Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
---
Jatketaan nyt näillä hyvillä vertauskuvilla; Kuka tahansa voi sit varmaan kutsua itseään web designeriksi ku on tehny nettisivut käden käänteessä kotisivukoneella.
No joo, whateva. I'll rest my case.
---
Toi on musta toi sun vertaus ontuu hiukan, ku sillä Traktorilla voi kuitenki päästä samaan lopputulokseen kuin noilla muillakin laitteilla. Ehkä jopa enempään. Kotisivukoneella ei kuitenkaan ihan kaikkea välttis saa tehtyä mitä vapaammalla koodaamisella.
Mä ehkä sanoisin ennemminkin, että onko oikea webdesigner jos tekee wordpressin päälle omat sivut koodaamatta niitä alusta asti ite?
Ku jos joku soittaa Traktorilla saman tasoista settiä kun kotisivukoneella saa tehtyä sivuja, ni tuskin sitä kukaan kuitenkaan buukkaa ;)
ei toimi näköjään ku yks quote ni boldataan sitten...
Jos asenne on sellainen, että v*ttuako tässä mitään sellaisia opettelemaan, kö mul on S4 ja se hoitaa noi perusteet automaagisesti niin.
Miks toi S4:n omistaminen tai sillä vaikka koko soittamisen aloittaminen tarkoittais tollaista asennetta? Musta on hassua toi hirvee antipatia sitä kohtaan, ettei joku halua välttämättä kahlata vanhoja medioita läpi. Voihan sillä S4:llakin ottaa ne syncit pois päältä ja treenata perusjutut tollasen worst case scenarion kohdalle. Mut sit voi kuitenki käydä niin et keikalle mennessä kaatuu ja taittaa kätensä ja lyö päänsä niin että jää keikka soittamatta. Tai joku pistää silmätippoja sun kaljaan.
Musta ainoa juttu millä on merkitystä on se, mitä sieltä kaiuttimista sinne tanssilattialle puskee ja saako se ihmiset innostumaan.
Ja kyl se karu totuus on se, että mä kuuntelen mielummin Traktorilla soitettuja settejä kuin sitä, että tullaan harjoittelemaan biittimiksausta isosta pa:sta että tehtäis vaikutus netissä jyrkkiä mielipiteitä jakaviin vanhuksiin :D
Syön sanani enkä ihan vielä lepää... :X
Jos käyttää valmista teemaa eikä millään tapaa kustomoi koodia ja grafiikkaa niin ei tietenkään voi kutsua. Sehän on käytännössä aivan sama kuin teksi kotisivukoneella, sillä erotuksella, että kotisivukoneen koodi ja templatet on fläsäri 90-luvulle.
Se siitä offtopicista :D
Vaikuttais siltä, että hyvin pitkälle ajatellaan samalla tavalla, mutta ajatukset ei kuitenkaan täysin kohtaa.
Ei S4:n omistaminen tai koko soittamisen aloittaminen sillä tietenkään tarkoita tollaista asennetta. Tolla asenteella viittasin Jil:n kommenttiin. Hyvä jos joku S4:lla homma aloitteleva vaivautuu treenaamaan sitä biittimiksausta ilman syncciä ja muita perusjuttuja.
Itsekin omistan S4:n eikä mulla todellakaan ole mitään sillä keikkailemista vastaan. Olen pariin kertaan tässäkin topiikissa todennut, että oli formaatti tai laitteisto mikä tahansa, niin se millä on merkitystä on se miten DJ saa ihmiset innostumaan. Oli se sitten vinyyli, läppäriltä soitettu ämpäri, tai Kesoililta mökkireissulla ostettu c-kassu.
Se missä meidän ajatukset eivät taida täysin kohdata on se (tai ei ihan ymmärretty toisiamme), että mun mielestä keikkailevan DJ:n pitäisi kuitenkin tuntea sen verran sitä peruslaitteistoa ja tekniikkaa, että jonkin osan pettäessä olisi mahdolisuus yrittää pärjätä sillä mitä on jäljellä.