tupakointi & lopettaminen

273 posts, 14 pages, 69,774 views

Avatar
#242 • • miiko Guest
nyt mie oon polttanu kymmenisen vuotta... et **tuiks meni silloin.


ja ot. hauska vierailla tälläkin foorumilla melkoisen pitkästä aikaa. otin etäisyyttä tietokoneiden maailmaan, perehdyin välissä muihin asioihin. ja sit en enää edes muistanu koko sivustoa.

mut ehkä vastedes useammin.

lähden tästä muuten tien toiselle puolelle (33500) baariin. ostan tuopillisen olutta, ja tupakka-askin. :D
Avatar
#243 • • Ihokas Guest
Lopetin huhtikuussa 2006, aika hyvin on lakko pitänyt. Pari kertaa olen erehtynyt baarissa/jatkoilla polttamaan, mutta se on ollut sitten siinä. Nykyään pystyn käymään vakkaribaarissani ilman että edes tekisi mieli polttaa. Mitä suurempi humalatila niin sitä huokuttelevampaa on röökin poltto, täytyy vaan taistella ja/tai olla juomatta itseään kännitilaan. :D

Nyt tulee siis 5 kuukautta täyteen ja hyvin menee, selvinpäin en ole ainuttakaan tupakkia polttanut lakon aikana, ekan kuukauden jälkeen ei ole edes tehnyt mieli. Kyllä tupakista voi päästä eroon ilman laastareita ja purukumia, kaikki on kiinni omasta tahdosta. Eri asia tietenkin jos on ihan totaalisesti jäänyt nikotiinikoukkuun, silloin laastareista tms. voi olla jotain iloa.


Miksi lopetin tupakoinnin?

Ymmärsin että se on joutavin asia mitä ihminen voi tehdä. Täysin typerää ja tuhoaa oman ja muiden terveyden. Lisäksi tupakkateollisuus saastuttaa ja köyhdyttää maaperää. Päätös oli erittäin helppo tehdä.

Nykyään kun katson jonkun ihmisen polttavan tupakkia, ei voi kuin ihmetellä. Herätkää pahvit! ;)

Nikotiini ja tupakkateollisuus on ihan perseestä.
Avatar
#244 • • bulk Guest

Mä olen löytänyt keskitien tupakoinnissa. Normaalisti kun olen duunissa, en polta lainkaan, en myöskään polta kotona ollessani selvinpäin. Kännissä tulee poltettua, mutta kun tulee nykyään oltua kännissä noin kerran kuussa maks, niin ei juuri tule poltettuakaan. :D



Jaa tällasta mä kirjotin heinäkuussa.

Viikonloppupolttaminen repesi taas melkein jokapäiväiseksi tossa syksyn mittaan, joten jouduin taas lopettamaan blaadaamisen kokonaan, perinteisin metodein, eli niksapurkan avulla.

Joka on öö viides lopettamiskerta tän topikin alottamisen jälkeen. :scared:

Jos joku haluaa "hyviä" vinkkejä lopettamiseen, ni multa saa, mä oon lopettanu vaikka kuinka monta kertaa. :D



TADAA, MÄ LOPETAN TUPAKOINTIA JO KUUDETTA KERTAA TÄN TOPIKIN AIKANA :D

Viikko menny Nicoretten kanssa, nyt mennään 4mg -lastuilla ja jenkillä.
Avatar
#245 • • Daniel Braun Guest


TADAA, MÄ LOPETAN TUPAKOINTIA JO KUUDETTA KERTAA TÄN TOPIKIN AIKANA :D

Viikko menny Nicoretten kanssa, nyt mennään 4mg -lastuilla ja jenkillä.


Älä välitä, mulla taitaa olla neljäs kerta :happyroll:
Perässä tullaan...
Avatar
#246 • • Taedium Guest

Suomessa myytiin supertupakkaa

Suomeen tuotiin 1990-luvun alussa tupakkaa, jonka nikotiinipitoisuus oli kaksinkertaistettu geenimuuntelulla.

Näin kertoo Syöpäjärjestöjen maanantaina julkistama raportti.

Syöpäjärjestöjen ylilääkäri Matti Rautalahti sanoo, että Suomeen tuolloin tuoduista tupakkamerkeistä geenimuunneltua tupakkaa sisälsivät ainakin Pall Mall ja Lucky Strike. Rautalahden tiedot ovat peräisin Yhdysvalloissa julkistetuista tupakkatehtaiden asiakirjoista.

- Koemarkkinointia tehtiin Suomen lisäksi Norjassa, Englannissa, Ranskassa, Saksassa ja Itävallassa.

Y 1 -nimellä tunnettu projekti oli erittäin salainen, eikä sen kaikkia yksityiskohtia tunneta vieläkään. Se lopetettiin Rautalahden tietojen mukaan sen jälkeen, kun Yhdysvaltojen viranomaiset kiinnittivät asiaan huomiota. Ilmeisesti uusi tupakka rikkoi myös Yhdysvaltain lakeja.

- Suomen laki ei tällä hetkelläkään estä käyttämästä muuntogeenistä tupakkaa savukkeiden raaka-aineena. Meidän lainsäädäntömme koskee vain elintarvikkeina käytettyjä muuntogeenisiä kasveja.

supertupakkaHM_uu.jpg
Tupakkateollisuus kokeili Suomessakin geenimuunneltua tupakkaa. (RIITTA HEISKANEN)

Avatar
#247 • • Taedium Guest
Ai niin, pitääpä mainostaa. Tuossa joku aikaa sitten Camel osti St. Fe Natural Tobacco -yhtiön. Nyt on tullut jo markkinoille Camelilta "Natural Flavoured Cigarettes", joissa ei ole lisättyä makuainetta ollenkaan. Kysymys nyt kuuluukin onko niissä lisäaineita?

Jos Camel tuo käärintätupakan American Spiritin korvaamaan, jossa ei ole makuaineiden lisäksi myöskään lisäaineita, niin siihen joutunen vaihtamaan. (Tällöin AS varmaan lopetetaan.) Jos ei, niin Manitouta on vähän ikävämpi ruveta metsästämään, kun sitä ei meinaa löytyä mistään. Eikä maistu niin hyvälle.

Mutta varmaankin Camelin "Natural Flavoured Cigarettes" -tupakoita alkaa saamaan myös Suomesta.

Ne jotka tupakoivat, voivat vaihtaa omat kemikaalimössönsä tähän vähähaittaisempaan* vaihtoehtoon. Nekin jotka ovat lopettamassa, mutta (pettävät itseään ja) polttavat kuitenkin hieman tai "vain viikonloppuisin baareissa", kokeilkaa tätä.

Vaatikaa sitä lähimmältä tupakkakauppiaaltanne, mikäli se ei hyllyissä jo ole.

* Ei siis terveellisempään. Tupakka ei ole ikinä terveellistä. Joku voi olla vain vähähaittaisempaa.
Avatar
#248 • • eGrind Guest
Tuolla vetolaatikossa makaa nyt puolikas aski Lucky Strikea ja melkein täysi aski LM'n punaista.
En pahemmin polta, pari kertaa viikossa korkeintaan, enkä ole ajatellutkaan varsinaisesti aloittaa tuota polttamista, kunhan silloin tällöin tulee poltettua, riippuen tilanteesta.

En pahemmin ostelekkaan noita askeja, nyt on kaksi kun jäi röökit kotiin yhtenä iltana.

En ole lopettamassa, enkä lisäämässä polttamistani.
Avatar
#249 • • Quu Guest
Kohta viikko ilman röökiä.

Tuli päätös, halu lopettaa ja ilman röökiä oleminen on ollut yllättvänä helppoa.
Avatar
#250 • • Taedium Guest

Kohta viikko ilman röökiä.

Tuli päätös, halu lopettaa ja ilman röökiä oleminen on ollut yllättvänä helppoa.

Hyvä niin. Kämppiksellä ei ole ollu helppoo. Eikä o vieläkään. Seki lopetti uudenvuodenlupauksenaan.

No saapahan oikee luvan kanssa v***uilla jos se sortuu. "Jos kaadut, älä huoli, kyllä mä oon siellä vielä potkimassa kylkeen."

Mulla ei ole motiivia lopettaa, joten en lopeta. Ei tu kumminkaan kestää jos lopetan vaan lopettamisen vuoksi.

Mut pidä toi. Säästyy hyvin rahnua ja terveyttä.
Avatar
#251 • • Quu Guest


Mulla ei ole motiivia lopettaa, joten en lopeta. Ei tu kumminkaan kestää jos lopetan vaan lopettamisen vuoksi.



Jepu, tottahan se on, että kannattaa yrittää vasta sitten kun on motiivit hallussa. Muuten siitä tulee melkolailla turhaa kidutusta ja itsensä huijaamista.
Avatar
#252 • • R2 Guest
Mä kattelin viikon vierestä kun meidän rouva lopetti tupakoinnin. Kun alko näyttää siltä, et se vihdoin viimein tosissaan lopettaa, lopetin itsekkin.
Asia oli hautunut jo jonkin aikaa, mut nyt tuli se hyvä 'tekosyy'. Alkaa olla kaks viikkoa savuttomuutta takana. Kotona ei tuu ees mieleen koko asia, töissä hiljasina päivinä ja baarissa (sillon harvoin kun sinne sattuu) joutuu muistuttamaan itseään..

Josko neljäs (vai oisko jo viides) kerta toden sanois. Aikasemmat lopettamispäätöset on kaatunu ~6kk kohdalla.
Avatar
#253 • • Daniel Braun Guest

Kohta viikko ilman röökiä.

Tuli päätös, halu lopettaa ja ilman röökiä oleminen on ollut yllättvänä helppoa.


Väität sä että voit olla polttamatta kun juot Irish Coffeeta :D
Avatar
#254 • • Quu Guest

Kohta viikko ilman röökiä.

Tuli päätös, halu lopettaa ja ilman röökiä oleminen on ollut yllättvänä helppoa.


Väität sä että voit olla polttamatta kun juot Irish Coffeeta :D



Irkkukahvi jäänyt vähän vähemmälle, kun mä juon nykyään joko espressopohjaista kahvia tai tiukkaa viinaa :D

Mut just noiden kanssa läträtessä on nitkut pahimmillaan.
Avatar
#255 • • sauce Guest
Kun postiin ropsahti taas muistutus tästä topikista ajattelin hehkuttaa, että enää ei tee mieli tupakkaa missään olosuhteissa. Mutta anskuivaan, kun sattumoisin oli kahvikuppi toisessa kädessä ja ajattelin tupakkaa, niin aivoissa jokin kytkeytyi. Tuli sellainen outo muistikuva siitä hetkestä kun vetää aamun ekan tupakan ja tuntee taas "elävänsä". Perkeleellistä ainatte kieltämättä, kun ottaa huomioon, että edellisestä tupakasta on 3.5 vuotta...
Avatar
#256 • • Taedium Guest

Hyvä niin. Kämppiksellä ei ole ollu helppoo. Eikä o vieläkään. Seki lopetti uudenvuodenlupauksenaan.

Sortu pariin minisikariin eilen. Vittuilin.

Saatan muistuttaa tänäänkin kun kotiinpäin ponkasen ja sen nään.

"Vittuilulla eroon tupakasta"-projekti menossa. :D
Avatar
#257 • • Ihokas Guest
Kohta vuosi ilman röökiä. Pari kertaa olen hirveässä kännitilassa sortunut polttamaan, mutta se on sitten jäänyt ihan kapakki-illan viimeisten tuntien touhuksi. Tästäkin on jo useampi kuukausi aikaa kun näin on käynyt.

Olen erittäin tyytyväinen päätökseeni lopettaa tupakointi ja kykenen olemaan polttamatta tilanteissa missä ennen olisi ollut välittömästi spaddu huulessa. Rahaa säästyy ja parempi mieli.

Silti en väitä etteikö toisinaan ole ihan kivaa olla passiivinen tupakoija kun kaverit, puolitutut polttavat, toisinaan sekin vähäinen röökin haju tuntuu hyvin vastenmieliseltä.

Miinuksena näkisin sen että kapakkaillan jälkeen ja myös sen aikana on tullut "allergiseksi" tupakansavun hajulle. Samoin haistaa "savujälkiä" esimerkiksi hississä. :D
Avatar
#258 • • salaisinko Guest
Jeppista, nyt yli kuukausi takana ilman rookia ja hyvin puuskutetaan eteenpain. Huomannut kyl sen, etta kun ennen sai hoidettua nalkaa tuonemmas rookilla/kahvilla niin nykyaan sit alyton nalka jatkuvasti, mutta kaipa sekin hellittaa sitten jossain vaiheessa.
Avatar
#259 • • colonian1 Guest
17-vuotta tuli polteltua, nyt takana vuosi ilman röökiä.Lopettaessa alku oli kyllä erittäin tukala..
laastareilla lähti alkuun mutta 3pv:n päästä heitin laastarit lääkekaappiin takasin ja aattelin että eihän tässä mitään.No 4. pv lähin duunii ja kaikki oli ok kunnes tuli ilta ja tuntu että ei vittu mä kuolen!...
no ei sitä järkyttävää oloo kestäny ku sen yhen illan :-).Jatkossa oli tavallisii oireita, oli päänsärkyä,yleistä fidutusta,suoranaista kipua,käsi haki askia,tuli mentyä röökikoppiin passiivisille ja aina mielessä ajatus savuista mutta pikkuhiljaa se röökinhalu pieneni ja nyt ajattelee että hyvä että pääsi eroon ei o enää kurkku kipeenä ja säästyy terveys. Suosittelen lopettaa vaikka miltä tuntuis... :)
Avatar
#260 • • sauce Guest

17-vuotta tuli polteltua, nyt takana vuosi ilman röökiä.Lopettaessa alku oli kyllä erittäin tukala..


*cheers*