Originally posted by Ante:
Muistaako kukaan miltä ensimmäinen tupakka maistui, millainen oli tuo tunne? Mitä silloin ajattelit? Mitä muuta tapahtui?
Maistui taivaalliselle. En tajua miksi edes halusin tupakkaa. Halusin, janosin miltei.
Tupakkaa kokeillessa nimittän stondis oli järkyttävän kova.
Tälle on oma
topiccikin ... no ei vaineskaan ... vitsi vitsi ... Itselläni eka tupakka poltettiin siinä tilassa, että ei varmasti seisonut.
Koulussa frendeistä osa poltti, ja huomasin kuinka sosiaalista puuhaa tupakoiminen itseasiassa oli.
Joo, siitä silloin kun oltiin skidejä moni kaveri aloitti. Itse en koskenutkaan silloin. Yhtä ainutta tupakkaa en ollut kahta kuukautta sitten polttanut. Mutta moni kaveri on sanonut aloittamisen syyksi se, että ulkona ei oo välitunneilla mitään tekemistä, ja kun muut menee röökille, tuntuu tyhmältä seistä vain vieressä. No itse seisoin vain vieressä ja tein kaikkea muuta tyhmää ja vahingollista. (Monet kerrat olen tippunut puusta. Yli 20-vuotiaanakin.)
Miten luonnollista onkaan seistä ulkona, kuunnella kun kaupungin häly hiljalleen vaimenee, katsella kun värisävyt muuttuvat tummemmiksi taivaalla ja ihailla talojen seiniä kun auringon viimeiset säteet tuovat niiden kolmiulotteisen pinnan kauniisti esille. Kun sytyttää tupakan ja vetää ensimmäiset henkoset tuossa tilanteessa niin tuntee itsensä hyvin rentoutuneeksi ja jollain kummallisella tavalla onnelliseksi.
Mitä sä poltitkaan? Vihree... mikä? LM?
Originally posted by Tapi T:
Itse en ole ikinä polttanut, enkä ala polttamaankaan. Joskus teininä tietysti maistoin, mutta se nortti lähinnä yskitti ja pyörrytti, joten en alkanut polttamaan vaikka kovis olinkin.
Hyvä asenne. Mullakin oli vielä pari kuukautta sitten sama. Ei se ole muuttunut mihinkään, ettenkö tupakointia pitäisi idioottimaisena. Ja joskus teininä joku henkonen kaverilta yskitti keuhkot pihalle. Bonukset sulle! Fiksu olet, jos koskaan et ole polttanut. Ja jos vielä pidät sen. Itse pidin sen alku 23-vuotta elämästäni.
Originally posted by Tapi T:
Mun mielestä se on jotain aivan käsittämätöntä sytyttää paperikäärö ja imeä siitä about 800-asteista savua keuhkoihinsa.
Tulitikku palaa noin 400-450 asteisena. (Kemman tunnilla mitattiin.) Kytevä rööki ei varmaan ole 800-asteista. Hyvä jos maksimissaan 100-asteista (Stumpin paikkeilla suoraan henkeen vedettynä). (Arvio, ei fakta) Ja 100-asteisessa saunassa ei voi hengittää?