Kuulokkeet

508 posts, 26 pages, 220,864 views

#481 • • _U Guest

Hah mulle alkaaki aukeemaan mitä tässä tarkotetaan pro-säätämisellä. Se varmaan onstuu mitkä tahansa luurit päässä, kunhan näyttää kuulilta.

Elkää rikkoko kuitenkaan ihan kauheesti lakia, jatkakaa.

Mielenkiintoista vihjailua.
#482 • • _U Guest
dapol poust.
#483 • • R2 Guest

Ok. Eli "huonolla systeemillä" ei voi saada aikaan pro-meininkiä? Mitäs se pro sitten onkaan, jos kaikki pitää olla niin trancee ja hifigearia? ;)

Yhdyn Caro²n ja Bulkin kuoroon.

Mä haluan nähdä sen "säätäjän", joka saa aikaan hyvää ääntä nillä kurasilla paketti kuulokkeilla. Ei kaiken tartte olla parasta, mitä rahalla saa, et tulee hyvää, mut väitän, ettei noilla esim. pakettinappikuulokkeilla a) saa aikaan hyvää saundia, b) jaksa kauaa tehdä töitä.
Ja toisin päin, hyvätkään vehkeet ei vielä tee käyttäjästään "prota"..

EDIT: Unohdin sanoo, ettei täällä kaikki kuuntele trancea.. Bulkin musataustaa en tunne, mut äijä on aikasemmin vakuuttanu tekniikan tuntemuksellaan.
Minä ja Caro² ollaan ihan jotaan muuta kun kiksu-ihmisiä.

Josko tolla nyt mitään väliä oikeestaan onkaan..
#484 • • bulk Guest

EDIT: Unohdin sanoo, ettei täällä kaikki kuuntele trancea.. Bulkin musataustaa en tunne

Mää oon psyy ja chill, vaikka radiomiehenä nykyään tosi moniruokainen ja diggailen "hyvästä musasta". Mut kuulostaa se kiksuki oikeemmalta oikeilla välineillä.

Mut siirrytäänpä takas kuulokkeisiin. Meille tuli duuniin kolme paria Senkun HD 595:ia ja mulla oli odotukset tosi korkeella HD580:n ja messuilla testaamani HD650:n jälkeen.

HD595_view.jpg

Mutta kuinka ollakaan, vaikka saundi oli läpinäkyvä ja taajuuskaala toistui kohtuullisen hyvin läpi, niin kuiva elottomuus iski läpi jopa mulle, vaikka diggailen normaalisti tosi pelkistetystä ja monitorimaisesta toistosta.

Muuten luurit oli erittäin mukavat ja kohtuullisen kevyet tuon kokoisiksi ja laatu on melko hyvällä tasolla kuten Sennheisereissä yleensäkin. DJ- tai lenkkiluureiksi noista ei ole, avoimen rakenteen ansiosta.

Mutta noista nyt tulee mun duuniluurit, joten pitänee koittaa vaan yrittää tökkiä noita eri paikkoihin kiinni ja kattoa jos vaikka antoaste olis aiheuttanu noi paskimmat vibat. Designiltään noi on ihan ookoot, ehkä meistä tulee vielä paremmat kaverit ku tutustutaan paremmin. Kannattaa ehdottomasti ainakin testata ensin, jos tollasia harkitsee. Himassa käyttämiäni AKG K271 Studioitani pidän parempina, vaikka suljettu rakenne aiheuttaakin pientä mutkittelua bassopään vasteeseen.
#485 • • aleksivirta Guest
itehän kävin joskus testailemassa läjää luureja kotikuunteluun ja miksausensiapuun parissa liikkeessä ja hd595:sethän ne lopulta lähti mukaan (jollen ihan väärin mallinumeroa muista, 590 tai 595 se oli).

hd600:set oli vielä kivemman kuuloset mut myös siinä vaiheessa just ja just liian kalliit ja hd650:silla korvista tippui kultahippuja mutta oli ehdottomasti yli oman budjetin. mulle tuli taas noista 595:sista semmonen fiilis et ne ois olleet vähän eloisammat ja enemmän up front kuin esim hd600set tai vastaavan hintaset halvemman pään gradot mitä tuli jossaan toisessa liikkeessä testailtua (ja joista en jostain syystä oikein lämmennyt). makunsa kai kullakin eikä mulla oo niin älyttömän hyvät korvat ja analyyttinen ote kuunteluun ku pitäis.
#486 • • R2 Guest
Beyerit saapui vihdoin. Kokemuksia ekan keikan jäljiltä ja muutamalta hätäseltä kuuntelulta:

Luurit on isot ja yllättävän kevyet. Paksu johto ainoastaan toisellle puolelle on hyvä juttu.
Muovinen tyynyjen verhous saa aikaan hikoilua ja luurit tuntuisivat puristavan jonkin verran, joskaan se ei niin haittaa. Etukäteen jännitti, miten toimivat keikalla, kun luureja tarvii puljata edestakaisin (nämä kun eivät juuri taitu suuntaan tai toiseen). Turha huoli, ei juuri ongelmia.

Ääni on jokseenkin bassoköyhä, mutta senkin edestä erotteleva. Alakeskialue on himpan pinnassa.

Nämä aiheuttaa kyllä sen, että himassa vaihtuu kajarisetti. JPW Minimonitorit kuulostaa jotenkin suttusilta näiden jälkeen. Vähän lisää voimaa alempiin ääniin ja mukavammat tyynyt ja koko kajarit voiskin oikeestaan myydä pois.
#487 • • ya-zeed Guest
otsakkeen moiset luurit on olleet nyt pari kuukautta kotikäytössä ja ovat olleet mielestäni hintansa väärtit(90e). keikka käytöstä ei ole vielä kokemuksia, mutta luulisin noitten hakkaavan vanhat audioteknikat kuitenkin.
#488 • • restiseppo Guest
onko kellään mielipiteitä sennheiser hd 205 kuulokkeista? hintaa vain 40e ja tulisi kotikuunteluun sohvalle tms
#489 • • muto Guest
(AKG 240 monitor) Ihastuin näiden ääneen joskus 90-luvun alussa Hervannan kirjastossa ja pakko oli saada omaksi vastaavat. Nyt yli 10v ostosta päässä on samat luurit ja ihan käsittämättömän hyvin toimineet. Jopa kaapeli on alkuperäinen vaikka olen onnistunut kolvilla sulattaan muutamasta kohdasta kaapelin auki, valmisetetu jostain lakatusta kuparipiuhasta mikä ei tarvi edes "normaaleita" eristeitä jos oikein muistan. Kuulokkeiden nahkaiset pehmusteet on vähän kuivuneet ja pinta halkeillut mutta ehjänä on pysynyt silti.
Äänestä pidän enkä ole vieläkään etsinyt uusia kuulokkeita vaikka varmasti nykyään löytyy parempi äänisiä. Edes muiden haukkuma heikko bassopää ei ole haitannut koska en muutenkaan pidä bassovoittoisesta äänestä.
#490 • • punaParta Guest
eilen tupsahti kotiin Akg K240Monitorit. Tätä ennen olen väsäillyt biisinalkuja Sony Mdr-v700:lla. Täytyy sanoa että kuulostipas kappaleet paskalta (Akg:t on siis hyvät), nyt kun oikeasti kuuli mitä on tehnyt niin oikein yllätyin kuinka tarkat ja erottelevet Akg:t on.
Ainoa mistä en oikein tykännyt oli bassojen toisto, tosin sekin tarkka - ehkä olen vain kuunnellut hyvin bassovoittoisesti ennen tätä.

Päivän kysymys kuuluukin että onko k240studioissa voimakkaampi passojen toisto? Kannattaako lähteä vaihtamaan studioihin (bassojen toivossa) vai pysynkö monitoreissa? Hinta puhuu monitorien puolesta mutta miten muut ominaisuudet?
#491 • • whuf. Guest

Päivän kysymys kuuluukin että onko k240studioissa voimakkaampi passojen toisto? Kannattaako lähteä vaihtamaan studioihin (bassojen toivossa) vai pysynkö monitoreissa? Hinta puhuu monitorien puolesta mutta miten muut ominaisuudet?

Ymmärtääkseni k240 studioissa ei eroa ole muuta kuin impedanssissa ja ylä-äänien toistossa. Samanlainen puoliavoin rakenne siinäkin, eli bassojen toistossa ei pitäisi olla eroa. Parhaiten tosta saat tietenkin selvää testaamalla noita jossain musa/hifi liikkeessä.

Suosittelen jäämään monitoreihin jos vaan kuulokevahvistin antaa tarpeeks ääntä. Miksaukset kannattaa tsekata aina kajareilla käytti minkälaisia luureja tahansa, ja noi kun on niin mukavat päässä voi ongelmia tulla kun korva tottuu johonkin soundiin.. eli muista referenssejen kuuntelu aina välillä.
#492 • • Zeraf Guest
Tuolla on eri kuulokkeiden taajuusvastekäyriä, joita voi vertailla hyvin keskenään --> http://www.headphone.com/technical/product-measurements

Sennheiserin HD 650:n käyrä näyttää hyvältä ja ko. kuulokkeet näyttäis olevankin jo oletuksena tuolla vertailulistassa se, mihin muiden kuulokkeiden käyriä vertaillaan. :) Eli kyllä käyrä vahvasti tukee sitä, mitä korvatkin kuulee tai toisin pän...ainakin HD 650:n kohdalla. Varmasti hyvät kuulokkeet mm. miksaamiseen.
Caro²

#493 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Varmasti hyvät kuulokkeet mm. miksaamiseen.

Toivottavasti puhut "studio"-tyyppisestä miksaamisesta, etkä esm dj-keikasta.
#494 • • Zeraf Guest

Varmasti hyvät kuulokkeet mm. miksaamiseen.

Toivottavasti puhut "studio"-tyyppisestä miksaamisesta, etkä esm dj-keikasta.

Juurikin siitä...kaiken lisäks noi on avoimet kuulokkeet, joten dj-keikalla taustaäänet puskis aika rankasti läpi.
#495 • • djkopernikus Guest
Mullonny tollaset:

Beyerdynamic-DTX-900.jpg
¡ Previous post about a year ago !
#496 • • De Souza Guest
Kertokaahan uunolle, että mitä eroa on Sennheiserin malleilla HD 25 II, HD 25 C II, HD 25-1 II ja HD 25-13 II?? Onko erot vain kosmeettisia?
#497 • • J-P Guest

Kertokaahan uunolle, että mitä eroa on Sennheiserin malleilla HD 25 II, HD 25 C II, HD 25-1 II ja HD 25-13 II?? Onko erot vain kosmeettisia?

ainakin II, C, ja -1 ero on johdossa (joissain pitkä, joissain lyhyempi ja jossain semmonen spiraali). ja jossain tulee joku pussukka mukaan.

eli: "onk ero?" vastaus: "eippal paskaakaa!" :)
#498 • • De Souza Guest

ainakin II, C, ja -1 ero on johdossa (joissain pitkä, joissain lyhyempi ja jossain semmonen spiraali). ja jossain tulee joku pussukka mukaan.

eli: "onk ero?" vastaus: "eippal paskaakaa!" :)

Jeps, näin ounastelinkin. Tattis varmistuksesta!
#499 • • carnice Guest

Mulla on noi HD 25 C II ja näis oli mukana kuulokepussi, vaihtopehmusteet, saatanan puhelinjohto (selaane paska spiraali vaikka piti olla suora). Ja hyvä ääni :hah:
¡ Previous post a couple of years ago !
lopez

#500 • • lopez pahan päivän pakkasukko!
Henk.koht. tällä haavaa vakuutta:
Pioneer HDJ-1000-G Limited,
jonka äänikuva miellyttää muutoin varsin muovisesta olemuksesta huolimatta. Muutokset edeltäjäänsä nähden löytyy mm. tästä

--
My life fades.... the vision dims.
All that remains are memories.
I remember a time of chaos.
Ruined dreams. This wasted land.