Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 376,135 views

#701 • • joks Guest
"HUOMIO"

eikun...

"HOMO" "MUUMIO"

:D
#703 • • Kosmonaut Guest

2.K 2.J Tupa 8
Vemmpaa tais mulla olla noin 14 päivää..Nivelsiteet paskana hyvä alku

Kävin mesissä just perjantaina ja oli iha siisti paikka.

Eikö 4.K ollut turku komppanja.. :D

EI PYÖRITÄ.. IMETÄÄN SITÄ HYMYÄ PERSEESEEN.. NAAMA NÄKKÄRILLE

:angry: :mad: :angry:

Joo Turkukomppaniahan tuo on. Turan Hasan sano esittelytilaisuudessa että tän komppanian lempinimi on kurikomppania ja se johtuu ihan vaan siitä että hän on siellä yksikköupseerina. Aika pelottavan olonen äijä mutta onhan se ihan hauskakin välillä. Vittu että se pappi oli hauska :hah:

Jotkut alikessut vois vähän relata, muutama meijän kessu ottaa ton touhun vähän liian tosissaan. Multa käskettiin leikkaamaan n. sentin pitunen tukka koska "kolmosjoukkue on särmin joukkue, täällä ei olla mitään vitun beatleseja". Vedin yliluutnantti-kortin hihasta, se kun sano ettei tukan tarvi olla mallia kekkonen. Nyt kyseinen alikessu vittuilee mulle hieman tukasta :mad:

EI HÄRVÄTÄ! EI NÄPPÄILLÄ! :angry:
#704 • • JussiS Guest

Multa käskettiin leikkaamaan n. sentin pitunen tukka koska "kolmosjoukkue on särmin joukkue, täällä ei olla mitään vitun beatleseja". Vedin yliluutnantti-kortin hihasta, se kun sano ettei tukan tarvi olla mallia kekkonen. Nyt kyseinen alikessu vittuilee mulle hieman tukasta :mad:

Ei muuten kannata leikellä tukkaa skiniksi vaan sen takia et varusmiehet käskee. Siinä vaiheessa kun joku kantahenkilökunnasta huomauttaa, niin kannattaa harkita. Ohjesäännön mukainen tukka saa olla kuitenkin "pitkä", kunhan se menee lakin alle. Kannattaa esitellä sitä 70-luvulla otettua kuvaa "mallitukasta" :)
#705 • • Lachesis Guest

Siinä vaiheessa kun joku kantahenkilökunnasta huomauttaa, niin kannattaa harkita.

Leikata kannattaa vasta kun joku kantahenkilökunnasta käskee.
Ne kun jaksaa aina v*ttuilla ja kiusata asiasta kun asiasta. Käskyt ovat sitten erikseen.
#706 • • insertxox Guest

EI PYÖRITÄ.. IMETÄÄN SITÄ HYMYÄ PERSEESEEN.. NAAMA NÄKKÄRILLE

Vittu että se pappi oli hauska :hah:

EI HÄRVÄTÄ! EI NÄPPÄILLÄ! :angry:

Joo se pappi on ihan ykkönen sais se kaveri harkita koomikon uraa.

KÄDET LASKEE KUIN DEMONINRUOSKA
[Alik]Östermann
:angry: :mad: :angry:
#707 • • Vexe Guest

Noni, toivottavasti pääset 1. VK:hon, sit kannattaa pyrkiä ALV-viestijoukkoihin niin pääsee suht vähällä.
ALV-viestijoukkue=Alvi=Tyyne whatever.. :)
ite tuli oltua siellä..

Yllätys yllätys, olen 1. VK:ssa. Mitäs nuo Alvit tekee? mulle riittää se et pääsen 6kk:lla ulos, vaikka joutuis tekemään jotain paskahommaa. :)
#708 • • Aulis_G Guest
Miksi mennä armeijaan kun voi mennä Niinisaloon?
#709 • • Hugo Guest

....tai Riihimäelle ;)
#710 • • Encoder Guest

....tai Riihimäelle ;)

Ilmavoimista puhumattakaan :cool:
#711 • • tumpsi Guest

En tiedä mitkä odotukset mulla sitte oli armeijasta, mutta tä on kyllä paljon vittumaisempaa ku ikinä kuvittelinkaan.

hehheh...
tuttu tunne, mut kyllä se siitä hellittää..
[sarkasm]
viimestään vuoden päästä palvelukseen astumisesta.
[/sarkasm]
toisaalta, mäkin oli Niksulassa, en armeijassa...
Onks kukaan Satakunnan Rennostossa?
Jutuista päätellen Niinisalossa on sittenkin osa Suomen Puolustusvoimia.. (verrattaen Sat.Rennostoon) :)
#712 • • Aulis_G Guest

Siinä vaiheessa kun joku kantahenkilökunnasta huomauttaa, niin kannattaa harkita.

Leikata kannattaa vasta kun joku kantahenkilökunnasta käskee.
Ne kun jaksaa aina v*ttuilla ja kiusata asiasta kun asiasta. Käskyt ovat sitten erikseen.

Ihan btw, tänään tais Ilta-sanomissa olla artikkeli, jonka mukaan Uudenmaan prikaatista oli joku mortti keskeyttänyt palveluksensa, koska joku varusmiesjohtaja (alik kaiketi) oli väkisin leikannut kyseisen mortin sekä muutaman muun taistelijan tukan koneella. Sitähän varusmiesjohtaja ei saa tehdä. Asiaa käsitellään...voipi tulla esaa,pekkaa ja penaltia!
#713 • • Tapsa Guest

..joku mortti keskeyttänyt palveluksensa..

Tohon en kyllä muuta keksi kuin että nyyh..
:sad:
#714 • • Encoder Guest
Ens viikolla on mulla sitten edessä varmaan koko armeijavuoden kovin koitos. Eli oon lähdössä Lohtajalle kahdelle eri leirille, kahdeks viikoks: ensin 5 päivän taisteluleiri, jossa pitäis oleman koko ajan tilanne päällä, eikä yöunia juurikaan suoda. :panic:

Reilun viikon päästä sitten touhu jatkuu viikon mittaisella ampumaleirillä. Saapa nähdä, mitenkä tuon siten fyysisesti ja psyykkisesti kestää.
Kaiken kruunaa tietenkin tuplagines.

Tästä kun selviän, niin edessä on vaan loppua kohden rennommaksi muuttuvaa lepipalvelusta.
#715 • • TommyT Guest
Isosaaressa syöty ja harjoteltu vaatteidenvaihtoa nyt neljä viikkoa, ollu tosi lepposaa ja mukavaa. aukkiurallekin tuli ilmottauduttua ja muutto Upinniemeen on edessä seuraavan neljän viikon jälkeen. Maanantaina alokasleirille Syndaleniin, toivottavasti siellä on jo vähän toimintaakin. Mikään ei ole tähän asti hajottanut tippaakaan vaan on ollut vähän liiankin kivaa.

-TommyT-
#716 • • SnoXn Guest

Tästä kun selviän

Ei sieltä selviä. :mad:
#717 • • fov Guest
Riihimäellä kuljetusjoukkueessa alkaa nyt olla morttiaika ohi. Meillä se oli siis vain 5 viikkoa kun on niin kiire saada kuskit hommiin. Vaikka tiesin etukäteen että eihän siellä kovin hauskaa ole niin kyllä vähän yllätti kuinka paljon meinasi aluksi hajottaa. Nyt kun morttileiri on takana niin ei enää niin paljoa stressaa. Marssit on ollut aika naurettavia, ensimmäinen 2km, toinen 3km ja kolmas marssi 4km kun oli aikataulut vähän sekaisin :)

Aika lepposta näin jälkeenpäin ajateltuna mutta kyllä siellä morttileirillä välillä meinasi aika pahasti hajota. Seuraavat 7 viikkoa moottorikoulua Hennalassa ja sit alkaakin kuljettajan arkipäivä.. tj jotain tyyliin 325, ei jaksa edes laskea.
#718 • • Encoder Guest

Tästä kun selviän

Ei sieltä selviä. :mad:

Selvisinpäs sittenkin. 2 viikkoa Lohtajalla oli ehkä tähänastisen varusmiespalvelukseni antoisimmat viikot. 5 päivän yhtämittainen puolustusvalmius, joka ei loppujen lopuksi nyt ihan niin rankkaa ollutkaan, on varsinkin jälkeenpäin ajateltuna hieno kokemus, jossa omia äärirajojaan sai kokeiltua.

Ja seuraavat 8 päivää pääsinkin sitten toimimaan leirikomppanian varapäällikkönä. 200 miehen viikon leirin organisoiminen vaati perusteellisen valmistautumisen, mutta työ palkittiin. Meni niin hyvin, että skappareiltakin tuli pelkästään kiitosta ja leiri saatiin pyörimään sellaisella rutiinilla, että johtokunnan ei juuri tarvinnut tehdä mitään muuta, kuin istua komentopaikalla kahvia juomassa. Vieläpä homma toimi skapparien mukaan paremmin kuin vuosiin. Ei valittamista. :happyroll:
#719 • • Ana-- Guest

Marssit on ollut aika naurettavia, ensimmäinen 2km, toinen 3km ja kolmas marssi 4km kun oli aikataulut vähän sekaisin :)

WTF? Onks tää nyt sitä kevennettyä alokasaikaa? Tiputetaan nollat pois
marssien pituuksista? En mä kyl tajuu miks neljän kilsan kävelemistä tarttee
ees harjotella.
#720 • • fov Guest

Marssit on ollut aika naurettavia, ensimmäinen 2km, toinen 3km ja kolmas marssi 4km kun oli aikataulut vähän sekaisin :)

WTF? Onks tää nyt sitä kevennettyä alokasaikaa? Tiputetaan nollat pois
marssien pituuksista? En mä kyl tajuu miks neljän kilsan kävelemistä tarttee
ees harjotella.

Jaa-a en tiedä mistä johtuu noi pituudet. Yksi syy voi tietysti olla se, että me pidettiin karhu air cushioneja ensimmäinen kuukausi niin yhtäkkiä maihareilla 20km olisi voinut olla vähän liikaa. Naurettavan lyhkäsiä marsseja silti. Viimeisen piti olla 15km mutta siellä tosiaan meni aikataulut pieleen niin jäi lyhyeksi.

Muuten on ollut kyl ihan tarpeeks rankkaa meikäläiselle ja ton pituset marssit kyllä kelpaa ihan hyvin. Täytyy muistaa että kuskihan ei kestä kävelyä.