työttömien luukku

202 posts, 11 pages, 68,712 views

evvk

#141 • • Edited evvk

silmä, 29.11.2009 10:58:
---
tomii, 28.11.2009 23:45:
---
mark hamilton, 28.11.2009 20:08:
---

Eräässsä työhaastattelussa multa kysytiin kun oon jo 30vee niin että eihän mulla ole mitään sairauksia. Okei.. ymmärrän että skitsofreenikkoa ei voi palkata.. mut jos mulla olisi vaikka diabeetes olisi melko väärin jos se vaikuttaisi päätökseen.

---

Multa on kysytty kerran, että onko mulla mitään psyykkisiä sairauksia, jotka voisi haitata työntekoa. Tämä kysymys tosin esitettiin niin, että "tähänhän ei ole pakko vastata, mutta..." No, tottakai vastasin, kun ei ole mitään psyykkisiä sairauksia. Olisi toki jännä tietää miten olisi vaikuttanut, jos olisin sanonut jonkun sairauden tai kieltäytynyt vastaamasta. Luultavasti olisi osakkeet pudonneet aika huolella. Sain siis ks. paikan silloin.

---

Eli valehtelu kannattaa aina. En itse ainakaan kertoisi työhaastattelussa
jos minulla olisi joskus ollut masennuskausi ja olisin ollut sairaslomalla
sen vuoksi.

Juu.. ei tosiaan kannata keroa kellekkään jos on ollut masennusta vaikka sitten koulukiusauksen takia. Ihmiset kun eivät tiedä että se ei ehkä ole niin vaarallista ja kun sit pääsee töihin niin itsetunto kasvaa ja palautuu kerta heitolla. Pahempia sairauskiakin on kuten tarve ryypätä 12-pack melkein joka päivä.
ValaX

#142 • • ValaX
Musta on uskomatonta että eelleenkin välillä saa kuulla juttuja siitä että töitä kyllä löytyy jokaiselle halukkaalle. Tällaisten kommenttien heittäjien toivoisin jäävän riittävän pitkäksi aikaan työttömäksi.
pululu

#143 • • pululu .jemmutti.

Replying to työttömien luukku:

vala, 29.11.2009 13:30:
Musta on uskomatonta että eelleenkin välillä saa kuulla juttuja siitä että töitä kyllä löytyy jokaiselle halukkaalle. Tällaisten kommenttien heittäjien toivoisin jäävän riittävän pitkäksi aikaan työttömäksi.

Mä olen aina saanut töitä, kun on ollut sille tarvetta. En ole ollut liian nirso, joten kyllä hommia on löytynyt.

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

#144 • • Reivaaja Guest

pululu, 29.11.2009 13:36:
Mä olen aina saanut töitä, kun on ollut sille tarvetta. En ole ollut liian nirso, joten kyllä hommia on löytynyt.

Palvelu-aloilta?
whispering

#145 • • whispering Super Juusto

---
vala, 29.11.2009 13:30:

---

Sama mulla, pisin aika työttömänä ollu ~1kk. Sen jälkeen sain pätkätöitä 2 kuukaudeksi, jonka aikana hain ja lopulta pääsin oman alan hommiin.
pululu

#146 • • pululu .jemmutti.

Reivaaja, 29.11.2009 13:37:
---

---

Palvelu-aloilta?

Oon nyt jo vuosia opiskellut ja sen ohessa oon tehnyt duunia henkilöstövuokrausfirman kautta. Palvelualoillehan se painottuu, oon ollut tarjoilijana, baarimikkona, tiskaajana, puhelingalluppeja tekemässä, ohjelmatoimistopaleveluyrityksen listoilla jnejne. Kaikkein parasta vuokratyöläisenä oleminen on se, että tutustuu koko ajan uusiin ihmisiin ja kontakteja syntyy kuin huomaamatta. Kun jaksaa olla tarpeeksi ahkeja ja innokas työntekijä, hyvälle ja asiaanpaneutuvalle työntekijälle löytyy aina lisää töitä, ja ehkä se vakituinenkin työ.

On ollut tosi mielenkiintoista päästä näkemään erilaisia aloja, ja jokaisesta duunista on oppinut aina jotakin hyödyllistä myös tulevaisuutta varten.

Nyt olen raatanut perseeni ruvelle harjoittelupaikassa opinnäytetyötä tehden. Vielä ei ole mitään varmuutta, mutta ehkä tämäkin panos palkitaan vakkariduunilla sitten kun valmistun :)

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

ValaX

#147 • • ValaX

---

---

joo, mutta kaikille halukkaille niitä ei riitä. Toistan nyt itseäni, mutta ennen tätä opiskeluporjektiani hain kaikkea mahdollista työtä, mutta en päässyt edes yhteenkään haastatteluun..
rec

#148 • • rec

vala, 29.11.2009 14:14:
---
---

---

---

joo, mutta kaikille halukkaille niitä ei riitä. Toistan nyt itseäni, mutta ennen tätä opiskeluporjektiani hain kaikkea mahdollista työtä, mutta en päässyt edes yhteenkään haastatteluun..

Ajattelin itsekin asiaa etten varmasti hae ku just sitä duunii ku mitä kiinnostais oikeesti tehdä, mut todellisuus iski vastaan! Laajensin työnhakua ja siitä huolimatta oon päässy 10kk:ssa vasta yhteen työhaastatteluun ja sekin oli "fiasko". "Varasija" jo terminä kuulosti sähköpostissa siltä et tätäkö tää lama nyt sitte tulee olemaan... pelkkää lämmintä kädenpuristusta työhaastattelun jälkeen?
Nauskiss

#149 • • Nauskiss

tomii, 29.11.2009 12:16:
---
Nauskiss, 29.11.2009 11:24:
Töiden hakeminen vaikuttais aika turhauttavalta projektilta just nyt, kun about mitään ei oo tarjolla ja hakijoita on n. miljoona.

---
Joillakin aloilla toi on normaalistikin noin... Ei voi kuin vain kuvitella kuinka masentavaa taantuman/laman aika on tollasilla aloilla, kun tsäänssit menee jo ennestään paskasta tilanteesta vielä heikommiksi. :/

Mä kuvittelen myös olevani alalla jolla työllistyminen on tilanteessa kuin tilanteessa työn ja tuskan takana, tai suhteiden. Nyt en vaan jaksais tehdä itseäni tykö / laatia kymmeniä hakemuksia... Ehkä otan suosiolla loikoilubreikin, toivottavasti ansiosidonnaisella.

Yleisesti ottaen pidän työelämää turhan haastavana kun yli kymmenenkin vuoden työuran jälkeen kaikki on yhtä epävarmaa / epävakaata kuin alalla aloitellessa. Toki tämä on ammatinvalintakysymyskin, mutta trendi on Suomessa hyvin monella alalla liiaksi pätkätöiden ym. epämääräisyyden suuntaan kallellaan. (Just uutisoitiin, että Suomen työvoima on ihanteellisen 'liikkuvaa' ja 'dynaamista' - mun käsittääkseni kylläkin useimmiten PAKOSTA.)

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Claquesous

#150 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Real Charly, 29.11.2009 14:45:
"Varasija" jo terminä kuulosti sähköpostissa siltä et tätäkö tää lama nyt sitte tulee olemaan... pelkkää lämmintä kädenpuristusta työhaastattelun jälkeen?

Todellakin. Oon hakenut duunii nyt 1,5v ja niinä harvoina kertoina kun oon päässy työhaastikseen, toi on ollu just se mitä niist yleensä jääny käteen. Esimerkkinä: viime vkol olin yhes työvälitysfirman haastikses, jos ne haki asiakasyritykselle duunaria. Haastattelun lopussa kysyin, että montaks ootte haastatellu tähän mennesä, muija sanoi "20". Jatkokysymyksenä heitin, et monta paikkaa jaossa. "1" oli vastaus. Tajusin, et ainakaa todennäkösyydet ei oo mun puolella. Voinhan toki jopa saada sen duunin, mut suht. hankalaa.

--
32. of December

Claquesous

#151 • • Claquesous viidettä kolonnaa

pululu, 29.11.2009 13:59:
Oon nyt jo vuosia opiskellut ja sen ohessa oon tehnyt duunia henkilöstövuokrausfirman kautta. Palvelualoillehan se painottuu, oon ollut tarjoilijana, baarimikkona, tiskaajana, puhelingalluppeja tekemässä, ohjelmatoimistopaleveluyrityksen listoilla jnejne. Kaikkein parasta vuokratyöläisenä oleminen on se, että tutustuu koko ajan uusiin ihmisiin ja kontakteja syntyy kuin huomaamatta. Kun jaksaa olla tarpeeksi ahkeja ja innokas työntekijä, hyvälle ja asiaanpaneutuvalle työntekijälle löytyy aina lisää töitä, ja ehkä se vakituinenkin työ.

Mä en tiedä mistä sä puhut. Mä oon neljän henkilöstövuokrausyrityksen listoilla enkä kertaakaan ole saanut duunia niiden kautta. Olen mä päässyt työhaastatteluihin asti, mutta ne on poikkeuksetta tulleet bumerangina takaisin. En ole nirsoillut duunien kanssa enkä katsele duuneja pitkin nenänvartta. Yhdestä työnvälitystoimistosta en ole kuullut pihaustakaan sinä aikana kun olen ollut niiden listoilla. Muista on kyllä oltu yhteydessä paljonkin. Ja ne duunit, on ollu tarjolla puhelinbuukkaajaa, -haastattelijaa, -markkinoijaa, toimisto- ja myyntisihteeriä, markkinatutkimustraineeta, suomenkielistä helpdeskiä enkkuihin jne, jne. Ei ole natsannut. Ehkä en vaan osaa.

--
32. of December

Nauskiss

#152 • • Nauskiss
Huokaus. Jospa sitä kohta PÄÄSIS työttömäks ja huilaamaan. Nurkan takana odottaa jo... vielä hetken aikaa sinnittelyä.

(Veikkaan että jo puolen päivän työttömyyden jälkeen iskee paniikki taloudellisesta pärjäämisestä, mutta se on sitten sen hetken murhe. Juuri nyt ei jaksa enää yyyyyhtään enempää murehtia.)

--

#153 • • Reivaaja Guest

Nauskiss, 9.12.2009 18:16:
Huokaus. Jospa sitä kohta PÄÄSIS työttömäks ja huilaamaan. Nurkan takana odottaa jo... vielä hetken aikaa sinnittelyä.

(Veikkaan että jo puolen päivän työttömyyden jälkeen iskee paniikki taloudellisesta pärjäämisestä, mutta se on sitten sen hetken murhe. Juuri nyt ei jaksa enää yyyyyhtään enempää murehtia.)

Mut tolla metodilla sä murehdit koko ajan asioita, joille et mahda mitään, tai mahdat, muttet tee mitään.
Nauskiss

#154 • • Nauskiss

Reivaaja, 9.12.2009 18:24:
---

---

Mut tolla metodilla sä murehdit koko ajan asioita, joille et mahda mitään, tai mahdat, muttet tee mitään.

Varmaan siks oonki niin lopussa ku en koskaan tee mitään. *vink*

--

#155 • • Reivaaja Guest

Nauskiss, 9.12.2009 22:02:
---
---

---

---

Tai jos sä teet liikaa vääriä asioita ;)
Nauskiss

#156 • • Nauskiss

Reivaaja, 9.12.2009 22:11:
---
---
---

---

---

Miten sen nyt ottaa: Henkisen hyvinvoinnin kannalta todellakin vääriä (hiljalleen yhä v-mäisemmäksi käynyttä duunia), mutta fyysisen olemassaolon (jokapäiväinen leipä) kannalta välttämättömiä asioita. Asioilla kun on aina puolensa...

Aikaisempi elämänkokemus on opettanut, että stressitöntä rahapulaa ei ole. Siks en pysty olemaan ihan varauksettomasti innoissani v-mäisen työsaran päättymisestä. (Varsinkin kun yleinen työmarkkinatilanne on mikä on... oman alan tilanteesta puhumattakaan!)

--

Cloud

#157 • • Cloud Game Freak

Nauskiss, 10.12.2009 19:48:
---
Reivaaja, 9.12.2009 22:11:
---
---
---

---

---

---

Miten sen nyt ottaa: Henkisen hyvinvoinnin kannalta todellakin vääriä (hiljalleen yhä v-mäisemmäksi käynyttä duunia), mutta fyysisen olemassaolon (jokapäiväinen leipä) kannalta välttämättömiä asioita. Asioilla kun on aina puolensa...

Aikaisempi elämänkokemus on opettanut, että stressitöntä rahapulaa ei ole. Siks en pysty olemaan ihan varauksettomasti innoissani v-mäisen työsaran päättymisestä. (Varsinkin kun yleinen työmarkkinatilanne on mikä on... oman alan tilanteesta puhumattakaan!)

Aloita nolifettäminen jossain online roolipelissä kuten vaikka wow, takaan ettei ruokaan ja muihin tarpeisiin kulu paljoo kun oot työttömänä :) Ja rahaa säästyy.

no kun tuo häröily on saatu alta, niin kyllä täälläkin on taas kivaa olla ainakin hetken verran. Opiskelut päättyvät virallisesti jouluna, mutta muutama tehtävä tekemättä. Noo onneks on opiskeluiden aikana tullut säästeltyä rahaa sen verran että voi viettää luppoaikaa ja viettää tammi-helmikuun löröillessä sekä tehtäviä tehdessä kunhan jaksaa :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Gateway

#158 • • Gateway Club Therapy
Työttömyyttähän tuo puskee, johan tuota kuutisen vuotta kerkesikin hommia samassa firmassa tehdä. Saas nähdä löytyykö tästä kylästä enää hommia insinörtille vai pitääkö valua etelään kuten kaikki muutkin...
Claquesous

#159 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa

Claquesous, 29.11.2009 16:21:
Mä en tiedä mistä sä puhut. Mä oon neljän henkilöstövuokrausyrityksen listoilla enkä kertaakaan ole saanut duunia niiden kautta. Olen mä päässyt työhaastatteluihin asti, mutta ne on poikkeuksetta tulleet bumerangina takaisin. En ole nirsoillut duunien kanssa enkä katsele duuneja pitkin nenänvartta. Yhdestä työnvälitystoimistosta en ole kuullut pihaustakaan sinä aikana kun olen ollut niiden listoilla. Muista on kyllä oltu yhteydessä paljonkin. Ja ne duunit, on ollu tarjolla puhelinbuukkaajaa, -haastattelijaa, -markkinoijaa, toimisto- ja myyntisihteeriä, markkinatutkimustraineeta, suomenkielistä helpdeskiä enkkuihin jne, jne. Ei ole natsannut. Ehkä en vaan osaa.

Tähän liittyen. Tsiigailin viime viikolla mol:in kautta duunei ja löysin ton markkinatutkimustraineen ilmon sieltä. Laitoin sielt löytyneeseen osotteesee hakemuksen ja samalla jouduin tekee jotai tilastoihin liittyneitä tehtäviä. Tein ne ja pistin hakemuksen sisään. Toissapäivänä luin iltasella maileja ja olin saanu ko. firmalta mailii, jos mut kutsuttiin työhaastikseen. Kehuttiin vielä hyvästä hakemuksesta, saatto olla toki normiliirumlaarumii, jota suolletaan kaikille, silti. Oli muuten täysin identtinen ilmotus ja samat vaatimukset ku työnvälitysfirmalla sivuillaan enkä ollut saanut minkäänlaista yhteydenottoa sieltä päästä tähän duuniin liittyen. No joo, minkäs teet, eri ihmiset huomioi eri juttuja ja mul kävi sitte kai tsägä, et siel palkkaavas firmas joku diggas. Saattohan toi myös olla sattumaa ja kysees oli kaksi eri paikkaa. En usko.

--
32. of December

Nauskiss

#160 • • Nauskiss

Cloud, 10.12.2009 19:52:
---
Nauskiss, 10.12.2009 19:48:
---

---

Aloita nolifettäminen jossain online roolipelissä kuten vaikka wow, takaan ettei ruokaan ja muihin tarpeisiin kulu paljoo kun oot työttömänä :) Ja rahaa säästyy.

Heh, hauska neuvo. :)

--