Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 375,848 views

#461 • • pie Guest

Siis häh?! Kuljetetaanko varusmiehiä rauhankin aikana lämmittämättömässä junan vaunussa? Miten ihmeessä matka voi kestää 21h?

Karjavaunu on lähes jouseton tavaravaunu, jonka keskellä on iso kamina ja molemmilla puolilla kaksikerroksiset makuulaverit. Matkan kestoa en ihmettele yhtään, kuitenkin jotain kuviteltuja ilmahyökkäyksiä tullut.
#462 • • pie Guest
Laitetaanpa tähän omat armeijamuistot.

Palveluspaikkana oli Mikkeli. I/2001 erä, rynnäkkökiväärimies eli 6kk:lla selvisin enkä olisi kauempaa halunnut olla. Nyt oon tyytyväinen kun armeija on alta pois, ei enää paljon huvittaisi lähteä sitä samaa kokemaan. Ihan hyvä kuitenkin että tuli käytyä. Suomessa on kuitenkin vielä niin paljon kusipäisiä työnantajia, jotka tekee valintoja sen mukaan onko armeija käyty vai ei.

Siellä vitutti, mutta kyllähän siitä kaikenlaisia muistoja jäi. Muistaa ainakin milloin vitutti kympillä ja olihan siellä joskus ihan hauskaakin.
#463 • • ville Guest

Eikö nämä kertausharjoitukset mene siten, että harjoituksiin kutsutaan se sama yksikkö kokonaisuudessaan, jossa varusmiespalveluksensa suoritti?

Ainakin omalla joukkueella homma menee näin ... tosin komppaniassa oli muutama ylimääräinen jannu, jotka on tiputettu pois kun ei kertausjoukkueessa ollut tilaa.

Kertamaan mennään 7.3.2004. Löytyykö muita kertaajia samaan aikaan, jos löytyy niin missä hommissa?
#464 • • JussiS Guest

Eikö nämä kertausharjoitukset mene siten, että harjoituksiin kutsutaan se sama yksikkö kokonaisuudessaan, jossa varusmiespalveluksensa suoritti?

Mulla vaihtu ainakin laivasto lennostoon, tosin erikoisala pysyi samana. Metsä on kyl silti aika nihkee mesta.
#465 • • Timce Guest
Kertausharjoituksiin aikavälillä 13.3 - 18.3 ...PERKELE...ja mä kun luulin päässeeni liukenemaan armeijan harmaista :crybaby:
#466 • • Hasse G Guest

Kertausharjoituksiin aikavälillä 13.3 - 18.3 ...PERKELE...ja mä kun luulin päässeeni liukenemaan armeijan harmaista :crybaby:

Mulla on sulle vinkki: kun pääset kertauksiin, hyppää 10 kilon konekivääri sylissä ja täysvarustus +sirpaleliivi päälle puettuna alas pasin takaluukusta metrin syvään ojaan siten, että nilkka muljahtaa alastullessa ja koko ruhosi paino kaikkine varustuksineen pamahtaa tämän vääntyneen nilkan päälle. Ei tarvii kauaa skuttassa juoksennella! :cool:

Nimim. omakohtaisia kokemuksia aiheesta.

Tosin haittapuolena tässä oli se, että nilkka oli pari viikkoa nätin violetti ja siihen sattui melko pirusti. Mutta eipähän tarvinnut kerrata kuin 4 päivää :excellent:
#467 • • Tapsa Guest

..10 kilon konekivääri sylissä ja täysvarustus +sirpaleliivi päälle puettuna alas pasin takaluukusta metrin syvään ojaan..

Aika fiksu veto . .
#468 • • Hasse G Guest

..10 kilon konekivääri sylissä ja täysvarustus +sirpaleliivi päälle puettuna alas pasin takaluukusta metrin syvään ojaan..

Aika fiksu veto . .

hehe.. se oli tämmöinen niin sanottu "pelimiesveto". Vedin ässän hihasta. :D Eikun sehän on simmoinen juttu, että kaikki pasilla intissä harjoituksissa matkanneet tietää, että sieltä pitää aina juosta ulos muodostelmaan niin pirun nopeesti, kuin mahdollista, eikä siinä oikein (varsinkaan aamulla väsyneenä) tule katsottua sinne minne pitäisi :hah:
no ei tarvinnut ainakaan siellä homehtua liian kauaa :) ehdin vielä sopivasti olla siellä niiden hyvien säiden aikana ja räntäsateet alkoi just, kun ehdin himaan :excellent: :cool:
#469 • • JussiS Guest

sieltä pitää aina juosta ulos muodostelmaan niin pirun nopeesti, kuin mahdollista

häh?

En mä ainakaan kertauksissa juossu askeltakaan (paitsi sodebussin jonoon), saati sitten muutenkaan sykkinyt tjsp. Duuniikin jouduin vääntään 7 päivän leirillä n. 10h yhteensä. Tää taitaa olla vaan joku "tornilegenda" koko juttu :D
#470 • • jUSSi Guest

Kertamaan mennään 7.3.2004. Löytyykö muita kertaajia samaan aikaan, jos löytyy niin missä hommissa?

_o/

11.3.04 Santahamina --> Syndalen, tietääkseni olen 1. TorjK:ssa iTKK-miehenä

Mulla ei oo mitään hajua tuleeko sinne yhtään armeijakaveria, kun meidän komppanian vähän reilusta 40 äijästä (minut mukaanlukien) 4 oli A-palvelusluokassa, loput oli bemareita (on muuten jännää miten suurinta osaa bemareista luullaan vajaiksi, vaikka meillä lähes kaikki olivat huonon näön, astman tai aikaisemman loukkaantumisen takia b-miehiä).
#471 • • JsL Guest

Mulla ei oo mitään hajua tuleeko sinne yhtään armeijakaveria, kun meidän komppanian vähän reilusta 40 äijästä (minut mukaanlukien) 4 oli A-palvelusluokassa, loput oli bemareita (on muuten jännää miten suurinta osaa bemareista luullaan vajaiksi, vaikka meillä lähes kaikki olivat huonon näön, astman tai aikaisemman loukkaantumisen takia b-miehiä).

Täh? Ei meidän b-maajoukkuetta pidetty mitenkään vajaina, vaikka itsekkin siihen kuuluin astman takia :D. Ihan normaaleita me kaikki ollaan. Kaikki ne vajaat tapaukset lähetettiin hyvissä ajoin kotiin. :D
#472 • • jUSSi Guest

Täh? Ei meidän b-maajoukkuetta pidetty mitenkään vajaina, vaikka itsekkin siihen kuuluin astman takia :D. Ihan normaaleita me kaikki ollaan. Kaikki ne vajaat tapaukset lähetettiin hyvissä ajoin kotiin. :D

ehkä maailma on muuttunut siitä kun minä armeijan kävin. Kyllä meidän komppaniaa pidettiin muita huonompana, vaikka useasti päihitettiin kaikki eliittijääkärit ja tiedustelijat mennen tullen.
#473 • • ER Guest

Meidän b-maajoukkuetta pidettiin vajaina ja oli jotkut meistä myös aika vajaita. Paitsi mie en kyllä oo vaijjaa. Meidän vääpeli hehkutti joskus, että b-mies mokut on keskimäärin hyviä siksi, että "parhaat" ei lähde upseerikouluihin. Miten musta tuntuu että oon hehkuttanut tätä juttua ennenkin täällä.
#474 • • Hasse G Guest

sieltä pitää aina juosta ulos muodostelmaan niin pirun nopeesti, kuin mahdollista

häh?

En mä ainakaan kertauksissa juossu askeltakaan (paitsi sodebussin jonoon), saati sitten muutenkaan sykkinyt tjsp. Duuniikin jouduin vääntään 7 päivän leirillä n. 10h yhteensä. Tää taitaa olla vaan joku "tornilegenda" koko juttu :D

Joo no omien kokemusten ja kavereilta kuulleiden juttujen perusteella olen tullut siihen johtopäätökseen, että kertauksien keskimääräinen luonne määräytyy sen mukaan, missä hommassa ja paikassa sattuu olemaan, ja heittelee tosi paljon. Itse olin siis vekaralla kertaamassa jääkärin hommia ja aika vittumaista oli, nukkuakin sai vähemmän ku intissä konsanaan (4 yön aikana yhteensä 9h), ja kaiken maailman ammunnoissa ja leikkihyökkäyksissä piti juosta koko ajan. Toisaalta samaan aikaan lämärit kaiveli muniaan JSP:llä ja kinas siitä, kuka hakee essolta kaljaa :D Ja kuulemma erikoisalan hommia tehneiden kertaukset on muutenki ollu ihan makkaranpaistoa, mistä mun omat kertaushommat oli kyllä ainakin aika vitun kaukana. :excellent:

Toivon vaan, että joku siellä katsoo nyt papereista että "tää jätkä teloo vaan itteensä, turha sitä on tänne enää kutsua."

Taitaa olla turha toivo, mutta toivottavasti ei vielä ihan ens kesänä uudestaan. :angry:
#475 • • neuro83 Guest
Pääsin pois heinäkuussa. Olin Jääkärin hommissa Mikkelissä (Panssarintorjuja).

Kokemukseni intistä oli aika syvältä. En ymmärrä miten voi mahtua niin paljon paskaa johonkin. Ja tää ei oo mitään turhaa kitinää. Se on vaan mun mielestä niin naurettavaa. Ei vastaa normaalia toimintaa millään tavalla. Mun mielestä pitäis jo päästä vanhoista tavoista irti ja tehdä touhusta tehokkaampaa. Kaiken turhan "mieheksi tekemisen" vois jättää pois ja käyttää sen ajan hyödyllisesti. Koulutusta muuttamalla saataisiin parempi ja tehokkaampi armeija.
#476 • • Encoder Guest
Oi onnen päivää. Tänään tuli kirje; pääsin Ilmavoimien Teknilliseen Kouluun. Eipä tarvi mennä Niinisaloon \o/
Ja tammikuussa siis inttiin.
#477 • • tumpsi Guest

Oi onnen päivää. ........... Eipä tarvi mennä Niinisaloon \o/

No hö, oisit tullu vaan, Niksulassa on fantsuu ;)
#478 • • Borou Guest
Ens kesänä parolannummelle hämeenlinnaa..
#479 • • zAo Guest

Hyvä paikka, etenkin jos on menossa panssariviestiin siellä :)

ps. parolannumi ei muuten ole hämeenlinnaa, vaan hattulaa
#480 • • Borou Guest

Hyvä paikka, etenkin jos on menossa panssariviestiin siellä :)

ps. parolannumi ei muuten ole hämeenlinnaa, vaan hattulaa

Panssariprikaatti vähän mielessä, pitää nyt vielä kattoo :)