Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 375,815 views

#181 • • lauri Guest

Originally posted by gnosis:
Korsi kekoon: 8.7.2002 klo 18 Santahamina/KaartJP. Muita?

8.7.2002, klo 18:00 tarkka, Santahamina, 2JK.

Varusmiespalvelus kestää 180, 270 tai 362 vuorokautta (6, 9, 12 kk). Upseeri-, aliupseeri- ja vaativimpiin miehistön erikoistehtäviin koulutettavat palvelevat 362 vuorokautta.

Miehistön erityistaitoja ja ammattimaista osaamista vaativiin tehtäviin koulutettavien palvelusaika on 270. Muihin miehistötehtäviin annetaan 180 vuorokauden koulutus. Yli 80 prosenttia ikäluokasta suorittaa varusmiespalveluksen.
#182 • • andy braun Guest

Originally posted by lauri:
Yli 80 prosenttia ikäluokasta suorittaa varusmiespalveluksen.

Ja se on sääli.

Mä oisin valmis maksamaan 0.5% veroa enemmän että
suomeen saatais palkka armeija.
Ne ketkä haluis mennä saisivat siitä Oikeesti jotain
korvausta ja meidän ei tarviis kökkii tääl prkln sivaris 13kuukautta!

PS: viel 249 aamua...
#183 • • Kiulu Guest
tSHihhhihii.
Vielä 2v armonaikaa koska käväisin psykiatrilla valittamassa ajatuksistani armeijaa kohtaan.
2v päästä pitää taas keksiä jotain. Mutta siihen saakka en aio päästää yhtä ainoaa armeija-ajatusta mieleeni.
#184 • • jUSSi Guest

Sano yliluutnantti Tarvaiselle terveisiä, jos hän vielä johtaa 2.JK:ta Siinä on sitten tiukka mies, joka antaa poistumiskieltoa jos toimistokäyttäytyminen ei suju niin kuin pitää. Äläkä mene sotilaspoliisiksi! se on huono nakki... normaali 2.JK meno on mielekkäämpää eikä varmasti käy aika tylsäksi. 2.JK on nimittäin entinen komennuskomppania ja joka toinen viikko menee komennuksella kivoissa sisäduuneissa siinä harmaassa lomapuvussa Toisaalta komppania on surullisen kuuluisa sisä- ja ulkokuristaan. Täällä ei lahkeet lepata ja pinkka tehdään viimeiseen päivään asti hyvin. (jos haluaa gonahtaa, kannattaa vaihtaa komppaniaa, 2.JK:ssa se ei onnistu.) 2.JK:ssa aamut- ja iltatoimet jatkuivat vielä kuukauden alokaskauden jälkeen, näin ainakin '97...

kaikki koulutukset sitten käydään puolessa ajassa muihin jääkärikomppanioihin verrattuna, joten vauhti voi olla aika huimaa, mutta paljon siistimpää se on kuin odotella koko ajan.

tsemppiä.

nimim. "Kaartinjääkäri Mononen"
#185 • • Tapi T Guest

Varusmiespalvelus kestää 180, 270 tai 362 vuorokautta (6, 9, 12 kk). Upseeri-, aliupseeri- ja vaativimpiin miehistön erikoistehtäviin koulutettavat palvelevat 362 vuorokautta.

Onnee vaan, toi 2JK:ssa vaihtoehdot on 270 tai 362. Pitää vaihtaa pataljoonaa jos aikoo päästä puolella vuodella.

IMO ei ole mitään järkee suorittaa 270vrk:ta, tossa ajassa pääsee kypsymään tosi pahasti ku kuuluu vaan miehistöön eikä ole mitään vastuuta mistään. Intin suhteen ainoot oikeet vaihtoehdot on ½v. tai AUK/RUK ja 362.

Jokatapauksessa muistakaapas hajoilla aamuihinne te kaikki jotka intissä olett ja jotka sinne menette. Nolla!
#186 • • jUSSi Guest

Originally posted by Tapi T:
Onnee vaan, toi 2JK:ssa vaihtoehdot on 270 tai 362. Pitää vaihtaa pataljoonaa jos aikoo päästä puolella vuodella.

tä?

on sitten kovasti muuttunut komppani sitten vuoden '97 jolloin itse oli siellä. Kyllä siellä silloin oli vielä tavallisia jääkäreitä (silloin 8kk), jotka jäivät komennushommiin suurimman osan lähtiessä taivallahteen spolleiksi... no, tuon jälkeen on tietysti tullut tuo palvelusaika-muutos, joten voi olla, että komennusnakitkin kestää sen 270.

mutta kuulostaa hullulta pitää letkuspedet ym. intissä yli puoli vuotta...

[ 28 June 2002: Message edited by: jUSSi ]
#187 • • Tapi T Guest

Originally posted by jUSSi:
tä?
...
mutta kuulostaa hullulta pitää letkuspedet ym. intissä yli puoli vuotta...

Se on juuri noin ku mä sanoin. Tjeu: 2.JK's official website. Letkuspede ja polle on melkein sama asia!
#188 • • plink Guest

Originally posted by Late:
Millanen mesta toi on? Ainoa mitä tiedän on se että se on keskellä ei-mitään.

ei tuo Vekaranjärvi niin paska paikka ole kuin täällä on kirjoiteltu. sijaintihan on kyllä ihan keskellä persettä ja rakennukset on aika karun näköisiä, mutta muuten se lienee varuskunta siinä kuin kaikki muutkin.

sijainnissa on sekä hyvät että huonot puolensa. toimintaa voi harjoitella ihan kassujen lähituntumassa eikä näin ollen tarvitse lähteä minnekään kovin kauas harjoittelemaan. mutta sitten taas toisaalta lähimpään kaupunkiin eli Kouvolaan on matkaa n. 30 km, ja iltavapailla siellä ehtii viettää korkeintaan 3h. iltavapaatkin loppuvat Vekaralla aina viimeistään klo 21, koska tykärit ja pioneerit ovat kuulemma joskus pari vuotta sitten ottaneet Kouvolassa sen verran pahasti yhteen.

I-SVP:stä en osaa kertoa kuin 2. Viestikomppanian osalta, koska olen ollut koko palvelukseni siellä. kassurakennukset ovat aivan perseestä ainakin 2.VK:n puolella, tosin sinnekin tehdään tällä hetkellä remonttia. 1.VK:n tilat ovat tietääkseni kuitenkin huomattavasti paremmat. 2.VK:ssa on/oli ihan p-kauden alkua lukuunottamatta aika löyhä sisäkuri ja ohjatut aamutoimet ym. pelleilyt taisi loppua jo viikon jälkeen. kantahenkilökunta on 2.VK:ssa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta "ihan ok", eli eivät ole mitään natseja jotka jakavat paskaa ihan surutta.

itse viestitoiminnasta en osaa kertoa juuri mitään, koska I/02-miehet ovat m/80-järjestelmän "viimeiset mohikaanit", kun taas II/02-miehet tulevat käyttämään YVI2-järjestelmää. sen verran osaan kuitenkin sanoa että m/80-järjestelmän aikana kunto sentään kasvoi intissä.

joo siinä vähän juttua pähkinänkuoressa. ja sitte bissee ->

- (lähes reseviläinen) plink
#189 • • Pan Guest

Originally posted by andy braun:

[qb] Yli 80 prosenttia ikäluokasta suorittaa varusmiespalveluksen.

Mä oisin valmis maksamaan 0.5% veroa enemmän että
suomeen saatais palkka armeija.
Ne ketkä haluis mennä saisivat siitä Oikeesti jotain
korvausta ja meidän ei tarviis kökkii tääl prkln sivaris 13kuukautta!

PS: viel 249 aamua...

[/QB]

Täysin samaa mieltä.
Onkohan olemassa mitään täysin puolueettomian tutkimuksia siitä kuinka paljon enemmän tälläinen palkka-armeija tulisi maksamaan meille veronmaksajille?

Ps: hajoo ammuihis! 95 edessä joista 30 päivää saikkua, koska menin rikkomaan käteni.
No ei kai nyt, pärjäile... muaahahahahaha!
#190 • • Bisse Guest

Originally posted by Analogia:
mjoo. kolme viikkoa vielä.

isosaari, 8. heinäkuuta.

Check.

Siirto hyväksyttiin, eli isosaaressa törmätään. vielä 8 siviiliaamua..
#191 • • naive Guest
mites muuten on ton röökin polton kanssa?
eli kannattaa varmaan himotupakoitsijan
varata nicorettea mukaan...
#192 • • cyanid Guest

Originally posted by KK:
Itselläni koittaa ihanuus(?) 8.7 Riihimäellä ViestiR:ssä
Muita sinne päin menijöitä?

Joo, ite alotin siellä viime tammikuussa ja sain pirun hyvän homman VMTK:n puheenjohtajana. Eli tuu multa vaan lainailee leffoja. Sitten parin viikon jälkeen alusta kun pääsette sinne.. =)
#193 • • Quu Guest

Tietääkseni 2.jk:n ei oteta II/02 erässä alokkaita, nämä menevät SPOLK:n. Nämä kaksi komppaniaa vuorottelevat sotilaspoliisien koulutuksessa.

Nämä kaksi komppaniaa ovat myös hirveimmät palveluspaikat Santahaminassa. Eipä sielä mitään kissanpäiviä vietetä.

Ja palvelusaika 2.jk:a on vähintään 270vrk. Ellei tiputtaudu b-mieheksi. Nämä palvelevat aina ja vain 180 vrk. Tämä siis vinkkinä laiskureille (kuten minä).

Nikorettea kannattaa ottaa mukaan jos on pahakin nikotinisti. Ensimmäisen parin viikon aikana pääsee polttamaan 0-3 savuketta päivässä. Kannattaa myös opetella arvomerkit nopeasti, tämäkin edesauttaa savukkeelle pääsyn mahdollisuuksia. Ottakaa mukaan vähintään 5 askia savukkeita mennessänne. Tupakkaa ei pääse ostamaan ainakaan viikkoon.

[ 30 June 2002: Message edited by: Quu aka. Mr. Probes ]
#194 • • Ana-- Guest

Originally posted by Tom Docker:
Siirto hyväksyttiin, eli isosaaressa törmätään. vielä 8 siviiliaamua..

Jep. Mä oon se jätkä jolla EI ole sentin tunneleita
korvissa, lävistyksiä naamassa ja punaista partaa.

perkele.. Identiteetti menee
#195 • • Zwek Guest
Plah, En muista oonko vastannu tähän. En jaksa selaa kaikkia sivuja. Intternettiin pitäis lähteä tammikuussa 2003. Paikkana toimii Upinniemi. Laivastoon pyrin...
#196 • • ville Guest

Originally posted by Quu aka. Mr. Probes:
Nämä kaksi komppaniaa ovat myös hirveimmät palveluspaikat Santahaminassa. Eipä sielä mitään kissanpäiviä vietetä.

vitt* ei voi olla pahempi kuin _meidän_ komppania. Siellä sentään tehtiin pinkkoja, räjäyteltiin sänkyjä ja pidettiin rättisulkeisia joka ilta vittu saatana perkele...

millonkohan ihmiset tajuaa, että se naapuripaikka ei välttämättä aina ole se suffelikomppania ja se oma komppania ei välttämättä ole se rankin ... paskaa sitä tulee kaikkialla

Ekalle viikolle mukaan omia puhtaita alusvaatteita ja erityisesti sukkia. Kuminauhat on kivat jos ei halua että 17v alikessu huutaa naama punaisena sun roikkuvista lahkeista. Tupakkaa voi tietysti ottaa, jos epäilee, että nikotiinihammasta kolottaa. Muotoillut ja laadukkaat pohjalliset ovat myös ehdottomat.

Bemariksi ei välttämättä aina pääse, mutta jos tavoite on 180 päivää niin b miehen papereihin kannattaa pyrkiä. Jos haluaa helposti läpi, niin suosittelen välttämään kaikkea ylimääräistä ja pysymään mahdottoman nimettömänä.

Itse silti suosittelen 362:a ja raskasta sinkoa. Aika kultaa muistot varsin kivasti
#197 • • jUSSi Guest

Originally posted by Tapi T:
Se on juuri noin ku mä sanoin. Tjeu: 2.JK's official website. Letkuspede ja polle on melkein sama asia!

no, sitten on komppanian profiili muuttunut. Ei voi mitään, siitä tuli sitten entistä paskempi nakki. Huomattakoon, että '97 2.JK:ssa oli 1/3 B-miehiä ja komppania tunnettiinkin B-maajoukkueena. Mikäköhän komppania palvelee sitten komennuskomppaniana?

edit: prkleen quotet

[ 30 June 2002: Message edited by: jUSSi ]
#198 • • Quu Guest

Originally posted by jUSSi:
Mikäköhän komppania palvelee sitten komennuskomppaniana?

[ 30 June 2002: Message edited by: jUSSi ]

PSTK. Elikkä panssarintorjuntakomppania. Viel hakeuduin sitä kautta Taivallahteen (Mechelininkadulle) tekemään ATK -hommia. Intti olis sitten 7-16 toimistoduunia ja illat himassa.
Taivallahti kylläkin lopetettiin noin kuukausi sitten joten sinne ei enään pääse. Muuten olisin suositellut lämpimästi.

Kertokaa sitten saatiinko sinne PSTK:n ne parisängyt kun niin kauniisti viimeisenä päivänä pyydettiin?
#199 • • pluralisti Guest
7 päivää.....
Tavallaan tuntuu ihan siistiltä lähteä Säkylään
#200 • • Taedium Guest

Originally posted by Tom Docker:
heinäkuussa nokka kohti vekarajärveä.. mutta tammikuussa se onkin sitte jo ohi!

Menin 4.1.1999 Kakarajärvelle ja ajattelin, että jos ei kahessa viikossa hullun papereilla kotiin, niin sitten kesällä viimeistään.

Toisin kävi. Tein asiat oman pääni mukaan jo alokaskaudesta saakka, mutta vältin pekat. Keksivät dorkat, että minähän lähden elsaan = RUK... AUK listalta nimeni löysin, ja kovan taistelun ja hampaiden kiristyksen jälkeen sain lievennetyn tuomion. Olin lääkintämies á 270vrk...

MUISTAKAA KAIKKI TÄMÄ!

Armeijassa millään ei ole väliä. Sinä saat tehdä asiasi juuri niinkuin sinulle parhaaksi sopii. Kaikkeen löytyy porsaanreikä. Alokaskausi on sitä aikaa, kun opitaan kaikki se mitä on opittavissa ja loppuaika on kotiuttamisen odottelua. Kusettakaa, valehdelkaa, huijatkaa, pomputtakaa, kiusatkaa yms. yms. sitä kantahenkilökuntaa. Itte ovat uransa valinneet.

Esmes: Olin pahkajärvellä leirissä, sirrakuskina. Esimieheni Sotilasmestari ... no nyt en nimeä muista, mutta sadisti se oli ... oli sekoittanut aikataulut. Minulle tuli ilmoittamaan, että nämä potilaat varuskuntasairaalaan ja sitten mahdollisimman pian tuonne ammuntapaikalle, sillä ammunnat odottaa vain sinua. Ajoin potilaat, kävin kassulla vessassa (numero 2) ja sitten varusvarastolle vaihtamaan uutta maastopukua (polvet oli likaset) ja hain siinä samassa lääkärin määräämät aurinkolasit. (kannattaa sanoa, että tulee pää kipeäksi auringonpaisteessa. saa kunnon kasari blehat!!) Siitä sitten ammuntapaikalle hissun kissun, ja koko päivän ammunnat oli koko ajan myöhässä. Esarihan siitä tuli. Mutta siitä tuli ainoa koko inttiaikani kurinpitotoimi - nuhteet. Vain nuhteet, sillä Ylpalvo ei ole missään määritellyt mitä tarkoittaa "mahdollisimman pian". En siis voinut tietää kuinka nopeasti tai mihin aikaan siellä piti olla.

Ja jos Ltn.Hänninen on vielä lääkintähuoltoupseerina, niin hälle lämpimiä terkkuja 1/99 lämäriltä (Vihjeeksi voi sanoa hälle että olen se ainoa Viestimies joka sai 99 luvat - uskon, että varmasti muistaa - mulla oli eniten esitutkintoja meidän kompaniassa, mutta ei yhtään pekkaa - olin se dorka joka koko ajan keksi kujeita ja eri tempauksia. Ja kannattaa kysyä hältä, että mites 2/99 tulotarkastuksessa meinaa sahapukki ja lause "huuda mun sotilasarvoa!")

Ja Kouvolassa kannattaa juoda majurin drinkki tms. sillä siellä on sotilassairaalan majurin mukaan nimetty drinkki. (Hän joi sitä aina aamuisin...) Sis. Votkaa, kahvia ja sisu-pastilleja. !! Ihan oikeasti kahvia ja sisua sekaisin votkan kanssa. Näin tämän kerran vahingossa, ja meinasi hän siitä suuttua, että hänen toimistoon säntään koputtamatta...

edit: no tarinaahan riittää:

Originally posted by naive:
mites muuten on ton röökin polton kanssa?
eli kannattaa varmaan himotupakoitsijan
varata nicorettea mukaan...

Röökiä mukaan monen monen monen monta kartsaa. Siellä on kyllä aikaa poltaa. Ei tosin alokaskaudella.

Originally posted by plink:
iltavapaatkin loppuvat Vekaralla aina viimeistään klo 21, koska tykärit ja pioneerit ovat kuulemma joskus pari vuotta sitten ottaneet Kouvolassa sen verran pahasti yhteen.

Näin meillekkin 1999 kerrottiin... Ts. Meille kerrottiin, että 2/98 aikana tykärit ja pioneerit on tapellu.

Ja muuten nurmiporat... kun te kuitenkin siellä huutelette, että tyhmä saa olla, muttei tykkimies, niin kuinkako moni nurmipora etenee ilman tyksitökeskitystä ensin?

Ja btw. Itse olin aluksi 2.VK/I-SVP/KarPr, mutta sitten käsky kävi lämäriksi ja musta tuli EK/I-SVP/KarPr miehiä. Lämäreiden, koirien ja alikkien kans samassa kerroksessa. Vempat ja "urheilijat" (ainakin näin väittivät... löysimmät tyypit oli urheilukompaniassa) oli alakerrassa.

[ 01 July 2002: Message edited by: Taedium ]