Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 375,516 views

#761 • • gerry Guest

Multikansalaisuus:)

Onhan mullakin, periaatteessa.
Kaksoiskansalaisuus ja teoriassa (vaikka Suomen lainsäädäntö ei sitä oikein sallikkaan) kolmoiskansalaisuus... ;)

edit: niin, unohtui edellisestä...
Kyllähän minäkin jouduin kutsuntoihin menemään jo 18 vuotiaana.
Tuosta kaksois/kolmoiskansalaisuudesta huolimatta.
Tosin, Suomessa olen elänyt koko lapsuusikäni, poislukien pari ensimmäistä elinvuottani.

Nojuu.... tarkemmin meni niin että en ollut suomen kansalainen. Mut lopulta päätin sellaisen hakea koska ei huvittaisi mennä minkään muun maan armejan leiviin ku tääl on kuitenkin tullut puolet elämästäni asuttua.

Kansalaisuuden jälkeen tuli kutsunnot ja tässä sitä nyt ollaan lähös inttiin vuodenpäästä....
#762 • • OSC8 Guest

Kyllähän minäkin jouduin kutsuntoihin menemään jo 18 vuotiaana.
Tuosta kaksois/kolmoiskansalaisuudesta huolimatta.
Tosin, Suomessa olen elänyt koko lapsuusikäni, poislukien pari ensimmäistä elinvuottani.

Tsk tsk, multa meni mahdollisuus kaksoiskansalaisuuteen harmittavasti oman hitauden/tyhmyyden takia. Heräsin nimittäin kyselemään tuon homman perään vasta kun olin suorittamassa asevelvollisuuttani Suomen armeijassa.. Ei tälläinen sa-intin käynyt ilmeisen potentiaalinen sabotöörikommando enää kelvannutkaan kys. maan kansalaiseksi :(
#763 • • Daniel Braun Guest

Nojuu.... tarkemmin meni niin että en ollut suomen kansalainen. Mut lopulta päätin sellaisen hakea koska ei huvittaisi mennä minkään muun maan armejan leiviin ku tääl on kuitenkin tullut puolet elämästäni asuttua.

Kansalaisuuden jälkeen tuli kutsunnot ja tässä sitä nyt ollaan lähös inttiin vuodenpäästä....

Jaa, no toi selittääkin koko jutun...
Vähän ihmettelinkin kun oon kokoajan pitänyt sua about samanikäisenä tms.
#764 • • gerry Guest

Jaa, no toi selittääkin koko jutun...
Vähän ihmettelinkin kun oon kokoajan pitänyt sua about samanikäisenä tms.

Juuh, onhan sitä ikää jo tarpeeksi :)

Ja mitä inttiin tulee niin en koe sitä mitenkään negatiivisena... tietysti on se rankka ym. mutta kokemus sekin... Musisointi vaan vaatii hiukan järjestelyjä... varmaan läppäri mukaan :) Ja kerran se vaan kirpaisee... paljon vittumoisemppaa olisi olla sivaripalveluksessa vuoden töissä palkatta.... :(

ja jos vihtyy hyvin niin meen sotilaspoliisiksi tai joskus jopa muihin tehtäviin armejan paris.... niin, mikäli siis viihtyy eikä tarvii musisoinnista tinkiä ;)
#765 • • Daniel Braun Guest

Ja kerran se vaan kirpaisee... paljon vittumoisemppaa olisi olla sivaripalveluksessa vuoden töissä palkatta.... :(

Noh noh ;)
Kyllä mulle se "ainut vaihtoehto" oli sivari.
Mutta, en aloita aiheesta sotaa tässä topicissa, joten pidän suuni siltäosin kiinni.
Mutta sen sanon että yhtä lailla "ilmaista työtä" sivarikin on kuin armeija.
Sivarissa tehdään töitä valtiolle kuten myös armeijassa tehdään ;)

BTW: missä välissä meinasit tehdä sitä musaa sillä läppärilläsi?
Ei sitä ylimääräistä aikaa taida liiemmin olla siellä intissä...
#766 • • Edited gerry Guest

BTW: missä välissä meinasit tehdä sitä musaa sillä läppärilläsi?

Heh... onhan siel iltavapaat ja viikonloppuisin pääsee himaa.... Aika löysä se nykyää o.
#767 • • Tapsa Guest

Siellä muuta nykyään ookkaan !
Sehä on ihan lastentarha koko putiikki !
( riippuu tosin siitä missä palvelee )
#768 • • Daniel Braun Guest

Heh... onhan siel iltavapaat ja viikonloppuisin pääsee himaa.... Aika löysä se nykyää o.

Iltavapaat joo...
No silloin pääset sitä läppäriä käyttämään.
Mutta miten noi viikonlopin lomat liittyy asiaan?
Silloin pääset himaan ja eiköhän siellä himassa oo se musakone?
Joten läppärin ostat vaan sen takia (tietysti, olettaen siis että tällähetkellä sulla ei oo läppäriä) että pääset iltavapailla näpräämään sitä?
Eikös senkin rahan vois pistää vaikka sen pääkoneen uudistamiseen, tai vaikka Mac säästöpossuun ;)

No joo, kyllähän toi inttikin taitaa olla suht "helppoa" nykyisin, mutta minen jaksais kyllä leikkiä isojen poikien pyssyleikkejä ja kuunnella jotakin (todennäköisesti itseäni nuorempaa) alikessua kun se käskyttää tms.
Paskalla ja suihkussa haluan käydä silloin kuin tekee mieli, parran ja hiuksen pidän sellaisessa mallissa kuin itse tykkään ja työpaikka edellyttää --> eli suht vapaa.
Joten, ei kiitti armeijalle...
#769 • • Tapsa Guest

Kyllä mulle se "ainut vaihtoehto" oli sivari.
Mutta, en aloita aiheesta sotaa tässä topicissa, joten pidän suuni siltäosin kiinni

Hyvä niin..

..minen jaksais kyllä leikkiä isojen poikien pyssyleikkejä ja kuunnella jotakin (todennäköisesti itseäni nuorempaa) alikessua kun se käskyttää tms.
Paskalla ja suihkussa haluan käydä silloin kuin tekee mieli, parran ja hiuksen pidän sellaisessa mallissa kuin itse tykkään ja työpaikka edellyttää --> eli suht vapaa.
Joten, ei kiitti armeijalle...

Alotit perkele kuitenkin !

Eikös senkin rahan vois pistää vaikka sen pääkoneen uudistamiseen, tai vaikka Mac säästöpossuun

Ja v*ttuakos se SULLE kuuluu ?

*PLUR*
:)
#770 • • Daniel Braun Guest

Ja v*ttuakos se SULLE kuuluu ?

*PLUR*
:)

Huomioimatta tuota "*plur* :) ":ia...

[provo]Vittuakos se sulle kuuluu kommentoida asiaan mikä ei sulle millääntavoin kuulu ;)
[/provo]
#771 • • gerry Guest
Hei... Ei sun dannu tartte leikkiä faijjaani.... :)
#772 • • Daniel Braun Guest

Hei... Ei sun dannu tartte leikkiä faijjaani.... :)

En mä leikikkään...
Ajattelin vain siltä kantilta et vois kuvitella et intissä ei hirveesti olis fiiliksiä vääntää musiikkia.
Tai ainakaan mulla ei oli.
Ja just silloin kun olis fiilis ja inspiraatio, pitäis olla tekemässä jotain muuta.
Joten vitutushan vaan siitä syntyis.
Ei sinänsä, kyllähän mäkin raahaan Lapinjärvelle mun "läppärin" (Gameboy+Nanoloop) jos vaikka sais siellä nähtävästi vaivaksi asti olevan ylimääräisen ajan kulumaan.

Ni, keskusteluahan tää vaan on...
En mä yritäkkään sua ohjeistaa taikka neuvoa, kerroin vain mielipiteeni.

Mikäs siinä jos tahtoo ja on varaa ostaa, mutta itse kyllä pistäisin tuonkin läppärirahan säästöön/ostaisin päivitystä jo olemassa olevaan setuppiin.
Kuitenkin kyse ei ole kuin minimissään puolesta vuodesta... ;)
Ja musaa sä teet varmaan sen jälkeekin...
Läppärillä ku ei hirveesti ihmeitä saa aikaan, tosin olishan se kyl itsellekin kiva saada se powerbook reppuun...
#773 • • Tapsa Guest
Ääh, en viitsi edes sanoa
:D
#774 • • gerry Guest
Nooh.... Kannettava omppuahan tässä koko ajan havitellaan (ei vaan tullu ekaks mieleen armejan topiikis ruveta mäkistä puhumaan :D) joka palvelis intin jälkeen keikkakoneena....

Ja usko pois, ei sun tartte musta murehtia, kyl mä pärjään ;) <3
#775 • • Daniel Braun Guest

Nooh.... Kannettava omppuahan tässä koko ajan havitellaan (ei vaan tullu ekaks mieleen armejan topiikis ruveta mäkistä puhumaan :D) joka palvelis intin jälkeen keikkakoneena....

Noni, nyt käyn paremmin ymmärtämään sinua.
Sori, väärinkäsitys.
Jotenkin vaan luulin et puhuit kannettavan PC:n ostosta...
Nyt toi investointi käy kuullostamaankin järkevältä :hearts:

Ja usko pois, ei sun tartte musta murehtia, kyl mä pärjään ;) <3

En mä sitä epäillytkään.
Keskusteluahan tässä vaan virittelin...

Mut jees.
Vissiinkin pakko lopettaa tää OT.
Kun nää musantekojutut ei taida oikein kuulua armeija topiciin...

Tapsa----> Anna tulla. Aloitetaan taas tappelu ja hampaiden kiristely? :D :D
#776 • • Tapsa Guest

Tapsa----> Anna tulla. Aloitetaan taas tappelu ja hampaiden kiristely? :D :D

Tästä saat :D
ja tästä :D

:D
#777 • • gerry Guest
Jepjep... ei toi logic enää puuceel oo niin on hommattava mäkki. Vitonen nyt kyl viel mainiosti musakoneel pyörii...

Eikä mul oo mitään keskustelua vastaan.... mut noi OT on vaan hiukan kiusallisia :)
#778 • • TommyT Guest

Alokasaika takana Isosaaressa ja perjantaina suunta Upinniemeen, tarkalleen toivottavasti RanJVAuKiin. Eli tiukkaa tulee olemaan, huomattavasti tiukempaa kuin tähän asti.

Oikeastaan ihan kiva päästä nyt vähän selkärankaisempaan joukkoon jatkamaan. Saa nähdä kestänkö hajoamatta tuon Rannnikkojalkaväkiaukin ekat 7 viikkoa.

-TommyT-

Juuh tuollaista tuli kirjoitettua 30.08.2004 ja siitä alkaa nyt olla aika mukavan pitkä aika.

Sain kunnian olla mukana kunniakkaan Rannikkojalkaväkilinjan viimeisessä erässä. Tämän jälkeen ei Upinniemen Aukissa enää moista koulutushaaraa ole. Sääli. Hienot perinteet siirtyvät historian taistelukentille.

Aukin ensimmäiset 7 viikkoa ja välillä toisetkin 9 olivat sisälsivät monia absoluuttisesti hirveimpiä kokemuksia elämässäni, mutta jälkikäteen olo on erittäin tyytyväinen. Tuli ylitettyä itsensä moneen kertaan ja todettua, että jos haluaa tuolta firmasta jotain saada käteen jäämään, kannattaa mennä yli sieltä missä aita on korkealla.

Enpä nimittäin usko, että armeijalla olisi minulle ollut juuri kummoisempaa tarjottavaa kuin mahdollisuus oppia jotain uutta itsestään silloin, kun on mahdollisimman kurjaa, hirveää, nälkä, vilu, unenpuute. Jälkikäteen ajateltuna arvokkaita kokemuksia, joita voi peilata vielä aikojen päästä. Ne jotka ovat olleet vähänkään tiukemmassa paikassa palvelevassa tietävät varmasti mistä puhun.

Ja ne hienot miehet joiden kanssa oli ilo kestää läpi noita rääkkejä ja hajotuksia, heiltä monilta oppi myös paljon asioita ja esimerkkiä. Porukan henki ja yhteistyö hioutui lähes täysin kitkattomaksi noiden alun kovien paikkojen ansiosta. Tämäkin on arvokas kokemus jatkoa ajatellen.

Nyt sitten alokaskausi päällä toisesta vinkkelistä ja kivasti menee. Neljäs joukkue on saanut ainakin minun nähdäkseni hyvän hengen päälle eikä mitään pahaa perseilyä/sekoilua ole ilmassa, vaan kaikki tekevät edes välttävällä kiinnostuksella ja motivaatiolla.

-TommyT-
#779 • • Bio Guest

Tämän jälkeen ei Upinniemen Aukissa enää moista koulutushaaraa ole. Sääli. Hienot perinteet siirtyvät historian taistelukentille.

Mitä!? Nojoo, sääli tosiaan..
Kävin ite saman koulutuksen -99.

Tuli ylitettyä itsensä moneen kertaan ja todettua, että jos haluaa tuolta firmasta jotain saada käteen jäämään, kannattaa mennä yli sieltä missä aita on korkealla.

Totta, se on kumma mihin sitä pystyy venymään "pakon" edessä. Rajuimmat muistot on avantouinnista ja saaristohyökkäyksestä maalis-huhtikuussa.. hrr...

Ite kävin 3:ssa komppanian 3.joukkueessa alokasajan ja sit palasin sinne opettaa jälkeenpäin.

Ainiin, eilen tuli kirje kotiin ja mut kutsuttiin noin kuukauden päästä koulutukseen Pansioon. Eli ei oo kertausharjoitus ja se on vapaaehtoinen. Tietty olen menossa sinne :)
#780 • • JussiS Guest

Ite kävin 3:n komppanian 3.joukkueen alokasaikana ja sit palasin sinne opettaa jälkeenpäin.

Jäbä oli kyl varmasti koko 3K:n löysin alikessu :D