Kuulokkeet

508 posts, 26 pages, 210,256 views

Caro²

Posts: 5,301

#441 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

onko kellään kokemuksia miten nuo kestävät kovaa luukuttamista ja päivittäistä dj-käyttöä?


Kotikäyttö ei pitäisi muodostua ongelmaksi (tai mistäs sitä tiedän kuinka kovaa siellä soitat), mutta keikalle en roudaisi.
Avatar
#442 • • Superflyer Guest

Noniin... Vihdoinkin! Löytyi kulokkeet mitkä oikeasti istuvat epämuodostuneeseen päähäni ja kieroihin korviini. Sennheiser HD600 Avantgarde.
Tai Sennheiser HD650?



Itselläni on HD600:set ollu noin puoli vuotta ja kyllä on todella oivalliset kuulokkeet. Jos noin suuri on vielä 600 ja 650 ero niin kyllä kallistuisin näihin 600-mallin kuulokkeisin, äänessä ei nimittäin hirveää eroavaisuutta ole. Suurin ero on lähinnä kosmeettinen, sillä 600-mallin "marmori" kuviointi on kyllä aika järkky verrattuna 650 pelkistettyyn harmaaseen.
Avatar
#443 • • bulk Guest



Itselläni on HD600:set ollu noin puoli vuotta ja kyllä on todella oivalliset kuulokkeet. Jos noin suuri on vielä 600 ja 650 ero niin kyllä kallistuisin näihin 600-mallin kuulokkeisin, äänessä ei nimittäin hirveää eroavaisuutta ole. Suurin ero on lähinnä kosmeettinen, sillä 600-mallin "marmori" kuviointi on kyllä aika järkky verrattuna 650 pelkistettyyn harmaaseen.



Tarkoittanet erolla hintaeroa. Thomannin hinta on poikkeuksellisen kova noille kuusipuolikkaille:

http://www.stpaulssound.fi/kuulokkeet.html

Ja jos haluaa tukea saksalaisia ja random-kestoinen odottelu kiinnostaa, niin löytyy vielä huomattavasti halvemmallakin:

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/139085.html

Ei sikäli, varmaan tuolta St. Pauliltakin kannattaa kysyä kauan kestää.
Avatar
#444 • • Tuppu_ Guest
HD650:t on hyvät. Selkein ja tasaisin ääni, mitä kuulokkeista oon kuullut. HD600:iin verrattuna näissä on lähinnä korjattu bassovaste kuntoon ja jotain muuta viilausta, kuten ulkonäkö. Ja nämä eivät boostaa bassoa, niinku jotkut beyerit tai vielä hurjemmat ultrasonet, vaan se tulee hillityn tyylikkäästi ja silti on munaa. HD600:t on kans hyvä valinta, lähinnä makuasia, tykkääkö niiden vaisummasta bassovasteesta ja ulkonäöstä.

Ainakin hd650:t kannattaa hankkia vaikka musakaupasta. T-kaupassa hinta on omituisen korkea.

edit. Jaa näitä kysyttiin dj-käyttöön. Ehkä paremmin toimis jotkut suljetut? Ainakin studiossa nää toimii hyvin.
Avatar
#445 • • 029 Guest
Tuli tänään postissa HD25:t. En mää uskonu ees villeimmissä kuvitelmissa et nää NÄIN HYVÄT on!!! Lähin tossa 2 tuntii sitte ostaa limsaa ja pistin nää päähän eikä niinku oo sen jälkee pystyny ottaan näitä pois :)

Harvoin on niinku elämässä hankintoihin niin tyytyväinen ku nyt oon just näihin senkkuihin. :) :heart: :heart: :heart:

ps. kiitos teille kaikille vinkeistä, tätäkin topikkia tuli selattua ennen ostopäätöstä
Avatar
#446 • • T82 Guest
Olen uusia kuulokkeita hankkimassa, ja nyt olen hieman kahden vaiheilla: Sennheiser HD25 vai Sony MDR V900? Sennheiserin laadun tiedän/tunnen. Ja uudet Sonyn kuulokkeet taas ovat saaneet ainakin ulkomaisissa arvosteluissa ylistäviä kommentteja, huomattavasti parempia kuin MDR V700 kuulokkeet (joita olen käyttänyt viimeisen puolen vuoden ajan, ja ei ole hirveästi kehumista, hoitavat homman - eli ei nussita pilkkua). Onko täällä kenelläkään minkäänlaista testi/käyttökokemusta noista Sonyn uusista? Joko ne tai senkut kohta hankin. :rolleyes:
Avatar
#447 • • R2 Guest

Onko täällä kenelläkään minkäänlaista testi/käyttökokemusta noista Sonyn uusista? Joko ne tai senkut kohta hankin. :rolleyes:




Ois ihan hyvä jos joku uskaltais hankkia sitä kokemusta niistä. Koko 'DJ-työkalujen' maailma tuntuu perustuvan lähinnä maineen ja mutu-fiiliksen mukaan tapahtuviin hankintoihin, mihin varmasti vaikuttaa eniten kokeilumahdollisuuksien puuttuminen. Mistähän löytyis kauppa, jossa pääsis kokeilemaan?
Esim levareissa ois kiva päästä kokeilemaan muutakin kuin vaan sitä iänikuista teknaria. Luurit on sentään sen verran edullisempi hankinta, et niissä uskaltaa jo vähän kokeillakkin, mut levareita ei uskalla lähtä ostamaan ikään kuin sikaa säkissä (itse en ainakaan uskaltanu).
Avatar
#448 • • booga Guest


Olen kattellu noita Koss:in porta pro:ita ja mitä olen niistä kuullut niin ne pysyy päässä ihan mukavasti ja vielä kuulostaakin hyvälle eikä ole neliömetrin kokoset. Mutta asia mikä mietityttää on se, että miten noi toimii pipon päällä? (pipo ei ole mikään extra-paksu supertalvipipo joka kestää absoluuttisen nollapisteen vaan ihan tavallinen jo aika löysä pipo.)



Mulla on noi Porta Prot (lähinnä iPod, Mac ja reissu käytössä) tykkään paljon. Ei paina korvia, kuulostaa hyvältä, jeppiskamaaeikupukinkonttin!!)

Pipoo ei ole ikinä päässä, mut lippalakki on... :D
Avatar
#449 • • Tirppa Guest
hyvä nappikuulokkeet tossa hintaluokassa lienee Sony MDR-EX71SL, rokkaa ku hirvi ja ovat edulliset.
Avatar
#450 • • Tirppa Guest



Esim levareissa ois kiva päästä kokeilemaan muutakin kuin vaan sitä iänikuista teknaria. Luurit on sentään sen verran edullisempi hankinta, et niissä uskaltaa jo vähän kokeillakkin, mut levareita ei uskalla lähtä ostamaan ikään kuin sikaa säkissä (itse en ainakaan uskaltanu).



[offtopic]
Niin, sehän se on. Itsekin ostin ne "wanhat ja luotettavat" teknarit. Eipä ostosta ole tullut kaduttua, mutta kovasti minä sillon mietin, että ostaisko jotkut "super-oem"-levarit. Stantonin T.120C oli kovana vaihtoehtona, mutta ei vaan rohkeus riittänyt. Ulkomaalaisilla DJ-foorumeilla hehkuttavat aika tavalla noita Stantonin 150-soittimia.. tiedä sitten häntä
[/offtopic]
Avatar
#451 • • Remotion Guest




mua hämää aivan valtavasti nuå teidän nimissä ålevat ruåtsalaiset typågrafit :crybaby:
Avatar
#452 • • Tapi T Guest
Onks viel jotain muuta mitä haluut kertoo meille?
Avatar
#453 • • mrski Guest
Ja jälleen kysymään neuvoa.. Ajattelin ostaa uudet kuulokkeet ja Kossin Porta Prot vaikuttais ihan hyvältä. Oisko jotain muita samaan hintaluokkaan meneviä joita suosittelisitte?
Avatar
#454 • • R2 Guest
Nyt on uudet Beyerdynamicin DT 770M:t tilauksessa..

Ajattelin kokeilla jotaan muuta kun niitä iän ikuisia Senkkuja. Jos ei keikkakäytössä toimi, voipahan fiilistellä himassa.
Vähän arveluttaa ton rakenteen toimivuus keikoilla, mut kohtahan se nähää..
Avatar
#455 • • grno Guest

Ja jälleen kysymään neuvoa.. Ajattelin ostaa uudet kuulokkeet ja Kossin Porta Prot vaikuttais ihan hyvältä. Oisko jotain muita samaan hintaluokkaan meneviä joita suosittelisitte?



mulla ois vähän käytetyt porta prot jossain tuolla kaapin perällä. voisin luopua niistä jos kiinnostaa...;) himassa kuuntelen beyerdynamicin DT 990 ja kotona levyjä tulee soitettua ikivanhoilla ja avoimilla HD 340 sennheisereillä, keikoilla ja liinkenteessä ipodin kanssa HD 25-1
Avatar
#456 • • Edited mrski Guest
Laitoin sulle privaa... Onkos kellään kokemuksia sennheiserin PX-100:sta? Kummat olisi paremmat ulkokäytössä ja esim. lenkillä? Myös PX-200 saattaisi olla vaihtoehtona. Mitä suosittelisitte, tarkoitus olisi pikapuoliin tilata?
Avatar
#457 • • R2 Guest


himassa kuuntelen beyerdynamicin DT 990 ..



Miltä noi Beyerit kuulostaa? Ois kiva kuulla käyttökokemuksia ja mielipiteitä saundeista..
Avatar
#458 • • Tuppu_ Guest


himassa kuuntelen beyerdynamicin DT 990 ..



Miltä noi Beyerit kuulostaa? Ois kiva kuulla käyttökokemuksia ja mielipiteitä saundeista..


Niissä on semmonen super-leppoinen soundi, paljon tuhtia alapäätä. Soundi on kivan täyteläinen ja kirkas. Diskanttipää on kans muuten jees, mutta n. 12kHz:lla löytyy semmoinen piikki, mikä sihahtelee joillain biiseillä (hihatit) ja jotkut naisvokaaliäänet kans saattavat vihlaista korvia. Tuohon piikkiin kuitenkin tottuu ajan kanssa ja todennäköisesti korva turtuu sille jonka vuoksi sitä ei enää kuule usean kuukauden kuuntelun jälkeen (hieman huono homma).

Jos mahdollista, ostaisin ennemmin suoraan senkun hd600/hd650, koska saman välivaiheen itsekin olen käynyt. Mulla oli 2 vuotta noi beyerit ja ne tulivat kovinkin tutuiksi. Noi senkut on paljon neutraalimmat soundiltaan ja diskantin piikki ja hieman liioiteltu bassopää puuttuvat. Muuten ergonomialtaan suunnilleen yhtä kivat päässä. Senkuissa on lisäksi kestävämpi äänijohdon reititys, tai kun sitä ei kierrätetä toiselle luurille pannan kautta niinkuin beyereissä. Paras on jos voit kuunnella jossain liikkeessä.
Avatar
#459 • • dj daniel Guest
Mulla oli aikoinaan Sonyn MDR-7506 luurit ja tykkäsin niistä tasaisen vasteen ja hyvän rakenteen vuoksi. Onko muilla kokemuksia niistä?
Tällä hetkellä on hockeynight luurit eli Beyerdynamicin DT290, älkää kysykö miksi :D
Avatar
#460 • • thomas Guest
mulla on nuo 7506:t ja olen kyllä tykännyt todella paljon. ehkä äänieristys ainakin dj-käyttöön saisi olla hieman parempi mutta kotikuuntelussa / soittelussa aivan ehdottomat. suosittelen lämpimästi

btw. käyttävät nelosella hd-25-1:ia lätkäselostuksissa ;)