Eli kun ilma voi olla sen 230 astetta, mutta ehdottoman kuiva ilma, niin hengittäminen hetkellisesti on mahdollista. Vähäinenkin ilmankosteus muuttaa 230 asteisen uunin sitten ihan jo vähän nopsemmin toimivaksi... Eli jos ilma oli kuivaa, niin silloin 230 astetta hetkellisesti ei ole mahdoton ajatus, jos taas ilmankosteus on liian korkea, niin edes 120 asteisessa ilmassa ei voi olla.
hengittäminen 230 on mahdollista. olen ollut siis samaisessa uunissa ilmaa puhaltava suojamaskit päällä, kertakäyttömaski (vrt. heroiinin pakkausmaski) ja ilman maskia. ja tietty röökifiltteri.
missään vaiheessa ei ole tullut hengitysongelmia.
ovet/ovi on tosin ollut auki, kun tuossa uunihuoneessa ei luonnollisestikkaan ole minkäälaista valaistusta, eli lämpötila ei ehkä ole ollut juuri se optimi. viisveisaa siitä, jos uunissa olisi vaikka vain 180 astetta ja menet sinne työhaalarit päällä, sulla on joka tapauksessa h*lvetin kuuma
Eli siis loppukaneetti: Uskon vartion sanaa, että hän olisi ollut 230 asteisessa huoneessa tupakki huulessa.
ah kiitoksia ;)
asian voi saada selville kahdella tapaa, eli pähkäillä sitä tupakkitauolla teoreettisesti tai menemällä sinne
juutalaisuuniin itse todistamaan asia. tyhmä kun olen, tein tuota jälkimmäistä tapaa vuoden ajan. seurauksia on vääristynyt verenkierto, toistaiseksi en kestä olla tavallisessa saunassa 1-3 minuuttia kauempaa.:D :p