaan sanon minä (Siksi niitä pitää olla ainakin neljät erilaiset) :D
#132 • • Edited athmos Guest
No nyt on beyerdynamicsit minullakin ja onhan nää pirun hyvät!

Jahas.. Ensihuuman jälkeen nämä ovat ok:t.
#133 • • Anakin Weider Guest

Noi Sennheiser HD525:set kusee kyllä huolella. Mulla oli tollaset jonku aikaa, mutta kettuunnuin juuri ylhempänä todettuun ongelmaan. Sitten ostin Sennheiser HD25 SP:t ja oon ollu todella tyytyväinen. Ne kumisee todella mukavasti ja mitään ongelmia ei ole ollu. Tota Sonyn MDR-V700 en ole päässy testaamaan. Varmasti hintansa väärti laitos...

Joo itsekin olen ollut tyytyväinen noihin karvalakkisenikoihin eli sennhaiser HD-25 Sp:hein... sointi on mielestäni ihan tarpeeksi tarkka ja toimivat myös mukavasti kannettavan cd:n kanssakin. Onko muuten kuulokkeiden välisillä eroilla eroa mixaus tyylin kanssa... eli nopeuksia etsiä kuunteleeko kuulokkeista vain tulevan kanavan vai niinkuin itse teen molempia.. eli pidän molemmat luurit päässä...?
#134 • • Daniel Braun Guest
Noh, nyt on tilauksessa nuo Sennheiser HD25. Ei siis karvalakki malli. Reilut kaksi vuotta soittelin noilla Sonyn "viissatasilla" mutta nyt aika ostaa uudet luurit. En voi kyllä sanoa noista Sony:n kuulokkeista mitään pahaa, vaikka täällä niistä on nähnyt kaikennäköistä. Mulla ne on kestänny hyvin, vaikka kovassa käytössä ovatkin olleet... Soivat vielä melkein kuin uudet, vaikka ovat kokeneet varsin kovaa luukutusta välillä.

Mutta, nyt kohta joulupukki tuo minulle lahjaksi uudet, toivottavasti sopivat luurit (silmälasit päässä, toivotaan etteivät ne paina pahasti. Kokeilujen perusteella eivät)

Tiedän, turha postaus tämä oli :D Mutta asiasta vain halusin mainita näin yöllisen nettihetken lomassa... Pian alkaa vertailu....
#135 • • cterror Guest

Joo itsekin olen ollut tyytyväinen noihin karvalakkisenikoihin eli sennhaiser HD-25 Sp:hein... sointi on mielestäni ihan tarpeeksi tarkka ja toimivat myös mukavasti kannettavan cd:n kanssakin. Onko muuten kuulokkeiden välisillä eroilla eroa mixaus tyylin kanssa... eli nopeuksia etsiä kuunteleeko kuulokkeista vain tulevan kanavan vai niinkuin itse teen molempia.. eli pidän molemmat luurit päässä...?

paha sanoa muiden mixaustyylistä mitään mutta mä ainakin oletan että suljetut on paremmat nimenomaan jos kuuntelee beatin kohdalleen toisella korvalla silloin ainakin kuulee mitä sinne tulee ... itse mixaan beatin ensin luureihin ja heitän luurit pöydälle kun alan nostamaan ja siis nostan sen ylös monitoreilla. on kivampi kun kuulee mitä masterista ulos tulee.

peace
#136 • • Edited Daniel Braun Guest

itse mixaan beatin ensin luureihin ja heitän luurit pöydälle kun alan nostamaan ja siis nostan sen ylös monitoreilla. on kivampi kun kuulee mitä masterista ulos tulee.

peace

Jokainen miksaa tyylillään, mutta kuten Holle on joskus sanonut: älä ota kuulokkeita pois! Miksi ihmeessä laitat luurit pöydälle?? Ei monitorista kuule niin tarkasti kuin kuulokkeista... Oma miksaustyylini on sekoitelma niin kuulokkeisiin miksaamista kuin sitä että monitoroi soivaa biisiä ja vain miksattava biisi kuuluu kuulokkeista. Olen huomannut että tämä molempien tyylien käyttö tarkentaa ainakin minun osaltani vaihtoja... Tyyli on jokaisella vapaa. Mutta, en kuitenkaan laske koskaa vaihdon aikana kuulokkeita pöydälle. Ne roikkuvat kaulalla/istuvat päässä, peittäen toisen korvan.
#137 • • andyk Guest
Onko jollain kokemuksia langattomista FM-kuulokkeista? 100 metriä olis kantavuus. Kantaakohan isossa omakotitalossa seinien läpi? Philipsin sbchc-8300 olis malli ja ihan kotikuunteluun tulisi. Hinta ei olis paha jos vaan cm:sta vielä löytyy...
#138 • • Quu Guest

paha sanoa muiden mixaustyylistä mitään mutta mä ainakin oletan että suljetut on paremmat nimenomaan jos kuuntelee beatin kohdalleen toisella korvalla silloin ainakin kuulee mitä sinne tulee ...

Älkää miksatko avoimilla kuulokkeilla. :eek:

Siinä hajoittaa vaan korvansa.

Originally posted bai Zeraf
MUTTA arvosteluissa ihmiset ovat haukkuneet niitä kyllä aikas paskoiks. Esim. tuolla jotain:--->
http://www.audioreview.com/PRD_126638_2750crx.aspx

Siis testaajat eivät ole olleet deejiitä vaan jotain hifistihiiriä. Sony 500 kuulokkeiden vahvuus on juuri käsiteltävyydessä. Ne ovat pienet ja kevyet, ne taipuvat erittäin kätevästi lähes mihin asentoon tahansa, kestävät, sekä pitävät melun poissa kohtuullisesti. Tuossa arvostelussa ei näitä arvoja etsitty. Dj-käyttöön ne ovat hyvät kuulokkeet.
#139 • • Daniel Braun Guest
No, nyt tuli kotiin oma joululahjani... Sennheiser HD25 tupsahti pakettina perille. Ovat tosiaan hintansa arvoiset, vaikka vasta kotona olenkin näillä kuunnellut. Onhan joskus noilla tullut miksailtuakin kaverin luona, joten sen tiedänkin että loistavat ne ovat. Äänen laatu on aivan eri luokkaa kuin Sony:n "viissatasissa". Eron huomasi jopa tyttöystäväni, kun istutin hänet kuuntelemaan kuullokkeiden eroa. Enää en vaihtaisi muihin...
Jeps, että näin. :p
#140 • • Boot Guest
Aattelin tilata joko Pioneerin HDJ-1000 tai Sonyn MDR-700dj:t.
Varsinkin Pioneerin käyttäjä kommentit olisi tervetulleita.

Pioneerit vaikuttivat ainakin käsin hypisteltynä jämäkämmiltä kuin Sonyn vastaavat. Soundia en ole vielä päässyt testaamaan.

Kertokaa jotain ennen kuin lyön ison tukun käteistä tiskiin.:confused: