Korvatulpat TILAUS

187 posts, 10 pages, 36,676 views

Avatar
#1 • • Haitari Guest
Tinnittääkö?

Suomalainen yritys, nimeltään Vitaterveys tekee Suomessa asiakkaalle henkilökohtaisesti muotoiltuja korvatulppia. Nyt voisi olla mahdollisuus tilata kyseisiä tulppia ryhmätilauksena, jolloin hinta olisi normaalia edullisempi.




Tietoa tulpista

Tarkasti käyttäjänsä korvakäytävän mukaan valmistettu suojain on koettu keveytensä, hiostamattomuutensa ja huomaamattomuutensa ansiosta paitsi toimivaksi, myös miellyttäväksi tavaksi suojata kuuloa. ER-mallit vaimentavat tasaisesti kaikilla taajuuksilla (vaimennus valittavissa 15dB/25dB, 125 - 8000 Hz). Tulppia käyttävät monet ammattimuusikot ja dj:t. Tulppien käyttöaika on vähintään neljä vuotta.

Vaimennus eri taajuuksilla:

125 250 500 1000 2000 4000 8000

Hifi EAR 14.5 15.3 16.9 18.9 22.5 19.8 24.6 (vaimennus dB)
Elacin 15 17.5 17.6 18.0 16.3 17.3 15.8 20.8
Elacin 25 22.5 24.0 26.4 24.4 24.4 27.5 25.4


Taajuusvasteen tasaisuus:

125-4000 Hz 125-8000 Hz

Hifi EAR +-5.3 dB +-10.1 dB
Elacin 15 +-2.2 dB +-4.0 dB
Elacin 25 +-5.0 Bd +-5.0 dB

Lisätietoa:VITA Työsuojelutuotteet - ELACIN


Tulppien hankkiminen

Ensin varataan VITA-Terveyspalveluista aika valosten ottamista varten (Helsingissä). Valosten ottaminen kestää noin 30 minuuttia. Korvakäytävästä otettu valosmalli toimitetaan tehtaalle Hollantiin. Toimitusaika on noin kolme viikkoa. Suojainten valmistuttua sovimme seuraavan tapaamisen ajankohdan. Tuolloin käydään yleisesti läpi suojainten hoitoon ja käyttöön liittyviä seikkoja ja samalla tarkistamme suojainten istuvuuden. Sovitusvaihe kestää noin 15 minuuttia. Takuu alkaa suojainten ostopäivästä (2 v).


Hinnat ja lisäominaisuudet (sis. ALV)

- 5+ henkilöllä tulppien hinta on 158 e/pari (normaali 175 e/pari)
- hinta halpenee, mitä enemmän porukkaa, halvimmillaan 150 e/pari tai jopa alle!

Lisäksi (summat vanhaa rahaa):

- vaimennustaso valittavissa (15 tai 25 dB) toiset suodattimet 500 mk)
- perusväri läpinäkyvä (pun, sin, musta, beige 67 mk lisää)


Tilaaminen

Mikäli olet kiinnostunut tulppien ostamisesta, laita PE 17.5. MENNESSÄ postia osoitteeseen: [email protected] Tilaus on sitova. Pistä mailiin nimi, mailiosoite ja puhelinnumero.

Tulpat tilataan (ja lopullinen alennettu hinta selviää) ma 20.5.2002

[ 07 May 2002: Message edited by: Haitari ]
Avatar
#2 • • kent Guest
Itelläni on valetut tulpat, joihin asennettuina 25db:n filtterit. Täytyy sanoa, että ikinä en oo ostosta katunu. Makso about 168 euroo (n.1000 vanhaa rahaa+ 250 vanhaa rahaa lisäfiltterit).Ite tilasin saksasta, muistaakseni ear safe oli mesta. Suomessa kuvittelisin, että sibeliusakatemiasta sais jotain infoo, mistä tulppia saa/voi teettää.

Vaikka tosin, paras korvatulppa varmaan ois olla vaatimatta lisää sitä äänenpainetta. Tuntuu vaan siltä, että tätä menoa kohta on puolikuuro sukupolvi tulossa.
Itse en ainakaan tajua, että mitä järkeä tässä nykymeiningissä on. Bassoa tulee niin paljon, että aivot tunkee p*****stä ulos ja ääni usein puuroutuu täysin.
Avatar
#3 • • Felis Guest

Originally posted by kent:
Itelläni on valetut tulpat, joihin asennettuina 25db:n filtterit. Täytyy sanoa, että ikinä en oo ostosta katunu. Makso about 168 euroo (n.1000 vanhaa rahaa+ 250 vanhaa rahaa lisäfiltterit).Ite tilasin saksasta, muistaakseni ear safe oli mesta. Suomessa kuvittelisin, että sibeliusakatemiasta sais jotain infoo, mistä tulppia saa/voi teettää.



Suomessa ainakin Vita teveyspalvelut tekee noita. Hinta pyörinee siinä tuhannen kieppeillä vanhaa rahaa, mutta omani sain ryhmäalennuksella - Ville osais varmaan kertoa tosta vaihtoehdosta enemmän. Ja tulpat on ehdottomasti hintansa arvoiset.
Avatar
#4 • • Ezzy Guest
Ilman kuusitulppia ei voi elää.
Mistä niitä muuten saa stadissa? Apteekeista? Ostin aikoinaan Dublinista apteekista hintaan £8 eli jotain 60mk ja hetkeäkään en ole katunut. Ne on vielä sellasta pehmeämpää silikonintuntuista materiaalia. Tosin ne alkaa olla aika kulahtaneet ja pitää ostaa uudet.
Avatar
#5 • • Sasa Guest

Originally posted by kent:
Itelläni on valetut tulpat, joihin asennettuina 25db:n filtterit.



Joo, hei miten ois jos kerättäis Plattarista porukka joka haluu tollaset niin saatais ne ryhmä alennukset!
Avatar
#6 • • Haitari Guest
Kestääkö tommoset kuusitulpat pitkään? meinaan et jos ne maksaa joku 10e ja kestää 10 käyttökertaa niin kyl ne melkeen on halvemmat. Mut kuin paljon paremmat noi valetut sitte on kun kuusitulpat? tietty jos sais tommosen ryhmä alen niin sitte.
Avatar
#7 • • Jay Logic Guest

Originally posted by Haitari:
Kestääkö tommoset kuusitulpat pitkään? meinaan et jos ne maksaa joku 10e ja kestää 10 käyttökertaa niin kyl ne melkeen on halvemmat.



Kuusitulpat on kestäviä. Vuoden ainakin voi väännellä, sitten pitää heittää veke esteettisistä syistä. ;)
Avatar
#8 • • Haitari Guest
Joo mä soitin tonne ja ne kerto seuraavaa:

Jos sais kasaan 10 hengen ryhmän niin alennus olis jotain 20 euron luokkaa.

Toiminta olis seuraava:
1) Kerätään nimet listaks, jonka jälkeen ne laskis sitte sen alennuksen.
2) Jos päätettäs ottaa niin porukka menis itteksiin Mikonkadulle ottaan valokset.

Elikkä ei tarvis mitään yhteistä kokoontumista minnekkään vaan riittää et kertoo mitä porukkaa on ja jokanen menee yksin teettään ne. Tosin lista pitää toimittaa.

Mikäli porukka on innostunutta niin ilmotelkaa asiasta!

Edit: ennenku alan hätäileen liikaa niin en itte oo ihan saletti, oonko hommaan noita valettui vai kuusitulppii, mutta katotaan kuinkamoni olis innostunu valetuista ja katotaan sitte uusiks.

[ 29 April 2002: Message edited by: Haitari ]
Avatar
#9 • • Felis Guest

Originally posted by Haitari:
Mut kuin paljon paremmat noi valetut sitte on kun kuusitulpat?



Mulla on ollut molemmat, ja kyllä noi valetut on ehdottomasti paremmat, erityisesti jos one-size-fits-all-kuusitulpat ei sitten istukaan. Äänen laadussakin on eroja, valetut suodattaa ääntä paljon tasaisemmin kuin kuusitulpat, mikä saa musiikin kuulostamaan paremmalta. Käyttöiäksi sanottiin muistaakseni neljä vuotta, takuu on kaksi vuotta.
Avatar
#10 • • Sasa Guest
Niin, no tarkka hinta olis aika kova sana, näin niinko innostuneita haettaessa...
Avatar
#11 • • Haitari Guest

Originally posted by Tranceformer:
Niin, no tarkka hinta olis aika kova sana, näin niinko innostuneita haettaessa...



Tarkka hinta on 175e. Siitä sitten alennukset pois Elikkä jos 10 tyyppii innostuu niin alennus on käsittääkseni jotain 20e luokkaa. Maksettavaa jää joku 150-160e Tosiaan tarkempaa hintaa ei voi viel sanoo
Avatar
#12 • • Ezzy Guest

Originally posted by Jay Logic:
Kuusitulpat on kestäviä. Vuoden ainakin voi väännellä, sitten pitää heittää veke esteettisistä syistä.



mun tulppia voi pestä ihan huoletta. vuoden ne on ollu käytössä ja toimii ok edelleenkin.
Avatar
#13 • • funkyboy Guest
Mulla ongelmat meni ohi sillä et ammuin tykillä täyspanoksen ilman kuulonsuojausta... (vahingos)
Avatar
#14 • • -=aave=- Guest

Originally posted by funkyboy:
Mulla ongelmat meni ohi sillä et ammuin tykillä täyspanoksen ilman kuulonsuojausta... (vahingos)



Niin ja meikä on jo syntyny kuuroksi.
Avatar
#15 • • funkyboy Guest

Originally posted by HiVoltage:
Niin ja meikä on jo syntyny kuuroksi.



Et sä kuuro ole, sä et vain aina ymmärrä...
Avatar
#16 • • Jukka I Guest
Onko olemassa mitään vaihtoehtoa apteekin standarditulppien ja tollasten sikakalliiden valostulppien välimaastossa?

Olis kiva kuulla myös niitä ylätaajuuksia tulpat päässä...

Ja ovatko "kuusitulpat" siis sellaisia (melko edullisia) joissa on jotain jauhon/rakeiden/silikonin tyyppistä sisällä?

Originally posted by kent:
Itse en ainakaan tajua, että mitä järkeä tässä nykymeiningissä on. Bassoa tulee niin paljon, että aivot tunkee p*****stä ulos ja ääni usein puuroutuu täysin.



Täysin samaa mieltä.

[ 29 April 2002: Message edited by: Blackout ]
Avatar
#17 • • Walker Guest
Mä en oo tähän mennessä käyttänyt tulppia kun pelkästään isoissa labyissa..mulla ei oo ainakaan korvat ikinä soinu eikä vinkunu bileitten jälkeen..tiedä sitten mistä johtuu
Avatar
#18 • • oddi Guest

Originally posted by Blackout:

Ja ovatko "kuusitulpat" siis sellaisia (melko edullisia) joissa on jotain jauhon/rakeiden/silikonin tyyppistä sisällä?



Kuusitulpat näyttää joulukuusilta ja on jotain kumia tai silikonia ne on aika mukavat ja ääni on paljon parempi kun basic-keltainen-foami (tai märkä vessapaperi). Ei niissä mitään sisällä oo ja kun ne on korvissa niin niistä törröttää kuusen "runko" ulos. Makso kai joku 10e apteekissa, suosittelen. Tulpat häviää vaan tosi helposti pimeisiin biletiloihin, minkä takia hiukan hirvittäis ostaa tosi kalliita. Kandee olla kans joku rasia, mis säilyttää...Tulipa joristua..
Esa

Posts: 947

#19 • • Esa
Mä voisin ostaa tuollaisen Elacinit, jos saadaan kimppa-alennusposse kasaan.
Avatar
#20 • • Tapi T Guest
Mä hankin omat kuuseni musiikki-kaupasta, ja luulen/väitän että jokaisessa itseään kunnioittavassa musiikkikaupassa on sellasia myynnissä; alle 20e maksavat, mikä on naurettava hinta kuulon säilymisestä tämän kova-äänisen harrasteen parissa.

Hetkeäkään en ole katunut; kun ne on ollu 15min päässä ei tulppia enää edes huomaa, musiikki kuullostaa tosi hyvältä ja mikä tärkeintä ei bileiden jälkeen korvissa soi. Vaahtomuoviset hirvitykset kannattaa hylätä ja ostaa kunnon tavaraa...

Tulpat kannattaa pestä pariin kertaan kuussa saippualla ja kuivata huolella, jotta ne säilyvät pidempään. Eikä se keltainen töhnä ole kaunista katseltavaa...

Mä en oikein ymmärrä, että kuinka noita pystyy oikein hävittämään? Ei ne korvista mihinkään karkaa?

Lisää kuusista: http://www.etymotic.com