uskonnollisuus

676 posts, 34 pages, 136,930 views

Progress

#241 • • Progress
Jone:

Jos haluat nussia pilkkua, niin siitä vaan. Se ei oo mun koira! *hih*
Niin, eli juu..ei kai sitä tartte kaikkee niin KIRJAIMELLISESTI ottaa...???

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Jone

#242 • • Jone Archibald Haddock

Progress:
Jone:

Jos haluat nussia pilkkua, niin siitä vaan. Se ei oo mun koira! *hih*
Niin, eli juu..ei kai sitä tartte kaikkee niin KIRJAIMELLISESTI ottaa...???

No voi vittu. *taputapu*

Munko syntini se nyt on ettet tiedä mitä höpötät, oi sinä abessinen debiili? (Eli ei kantsi käyttää sanoi jos ei tiedä niiden merkitystä.)

[muokattu 13.1.2004 12:03]
Progress

#243 • • Progress
no ei tietenkää. Aika huumorinton jätkä taidat olla. sori ny vaa, jos sun mielenrauhaa järkytin.
*kivatsulle*

--

Jone

#244 • • Jone Archibald Haddock

Progress:
no ei tietenkää. Aika huumorinton jätkä taidat olla. sori ny vaa, jos sun mielenrauhaa järkytin.
*kivatsulle*

Pitikö tossa olla huumoria jossain? Jos piti, niin kieltämättä onnistuin missaamaan sen aivan täysin. *justjoo*
Progress

#245 • • Progress
forget it! *släp*

--

Jone

#246 • • Jone Archibald Haddock
*aplodit* *justjoo* *aplodit*
Avangion

#247 • • Avangion Punakardinaali
Agnostikko. Uskon minkä näen. Mitään en kiellä ellen näe todisteita jotka kieltää varmasti.
Elikkä taidan siis toisinsanottuna ovelasti pitää portteja auki joka suuntaa, ihan varmuuden vuoksi. Tiedä mitä kuoleman jälkeen tulee. En usko että mitään, mutta onhan se näppärää olla kieltämättä, jos vaikka löytää itsensä, kuten Hallu sen laittoi, portilta vääntämässä kättä Pietarin kanssa, että mennäänkö vai ei! *nauru*

Jos raamatusta mitään tietää, niin jumalaa ei ainakaan kannata kieltää. Siellähän lukee rivien välissä, että jumala on kakara jolla on omnipotenttius. Elikkä kaikki synnit annetaan anteeksi jo uskoo, mutta auta armias jos palvot jotakin muuta! Melkoisen lapsellista jos se tosiaan on ainoa jumala, kuten väittää! *vink*

TeMpPu

--
HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING.
DO YOU KNOW THAT IN A WORLD FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM?
QUITE ASTONISHING.
-Kuolema (Terry Pratchettin Hogfather [televisioversio])

hallucinogen

#248 • • hallucinogen Edain
Joskus miettinyt sitä, että jos taivas olisi olemassa niin olisiko se kaikille samanlainen vai jokaisen mieltymyksille räätälöity yksilöllinen paikka? Kaikkihan ei pidä samoista asioista ja jos pitäisi elää kuten iso osa kristillisistä yhteisöistä kehottaa niin voisin sanoa, että taivas olisi pirun tylsä paikka jos se perustuisi samanlaiseen elämään *nauru*
Tuskin siellä taivaassa olisi bileitä, päihteitä ja irstaita orgioita *nauru*

--
pikku-*possu*

Karski

#249 • • Karski Pomon kätyri

hallucinogen:
Joskus miettinyt sitä, että jos taivas olisi olemassa niin olisiko se kaikille samanlainen vai jokaisen mieltymyksille räätälöity yksilöllinen paikka? Kaikkihan ei pidä samoista asioista ja jos pitäisi elää kuten iso osa kristillisistä yhteisöistä kehottaa niin voisin sanoa, että taivas olisi pirun tylsä paikka jos se perustuisi samanlaiseen elämään *nauru*
Tuskin siellä taivaassa olisi bileitä, päihteitä ja irstaita orgioita *nauru*

Proosakirjailijoista esim. Terry Pratchettilla ja
Neil Gaimanillahan on ollut ton tyyppisiä visioita
niiden kirjoissa, ts. ihmiset päätyy sinne
minne uskookin päätyvänsä, ja helvetti
olis täynnä ihmisiä jotka itse uskovat ansainneensa
rangaistuksensa, jne.

Gaimanin Sandman-sarjakuvia ja Pratchettin
Small Gods -kirjaa yhä lämpimästi suositellen. *joo*

[muokattu 13.1.2004 14:05]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

hallucinogen

#250 • • hallucinogen Edain
Jos kääntyis muslimiksi, niille on ainakin taattu 72 neitsyttä huoraa joten ei ainakaan ihan huonosti ole siellä päässä asiat *juonittel*

--
pikku-*possu*

Karski

#251 • • Karski Pomon kätyri

hallucinogen:
Jos kääntyis muslimiksi, niille on ainakin taattu 72 neitsyttä huoraa joten ei ainakaan ihan huonosti ole siellä päässä asiat *juonittel*

Mä en oo ihan varma onks Koraanin sanamuoto
just tolleen *justjoo*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

hallucinogen

#252 • • hallucinogen Edain

(_I_):
Mä en oo ihan varma onks Koraanin sanamuoto
just tolleen *justjoo*

Vaikka oon hivenen koraania ja islamista lukenu yleensät niin en itsekään ole mutta ainakin marttyyrit käsitääkseni saavat 72 neitsyttä.
Mutta on siinä enemmän ”lupauksia” kuin mitä jesse lupaa *iloinen*

Varman päälle kannattaa pelata *nauru*

--
pikku-*possu*

hallucinogen

#253 • • hallucinogen Edain

”Muusa (Mooses) (AS) kysyi Rabb'iltaan (Herraltaan):
Kuka Paratiisin asukkaista on arvoasteikossa alinna? Hän sanoi: Se on sellainen, joka päästetään sisään Paratiisiin viimeisenä, kun kaikki Paratiisin asukkaat ovat jo astuneet sinne. Hänelle tullaan sanomaan: Käy sisään Paratiisiin. Mutta hän sanoo: Oi Herrani! Kuinka astuisin sisään, kun kaikki ihmiset ovat jo asettuneet asuntoihinsa ja saaneet, mitä heille kuuluu? Hänelle tullaan sanomaan: Olisitko tyytyväinen ja iloitsisitko, jos sinulla olisi sellainen valtakunta kuin maailman kuninkailla? Hän sanoo: Olisin tyytyväinen, Herrani. Allah sanoo: Se on sinulle, ja vielä samanlainen, ja vielä yksi ja vielä yksi ja vielä yksi. Viidennellä kerralla hän sanoo: Se miellyttää minua suuresti, Herrani. Allah sanoo: Se on sinulle ja sama kymmenkertaisesti. Tulet saamaan kaiken, mitä sielusi halajaa ja mistä silmäsi ilahtuvat. Hän sanoo: Olen hyvin tyytyväinen, Herrani.

Eli tosta voidaan päätellä se, että muslimien paratiisissa saa siis mitä haluaa, vaikka olisi huonoin häiskä siellä.

Muusa (AS) sanoi: Kuka tulee olemaan korkea-arvoisin Paratiisissa? Allah sanoi: He ovat niitä, jotka valitsin ja jotka asetin kunniaan Omalla Kädelläni. Todistan sinetilläni, että heitä siunataan sellaisilla palkkioilla, joita ei yksikään silmä ole nähnyt, korva kuullut eikä ihmismieli käsittänyt.”

Olisi kiva tietää mitä se Allah vielä antaisi jos on jo kaiken saanut mitä halajaa *ding*

ja quotet olivat http://www.islamopas.com/

Varsin pätevältä vaikuttava sivusto.

[muokattu 13.1.2004 14:34]

--
pikku-*possu*

Hyzenthlay

#254 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
hmm... olin pitkään mielestäni 99%sti buddhalainen (theravada), sillä olen aina ollut ateisti ja olin samaa mieltä miltei kaikkien buddhalaisoppien kanssa. Noina aikoina tuli meditoituakin aika aktiivisesti *blush* Noin myöhemmin ajateltuna minussa on edelleen paljon buddhalaista, mutta osa sotii pahasti vastaan. En voisi kuvitella lopettavani lihansyöntiä, enkä myöskään pidä elämää millään lailla pyhänä. Jälleensyntymäkin hieman epäillyttää *hih* Eli nykyään maailmankatsomus on lähinnä luonnontieteellinen ja jonkin verran darwinistinen..

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Texx

#255 • • Texx ^_^
Mä en usko Jumalaan ainakaan, johtuen ehkä siitä että isänpuolelta sukulaiset on todella uskovaisia, ja sitä on tosiaankin yritetty väenvängällä tyrkyttää mullekkin. Ja yritetään vieläkin, pienenpänä uskoin Jumalaan, kävin ahkerasti pyhäkoulussa Jne.
Mutta sitten, harrastan joogaa, jossa on tietysti kovasti hengellisyys jne (päätelkää itse mitä tarkoitan hengellisyydellä jogan yhteydessä) joten ehkä uskon kuitenkin johonkin.
Usko on niin moniselitteinen asia etten jatka enenpää koska alkaisin pohtia muuten asioita mihin en osaa vastata *iihhih*
Ja onpas sekavaa tekstiä. No. Uskon johonkin mutta en Jumalaan yhtään.

--
*piis*

Cloudberry

#257 • • Cloudberry
Erosin vuosi sitten ev.lut. kirkosta. En siksi että olisin lakannut uskomasta, vaan nimenomaan sen takia että uskon. Mulle se on positiivinen, oma yksityisasia, jota harvemmin pääsee jakamaan muiden kanssa. Valitettavan usein uskonnollinen dialogi menee siihen, että fanaatikot hyppii toistensa kurkussa mitättömien erimielisyyksien takia, ja pääasia (eli Luojan Rakkaus meitä luotuja kohtaan) unohtuu.. *igor*
Assalamu aleikum to the muslim, shalom to the hebrew!
Praise the Lord and keep the faith.. *joo*
sapeli

#258 • • sapeli jokukukamikä?
Juu, uskon kaikenlaiseen... Mutta en lue itseäni minkään uskonnon seuraajaksi. Mielestäni kaikkien pitäisi etsiä oma totuutensa ja palvoa/uskoa/toivoa/rukoilla itsekseen, muiden tavoista, perinteistä ja uskomuksista turhemmin välittämättä.

Asioita joihin uskon:
- reinkarnaatio
- karma (tavalla tai toisella)
- telepatia ja muut mielen voimat
- henkimaailma

Asioita joihin en usko:
- taivas ja helvetti
- hyveet ja synnit
- pyhät kirjoitukset (sana ei koskaan vastaa totuutta)
- järjestäytyneet uskonnot

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Coma

#259 • • Coma

patis:
Tres:
---

Suosittelen muuten edelleen kaikille tätä testiä:
http://www.selectsmart.com/RELIGION/

---

Your Results:

1. Secular Humanism (100%)
2. Unitarian Universalism (90%)
3. Non-theist (85%)

Olipas paskasti muotoiltuja kysymyksiä :D

1. Unitarian Universalism (100%)
2. Mahayana Buddhism (87%)
3. Theravada Buddhism (84%)
Gilgamint.com

#260 • • Gilgamint.com Making questions
Tapasin Jeesuksen kerran unessa... mut sit taas yks aasialainen nätti tyttö anto mulle unessa... et taitaa olla pelkkii unelmii...