tupakointi & lopettaminen

273 posts, 14 pages, 71,965 views

#61 • • vartio Guest

Eli kun ilma voi olla sen 230 astetta, mutta ehdottoman kuiva ilma, niin hengittäminen hetkellisesti on mahdollista. Vähäinenkin ilmankosteus muuttaa 230 asteisen uunin sitten ihan jo vähän nopsemmin toimivaksi... Eli jos ilma oli kuivaa, niin silloin 230 astetta hetkellisesti ei ole mahdoton ajatus, jos taas ilmankosteus on liian korkea, niin edes 120 asteisessa ilmassa ei voi olla.

hengittäminen 230 on mahdollista. olen ollut siis samaisessa uunissa ilmaa puhaltava suojamaskit päällä, kertakäyttömaski (vrt. heroiinin pakkausmaski) ja ilman maskia. ja tietty röökifiltteri.
missään vaiheessa ei ole tullut hengitysongelmia.

ovet/ovi on tosin ollut auki, kun tuossa uunihuoneessa ei luonnollisestikkaan ole minkäälaista valaistusta, eli lämpötila ei ehkä ole ollut juuri se optimi. viisveisaa siitä, jos uunissa olisi vaikka vain 180 astetta ja menet sinne työhaalarit päällä, sulla on joka tapauksessa h*lvetin kuuma

Eli siis loppukaneetti: Uskon vartion sanaa, että hän olisi ollut 230 asteisessa huoneessa tupakki huulessa.

ah kiitoksia ;)

asian voi saada selville kahdella tapaa, eli pähkäillä sitä tupakkitauolla teoreettisesti tai menemällä sinne
juutalaisuuniin itse todistamaan asia. tyhmä kun olen, tein tuota jälkimmäistä tapaa vuoden ajan. seurauksia on vääristynyt verenkierto, toistaiseksi en kestä olla tavallisessa saunassa 1-3 minuuttia kauempaa.:D :p
#62 • • Mrrshan Guest
Sittenhän on se yksi reuman hoitotapa, jossa potilaita pidetään pari minuuttia parinsadan asteen pakkasessa!
#63 • • elok Guest

Sittenhän on se yksi reuman hoitotapa, jossa potilaita pidetään pari minuuttia parinsadan asteen pakkasessa!

Joo! Toi on oikeasti ihan käsittämätön homma miten joku pystyy olemaan siellä edes paria sekuntia!!:eek:
#64 • • patis Guest
jooh... vois taas yrittää lopettaa
#65 • • Tapi T Guest
off-topic röökiasiaa...

1. Tupakan pitäminen korvan takana näyttää aivan ylettömän typerältä.

2. Tyttö käärimässä sätkää on kanssa aika älyttömän näköstä.
#66 • • Salla Guest
en luultavasti aio lopettaa ikinä röökin polttoa. Olen vuosien varrella vähentänyt TODELLA paljon (=pariin röökiin päivässä, paitsi viikonloppusin menee enemmän).
Mä oon kelannu sitä kun tsiikaa jengiä ympärillä ihan paskana kun yrittää lopettaa ja mä ajattelin että jos vaan mahdollista elää mahdollisimman stressitön elämä, mä en ees ala nihkeilemään mokoman asian kanssa.

Ja joo, todellakin tiedostan kaikki sen terveydelliset haittapuolet jne. :cool: mutt... no aina ei voi kaikessa voittaa, tai jotain.. :D
#67 • • Mrrshan Guest

Joo! Toi on oikeasti ihan käsittämätön homma miten joku pystyy olemaan siellä edes paria sekuntia!!:eek:

Korjaan: se onkin "vain" -110 astetta.
#68 • • OSC8 Guest

Korjaan: se onkin "vain" -110 astetta.

Olen nähnyt töllöstä dokkaria jossa jengi moisessa huoneessa käy. Juttu on senverran tarkkaa, että siellä ollaan todellakin vain se määrätty aika, ja silloinkin ollaan koko ajan liikkeessä.

Missään nimessä sinne ei siis mennä "kököttelemään" niinkuin saunaan, vaan ihan ripeästi liikutaan ympyrää :D
#69 • • kiksu Guest
olen polttanut "jo" 4 vuotta vakituisesti. se on omasta mielestäni paljon sekin jo koska siitä on vaikea päästä eroon. :( oli se vielä kivaa poltella ala-asteella tupakkia piilossa ja oltiin niin "kovia". :rolleyes: mut ei kyllä enää :confused:
#70 • • Taedium Guest

Tulitikku palaa noin 400-450 asteisena. (Kemman tunnilla mitattiin.) Kytevä rööki ei varmaan ole 800-asteista. Hyvä jos maksimissaan 100-asteista (Stumpin paikkeilla suoraan henkeen vedettynä). (Arvio, ei fakta)

VÄÄRIN! Mitäs toi Taedium Vitae tuolla oikein sekoili? Ei kannattaisi esittää omia arvioitaan.

No juu. Aisaan:

Uusi kämppikseni paljastui kemiaa lukeneeksi. Teki päättötyönsä huumausaineista ja olikin luokkansa priimus. Tupakka kuului myös tutkittuihin aineisiin ja hän muisti ihan ulkomuistista kun sitten aiheesta oli puhe, niin sen tupakan tulipään keskustan lämpötilan. Kyseessä ei ole 100 astetta, eikä 450 astetta, eikä 800 vielä riitä, vaan kyseessä on noin 900 astetta. Ulkoreunat sitten ei ollu lähellekkään, mutta hän ei muistanut lämpötiloja.
#71 • • kilobitti Guest

Riippuen muuten heittotavasta löylynheittäminen joko nostaa tai laskee lämpötilaa. Eli jos kiuas hehkuu kuumana ja sauna kuiva, niin sinne heittää kun vettä, lämpötila nousee, kun vesihöyry tuo lämpöä ilmaan. Jos taas sauna on kostea valmiiksi, ei tapahdu oikein muuta kun lämmön vähenemistä.

Kuulostaa loogiselta, jos olisin eilen kuollut, en olisi tuotakaan
oppinut;) Myönnän erheeni.

-kb
#72 • • Taedium Guest
Pahoitteluni häpeällisestä topicin nostosta.

Itse aloin viime toukokuussa polttamaan. Nyt olen tämän kuun aikana huomannut oireita riippuvaisuudesta nikotiiniin. Kolmisen viikkoa sitten aamulla, kun en polttanutkaan aamun ensimmäistä siinä kuuden aikaan aamulla, vaan vasta joskus seitsemän aikaan, oli oloni hieman rauhaton, mutta tupakan jälkeen olo helpottui. Ruo'an ja kahvin kanssa tekee mieli tupakkaa. Tänään en polttanut aamun jälkeen yhtään ja nyt kun tulin minuutti sitten röökiltä, on oloni rauhallisempi. Ideani onkin, että kokeilen yhden työviikon polttamatta ja kirjoitan tänne päivittäiset kokemukseni. (Ne tulee vaikka vastustelisittekin. :p) Ideani on olla polttamatta 9-13 joulukuuta. Ajattelin, että ketkä haluavat tulla mukaan? Pari viikkoa siis varoaikaa, ja Itsenäisyyspäiväviikolla en ota huolia ja murheita mistään.

Kuulemma kolme ensimmäistä päivää ovat vaikeimmat. Siksi viisi päivää ajattelin kokeilla. Ihan vain omaa empiiristä tutkimusta amatööripolttajana. Ja kiva olisi sitten nähdä muiden tuntoja, jotta tästä "kokeestani" voi jotain edes sitten päätellä.

Oma polttoni on itsekäärittyjä (valitettavasti filtterittömiä) John Player & Sonsin valmistamaa mildiä Drum merkkistä irtotupakkaa. Sitä menee siinä 15-25 sätkää päivässä. Yleensä kireämpi työpäivä tarkoittaa enemmän tupakkaa.
#73 • • ER Guest
pakko laittaa tähän sellainen kommentti, että miusta ei oo mitenkään kauheen näköistä jos nainen joskus polttaa tupakkaa. oikeastaan se on joskus ihan kauniin näköistä. raskaana polttaminen on tietty hirveetä.
#74 • • tuitui Guest
joskus on tullut polteltua..joskus "teininä".sekin alkoi ns. "kaverit niin minäkin" - syyllä. Olin muistaakseni 14 kun aloitin. Jotenkin tietyt tupakkamerkit/ - lajit ei sopinut mulle ja sain niistä pahan olon.. joten päätin lopettaa/vähentää polttamista josta siirryin ns. humala polttamiseen. Aamuisin kuitenkin huomasi että jos illalla oli polttanut tupakkaa oli pahempi olo joten sekin jäi aika nopeesti.

nyt oon ollut yli 4v polttamatta..eikä kertaakaan oo tehnyt mieli..itseasiassa tupakansavukin saa välillä mut voimaan pahoin. :)

marski :eek:
#75 • • Edited hab Guest

off-topic röökiasiaa...

Word!
#76 • • Edited Tapi T Guest

Itse aloin viime toukokuussa polttamaan.

Propsit! :012:

Ideani on olla polttamatta 9-13 joulukuuta.

Miksi ihmeessä päätät olla polttamatta ainoastaan viisi päivää? Eikö fiksumpaa olisi tehdä tutkimus siitä, mitä seuraa n. viiden vuoden pituisesta tupakkalakosta, paljonko säästyy rahaa yms?
;)
( Mä ymmärrän ehkä sen, että teininä aloittaa tupakan polton, "koska kovikset polttaa". Mutta mä en todellakaan käsitä tota aikusena aloittamista? Mun 21v sisko aloitti polttamisen 20 vuotiaana ja mun mielestä se on jotain käsittämätöntä! )
:confused:
#77 • • Taedium Guest

Joskus tulee hetken pidettyä korvan takana tai hatun hikinauhan alla, jos ei halua / voi heti sytyttää röökiä, mutta tarvitsee molempia käsiä. Ja kun käärii itse sätkät, niin ei ole askiakaan mihin sen laittaa. Inhottava rööki tulee, jos sen laittaa sinne purujen sekaan. Onneksi ei usein tapahdu, kun käärin vasta silloin kun aion polttaa, mutta joskus käärinnän jälkeen tuleekin yllättäviä tilanteita.

Tuo toinen kohta on kyllä pääosin totta. Mutta poikkeus vahvistaa säännön. Eräs hullu ranskalainen tyttö käärii itse sätkät ja jotenkin hänen tyyliinsä sopii sätkä paremmin, kuin rööki. En voisi kuvitella häntä röökiaski kädessä. Hänen tyylinsä oli sellainen luonnonmukainen... tai jotain. Intiakaupasta paita ja hamppulaukku olalla. Muilla tytöillä se sätkän kääriminen näyttää aika kauheelta. Ja pääosin pojillakin. Näyttää jotenkin spurguröökiltä. (Mutta maku on 10x parempi.)

Propsit! :012:

Kiitos. Kyllä se oli kovan työn takana ja monen pitkän yskänkohtauksen kärsittyäni työ alkoi kantaa hedelmää. :rolleyes:

Miksi ihmeessä päätät olla polttamatta ainoastaan viisi päivää?

Ei ole tällä hetkellä motivaatiota pidempään. Ehkä jos se menee kivasti ja muistan, kuinka kivaa oli, kun ei polttanut, en aloitakkaan uudelleen.

en todellakaan käsitä tota aikusena aloittamista?

En minäkään.

(Mutta enhän minä olekkaan aikuinen...)
#78 • • Jone Guest
jone_belmont_pakattu.jpg

Taidanpas tästä sitten taas lähteäkin tupakalle, aamun ensimmäiselle... :003:
#79 • • funkyboy Guest
Mä olin polttamatta about puoli vuotta(kännis toki poltin). Jos röökin polton lopettaa niin se pitää tapahtua(mun osalta) täysin seinään. Ei mitään vähentelyä tai kännis polttelua, ei tuu mitään:mad:

Ja heikko kun olen muutama vittumainen käänne lähiaikoina sai mut taas tarraamaan askiin kiinni:(
#80 • • bulk Guest
Mä olin kesällä joku 2.5kk polttamatta, mutta koulun alkaessa aloitin uudestaan. Nyt on taas tupakoitsijan jokasyksyinen keuhkoputkentulehdus, joten ajattelin taas kokeilla. Toka päivä menossa, ei oikein tee mieli polttaa, kun keuhkot rahisee ja rohisee eikä henki kulje. Onneksi systeri toi just Nicorettet.

Vaikeinta on kuitenkin varmaan taas irrottaa itseään siitä tavasta. Yrittää pitää silti.