Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 375,580 views

#321 • • Taedium Guest

Ensi viikko hieman kyllä pelottaa. Päästään pistelemään toisiamme. Ei kiva:eek: :confused:

Vinkki: Kun kysytään, kuka kanyloidaan eka, niin kannattaa heti viitata. Itselläni oli uskomaton piikkikammo ja siksi kun menin eka, niin se oli heti ohi. Jos olisin eka katsonut pari kanylointia, niin olisi varmasti taju lähtenyt. Nyt se vain kävi lähellä.

Eka teillä on sellaset tekokädet, mihin treenataan. Niin, ja toinen vinkki (mulla on tapana kikkailla...) Kun sitten veksivuorossa yöllä häröiltiin (luomenpoistoja, punkteerauksia, kanylointeja, kukkia ja sidontaa... + kaikkea luvatonta, johon tarvittaisiin vähintään lääkäriä) kanylointien kanssa, niin opin sellaisen jutun: Kun sitä neulaa ihan pikkusen taivuttaa ylös, niin ranne ja sormet ei oo tiellä kun sen tökkäsee suoneen. Eli saa oman käden pidettyy sillee ylempänä. Helpottaa. - Mutta ei saa taivuttaa liikaa, ei tuu se neula ulos muuten.

Punkteerausta ku treenattiin, ni oppi kivan känniääliö tempun. Ku tietää vähän miten noi menee noi kanavat pään sisällä, niin kotipippaloissa olen monta kalpeaa kasvoa nähnyt, kun huljauttaa t-lusikan vartta myöten nenäänsä. (Mä oon siis oikeesti ihan dorka...)

Harmi, että Milifluns nimisiä tabuja ei oo enää. Ts. niissä ei oo enää samoja aineita ku '99...
#322 • • Link Guest

Nyt kun kerta on kutsunnoissa käyty ja olo on
kuin isolla miehellä (?), niin ajattelin kysellä että
kaikki -84 syntyneet hemmot jotka postailevat
plattariin, minnepäin menossa?

Itse suuntaan 2004 heinäkuussa Riihimäelle,
viestiin. Olisi mukava tietää tuleeko kohtalotovereita,
vai joudunko yksin kärsimään? ;)

Sama aika ja paikka ;)
#323 • • hpi Guest
Poikien viestejä lukiessa olo on kuin Syvärin veteraanilla! Oi niitä aikoja, Igorin kantoja, linkkimastojen kasauksia hangessa ja pakkasissa. Viikon-kahden metsäkeikkoja välillä jopa kaipailisi arkiseen oloon ja ihmettelyyn..

Nimimerkillä: 3 ErVk, SavPr, Mikkeli, 330 automaattisesti, linkkimasa, ja aikana jolloin Italodisco soi tuvassa, kuri preussilaista, saapumiserä II/87 (sateisin kesä koskaan), 88 oli taas intiaanisellainen, jolloinka reserviin (huom.ei siviiliin..)

- Minne alaikäiset alokkaat lähetetään?
- Vekarajärvelle.
#324 • • Takyon Guest
No vihdoinkin se on
nolla.jpg

Passi kädessä mä kävelin ulos porteista enkä taakse katsonut...
Tänään dokataan, ja huomenna dokataan, ja ylihuomenna dokataan, ja maanantain laivalla dokataan... mitähän tästäkin tulee ;)
#325 • • plink Guest

No vihdoinkin se on
nolla.jpg

Passi kädessä mä kävelin ulos porteista enkä taakse katsonut...
Tänään dokataan, ja huomenna dokataan, ja ylihuomenna dokataan, ja maanantain laivalla dokataan... mitähän tästäkin tulee ;)

heheh, kuulostaa tutulta. ;) onnea!
#326 • • propeller@head Guest

Keuruu,suojelukoulu. Menen heti heinäkuussa.Pääsin just sinne minnekkä halusinkin eli suojelukouluun hikoilemaan kumipuku ja kaasunaamari päässä.
Tällä foorumilla on tuskin ketään joka sinne menisi...vai?:(

*Offtopic-pohdintoja kutsuntojen tarpeellisuudesta*
#327 • • elok Guest

Keuruu,suojelukoulu

SeKoPäÄ!!! ;) Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä! =)
#328 • • aste Guest
Tämä koira ärähti viimeisen kerran Vekaranjärvellä toissapäivänä. :p

Inttiin lähtijöitä / intissä olevia voisin kehoittaa hajoamaan aamuihinsa, mutta sen sijaan kannustankin kaikkia taistelemaan loppuun asti. Tässä kun alkaa pikkuhiljaa tajuamaan olevansa reservissä niin kärsittyjä rypemisiäkin alkaa ajattelemaan positiivisesti. ;)

Niin ja kipuhan on vaan sitä kun heikkous lähtee kehosta. :D
#329 • • WhiteSpot Guest
Huhhuh Vekaran kertausharjoitukset ohi.Ei enää toiste,
toivottavasti.
Viikko metsäs ja jumppaputken(RsKes) kanssa treenailu
teki taas terää. Kyllä se putki on sitten niin mukava..
:rolleyes:.
#330 • • Ozie Guest
Onneks olkoon vaan kaikille jotka laitoksista pois nyt on päässy. Itellä vielä muistaakseni 271 aamua jäljellä et saa viel hetken aikaa hikoilla. AuK1 loppuu kohta ja sit tulee AuK2 ja RuK, toivottavasti ei tarvii lähtee Haminaan RuKkiin. En kyl uskokaan kun en oo hirveesti panostanu, etten vaan joutuis ;)

Rupee vähän harmittaa ettei päässy puolella vuodella kun olis jäljellä enää naurettavat 89 aamua.
#331 • • D.Dekker Guest
Ens kesänä eli oisko ollu 14.7.2003 pääsen/joudun mäkin armeijaan jippii!!!!! :D

Mä oon onnellinen että pääsin KaartJriin; Lyhyt matka himaan. Muuta hyvää en oo sit kuullukaan siitä ;)
#332 • • Taedium Guest

Huhhuh Vekaran kertausharjoitukset ohi.

:001: :) Ulkomailla asuvien säädöksiä on muutettu. Enää ei intti maksa kuljetuksia Suomeen, joten kertausharjoitukset on vapaaehtoisia. :) :001:

pääsen/joudun mäkin armeijaan jippii!!!!! :D

Mä oon onnellinen että pääsin KaartJriin

Huhhuh... Innokkuutesi pelottaa minua. :003:
#333 • • Edited Orange Guest

¨

aluksi haetaan (ja myös mennään) uttiin 2004 erikoisjääkäriksi.
jos jostain kumman syystä ei pelitä niin sitten valmiusjoukkoihin vekaralle....

jos ei niin sitten viimeisenä raahaudutaan Säkylään II/2004
#334 • • Anonymous Guest
Ja sitten vaan koko joukolla tappamaan!
#335 • • elok Guest

Ja sitten vaan koko joukolla tappamaan!

Ainiinkun mitä? Ja ketä?

Kuviteltuja vihollisia vai?:rolleyes: Niitä samoja jotka motivoi päivästä toiseen valvomaan ja ryömimään ja tekemään kaiken maailman ketunlenkkejä sun muita...
#336 • • Edited Ozie Guest

Ens kesänä eli oisko ollu 14.7.2003 pääsen/joudun mäkin armeijaan jippii!!!!! :D

Mä oon onnellinen että pääsin KaartJriin; Lyhyt matka himaan. Muuta hyvää en oo sit kuullukaan siitä ;)

Haluun kuulla kommenttis ekalla lomalla asiasta ;)
Ei oo yks eikä kaks kaveria jotka on ollu yhtä innoissaan asiasta ja ne suunnittelee jo uraa sielä. Sitte ekoilla lomilla kun pääsee kysymään niiltä fiiliksistä uudestaan tulee "Mä haluun pois tuolta" ja 180 päivää tavotteena ;)

En haluu mitenkään lannistaa, hienoa et joku on noin innoissaan...tuli vaan mieleen :p

En hirveesti kyl tiiä mimmonen mesta on 2. KaartJr on kuulemma ainaki tosi mukava paikka....not
#337 • • D.Dekker Guest

Haluun kuulla kommenttis ekalla lomalla asiasta ;)
Ei oo yks eikä kaks kaveria jotka on ollu yhtä innoissaan asiasta ja ne suunnittelee jo uraa sielä. Sitte ekoilla lomilla kun pääsee kysymään niiltä fiiliksistä uudestaan tulee "Mä haluun pois tuolta" ja 180 päivää tavotteena ;)

En haluu mitenkään lannistaa, hienoa et joku on noin innoissaan...tuli vaan mieleen :p

En hirveesti kyl tiiä mimmonen mesta on 2. KaartJr on kuulemma ainaki tosi mukava paikka....not

Hehehe...joo emmä yhtään epäile että se mikään mukava mesta on mutta just vaan ton matkansa puolesta edes jotain muista vähän positiivsempaa ehkä löytyy...toivottavasti :rolleyes:
#338 • • Blenter Guest
Huh, kun näitä lukee tulee mieleen viime talvi ja morttileiri, elämäni yksi tuskaisimmista kokemuksista. Koko viikon aivan jäässä, koko ajan jotain "todella mielenkiintoista" koulutusta, motivaatio aivan nollassa, ja sitten kun viimein pääsi makuupussiin lepäileen (tietenkin jos ei sattunut olemaan kipinävuorossa), niin kuvitellut viholliset hyökkää.

Kaiken lisäksi oli hiukan kuumetta, mutta edes vemppaa ei saanu, koska asennevemppaajien takia skappareilta tuli käsky tiukentaa linjaa.

Niin että ei kannata liikaa iloita sitä armeijaan pääsyä :). Paitsi partiolaisilla tai eräihmisillä saattaa olla ihan kivää. Mä olen kyllä noiden vastakohta.

180 takana Riihimäellä (I/02), reservissä ollaan oltu muutaman kuukauden.

Se pitää kyllä paikkaansa, että siviilissä ei enää vituta pienet asiat niin paljon.
#339 • • Vieras Guest

Paitsi partiolaisilla tai eräihmisillä saattaa olla ihan kivää. Mä olen kyllä noiden vastakohta.

Noin voi helposti luulla, mutta ainakaan omien kokemusten perusteella en kyllä ihan ole samaa mieltä. On vain täysin eri asia retkeillä, vaeltaa tms kun saa päättää itse milloin nukkuu, pysähtyy ihailemaan maisemia, laittamaan ruokaa jne. Ja voi pakata rinkan niinkuin haluaa. Nyt vain hajoilee kun joku pikkusieluinen turkulaiskokelas itkee varustarkastuksen aikana yhden sukkaparin jäämisestä kaappiin.

nimim. huomenna 5 päivän taisteluleirille Kiikalaan, vituttaa ihan tarpeeksi jo nyt. =)
#340 • • elok Guest

nimim. huomenna 5 päivän taisteluleirille Kiikalaan, vituttaa ihan tarpeeksi jo nyt. =)

Hyi h****tti! Kiikala on ihan hirvee paikka! Jouduin olemaan siellä viime vuoden aikan neljä viikkoo!!! Joka kerta ihan yhtä helvettiä oli sitten alokkaana, oppilaana tai vitun kokelaana...

Koita jaksaa! Saat ainakin mun myötätunnot mukaas... =)