työttömien luukku

202 posts, 11 pages, 68,714 views

ValaX

#161 • • ValaX
Joo kyllä toi rahan vähyys on aika stressaavaa. Mä odottelin työharjottelu tukia jouluks, mutta nyt ne tuleekin sitte uudeks vuodeks. Ei tuu näköjään tasasesti kuukauden välein, niin kuin työttömyyskorvaukset.
Anselmi

#162 • • Anselmi And sell me

Replying to työttömien luukku:

Gateway, 10.12.2009 23:25:
Työttömyyttähän tuo puskee, johan tuota kuutisen vuotta kerkesikin hommia samassa firmassa tehdä. Saas nähdä löytyykö tästä kylästä enää hommia insinörtille vai pitääkö valua etelään kuten kaikki muutkin...

...Ja täällä niitä hommia sit löytyis paremmin? :D

--
sen pituinen se

Gateway

#163 • • Gateway Club Therapy

Anselmi, 12.12.2009 14:25:
---
Työttömyyttähän tuo puskee, johan tuota kuutisen vuotta kerkesikin hommia samassa firmassa tehdä. Saas nähdä löytyykö tästä kylästä enää hommia insinörtille vai pitääkö valua etelään kuten kaikki muutkin...

---

Kaksi sanaa, löytyy toki :)
Anselmi

#164 • • Anselmi And sell me

Gateway, 12.12.2009 14:44:
---
---

---

---

No hyvä:) Tuntuu et monilla inssialoilla tää rämpii samassa suossa kuin koko maa.
Mut vois olettaa et ainakin ohjelmistopuolen ja rakennusinsseillä tääl on hommia. Osuinks oikeaan?

--
sen pituinen se

Gateway

#165 • • Gateway Club Therapy

Anselmi, 12.12.2009 14:52:
---
---
---

---

---

---

No hyvä:) Tuntuu et monilla inssialoilla tää rämpii samassa suossa kuin koko maa.
Mut vois olettaa et ainakin ohjelmistopuolen ja rakennusinsseillä tääl on hommia. Osuinks oikeaan?

Et ihan, koneinssi olen ja suunnitteluhommia olen tehnyt. Kaikin puolin siellä etelänmaalla on työtilanne parempi, ala kuin ala. Siihen nyt lähinnä viittasinkin, tilanne on toki huono melkeinpä kautta linjan.
MiMoSa

#166 • • MiMoSa

Gateway, 12.12.2009 16:37:
---
Anselmi, 12.12.2009 14:52:
---
---
---

---

---

---

---

Et ihan, koneinssi olen ja suunnitteluhommia olen tehnyt. Kaikin puolin siellä etelänmaalla on työtilanne parempi, ala kuin ala. Siihen nyt lähinnä viittasinkin, tilanne on toki huono melkeinpä kautta linjan.

No juu, kyllä se tilanne täällä on huono myös koneinsseillä. Itelle tuli just 10kk lomautusta täyteen. Eikä taida olla ihan hetkeen toivoakaan päästä takas töihin.*igor* Mut kyllä täältä väliaikaisesti oon muita töitä löytänyt. Kyllä täältä aina jotain töitä saa, jos vaan viitsi tehdä.*hymy*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Gateway

#167 • • Gateway Club Therapy

MiMoSa, 2.1.2010 18:40:
No juu, kyllä se tilanne täällä on huono myös koneinsseillä. Itelle tuli just 10kk lomautusta täyteen. Eikä taida olla ihan hetkeen toivoakaan päästä takas töihin.*igor* Mut kyllä täältä väliaikaisesti oon muita töitä löytänyt. Kyllä täältä aina jotain töitä saa, jos vaan viitsi tehdä.*hymy*

Juu, totta varmasti puhut. Itse olen just pyrkimässä siihen että haen oman alan hommia jokapuolelta Suomea, toki tietyin rajoituksin. Nyt pitäis pystyä säilymään työelämässä ettei käy niinkuin esim. sulle nyt kun olet joutunut olemaan noin kauan lomautettuna. Tunnen ja tiedän paljon vastaavassa tilanteessa olevia eikä heillä työtilanne muutu ennenkuin talouden pyörät lähtevät taas vetämään tai itse työntekijä muuttaa työn perässä. Tsemppiä työnhakuun!
Minnalilla

#168 • • Minnalilla
Jaha, jäinpä sit työttömäks.. Ei vaan jaksanu. *poks* Uutta työtä, työmatka lyhempi, KIITOS!
Mini kuittaa.

--
tilulileii!

Gateway

#169 • • Gateway Club Therapy

Gateway, 2.1.2010 19:11:
Itse olen just pyrkimässä siihen että haen oman alan hommia jokapuolelta Suomea, toki tietyin rajoituksin.

Sen verran täytyy itseäni lainata että pyörät on nyt pyörähtäneet niin, että Poriin muutto työn perässä tapahtuu helmikuun alusta. Uuden murteen omaksumista täytyy yrittää välttää tosin :)
Gleba

#170 • • Gleba
Kylläpäs valitsin hyvän ajan valmistumiselle.

Huoh.

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

Kimbou

#172 • • Kimbou

Gleba, 12.1.2010 13:57:

Huoh.

parhaan mahdollisen!!! kukaan ei syyllistä vaikka vietät omaa aikaa, edes itselle ei tule huono omatunto kun töitä ei löydy ja saa LOMAILLA. Ei niitä töitä edes nyt kannata ettiä, mitäs jos ei löydykkään sitä masentuu, ota lainaa ja lähde ulkomaille...vaikka intiaan tai ihan mihin vaan vaikka puoleksi vuodeksi tai jää kotiin ja käy lenkillä ja salilla lue kirjoja,ajattele,kuuntele,haistele,maistele,lepäile,laula.....tadadaa, itse ainakin nautin omasta lomautuksesta täysin mökkeillessä ja ulkoillessa, elämän parasta aikaa.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Gleba

#173 • • Gleba

Kimbou, 12.1.2010 21:08:
---

Huoh.

---

parhaan mahdollisen!!! kukaan ei syyllistä vaikka vietät omaa aikaa, edes itselle ei tule huono omatunto kun töitä ei löydy ja saa LOMAILLA. Ei niitä töitä edes nyt kannata ettiä, mitäs jos ei löydykkään sitä masentuu, ota lainaa ja lähde ulkomaille...vaikka intiaan tai ihan mihin vaan vaikka puoleksi vuodeksi tai jää kotiin ja käy lenkillä ja salilla lue kirjoja,ajattele,kuuntele,haistele,maistele,lepäile,laula.....tadadaa, itse ainakin nautin omasta lomautuksesta täysin mökkeillessä ja ulkoillessa, elämän parasta aikaa.

Mistä pankista työtön saa lainaa?
Kyllähän tässä lomailee ihan mielellään, mahdollisesti kuitenkin n.40v työelämää edessä niin ihan hyvällä omallatunnolla voi löysäillä. MUTTA kun rahaa ei tule mistään. Vituttaa siipeillä.

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

MiMoSa

#174 • • MiMoSa
Vuosi olis sitten jo lomautusta takana, jee.*justjoo* Eikä loppua näy...*igor*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Claquesous

#175 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Gleba, 14.1.2010 13:08:
Työttömän arkea.

Mul on vähä sama. En oo kyl työtön, mut osa-aikaisessa duunissa, jossa nyt reiluun vuoteen ei oo herunu kunnol vuoroja. Vähän paha vajaan 300e nettopalkasta tehä oikeestaan mitään. Tänää laitoin fattaan hakemuksen. Vajaan vuoden pysty sinnittelee. Samal tietty pitäs säästää hilloo mahdollisia jatko-opintoja varten. Melko nihkeetä.

Talousviisaat ennustaa työttömyyden vielä kasvavan ja vuonna 2012 oltais (ehkä) laman suosta noustu. Onneks nyt eletään jo vuoden 2010 maaliskuuta.

--
32. of December

hemuz

#177 • • hemuz kätevä emäntä

Raver71, 2.3.2010 18:51:
Sain ilmoituksen että lomautus on ohi. Huomenna alkaa taas duuni. Talvella voi olla lomautuksia tiedossa. Mutta lyhyempiä kuin tämän hetkinen oli.

*aplodit* onneks olkoon!
rec

#178 • • rec

Kimbou, 12.1.2010 21:08:
---

Huoh.

---

Tätä on kohta tehty vuoden verran ja syke tuntuu laskun sijasta vain nousevan. Viimeinen työhaastattelu oli ~4kk sitten ja viimeisten, sanotaan vaikka viiden työhakemuksen vastaukset tuli bumerangina takaisin "Valitettavasti emme valinneet teitä..." -tyylillä. Onks oikeesti niin et nykyään toimistotyöntekijöitä on 'liikaa', vaatimukset liian kovat vai saako firmat niin paljon hakemuksia tarjoamiinsa paikkoihin et niiden on oikeesti pakko valita vaan ne "parhaat yksilöt" haastiksiin? Tää edellinen kysymys oli lähinnä retorinen, koska jokainen tietää vastauksen. Oli miten oli, kohta vuoden työtön ja vuoden aikana oon päässy KAHTEEN työhaastatteluun...

_Olin_ toiveikas siinämielessä et saan "aika helposti" töitä, mut selkeesti nyt alkaa lannistaa siihen malliin et jaksanko enää ees yrittää.. tietenkään en lannistu, mut se just et tilanne vaan lannistaa väistämättä koska tulot on kuitenkin tehdystä duunista eikä suinkaan työttömyystuesta.

Noh... eipä siinä! Jotain hyvääki sentään. Ilman tätä työttömyyttä emme oltais tuotettu hyvää teknoa so far.

*optimaaliajatteluhymiö*
kinderi

#179 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Täällä sitte ens viikosta alkaen. Vituttaa, mutta minkäs teet. Ja karenssia tiedossa ties kuinka perkeleen kauan kun ite irtisanouduin <3
Gotta love this, voi vittu. *dissaa*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

sapeli

#180 • • sapeli jokukukamikä?

Täällä sitte ens viikosta alkaen. Vituttaa, mutta minkäs teet. Ja karenssia tiedossa ties kuinka perkeleen kauan kun ite irtisanouduin <3
Gotta love this, voi vittu. *dissaa*

Saako kysyä että mitä siellä tapahtui että moinen tilanne pääsi tapahtumaan? *uuh*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.