Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 375,953 views

#641 • • Aulis_G Guest

:eek: vau! :eek: Pitäiskö kokeilla?;) Heinäkuussa Niinisalo kutsuu ja mun vapaus riistetään. Tana ojossa marssimaan:) No on jo aikakin 3v lykkäyksen jälkeen..

Tervetuloa... :D
#642 • • Hugo Guest
Nyt kun on nämä yhteishaut sun muut päällä, niin sellainen vinkki jos ei metsäaamut maistu, niin katsoo kurssikalenterista leirien ajankohdat ja hakee yhteishaussa ym sellaisiin paikkoihiin että pääsykokeet osuvat juuri "sattumalta" leirien kohdalle :D kokeiltu on :)
#643 • • mqc Guest

TJ300, seuraavan kerran tätä asiaa vois miettiä siinä 200:n paikkeilla tai 180:n. :eek:

Missäs päin muuten oot inttiä suorittamassa?

Vekaranjärvellä viestiaukissa. Tavotteena päästä Haminaan viestirukkiin. Niin ois sitten vähän helpompaa toi loppuosa palvelusajasta. Mikäs muuten sun tuomio oli? Metsään ryynäämään vai sivariin? Ja koska?
#644 • • tumpsi Guest
Kyllä se on nyt tytöt ja poijjaat niin, että vaikka kylmä onkin, niin tuskin koskaan enää sataa.

[97]
#645 • • kapteeni säärikarva Guest
NOOOOOOOOLLLLLLLAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
Ensimmäínen aamu reservissä...
#646 • • Taedium Guest

* Jokaisen henkilön kohdalla voidaan tehdä erikseen päätös siitä kutsutaanko taistelija seuraavan kerran harjoitukseen vai ei. Käytännössä kyseinen toimenpide tapahtuu joukkueenjohtajan aloitteesta.

Kiitoksia tasta infosta. Minulla on siis maksimissaan yhdet kertaukset edessa, jos vahingossa Suomeen eksyn.
#647 • • mqc Guest
TJ 273

1/4 menny ja aika on menny ihan vitun nopeesti. Kohtahan sitä ollaan reservissä stana! ;)
#648 • • Al Tapone Guest
Ketkäs on lähössä heinäkuussa sotimaan? Meitsi ainakin :)
Radarski

#649 • • Radarski

Vekaranjärvellä viestiaukissa. Tavotteena päästä Haminaan viestirukkiin. Niin ois sitten vähän helpompaa toi loppuosa palvelusajasta. Mikäs muuten sun tuomio oli? Metsään ryynäämään vai sivariin? Ja koska?

Kun, kerran viestiaukissa oot, niin varmaan oot 1. VK:ssa?
Itse olin tossa viime kesänä siellä, ALV-viestijoukoissa sitten e-kaudesta
eteenpäin.. ja tammikuussa pääsin vihdoin pois sieltä.
#650 • • bulk Guest
Meitsille ropsahti NELJÄS kertausharjoituskutsu, kaksissa olen ollut aikaisemmin. Pääsin pois sentään vasta 1998 jouluna.

Toisaalta on kyllä ihan nasta mennä, hyvä porukka, ilmainen majoitus, ruoka ja vaatteet ja harjoitus on vielä lapissa ruska-aikaan. Pääsee telttailemaan raikkaaseen ulkoilmaan ja paistamaan makkaraa nuotiolla.
#651 • • tumpsi Guest
Gtj 70
19%
\,,/
roK
#652 • • Kosmonaut Guest
12.7.2004 meitsi lähtee upinnimeen rannikkojoukkoihin :crybaby:
Toivottavasti sais sit siirron pansioon, kämpiltä on n.500m saaristomeripuolustuksen tukikohtaan :D
#653 • • axiom Guest

12.7.2004 meitsi lähtee upinnimeen rannikkojoukkoihin :crybaby:
Toivottavasti sais sit siirron pansioon, kämpiltä on n.500m saaristomeripuolustuksen tukikohtaan :D

No SmMepaan saat ainakin siirron, sieltä kun siirretään yleisesti ottaen kaikki turkulaiset saaristomeren alueelle. Eli vaihtoehdot on Pansio, Gyltö, Örö, Utö tai laiva (eli Pansio ja Raumakin kait). Onnee vaan neljänteen komppaniaan: upiniemen ehdottomasti vittumaisin. En tiedä paljonko meininki nyt sitten muuttuu, kun ei ole enää niin rankkaa alokasaikaa, mutta tuskin neljännessä kuitenkaan kovin kivaa tulee olemaan ;). Meillä tais olla ekaa kertaa puol tuntia vapaa aikaa kahden viikon jälkeen. Tunti oli alokasajan lopullakin ihan luksusta eikä mitään jokapäiväistä herkkua.. Terkkuja vaan kapteeni Määtälle, maailman pelottavimmalle äijälle :scared:. Ja yksikköupseeri Turan Hasanille; taitaa ottaa toisen sijan tossa top-listassa (vaikka se on kyllä loppujen lopuksi aika huumoriveikko, kun vähän tutustuu).

Edit: Jottei nyt liikaa peloteltais, niin sanotaan nyt kuitenkin, että tosi hyviä muistoja siitäkin ajasta kuitenkin jäi. :cool:
#654 • • Figure Guest
Rova edessä :I
16pv sissimuonaa, lyhyitä yöunia, vitutusta ja liian kylmää / liian kuumaa.
Sadetta luvattu. :crybaby:
#655 • • Kosmonaut Guest

Onnee vaan neljänteen komppaniaan: upiniemen ehdottomasti vittumaisin

Joo näin oon kuullu..joskus baariin mennessä puhuttiin vissiin aika kovaan ääneen upinniemestä ja takana olleet sällit kuuli ja varotteli just tota "natsinelosta". Sanovat että se on ton lempinimen veronen :) Vois melkeen veikata että mun tuurilla ollaan tuolla.
#656 • • fov Guest
12.7 kutsuu Riihimäen viestirykmentti.. :hah: :confused:
#657 • • axiom Guest

Vois melkeen veikata että mun tuurilla ollaan tuolla.

Upiniemen 4. komppania = Upiniemen rannikkojoukot :happyroll:.

Muut on sillikomppanioita. 1. ja 2. jää Upiniemeen laivalle, 3. menee Åboon. Mut kyllä sieltä neljännestäkin helposti laivalle pääsee, jos haluaa ja näkö riittää, vaikka ne muuta yrittää väittääkin. Meistä ainakin meni vaikka kuinka monta jo muutama joutui tahtomattaankin.
#658 • • Kosmonaut Guest

Upiniemen 4. komppania = Upiniemen rannikkojoukot :happyroll:.

Muut on sillikomppanioita. 1. ja 2. jää Upiniemeen laivalle, 3. menee Åboon. Mut kyllä sieltä neljännestäkin helposti laivalle pääsee, jos haluaa ja näkö riittää, vaikka ne muuta yrittää väittääkin. Meistä ainakin meni vaikka kuinka monta jo muutama joutui tahtomattaankin.

:happyroll: Vois melkeen ottaa vaikka asioista selvää. Ite ku oon sen verran laiska ja meen vaan kuulopuheitten perusteella, en totakaan asiaa jaksanu selvittää. Nyt kun katoin tota junalippua niin lukihan siinä että SLRR/Rannikkojoukot :crybaby: Ensin olin tammikuun 2005 joukossa laivassa, mutta halusin käydä armeijan heti pois alta. Muutama frendi jotka tuli mun jälkeen kutsunnoissa pääs kanssa tohon heinäkuun erään ja aattelin että jos itekki koittais siirtoa. Läpi meni, näköjään valitettavasti :crybaby:
#659 • • Ana-- Guest

Terkkuja vaan kapteeni Määtälle, maailman pelottavimmalle äijälle :scared:. Ja yksikköupseeri Turan Hasanille; taitaa ottaa toisen sijan tossa top-listassa (vaikka se on kyllä loppujen lopuksi aika huumoriveikko, kun vähän tutustuu).

Hasan :D Joo, toi kaveri oli isosaaressa meva-yksikön luutnanttina mun
palvelusaikana (II/02 9kk), josta taisi noihin hommiin siirtyä. Todellakin
asiallinen sälli, joka osaa hommansa. Välillä tietenkin sotilaskarkeudet
pääsee sinne puheenparren sekaan, mutta se on kuitenkin ihan asia
tyyppi. "JUMALAUTA ALOKAS JOS AMMUTTE VIELÄ KERRAN OHI MINÄ
RAISKAAN TEIDÄT!" :D

"Mikään ei ole hienompaa kuin matkailu, paitsi matkailu rynnäkkökivää-
rin kanssa."

Ne nauhat jotka pilkottaa sieltä baretin alta ei kuulemma ole huolimatto-
muutta... :panic:
#660 • • mqc Guest

Kun, kerran viestiaukissa oot, niin varmaan oot 1. VK:ssa?
Itse olin tossa viime kesänä siellä, ALV-viestijoukoissa sitten e-kaudesta
eteenpäin.. ja tammikuussa pääsin vihdoin pois sieltä.

Juurikin näin... Alvi-äijillä on kyllä aika suklaata se homma ku mastoki nousee nappia painamalla ;)