tupakointi & lopettaminen

273 posts, 14 pages, 72,058 views

#161 • • bulk Guest
Haha tämän threadin aloittamisen jälkeen lopetan kolmatta kertaa. :D

Nyt on mennyt viime viikon lauantaista ilman ainuttakaan savuketta. Pahin tulikoe, eli ensimmäinen savuton viikonloppu on edessä, pakanajumalat minua auttakoon.
#162 • • sauce Guest

Nyt on mennyt viime viikon lauantaista ilman ainuttakaan savuketta. Pahin tulikoe, eli ensimmäinen savuton viikonloppu on edessä, pakanajumalat minua auttakoon.

varmasti on vaikeeta selvitä viikonlopusta. varsinkin jos vetäset suomalais-ugrilaiset perskännit :laugh:

mä suosittelen sulle mun metodia joka toimi hyvin, eli aina kun tekee mieli tupakkaa, lähdet lenkille tai urheilet jotain muuta oikeesti, vaikka sitten vetelisit mitä vetelisit, kunhan keskityt johonkin muuhun ku siihen tupakan himoon(joka menee ohi verrattain nopeesti).
#163 • • mark hamilton Guest
Nikotiini pysyy veressä muistaakseni n. 48h ja sit se katoaa. Vierotus oireet on pahimmillaan myös n. kaksipäivää. Ja sen jäkeen lähinnä on vain tapaan liityvä vierotusoireita: tavasta on vaikein päästä eroon ja tietty siitä että kuinkas kivaa se olikaan vetästä rööki matkaalla kun menee esim kioskille.

Paras tapa lopettaa on vaan ostaa ihan v##""i karkii jne. ja mussuttaa nitä sen sijast kun vetäis rööki. Mut ne ei korvaa sitä röökillä kunnin "rentoutavaa" hetkeä.
#164 • • bulk Guest

varmasti on vaikeeta selvitä viikonlopusta. varsinkin jos vetäset suomalais-ugrilaiset perskännit :laugh:

Arjen sankari selvisi viikonlopustakin ilman savukkeita. Vaikka lauantaina oli saunailta ja tuli otettua kaljaakin.

Tästä eteenpäin kaikki on paljon helpompaa, ensi viikonloppuna tehdään pelkkää remonttia ja seuraavana mennään pöndelle. Sitten onkin mennyt jo niin pitkään, ettei koko tapaa (toivottavasti) enää muista.

Duunissa tupakoimattomuus menee kuin vettä vaan, asiaa ei edes ajattele.
#165 • • Edited osm Guest

Sitten onkin mennyt jo niin pitkään, ettei koko tapaa (toivottavasti) enää muista.

Voi kuule, mä oon ollut yli 5 vuotta tupakoimatta ja edelleen tulee tietyissä paikoissa sellanen fiilis et pitäis kaivaa tupakkaa taskusta. :) Sen kanssa vaan pitää opetella elämään.
#166 • • sauce Guest

Arjen sankari selvisi viikonlopustakin ilman savukkeita. Vaikka lauantaina oli saunailta ja tuli otettua kaljaakin.

hyvähyvä :excellent:
#167 • • Mrrshan Guest

Olen polttanut pisimmillään noin puoli vuotta päivittäin, sen jälkeen välillä satunnaisesti sekä lyhyempiä jaksoja joka päivä. Lopettaminen onnistui yllättävän helposti nikotiini-imeskelytablettien avulla. Kuitenkin väsyneenä tai kahvia tai alkoholia juodessa välillä iskee järjetön himo...

Kuinka kauan pitää olla ilman nikotiinia että se mieliteko lakkaa?

Kommentoinpa omaa vanhaa kirjoitusta.

Aloitin välillä polttaa uudestaan, sitten yritin uudestaan lopettamista niiden samojen tablettien avulla, ja se toimi kun vaan käytin niitä tarpeeksi pitkään ennen kuin lopetin kokonaan nikotiinin käytön. Korvaustuotteet ei aiheuta sellaista piikkiä kuin tupakka veren nikotiinipitoisuudessa, eikä niissä ole freebase-muodossa olevaa nikotiinia, varmaan siksi ne ei niin paljon koukutakaan kuin tupakka.
#168 • • casio Guest
Päätin itse eilen lopettaa tupakoinnin. Tupakit lensi roskiin ja tabletti suuhun. Takana n. 7 vuotta polttamista ja noin 15 röökiä päivässä. Eniten päätökseen vaikutti tupakasta aiheutuvat terveydelliset haitat ja rahan säästyminen. Keuhkot kyllä tykkää hyvää kun lopettaa mutta mieleeni tuli sellainen asia että, kun käytän Nicoreten Microtabuja onko siitä saatava nikotiini ihan yhtä haitallista elimistöllä kuin tupakasta saatava? Onko minulla edelleen vaara saada sydäntauteja kun käytän nikotiinikorvaushoitoa? :confused:
#169 • • timppa^ Guest

Päätin itse eilen lopettaa tupakoinnin. Tupakit lensi roskiin ja tabletti suuhun. Takana n. 7 vuotta polttamista ja noin 15 röökiä päivässä. Eniten päätökseen vaikutti tupakasta aiheutuvat terveydelliset haitat ja rahan säästyminen. Keuhkot kyllä tykkää hyvää kun lopettaa mutta mieleeni tuli sellainen asia että, kun käytän Nicoreten Microtabuja onko siitä saatava nikotiini ihan yhtä haitallista elimistöllä kuin tupakasta saatava? Onko minulla edelleen vaara saada sydäntauteja kun käytän nikotiinikorvaushoitoa? :confused:

No ensinnäkään ethän sä lopun ikääs niitä tabletteja lutkuta. Toisekseen (ihan mutuna) väittäisin, että nikotiini on vähän pienempi paha kun esim. terva ja häkä.
#170 • • sauce Guest

:confused:

Valitettavasti ajatus pidemmästä elämästä on vielä meidän(18-40v.) ikäisille niin käsitteellinen, että se tuskin auttaa sua pääsemään lopullisesti eroon röökistä. Pillerit, laastarit ja purkka vaan pidentää tuskaa.

Suosittelen sulle samaa ku monelle muulle, aloita kunnon lenkkeily! Kun kerran päivässä juokset keuhkot kuralle, tekee tupakkaa huomattavasti vähemmän mieli. Toimi mulla, veljellä ja parilla muulla.
#171 • • bulk Guest

Hehe ei uittu mä olen nyt tämän threadin aikana lopettanut jo neljännen kerran, ehdin lopettaa kesän lopussa, aloitin uudestaan kertausharjoitusten ajaksi ja nyt olen ollut taas puolitoista kuukautta ilman yhtään tupakkaa, kolme viikkoa ilman nikotiinipurkkaa ja nyt mennään pelkän jenkin voimalla.

Mä oon jo niin ammattilopettaja, että melkeen säälittää. Ainakin olen todistanut itselleni, ettei se ainakaan fyysisestä addiktiosta kiinni ole.
#172 • • sauce Guest

nyt mennään pelkän jenkin voimalla.

jenkki auttaa oikeesti joo?!? mulla on nytkin purkka suussa, ja joka paikassa varalta purkkaa, autossa, tietokoneenvieressä, takintaskussa, PAKKO olla joka paikassa, sillä jossei ole ja hermostuu, TULEE HÄTÄ!

sinäänsä toi addiktio on ihan VITUN syvällä(ltä), meinaan vaan ku tulin aamusta tänne työhuoneelle, näin maassa melkein kokonaisen tupakan. ja sairasta kyllä, mun teki mieli nostaa ja polttaa se. vieläkin mietin sitä. siis jonkun puoliksi polttamaa tupakkaa. ei vittu, voisinkohan liittyä johonkin joukkokanteeseen...
#173 • • keisha Guest
Poltin kuusi vuotta, kunnes viime vapun jälkeen lopetin. Sen jälkeen oon polttanut bileissä muutaman tupakan, mut pahalta ne on maistuneet. Aina välillä vanha kaipuu vaan iskee, ja on pakko maistaa, mutta onneks ei oo tehnyt mielia alkaa polttaa uudestaan. Yks ilta siiderillä istuessa innostuin polttamaan neljä tai viisi tupakkaa, ja niistä tuli niin hirveä olo, että sen jälkeen ei ole kyl tehnyt ees mieli. Arkisissa tilanteissa polttaminen ei edes tule mieleen, ainoastaan silloin jos oikein vituttaa jokin :D En tiedä oonko lopettanut lopullisesti, mielestäni on parempi olla päättämättä mitään "ei ikinä" niin tupakoimattomuus ei tunnu niin ylivoimaiselta. Toisaalta ajatus et alkaisin polttaa uudestaan tuntuu aika tyhmältä, pitäis varmaan tapahtua jotain järisyttävää kuten ero parisuhteesta, mikä sais enää uudestaan aloittamaan.
#174 • • ascide5 Guest
alotin röökaamisen joskus 16v. aika ahkerasti oon polttanu siitä lähtien.
lopetusyrityksiä on ollut monta. laastarit on ollu kerrankin apuna mut ei niistä mulle mitään apua ollu. poltin samalla ku laastari oli kiinni. :D mulla riippuvuus on ollu kuitenkin sellaista luokkaa et päiväkin ilman on tuottanut ongelmia ja sen et hermot on pahasti kireellä.
about kuukausi sit, mun ystävä johanna rukoili mun puolesta ja sen jälkeen mulla ei oo tehny edes mieli. ihan helposti on mennyt aika. samapa tuo mitä mieltä rukouksesta ootte mut mä pääsin eroon sen avulla. :)
toivottavasti en aloita enää ikinä. keuhkot voi jo nyt huomattavasti paremmin ja arjen virkeys on ihan eri luokkaa. suosittelen. :)
#175 • • Emil Guest
lueskelin tuossa näitä vastauksia ja muistelin viime talvea. lopetin itse tupakoinnin ryyppyreissulla kun aamulla heräsin järkyttävässä krapulassa. poltin rasian tyhjäksi ja päätin etten enää moiseen paskaan koske. enkä ole koskenut. :hah:
#176 • • peepe Guest
Turhaa on tupakointi juu, mut onneks en oo koskaan ollut mikään tositupakoitsija. Tietyissä tilanteissa maistuu, alkoholin kera bileillessä, aurinkoisena kesäpäivänä biitsillä..mutta en ota aiheesta stressiä, koska mitään oireita tai tuskailua ei tule vaikka en polttaiskaan.

Mutta mä olen ajatellut sen sillai et sit se viimeistään loppuu kun on muksu tulossa. En halua olla tupakoiva äiti.
#177 • • LindaGP Guest

Mutta mä olen ajatellut sen sillai et sit se viimeistään loppuu kun on muksu tulossa. En halua olla tupakoiva äiti.

Hyvä niin. Minä lopetin samana päivänä kun sain tietää, että muksu oli tuloillaan. Raskauden aikana en polttanut kertaakaan. Tomi on nyt 4,5kk ja olen polttanut 4 tupakkaa vain kokeillakseni miltä se oikein maistui. Pahaltahan se maistui. Mutta nyt on monta päivää ollut semmoinen kamala tupakanhimo jatkuvasti. Toistaiseksi en ole sortunut, mutta pahalta näyttää. Varsinkin kun aika ajoin masentaa, niin tekee mieli tupakkaa.
#178 • • Emil Guest
ajatelkaa kuitenkin lapsenne parasta ja unohtakaa omat tarpeenne jos ne ovat lapsellenne haitallisia. muistakaa että tupakan haju käsissä kertoo siitä että myrkkyä on vielä jäljellä ja muistakaa että pelkkä tupakan tumppi voi tappaa pienen eläimen. miettikää mitä se voi tehdä lapsellenne
#179 • • Taedium Guest

ajatelkaa kuitenkin lapsenne parasta ja unohtakaa omat tarpeenne jos ne ovat lapsellenne haitallisia. muistakaa että tupakan haju käsissä kertoo siitä että myrkkyä on vielä jäljellä ja muistakaa että pelkkä tupakan tumppi voi tappaa pienen eläimen. miettikää mitä se voi tehdä lapsellenne

Ma yritan olla tupakoimatta, kun olen raskaana.

Itse en ole lopettanut muuta kun alkoholin (taas) mutta olen vahentanyt tupakanpolttoa. En lopettanut, vain vahentanyt. Itsellani se ainakin onnistus, vaan saas naha kuinka kauan. Vasemman kaden etu- ja keskisormi alkaa kadottaa sen kauniinkeltaisen kuultonsa.

Mut enpa usko, etta mun tupakantumpit tappaa elaimia. En kayta filttereita, kaytan valkaisematonta paperia, joskus ilman liimapintaa tai ylosalaisin kaarien, jolloin paperia kuluu vain yksi kerros (mut ei aina jaksa vasaa yhta rookia varten), kohtuullisen luonnollista tupakkaa ja poltan natsan pieneksi, joka katoaa luontoon maatumattakin. Heitan siis natsani mieluummin nurmikolle, kuin roskikseen, josta se menisi kaatopaikalle, eika maatuisi luontoon.

Sen natsan sisaltama nikotiini nyt ei niin hirveesti tapa ketaan siella maassa. (Niinku siis tupakkaahan ei esiinny luonnossa ollenkaan.)

Muuten, vinkkivinkki. Jos ottee maaseudulla ja lehmii tahi lampaita nakyy. Niita ois kiva syottaa kadesta, mut aina ne ei uskalla tulla ruohon takia niin lahelle. Avaa rooki ja anna niita puruja. Lehmat ja lampaat rakastaa tupakkia. Ei kuitenkaan paljoo kande antaa, tulee vattan vaanteita niille muuten, eika oo kiva jos maatilan isanta saa tupakkariippuvuuden illallispaistista.
#180 • • kosmo Guest
menipä laiskuuden takia omaan threadiin tämä aluksi...

Päätin lopettaa 5v kestäneen tupakoinnin lähinnä heikkenevän yleiskunnon, lähimmäisten (ts. likkakaveri), rahanmenon ja ylipäänsä riippuvuuden takia.

Tällähetkellä menossa vasta toinen päivä ja hieman vaihtelevin vierotusoirein. Esivalmisteluina ostin ison läjän sisuja, mynthoneja sekä paketillisen Nicoretteä. Tämän lisäksi kerroin mahdollisimman monelle aikeistani, otin vastaan vetoja sekä yllytin muita samanlaiseen tempaukseen. Lähinnä nostaakseni kynnystä nostaa rööki huulille.

Toistaiseksi vaikeinta on olla töissä. Rutiininomaisen röökilläkäynnin pois jääminen tuo päivään pari minuuttia lisää työnteolle jotka tuntuvat yllättävän pitkiltä. Ylipäätään hetket jolloin ei olisi muuta tekemistä kuin polttaa sätkä saavat aikaan melko irtautuneen olon. Jonkinlaiset keskittymishäiriöt tuntuvat ja varmasti myös näkyvät.

Luulen ja toivon että olo tästä vähän helpottaa kun pääsee kotiin. Ajattelin käydä lenkillä! :scared:

päätän nikotiini-vapaan päiväkirjani ensimmäisen osan tältäerää tähän... :excellent: