Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 376,217 views

#581 • • tumpsi Guest

Ööh?
Ite palvelen alokkaana 3.ptrissa ja harva se päivä on punkat räjäytetty...lähes aina syystä, myönnän sen...eli on jääny roskikseen tavaraa, ovi auki tms muuta perseilyä. Tiedän, että on opetettu, ettei ovi saa jäädä auki/roskis täyteen, ja siksi en purnaakaan. Mutta kyllä tuota räjäyttelyä sentään vielä tapahtuu, välillä päivittäin, välillä harvemmin. Ja aina koko tupa kerralla. Ja äänen korottamisesta voit kysellä vaikka alik. Nättilältä :)

No Nättilä nyt on Nättilä..
Älä siitä ressaa ;)
Meillä Tiedustelupatteristossa tuo kaikki kiellettiin heti ekalla viikolla, teidän toimintatavoista en tiedä niin paljoo (siis Satakunnan Tykistörykmentin).
On kato vähän niinku kaks laitosta yksien aitojen sisällä.
Meidän komentaja (Everstiluutnantti Pertti Yrjölä) on semmonen syvän johtamisen heppu, ja teidän komentaja (Everstiluutnantti Aki Sihvonen)
on oldSkool heppu. Tästä siis johtuu käsittääkseni johtuu ko. ero.
Ite (suurena ja mahtavana varusmiesjohtajana) asetun johonkin OldSkool ja NuSkool tyypin välimaastoon.
#582 • • Tapsa Guest
Aulis_G -> Onk se varapäällikkö Ylil. Paalu ?
Entäs onko Ptrissa vielä Ltn. Vienola :panic:

Tumpsi -> Oh ! U mean Middleskool !
#583 • • tumpsi Guest

..

Jah, mon middl skool

Toi Vienola on ihan vitun keila.
Se selitti mulle ihan tosissaan et mun pitää hakee mun kahvivedet tj-patterista ku kerran majailen sielä.
Eli kun mun tsto. on lamellissa, en voi käyttää mitään muuta lamellin osaa hyväkseni (esim vessat) ku ko. tstoa.
Se on varmaan sukua kers. Wallinille.. :D
Molemmat semmosia .tru muthafuckin' warlords und kings of the middle kasarm.
#584 • • Aulis_G Guest

..

Jah, mon middl skool

Se selitti mulle ihan tosissaan et mun pitää hakee mun kahvivedet tj-patterista ku kerran majailen sielä.
Eli kun mun tsto. on lamellissa, en voi käyttää mitään muuta lamellin osaa hyväkseni (esim vessat) ku ko. tstoa.
Se on varmaan sukua kers. Wallinille.. :D
Molemmat semmosia .tru muthafuckin' warlords und kings of the middle kasarm.

En uskonut osallistuvani inttiläppään mutta here we go!
Kersantti Wallin...huh huh mikä äijä! diplomisissi! äijähän on natsi. Joksikin führeriksi se itseään metsässäkin nimitti yms...mutta hemmetin särmä äijä se on, vaikkakin kaiketi hivenen hullu.

Ltn Vienola elää ja voi hyvin.

Ja varapäällikkö on juurikin yliltn. Paalu, johon en ole törmännyt kuin p-kokeissa. Jämptin ja asiallisen oloinen tyyppi, kertakaikkiaan. Ei pahaa sanottavaa so far.

Joo, Yrjölän oppeihin tuli tutustutta perskohtaisesti Esikuntapatterissa, jossa loikoilin neljä ensimmäistä kasarmipäivääni. Leppoisaa menoa, mutta halusin haasteita ja hain kolmospatteriin. Sihvonen tuntu kyllä aika yrmeältä äijältä, mutta kyllä jämptiltä ja täsmälliseltä myös. Ei varsinaisesti pahaa sanottavaa siitäkään, mutta voin helposti uskoa hänen johtamistyylinsä eroavan everstiluutnantti Yrjölän vastaavasta.

Noh, katsellaan tätä armeijaelämää vielä ainakin 159 aamua :)

Ja ps. Nättilästä en todellakaan ressaa, ihan hulvaton tyyppi sekin on. Ja sä teit ainakin esiintymiselläs aikamoisen vaikutuksen moneen kanssataistelijaani vanhalla mukella tässä taannoin.

Pps. Hyvää loppuelämää alok. Rundgrenin kanssa :D
#585 • • Tapsa Guest

..Toi Vienola on ihan vitun keila..

Jep !

"Tule sellaisena kuin olet" Vienola
hajos 'hivene' ku ei saanu tahtoonsa läpi.
Yritti tosissaan saada meille YPtä,
kun oltiin palveltu vaivaset 361 vrk :D

SITÄ äijää on käytetty lapsena niiin paljon
seksuaalisesti hyväks, ettei mitään rajaa . .
(SM -touhuja ja kaikkee . . )
#586 • • Tapi T Guest

jostain syysta omaan C:n paperit mut en tajuu tata punkka-hommelia ollenkaan; mitas ihmeen iloo on pistaa peti millilleen kuntoon?

Tietynlainen tarkkuus ja kurinalaisuus kuuluu armeijan henkeen ja se kaikki lähtee pohjimmiltaa pienistä asioista (punkat, pukeutuminen, ulkoasu...) Sitäpaitsi täydellisen punkan tekeminen on loppupeleissä niin helppoa, ettei sitä ole todellakaan kohtuutonta vaatia.

Itse räjäytin johtajana ollessani punkan aina, jos se oli huonosti tehty. Jos punkat olivat erinomaisessa kunnossa, niin annoin siitä myös positiivista palautetta. Jo ensimmäisen viikon jälkeen alokkaat olivat tajunneet homman helppouden, eikä punkkiin tarvinnut juuri koskea...
#587 • • Taedium Guest

sulkeisten liittymisen tahan saatan juuri ja juuri ymmartaa mutta mita helvettia se punkka ja sen rajayttaminen tahan liittyy?

Eka näytetään kuinka punkka tehdään ja sitten kun käsketään punkka tekemään, niin se tehdään kunnolla, tai alotetaan alusta. Se on se intin opetustekniikka, että jos mokaat, ni alotat tyhjästä - ja on parempi olla mokaamatta uudestaan.

Se kypsyttää, mutta opettaa tekemään kerralla kunnolla ku on jotain tehtävä. Ei ehkä se tapa opettaa, jota mä tossa käyttäisin, mutta monessa asiassa tekis mieli kyllä sanoa ihmisille, että lopeta toi väkrystäminen ja tee alusta - ja tällä kertaa kunnolla. Intissä sitä tehtiin kaikessa.

Järjestäytyminen pihalle oli hidasta => kaikki tupiin ja uudestaan.
Punkat anuksesta => punkka auki ja uudestaan.

Vähä ku teletappeja leikkis. "Uuudestaan, uudestaan!"
#588 • • Aulis_G Guest

Tiedä sitten onko tornihuhua, mutta kuulin että Vienola olisi ylenemiskiellossa poistutettuaan taannoin varusmiehiä fillareiden kanssa Muken katolle :D
#589 • • tumpsi Guest

Järjestäytyminen pihalle oli hidasta => kaikki tupiin ja uudestaan.

"homot ja poliitikot järjestäytyy, sotilaat järjestyy" - kers. Wallin
#590 • • Tapi T Guest

Tiedä sitten onko tornihuhua, mutta kuulin että Vienola olisi ylenemiskiellossa poistutettuaan taannoin varusmiehiä fillareiden kanssa Muken katolle

Mä olen varma, että nämä kaikki legendaariset poistuttamisläpät ja muut tämän tapaiset älyttömyydet ovat 99%:sti tornihuhuja. Puolustusvoimissa ei yksinkertaisesti riitä tarpeeksi hulluja kouluttajia toteuttamaan tuota kaikkea.

"Varman" tiedon mukaan Santahaminassa ollaan pidetty pyöräsulkeisia kranaatinheitinkomppanian katolla, päälaiturilta ollaan poistutettu koko komppania mereen yms...
#591 • • plink Guest

Tiedä sitten onko tornihuhua, mutta kuulin että Vienola olisi ylenemiskiellossa poistutettuaan taannoin varusmiehiä fillareiden kanssa Muken katolle

Mä olen varma, että nämä kaikki legendaariset poistuttamisläpät ja muut tämän tapaiset älyttömyydet ovat 99%:sti tornihuhuja. Puolustusvoimissa ei yksinkertaisesti riitä tarpeeksi hulluja kouluttajia toteuttamaan tuota kaikkea.

"Varman" tiedon mukaan Santahaminassa ollaan pidetty pyöräsulkeisia kranaatinheitinkomppanian katolla, päälaiturilta ollaan poistutettu koko komppania mereen yms...

Vekaranjärvellä oli myös yksi skappari ylenemiskiellossa poistutettuaan jengiä suksien kanssa muken katolle. hauskana yksityiskohtana tämä ylenemiskiellossa ollut äijä muuttui pariin otteeseen puolen vuoden palvelusaikanani. :)
#592 • • tumpsi Guest

. Ja sä teit ainakin esiintymiselläs aikamoisen vaikutuksen moneen kanssataistelijaani vanhalla mukella tässä taannoin.

???
#593 • • tumpsi Guest
[tositarina Satakunnan Tykistörykmentin aliupseerikoulun kurssilta 156]
..tapahtui eräänä kesäkuisena päivänä armon wuonna 2003..
Ylil Haataja poistutti Kurssijuhlan jälkeisenä aamuna
(eli kanuuna oli käsin kosketeltavissa)
n. klo 08.00 koko kurssin
(n.150 jamppaa)
AuK:n sulkeiskentältä
(varusmiesten parkkipaikan pohjoispääty)
: Kurssi 156 - Vanha Muonituskeskus myötäpäivään kiertäen - sama paikka, sama muoto - RYHMITY!
Matkaa kertyy n. 1,5 km..

en tosin usko et kovin moni oikeesti kävi siä, mut kummiski.
[/tositarina Satakunnan Tykistörykmentin aliupseerikoulun kurssilta 156]

Haataja : \,,/ :mad: \,,/
#594 • • Aulis_G Guest

???

"Ja tässä on tällänen helvetin kiinnostava kalvo (jota näytän noin 2sek)" yms...Ja siis yleensäkin, sä olit jotenkin niin erilainen kun muut "kapiaiset" että monet nauro että "tossa on hyvä tyyppi". Musta se oli ihan hyvä asia
:)
#595 • • Taedium Guest

"homot ja poliitikot järjestäytyy, sotilaat järjestyy" - kers. Wallin

Mä oon siviili. Jos puhetyyli ei kelpaa, mee putsaa sun pyssyä.
#596 • • tumpsi Guest

Mä oon siviili. Jos puhetyyli ei kelpaa, mee putsaa sun pyssyä.

-Lepo ;) (tj 151)

[käsittääkseni oot reservissä, et siviilissä]

{[( pyssyni on puhdas ja asehuoneessa, pyssyyn kosken seuraavan kerran kotiutus ATT:ssa, jolloin tj on n.10)]}

:cool:
#597 • • Taedium Guest

[käsittääkseni oot reservissä, et siviilissä]

Kala tarttui.

{[( pyssyni on puhdas ja asehuoneessa, pyssyyn kosken seuraavan kerran kotiutus ATT:ssa, jolloin tj on n.10)]}

Kala livahti.
#598 • • Taedium Guest
Tulipa mieleen yksi juttu.

Kun tuo sotilasvala pitää tehdä intissä, ja kun itse en voi luvata puolustavani isänmaata jumalan voimalla, niin mun piti tehdä joku sotilaslupaus. No mä olin vähä erikoistapaus intissä, että en menny muiden mukana vaa omia reittejä. Siksi sinä päivänä ku oli vala, mä olin... öö... missähän mä olin, no joka tapauksessa mä en oo tehny -valaa enkä -lupausta. Enkä marssinu missää muodostelmassa. (Eikä ollu vemppaa, sitä voi luistella tehtävistä muutenkin.)

Mitenköhän kävisi jos mä kieltäydyn kertaushajoituksista ilman pätevää syytä? Kun ei ne voi syyttää mua sotilasvalan/-lupauksen rikkomisesta, kun en oo kerran mitään luvannu. Pitäskö muuttaa Suomeen ja kokeilla?
#599 • • Tapi T Guest

Mitenköhän kävisi jos mä kieltäydyn kertaushajoituksista ilman pätevää syytä? Kun ei ne voi syyttää mua sotilasvalan/-lupauksen rikkomisesta, kun en oo kerran mitään luvannu. Pitäskö muuttaa Suomeen ja kokeilla?

Mun mielestä sä voisit mennä käskyn saadessasi ihan kiltisti kertaamaan ja tehdä käskettävät asiat kunnolla ilman velmuilua. :heart:
#600 • • Taedium Guest

Mun mielestä sä voisit mennä käskyn saadessasi ihan kiltisti kertaamaan ja tehdä käskettävät asiat kunnolla ilman velmuilua. :heart:

Mä varoitin niitä kerran kutsunnoissa, että mua ei kannata ottaa tänne. -> Ne ei uskonu. -> Kärsikööt. = Kertauksissa tulee hajoamaan tavaraa mikäli ne hullut vielä mua sinne yrittää, kaikki tulee olemaan pahsti myöhässä ja yleinen kuri tulee laskemaan, kunnes oppivat.

Voin kyllä varottaa jos kertauskäsky tulee, että ei kande ottaa, mutta jos ei usko, niin se on niiden oma vika jos mut sinne ottavat.

En minäkään pistä kettua kanalaa vartioimaan. Sanoohan sen nyt jo järkikin, ettei siitä mitään tule.