Kuulokkeet

508 posts, 26 pages, 220,944 views

#141 • • cajwirman Guest

No, nyt tuli kotiin oma joululahjani... Sennheiser HD25 tupsahti pakettina perille. Ovat tosiaan hintansa arvoiset, vaikka vasta kotona olenkin näillä kuunnellut. Onhan joskus noilla tullut miksailtuakin kaverin luona, joten sen tiedänkin että loistavat ne ovat. Äänen laatu on aivan eri luokkaa kuin Sony:n "viissatasissa". Eron huomasi jopa tyttöystäväni, kun istutin hänet kuuntelemaan kuullokkeiden eroa. Enää en vaihtaisi muihin...
Jeps, että näin. :p

Kyllä näin on, parempia saa hakea.
#142 • • Edited Tuppu_ Guest
No palautellaas porukkaa hieman maan tasalle hehkutuksesta. :D

Eli esim. Beyerdynamicin DT990Pro-luureissa on muuten erittäin hyvä soundi, mutta n. 12kHz piikittää selvästi joillain naisvokaleilla ja hihateilla yms. äänillä, joissa sattuu vieläpä olemaan resonanssia (ja vaikka ei olisikaan). Tästä on välillä haittaa jopa niin paljon, että jotain biisejä ei luureilla pysty edes kuuntelemaan ilman biisin mitan kestävää kärsimystä, ellei diskanttia saa ekvalisoitua millään vehkeellä.

Myös noissa Sennheiserin HD25:ssa on sama juttu, mutta hieman ylemmällä taajuudella. (yks tyyppi kertoi, jolla on kans nää dt990:t ja oli testaillu myös noita hd25:sia) Oli noi HD25:t piikittäny vielä hieman pahemmin kuin nää dt990pro:t. Testatkaas luurejanne eri matskuilla, niin huomaatte!
n. 90% matskuista ei tod. näk. huomaa mitään, mutta esim. AR52-Air Traficissa hihatit sihahtaa hieman yli ja vihlovat korvia, jos volaa on edes normaalin verran käännetty. Tämän huomaa ainakin hiljaisessa kohdassa, mutta myös läpi koko biisin. Vika EI ole biisissä, vaan luureissa. Monet muutkin biisit sihahtelevat ärsyttävästi noilla ylädiskanteilla.

Testatkaas ja laittakaas kommenttia kokemuksista! Ihan vain mielenkiinnosta, että onko meille sattunu eteen maanantaiversiot, vai onko kaikissa tää sama juttu? Tosin luulen, että on "tyyppivika" sekä dt990:ssa että hd25:ssa. Ja testatkaa tosiaan hieman laajemminkin, eikä vain kahta biisiä nopeesti ja sit sanotte, että ei piikittäny. ;)
Caro²

#143 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Myös noissa Sennheiserin HD25:ssa on sama juttu, mutta hieman ylemmällä taajuudella.

Totta on kyllä että diskanttitoisto ainakin vaikuttaa Hd 25-1:llä olevan korostunut. Mutta sekin on makuasia "pistääkö se korvaan" vai ei.
Oli nimittäin melkoinen kulttuurishokki aikoinaan vaihtaa Kossin Porta Prosta näihin luureihin. Kosseissa on pehmeä ja hieman korostunut keski-yläbasso, ja tumma yläpää. Kun taas hd 25:set aivan päinvastaisesti herätti kummastusta hyvin kirkkaalla ja terävällä yläpään toistolla.

Jos näitä pikaisesti vertaa "samassa sarjassa" painivien luurien kesken pioneer se-dj5000 ja Sony mdr-v700dj, niin kyllä sennheiserit (imho) pyörittelee muita ihan kuus-nolla.
Pioneerin toisto on mielestäni verrattavissa Pa:n toistoon (soundin puolesta), soneista tulee taas väkisinkin mieleen amis/kymis-viritetty corolla.
Sennheiseria on taas useat verranneet (halvempiin) studiomonitoreihin soundin puolesta (itse yhdyn siihen myös).

Suljetun malliset kuulokkeet on jo rakenteensa puolesta paljon vaikeampi tehdä yhtä hyvin soivaksi kuin puoliavoimet hifi-luurit.
Noin 140euron hifi-luurit soivat lähestulkoon poikkeuksetta paremmin kuin alle 250euron suljetut kuulokkeet (tämäkin tietty ihan makuasia.. alapäätä harvemmin puoliavoimissa on niin tuhdisti kuin suljetuissa).
#144 • • Remotion Guest

Aattelin tilata joko Pioneerin HDJ-1000 tai Sonyn MDR-700dj:t.
Varsinkin Pioneerin käyttäjä kommentit olisi tervetulleita.

Pioneerit vaikuttivat ainakin käsin hypisteltynä jämäkämmiltä kuin Sonyn vastaavat. Soundia en ole vielä päässyt testaamaan.

Kertokaa jotain ennen kuin lyön ison tukun käteistä tiskiin.:confused:

Ensiksi mulle ei pystytty toimittamaan ehjiä Sonyjä vaikka 2 kuukautta odottelin. Helvettiin koko Veikonkone! :mad:
No nyt on sitten ollut sama Pioneerien kanssa, vaikka suoraan maahantuojalta ostan! :mad: :mad:
Caro²

#145 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

No nyt on sitten ollut sama Pioneerien kanssa, vaikka suoraan maahantuojalta ostan! :mad: :mad:

Kaveri tilasi kaksi kuukautta sitten Pioneerin se-dj5000set.. Luvattiin että on 7-14päivässä kotona ne luurit.. eihän siihen mennyt kuin se 60 päivää...
#146 • • Edited Kotkan-laihin-dj Guest
Nyt minä sanon että "SONYT OVAT TÄYTTÄÄ PSKAAA"

Siis alle vuoden ollu käytössä ja vast huomasin että elementin ja kaaren välillä liitos joka pyörii horisontaalisesti(siin on jousi) ja se on kräkänny sivuist... vittu.. ny pitää hankkii senheiserit...
taas menee rahaa turhaan... :mad: :mad:

siis mä olen pettyny....

pistin teipin kaa kiini... 2 milli... niistä tuli tiukemmat...

ostakaa joku!!!!:(
#147 • • Phist Guest
paljol myyt, jos oikeesti olit myymäs?
#148 • • Kotkan-laihin-dj Guest

paljol myyt, jos oikeesti olit myymäs?

usko minuu, Et haluu ostaa, niissä lukee sonyn tilalla "fine" ja ne ovat muutenkin teipatut pariski paikas.. mut jos olet varmaan uhraamaan 50euroo + postit... niiii;)
Caro²

#149 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Nyt minä sanon että "SONYT OVAT TÄYTTÄÄ PSKAAA"

I told u so!

Tosin.. jos kaverilta laukee uudesta mikseristä crossi, ni pistää kyl miettimään että kannattasko noita laitteita käyttää vähän hellävarasemmin?-)

..ja eikös nuo ollu jo _toiset_ sonit ;)
#150 • • Kotkan-laihin-dj Guest

I told u so!

Tosin.. jos kaverilta laukee uudesta mikseristä crossi, ni pistää kyl miettimään että kannattasko noita laitteita käyttää vähän hellävarasemmin?-)

..ja eikös nuo ollu jo _toiset_ sonit ;)

ai nii jooo.. behringerikin on täyttä paskaa..:D no ei ny sentää,
pitää varmaa olla vähä hellämpi... niinku naisen kaa..;)

mut kai niiden pitää vähä tiukempaakin käyttöä kestää..!!
Caro²

#151 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

mut kai niiden pitää vähä tiukempaakin käyttöä kestää..!!

Tiukka käyttö on eriasia kun hakkaus ;)

Sennheiserit kestää ihan jees, kunhan niitä käyttää oikein. Esm ne pikku plugit mitä luureihin menee on melko herkkiä laukeemaan jos niitä rassaa.. ja esm pehmusteiden vaihdon yhteydessä ne plugit on syytä ottaa irti, laittaa pehmuste paikoilleen, ja sen jälkeen painaa pehmusteen reunan läpi takasin paikalleen etteivät pääse heilumaan..
#152 • • Kotkan-laihin-dj Guest

Tiukka käyttö on eriasia kun hakkaus ;)

Sennheiserit kestää ihan jees, kunhan niitä käyttää oikein. Esm ne pikku plugit mitä luureihin menee on melko herkkiä laukeemaan jos niitä rassaa.. ja esm pehmusteiden vaihdon yhteydessä ne plugit on syytä ottaa irti, laittaa pehmuste paikoilleen, ja sen jälkeen painaa pehmusteen reunan läpi takasin paikalleen etteivät pääse heilumaan..

nooo.. ku soittaa fiiliksis tuleehän sitä krossia hakattuu..
mut sain jotenkin ne luurit ny pysymään kasas.. itseasiassa niistä tuli vähä tiukemmat ja eristävät taas niinku ennen..=)
#153 • • Edited Daniel Braun Guest
Pikku Fine... Älä koske siihen krossiin niin se ei mene rikki ;) Mä en oo henk.koht. koskaan keksiny krossille käyttöä, en miksatessa enkä kikkaillessani. Ei vain ole mun makuun.

Ja niistä Sonyn luureista. Mun "500" on kestän ihan hyvin reilut kaks vuotta. Ja sun omat meni rikki? kuukaudessa? :confused: Voisin veikata että Georgella ei ole kuulokkeittensa kanssa mitään vikaa, vaikka hänellä ne on tainnu olla pidenpää kuin Fine sinulla. Ei niitä tarvi hakata, väännellä ja muutenvain rusikoida... Ei ne ole sitävarten tehtyjä. Ja jos olet ostamassa Sennheiserit, uskon että saat ne rikki jo kolmessa kuukaudessa :D Noh, onhan kyllä noissa Sonyn "700" pikkuinen tyyppivika tuon kiinnityksenkanssa (siis nivel, yms siitä ympäriltä) Al Tapone voi valaista asiaa enemmän.

(pst. läppää, älä ota hernettä nenään :p )
#154 • • Kotkan-laihin-dj Guest

onhan kyllä noissa Sonyn "700" pikkuinen tyyppivika tuon kiinnityksenkanssa (siis nivel, yms siitä ympäriltä) Al Tapone voi valaista asiaa enemmän.

taitaa olla just The vika.. ei kestä ne ohuet muoviset jutskat missä pyörivä osa sijaitsee.. :(
#155 • • Daniel Braun Guest

taitaa olla just The vika.. ei kestä ne ohuet muoviset jutskat missä pyörivä osa sijaitsee.. :(

Jeps, The Wika vaivaa niitä :D Mutta, ei nuo Sennheiserin luuritkaan lopulta superkestävät ole. Pari päivää ne omistettuani olen ERITTÄIN tyytyväinen ostokseeni, mutta ne kuitenkin vaikuttavat todella huterilta ja helposti hajoavilta. No, kokemus kertoo...
#156 • • RadiaC Guest

Jeps, The Wika vaivaa niitä :D Mutta, ei nuo Sennheiserin luuritkaan lopulta superkestävät ole. Pari päivää ne omistettuani olen ERITTÄIN tyytyväinen ostokseeni, mutta ne kuitenkin vaikuttavat todella huterilta ja helposti hajoavilta. No, kokemus kertoo...

Usko pois kyl ne kestää... ainut mikä niis kuluu on ne pehmikkeet ja se pikkusen vaan heikentää saundia mut uudet pehmikkeet ei maksa paljoa ja kestää noin puol vuotta!! mut kyl ne kestää kaikenlaista sikaa.... jopa mua!!
#157 • • Max Raven Guest

Joo itsekin olen ollut tyytyväinen noihin karvalakkisenikoihin eli sennhaiser HD-25 Sp:hein...

Täysin samaa mieltä. oon soittanu molemmilla HD-25Sp:llä sekä HD 25:lla enkä huomannu muuta eroa ku et Sp-,malliin on helpompi kuristua.... mut hyvin pelaa...
#158 • • Max Raven Guest

Jokainen miksaa tyylillään,

Naulan kantaan, niinkuin Holle on joskus maininnut "Niin monta soittotapaa kuin Dj:täkin"...
#159 • • Kalle Karvanen Guest
Itselläni on ollut Sennheiserin HD 25-1 noin kolme vuotta eikä ole pahaa sanottavaa. Pehmusteet alkavat olemaan aika entiset mutta muuten kyllä ovat hyvin kulutusta kestäneet. En ole saanut rikki vaikka pari kertaa paskan monitoroinnin/maadoituksen takia on joutunut soittamaan täysillä kuulokkeista koko keikan ajan.

Aikoinaan kysellessäni maahantuojalta HD:n ja pikkuveljen SP:n eroja heppu selitti mulle että SP:n komponentit on aivan eri planeetalta ja hajoavat aktiivisessa käytössä helpommin kuin HD:n. En sitten tiedä oliko puheissa vinha perä vai yrittikö saada ostamaan kalliimmat, mutta kuitenkin olen helvetin tyytyväinen valintaani.

Perkeleen paljon se on tosiaan kiinni siitä miten itse niitä kuulokkeita käsittelee.
#160 • • George Shield Guest

Voisin veikata että Georgella ei ole kuulokkeittensa kanssa mitään vikaa, vaikka hänellä ne on tainnu olla pidenpää kuin Fine sinulla.

Joo, ei ole ollu mitään hämminkiä noiden Sonyn 700:sten kanssa. Ollu käytössä melkein 2,5 vuotta.