tupakointi & lopettaminen

273 posts, 14 pages, 71,990 views

#221 • • Ana-- Guest

Ne kakskin maistui ihan vitun kamalalle, heitin äsken sen askin jämän roskikseen.

No sen siitä saa kun tupakan sijaan polttaa jonku muovihötön läpi kemikaaleja.

warningNotSafer.gif

Meh.

Edit: toi on aika ihanaa ku ne myy tota omaa tuotettaan sellasella tyylillä et eka assosiaatio on et tupakka on vaarallista ainoastaan siks et isot (omg paha jo itsessään) yritykset lisää siihen vaarallisia kemikaaleja :)
#222 • • Taedium Guest

Edit: toi on aika ihanaa ku ne myy tota omaa tuotettaan sellasella tyylillä et eka assosiaatio on et tupakka on vaarallista ainoastaan siks et isot (omg paha jo itsessään) yritykset lisää siihen vaarallisia kemikaaleja :)

Turvallisempi tupakka olisi sellainen, josta on nikotiini poistettu, jolloin se ei aiheuta riippuvuutta. Tämä johtaisi siihen, että sitä poltettaisiin vähemmän.

Tupakassa muutenkin en käyttäisi sanaa turvallisempi tai terveellisempi. Vähemmän haitallinen on parempi muoto, vaikka samaa tarkoittaa.

Jos saan keuhkosyövän, haluan, että se tulee tupakasta, ei siitä kaikesta muusta mitä siihen laitetaan. Se on ainakin silloin minun vika, eikä muiden.

Niin, ja tuo tupakka maistuu tupakalle. Ekat savut kun otin, niin tuli mieleeni kaverin faijan kasvattama tupakka, jota hän kotonansa Makedoniassa kasvatteli takapihallaan. Siinä ei ole sokeria lisätty, joten lapset siitä ei silleen tykkää. Ja kun muutenkin käärintätupakkaa polttaa, ei ne muovihötön läpi imettävät kuivat valmiiksikäärityt savukkeet maistu tupakan suuntaankaan.
#223 • • Ana-- Guest

Jos saan keuhkosyövän, haluan, että se tulee tupakasta

Must se miten paljon toistelet tätä fraasia alkaa olee jo vähän pelottavaa :(

Todennäkösempää tosin on et tupakoitsijan urallas et ikinä pääse sinne keuhkosyöpäasteeseen asti, vaan kuolet sydän- ja verisuonitauteihin tai muihin hengityselimistön sairauksiin. Esim. COPD iskee hyvin usein ennen keuhkosyöpää.

Kantsii ehkä modata toi lause muotoon "Jos joudun kantamaan happipulloa mukanani kaikkialle minne menen, niin haluan että se tulee tupakasta..."

Must tuntuu et jos sulle nyt iskis keuhkosyöpä, ni oisit aika järkyttyny, kauhuissas, peloissas ja helvetin yllättynyt et "miten tässä näin kävi". Siin vaiheessa on jotenki vaikee kuvitella et kääntyisit kemoterapian uuvuttamana syöpälääkärin puoleen ja toteaisit, "Onneksi tämä tuli sentään tupakasta"

Pleh.
#224 • • Taedium Guest

Must tuntuu et jos sulle nyt iskis keuhkosyöpä, ni oisit aika järkyttyny, kauhuissas, peloissas ja helvetin yllättynyt et "miten tässä näin kävi". Siin vaiheessa on jotenki vaikee kuvitella et kääntyisit kemoterapian uuvuttamana syöpälääkärin puoleen ja toteaisit, "Onneksi tämä tuli sentään tupakasta"

Varmasti olisin järkyttynyt, peloissani ja helvetin yllättynyt, että miten tämä näin nopeasti kävi. Ja kuvittelen, että kääntyisin kemoterapian uuvuttamana syöpälääkärin puoleen ja toteaisin, "Tiedän, taisi tämä nyt tulla tupakasta."

Uskoisin, että sinulla on nyt hieman väärä kuva tupakanpoltostani. Se, että satun tykkäämään jostain tupakasta ei pitäisi olla mikään huutava vääryys. Se, etten ole nyt lopettamassa tupakanpolttoa ei pitäisi olla mikään suurikaan murhe tässä maailmankaikkeudessa.

Mutta missä menee pieleen on se, että ei, minun mielestäni tupakanpoltto ei ole "coolia". Ei, se ei ole fiksua. Järkyttävän tyhmäähän se on. Mutta minä aion (toistaiseksi) jatkaa sitä, koska vielä ei ole motivaatiota lopettaakkaan. Lisäksi olen nikotiiniaddikti.

(Mageesti muuten quottasit vain puoli lausetta... Se ei nimittäin toimi ilman sitä loppuosaa.)
#225 • • Karo Guest
No niin täältä pesee:

Olen polttanut vajaat yksitoista vuotta vajaan askin päivässä. Tupakka maistuu tilanteessa kuin tilanteessa. Kun olen hermostunut, pistän tupakaksi. Kun väsyttää, tupakka virkstää. Kun pitäisi rentoutua, tupakka rauhoittaa. Kun masentaa, tupakka auttaa. Kun tunnen oloni epävarmaksi, sytytän tupakan. Kun juo alkoholia, tekee mieli tupakkaa. Kun ei juo alkoholia, polttaa sitäkin enemmän. Kun on tylsää, polttan tupakkaa. Kun bussi menee nenän edestä, pistän tupakaksi. Seksin jälkeen maistuu tupakka. Elokuvista tullessa sytytän tupakan. Ruoan jälkeen on kiva polttaa tupakkaa. Kun on nälkä, tupakka vie näläntunteen pois. Kun on kylläinen, tupakka maistuu. Jos ruoka oli pahaa, tupakka korvaa. Jos ruoka oli hyvää, tupakka kruunaa. Kun on kylmä tähtikirkas yö, tupakointi on ihanaa. Kun on valoisa kesäyö, tupakka maistuu. Mökin kuistilla istuessa on kiva tupakoida. Ravintolajonossa tupakka saa ajan kulumaan nopeammin. Kahvi ja tupakka kuuluvat yhteen. Kun duunissa on stressaavaa, tupakkatauko helpottaa. Kun joskus oli pääsykokeita ja työhaastatteluja, tupakka rauhoittaa. Tupakointi helpottaa oloa tilanteessa kuin tilanteessa. Tupakka on elämäni rakkaus.

MUTTA: tänä uutena vuotena eli 1.1.2006 alkaen en ole enää polttanut. Tavoite ei ole lopettaa kokonaan, vaan olla polttamatta ainoastaan arkena. Baarissa ja bileissä alkoholin kera aion sallia itselleni muutaman tupakan. Muuten en kestä. Samoin jotkut elämän suuret tilanteet kuten omaisten kuolemat yms. tekevät poikkeuksen tähän lakkoon.

Nämä kolme päivää ovat olleet elämäni hirveimmät. Itkettää, väsyttää, masentaa, jäseniä särkee. Olen raivoissani ja turhautunut. Hermoraunio. Jokainen hetki on tuskaa kun ei saa dopamiinia rullaamaan aivoissa. Mutta toistaiseksi olen kestänyt. :)

Tsemppiä kaikille tupakoinnin lopettaneille!
#226 • • Taedium Guest
Vastaus http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=21923&start=210 - Topicista.

Itse asiassa tykkään tämänhetkisestä tupakastani. Ilman lisäaineita, mutta silti he ovat sen verran reiluja, että pakollisten EU-direktiivien mukaisten varoitusten lisäksi paketissa on molemmin puolin iso ilmoitus, ettei lisäaineeton tupakka tarkoita terveellisempää tupakkaa. Koitappa saada Marlboro paketin kylkeen vapaaehtoinen terveysvaroitus.

Koitappa saada niitä poistamaan se ilmotus ja odota muutama viikko, niin ne vastaa raastuvassa "epäeettisestä mainonnasta" antaessaan ymmärtää, että sun polttamas kessu ois jotenki parempaa ku muut kessut.

Siitä isosta varotuksesta huolimatta sä ainakin tunnut ajattelevan noin.

Tottakai mun polttama kessu on parempaa kun muut kessut. Siinä ei kato ole sitä kaikkea muuta. Samoin, kuin se mehu, jota juon on parempaa, kuin se E-numeroin varustettu, jossa mansikkaa juuri sen verra, että sitä voi myydä mansikkamehuna. Myöskin peruna, jota syön on perunaa, eikä mitään MC Donald'sin vajaa 150 eri aineesta tehtyä. Leipää on Suomen ja Saksan ulkopuolella erittäin hankala löytää, eipä tule niin paljon syötyä. Silti tulee kaikkea sontaa laitettua suuhunsa, kun en ole luomuhippi. Ruumiini tulee maatumaan ehkä joskus vuonna 8549...

Onko tupakkani sitten terveellisempää? Voi olla, että jopa haitallisempaa, sillä en käytä niitä muovihötöjäkään siinä tupakan päässä. Parempaa se on silti. Maista vaikka. (Tai no itse asiassa jos kerran olet lopettanut, niin älä maistakkaan, sillä nikotiini on erittäin addiktoiva ja tupakointi äärettömän typerää.) Monessa tupakassa on nykypäivänä se aktiivihiilifiltteri, joka toimii tehokkaammin, kuin oma tupakasta hieman tiukempaan kääritty kohta filtterin sijaisena...

En pidä sitä tupakkaa tupakkana terveellisempänä, vaan en kyllä usko myöskään, että ne parfyymit ja palon sammuttajat ja kosteuttajat ja nopeammin kytemisen aiheuttavat kemikaalit siellä normitupakassa ihan vaarattomia olisi.

Jos joutuisin siirtymään niihin muovihötöisiin valmiiksikäärittyihin kuiviin kemikaalitupakoihin, olisi minullakin varmasti enemmän mielenkiintoa lopettaa, sillä ne maistuvat melko kauhealle. Vaan kyllä minulle makunsa puolesta valkoinen Drum, punainen Van Nelle tai keltainen Javaanse Jogens kelpaa myös.

Kun bussi menee nenän edestä, pistän tupakaksi. Seksin jälkeen maistuu tupakka. <clip> Ruoan jälkeen on kiva polttaa tupakkaa. Kun on nälkä, tupakka vie näläntunteen pois. Kun on kylläinen, tupakka maistuu. Jos ruoka oli pahaa, tupakka korvaa. Jos ruoka oli hyvää, tupakka kruunaa.

Nämä muuten minullakin. Muuten pyrin olemaan tupakoimatta muuten, kuin fiunaksia juodessa, jolloin himo iskee, sekä duunissa. Vaan bussi kun menee nenän edestä... Kyl tekee mieli.

Ruo'an jälkeen maistuu, mutta yllättävän usein se menee ohi, kun en tupakoi ihan siinä suoraan, vaan joutuu odottelemaan muita ruokailijoita ja sitten poistumaan ja sen jälkeen vasta tupakiksi, niin ei se aina tule poltettua. Duunissa eri juttu, kun se röökikoppi on siinä ruokalan vieressä...

Ja kyllä kaks palaa sokeria suuhun, kuppi kahvia ja rööki, niin kovakin nälkä talttuu tunniksi. Kerkee sitten himaan, eikä tarvii ostaa mitään moskaa kaupungilta. Varmasti terveellistä... :scared:
#227 • • Ana-- Guest

No niin täältä pesee:
MUTTA: tänä uutena vuotena eli 1.1.2006 alkaen en ole enää polttanut. Tavoite ei ole lopettaa kokonaan, vaan olla polttamatta ainoastaan arkena. Baarissa ja bileissä alkoholin kera aion sallia itselleni muutaman tupakan. Muuten en kestä. Samoin jotkut elämän suuret tilanteet kuten omaisten kuolemat yms. tekevät poikkeuksen tähän lakkoon.

Nämä kolme päivää ovat olleet elämäni hirveimmät. Itkettää, väsyttää, masentaa, jäseniä särkee. Olen raivoissani ja turhautunut. Hermoraunio. Jokainen hetki on tuskaa kun ei saa dopamiinia rullaamaan aivoissa. Mutta toistaiseksi olen kestänyt. :)

Tsemppiä kaikille tupakoinnin lopettaneille!

Bigup!

Pelivinkkinä vaan: kantsii olla ne ekat ainakin neljä-viis viikkoa ihan täysin polttamatta. Muuten sitä helposti ratkee takas normaalitottumuksiin.

Niinjoo, ja laastarit! Ne toimii.
#228 • • ulysses Guest
Mulla ei ole elämää joten referoimpa tänne itseäni tai lähinnä tutkimusta nimeltä "Tupakka ja talous" (Gummerus 2000)
Tutkimuksessa mukana mm. -98 taloustieteen nobelisti Amartya Sen ja G.H.Bruntdland, WHO:n pääjohtaja. Behold.

Tupakka on nykyisen kehityksensä valossa 2030 maailman merkittävin kuolinsyy.

Se poikkaa monista muista terveyteen liittyvistä haasteista, koska tupakointi on osa monien yhteisöjen tapoja ja sosiaalisesti ei pelkästään hyvksyttyä vaan lähes leimallista tietyille sosiaalisille piireille.
Tupakka on tuottuisa hyödyke, jonka tuotanto ja kulutus vaikuttaa sekä köyhien että rikkaiden maiden yhteiskunnallisiin resursseihin.

98 % tupakoinnin ilman vieroitushoitoa lopettavista aloitta vuoden sisällä uudelleen.Pitkään tupakoivista yli 50 % kuolee tupakan aiheuttamaan sairauteen n. 20-30 vuotta ennenaikaisesti.

Joka kolmas aikuinen tupakoi (80%heistä asuu pieni- tai keskituloisissa maissa).

Sosioekonomisen aseman ja tupakoinnin riippuvaisuuden kehitys on kääntynyt päinvastaiseksi 1900-luvulla: Norjassa tupakoivien osuus suurtuloisesta miehistä oli 1955 jopa 75%, 1990 vain 25%.

Tällä hetkellä elossa olevista kiinalaisista miehistä 100 miljoonaa tulee kuolemaan tupakan aiheuttamiin sairauksiin.Yhdysvalloissa keuhkosyöpatapausten määrä on 11-kertaistunut verrattuna vuoteen 1940. Puolassa tehdyn tutkimuksen mukaan ihmiset mieltävät terveysriskeistä puhuttaessa tupakoinnin vasta neljännelle sijalle ruoan, ympäristön ja stressin jälkeen - todellisuudessa 1/3 keski-ikäisten puolalaisten miesten terveysriskeistä johtuu tupakoinnista.

Tupakoitsija maksaa savukkeista, koska tupakoinnista on heille selvästi koettuja etuja: mielihyvä, tyydytys ja ennen kaikkea nikotiiniriippuvaiselle vieroitusoireiden ehkäiseminen.Lopettamiseen liittyvät vaikeudet ovat näennäisesti kuluttajan kannalta suurempia kuin tupakoinnista aiheutuvat terveydelliset haitat. Tässäkin suhteessa etenkin nuori kuluttaja on tietynlaisen perspektiivittömyyden uhri: kärjistettäen voidaan väittää, ettei 18 vuotias ole kykenevä hahmottamaan itselleen, mitä käytännössä merkitsee 30-40 vuoden kuluttua ilmenevä haitta. Pahimillaan olen kärjistänyt sen itselleni näin: olen kaksikymmenä vuotta, jos saan tupakkasairauden, kuolen 40 vuoden päästä, eli minulla on kaksi kertaa nykyinen elinaikani jäljellä.

Yleisienä faktana voidaan pitää riskikäyttäytymisen yhteys puberteettiin - autolla kovaa ajaminen, humalhakuinen juominen ja muu nuoruuteen luonnostaan liittyvä rajojen uhmaaminen voidaan hyvin mieltää samaan sarjaan kuin tupakan kokeileminen. Ristiriitaista yhteiskunnan toiminnassa on mielestäni kuitenkin se, että ylinopeudesta, rattijuopumuksesta ja muuhun humaltilaan liittyvästä epäasiallisesta käytöksestä on olemassa selvät, yhteiskunnan asettamat sanktiot, vaikka koko elinkaarta ajatellen tupakointi on kuitenkin paljon vaarallisempaa kuin muu riskikäyttäytyminen.
Tällä hetkellä 1000:sta 15-vuotiaasta kiinalaisesta pojasta kuolee keski-ikäisenä tilastojen valossa 125 tupakan aiheuttamiin sairauksiin, 10 liikenneonnettomuuksiin, 10 väkivaltaisuuksissa ja alkoholiin liittyvissä häiriötilanteissa 30. Huolimatta siitä, että rikkaissa maissa ostaja tietää terveydellisten riskiensä kasvavan, hän ei kykene mieltämään tämän kohdistuvan itseensä siinä määrin kuin on realistista.

Tupakoinnista aiheutuu suoria ja epäsuoria kustanuksia myös tupakoimattomille:yhteiskunnan kannalta tehokkaiden resursien käytön mahdollistava kulutustaso saavutetaan, kunkuluttaja kattaa itse valinnoistaan koituvat kustannukset. Rikkaissa maissa 6-15% terveydenhuollon kustannuksista johtuu tupakoinnista. Väistämättä osa tupakoinnin kustannuksista kasautuu tupakoimattomien maksettavaksi.

Tupakoivan henkilön terveydenhuolto maksaa keskimäärin enemmän kuin samaa sukupuolta edustavan tupakoimattoman henkilön terveydenhuolto. Ironista kyllä, tupakoivan henkilön elinaikanaan kartuttamat terveydenhoitokustannukset jäävät keskimäärin samantasoisiksi kuin tupakoimattoman alhaisemman kuoliniän takia. Tendenssi on kuitenkin näidenkin kustannuksien nouseminen.

Samanlaista jakautumista voidaan nähdä eläkkeiden suhteen: joidenkin tutkijoiden mukaan tupakoitsijat ovat ratkaisu legendaariseen eläkepommin, sillä tupakoitsija maksaa eläkettä muiden ihmisten tapaan, mutta ei kerkeä käyttämään sitä kokonaan ennenaikaisen kuoleman takia. Ottaen huomioon että säännöllisesti tupakoivista 25% kuolee kutenkin jo keski-iässä eivätkä täten saa maksettua eläkemaksujaan loppuun asti, valtion suositellaan etsivän muita ratkaisuja.

80 % tupakkaa viljelevistä maista on kehitysmaita.Tupakka on houkutteleva viljelukasvi, sillä se tarjoaa maayksikköä kohti huomattvasti suuremmat nettotulot kuin muut vietävät maataloustuotteet(esim. Zimbabwessa tupakka on n. 6,5 kertaa tuottavampi kuin toiseksi paras vientikasvi.) Tupakan hegemoninen asema on jo taloudellisista syistä kiistaton - rahalla on kuitenkin kääntöpuoli: kehitysmaiden elinkeinorakenteen yksipuolisuus, monokulttuuri, joka sinällään jarruttaa maateollisuuden ja sitä kautta muun teollisuuden kehittymistä. Ostamalla tupakkaa tuot kehitysmaiden pysymistä kehitysmaina ja epätodennäköistä, että ko maat rupeaisivat lähitulevaisuudesa tuottamaan ruokaa edes osalle väestöään. Elinkeinorakenteen monipuolistuminen on välttämätöntä taloudelliselle ja yhteiskunnalliselle kehiitykselle ja historian valossa on voitu todeta sen olleen tärkeä pylväs maan talouden kohenemisessa. Kuitenkin nykyisen kysynnän valossa vähintää 80 % tupakan tuottajista kehitysmaissa uskoo jatkavansa tupakan viljelyä. Koska yhtäkkistä ja radikaalia muutosta tupakan kysymmässä tuskin voi tapahtua, on kuitenkin erittäin todennäköistä ellei varmaa, että kehitysmailla olisi aikaa sopeutua kysynnän muutokseen. Lisäksi on olemassa hauska fakta siitä, että tupakkateollisuuden ja korruption välillä on todettu verrannollisuus.

Peace out.

Itse olen lopettanut. Yläasteen lopussa aloitettu harrastus oli paska. Töissä tulee poltettua joskus, mutta ottaen huomioon että anniskelualalla tulee muutenkin 8h tiukassa nikotiinipöllyssä, niiden muutaman savukkeen vaikutus on aika marginaalinen. Onneksi olen vaan ekstra - uuden tupakkalain jälkeen vois harkita kyllä enempääkin osallistumista.
#229 • • Taedium Guest

Mulla ei ole elämää <clip> Peace out.

Hyvä teksti. Paljon asiaa.
#230 • • aleksisi Guest
n. 12v aski päivässä, n.3kk ei yhtään.. ja lopetus kaiken lisäksi oli hetken mielijohde, tapahtui joskus iltapäivällä, kun aamulla olin useamman polttanu..en tieä miks mut tuntu järkevältä sillä hetkellä, eikä se tyhmältä oikeastaan tunnu nytkään...koulussa vähän vain on hölmö olo kun about koko muu luokka polttaa, ja ite jää välitunneilla sisälle ootteleen..no, kaikkea ei voi saada..
#231 • • Taedium Guest
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet.asp?id=744464

Pitääpä lopettaa ennen kuin olen vanha. Mä voin elää 0,06 pisteen laskulla. :D

Onpahan testi, vaan kyllä se varmaankin ihan johonkin voi oikeastikin perustua. Heikentäähän se polttaminen verenkiertoa, varsinkin ääreis-sellaista. Ja aivot kuitenkin tykkää tosta hapesta.
#233 • • Homegrove Guest
Lakko pitänyt nyt kaks kuukautta.

Kuukauden jälkeen oli kriittiset hetket, vitutus oli käsittämätön mutta ny on mennyt pari viikkoa ihan jees ilman että on pahemmin tehnyt mieli.
#234 • • T82 Guest
Mul on nyt lakko (ei pidä sanoa lakko... lakko meinaa että jossain vaiheessa se alkaa taas uudestaan)... tai siis olen ollut polttamatta n. kuukauden, eikä ole enää viikkoon tehny mieli vetää röökin röökiä. 8 vuotta poltin ja sitte vaan yht'äkki-väkkiä vaan mielenkiinto lopahti ja savukkeet meni wc:stä alas. Nikotiinipurkalla pääsi yllättävän helposti pahimman vaiheen yli. Toivottavasti nyt sit ollaan myös jatkossakin polttamatta...
#235 • • Laite Guest

Lakko pitänyt nyt kaks kuukautta.

Kuukauden jälkeen oli kriittiset hetket, vitutus oli käsittämätön mutta ny on mennyt pari viikkoa ihan jees ilman että on pahemmin tehnyt mieli.

Pian 3kk polttamatta, pari ekaa päivää oli vitun ankeita mutta sen jälkeen on ollut kohtalaisen helppoa. Töissäkin keksin mitä teen tupakkataukojen sijaan: enemmän töitä.

Ei voi muuta sanoa, kuin et paras päätös mitä oon koskaan tehnyt. Tuli kuitenkin poltettua lähes 10 vuotta päivittäin 1-1.5 askia päivässä, joten rahaakin jää nyt ylimääräisenä roikkumaan.

edit: niin ja mitään korvikkeita en ole käyttänyt. Eiköhän tosta nikotiiniriippuvuudesta pääse eroon ilman sitä, että vaihtaa riippuvuuden aiheuttajaksi tupakasta laastarin tms.
#236 • • Edited Dani Cior Guest
noin 10 vuotta poltin vain baarissa tai juodessa alkoholia, ja nyt lokakuun alusta en oo polttanut yhtään. Mulle toimi se että aloin treenaa niin hitosti niin raskasta lajia et kaikki polttaminen näkyi ja tuntui tosi pahasti heti, sain vielä viime vuonna allergiaoireita ja pahaa oloa tupakansavusta enkä ole polttanut edes dokaessa. Sekin on vähentynyt mut sais vähentää dokaamista vielä entisestään ja kevään aikana ja kesällä se ehkä onnistuu.

silloin kun harrastaa tosi paljon liikuntaa niin huomaa kuin paha myrkky rööki oikeasti on, eikä oikein huvita polttaa kun muutenkin myrkkyjä saa joka paikasta ihan riittävästi. Ja nykyihminen on muutenkin tollainen kemikaalitestauksen koekaniini.
#237 • • Taedium Guest
TTU!

Istun duunissa ja nyt kolmannen oluen jälkeen alkaa tekee mieli tupakkaa aivan hirveesti! Harmi ku ei voi tältä osastolta liikkuu oluen kanssa. Ei pääse röökihuoneeseen sen kaa.ö

Magee duuni... Yhel synttärit ja se toi muutaman kopan kaljaa. Mut jako niitä vasta duunin jälkeen. Parhaat ylityöt pitkään aikaan!

Pakko kitata, et saa röökii!
#238 • • Tapi T Guest
Duunikaveri on lopettamassa tupakoinnin ja syö pari nikotiinipurkkaa päivässä, jossa on 2mg nikotiinia. Puhuttiin sitten aiheesta ja siitä kuinka paskalle purkat maistuvat. Noh sain sitten viikon parhaan idean - ei oo varmaan vaikea arvata mitä pureskelin tossa parin minuutin ajan?

Maku oli aika mitäänsanomaton ja purkan rakenne on todella sitkeä. Mutta helvetti, noi rupeavat polttamaan kurkussa about minuutin pureskelun jälkeen. Kestin ehkä kolme minuuttia, jonka jälkeen oli pakko sylkeä purkka pois. Purkan idea on kuulemma siinä, että nikotiinia on imeytynyt purkasta elimistöön tarpeeksi siinä vaiheessa, kun polte käy sietämättömäksi.

Kohtuullisen luotettavan lähteen mukaan esim. sinisessä L&M:ssä on nikotiinia 0,5mg/rööki, joten ton nikotiinimäärä vastaa neljää tupakkaa. Tota tuli vähän ihmeteltyä, sillä joskus nuorempana tupakkaa maistellessa se heilahti päähän niin, ettei esim. autolla ajosta olisi tullut mitään. Nyt ei tuntunut missään, paitsi että mahaa väänsi n. puolen tunnin ajan.

Niin, tosiaan... Mulla on vähän tylsää duunissa just nyt.
#239 • • tumpsi Guest
oonpa ollu täs koht 2kk polttamatta.
iha vahingos. :O
#240 • • peepe Guest

oonpa ollu täs koht 2kk polttamatta.
iha vahingos. :O

Hyvä Tumpsiiiiiiii! Oma polttaminenkin on vähentynyt ja nykyään tulee ostettua yhä harvemmin tupakkaa, lähinnä vain silloin kun on alkoholin vaikutuksen alaisena.