työttömien luukku

202 posts, 11 pages, 68,676 views

Arsk4_

#61 • • Arsk4_ Lihis
JEE!! Ensi tiistaina tänne. Kyllä nyt tuntuu ihan jeessiltä että pääsee kesälomalle ja on massia, kunhan vain kesäloma ei jatkus joulun pyhille...

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

Vendela

#62 • • Vendela e-ra2co
Onnittelut kaikille iloiseen joukkoomme liittyneille uusille *joo*

Mites porukka kuluttaa aikaa, kun paperirumba on takanapäin?

Mun porukat ajattelee (ja varmaan jotkut tututkin), että en tee muuta kuin makaa ja ryyppää koska olen työtön. No, mä oon tässä kelaillut, että mun alkoholinkulutus on pienentynyt puolella sitten työssäoloaikojen. Enää ei oo sitä tunnetta, että vannetta kiristää - pakko nollata varsinkin, jos seuraava päivä on vapaa tai vasta iltavuoro jne. *hymy*
Lisäks olin tosi stressaavassa työssä, ja olin tyyliin koko ajan pienessä flunssassa. Nyt en oo ollu kipeenä oikeestaan ollenkaan moneen kuukauteen *kop kop kop*.
Ainut miinus on se, että lihoin muutaman kilon kun fyysinen työ loppui, mut oon nyt nekin saanu sulatettua poies urheilemalla.

Oon tosiaan opiskellut nyt aika paljon päivisin mieluisia aiheita ja oon kelannut, että jos käy aika pitkäksi niin meen vapaaehtoiseksi auttelemaan mummoja ja paappoja. Niitten kans on mukava yleensä jutella *hihu* Lisäks vois viedä kirpparille kamaa.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

wiwi

#63 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to työttömien luukku:

sativa, 6.7.2009 16:52:
Onnittelut kaikille iloiseen joukkoomme liittyneille uusille *joo*

Mites porukka kuluttaa aikaa, kun paperirumba on takanapäin?

No mulla ei ole mitään paperirumbaa tässä käsillä. Oon vähän tällanen semi-työtön: mulla on teoriassa työpaikka, mutta viimeaikoina ei ole kertakaikkiaan ollut töitä tarjolla. Nyt olen (palkallisella!) kesälomalla enkä voi ottaa vastaan niitä vuoroja joita nyt sitten olisi tietenkin. Toivon että saan pian uuden työpaikan ja pääsen irtautumaan kokonaan edellisestä, jossa oon jo viimeset kolme vuotta viihtynyt.

Oon käyttänyt aikani urheillen - ihanaa kun voi kuluttaa salilla niin kauan aikaa kun vain jaksaa! Lisäksi oon puuhaillu järjestöjuttuja, mikä on kanssa kivaa ja johtanut jopa sosiaalisen piirin laajenemiseen. Ja oon nähnyt paljon vanhoja hyviä ystäviä ja ollut poissa stadista, mikä on aina mukavaa.

Aika epävarmaa tää elämä on nyt taloudellisesti, ei voi paljon suunnitelmia tehdä. Jos oisin tiennyt tilanteen etukäteen oisin varmaan anonut opintotukea kesäksi ja opiskellut. Parit kurssit meinaan käydä kuitenkin. Jos seuraavalle vaikka muistaisin mennä...

Mä olen onnekas kun mies on hyvässä vakituisessa duunissa ja vanhemmat auttaa tarvittaessa. En ole siis mitenkään kusessa, mutta vähän tää rahattomuus ahdistaa kun on tottunut elättämään itsensä omalla työllä.

Huomenna jälleen työhaastatteluun. Oon kyllä jo niin tottunut pettymyksiin, että ei ole odotukset kauhean korkeella.

Niin ja oon mä kyllä aika paljon kaljaakin juonut. *blush*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Samu81

#64 • • Edited Samu81 kokolihaa

vala, 30.6.2009 19:40:
---
Mumuli, 30.6.2009 19:36:
---
vala, 30.6.2009 19:29:
mä oon itse asiassa jo odottanutkin että koska joku valopää tulee ja heittää ton.. nyt se sitte tapahtu..

---

Mitä helvettiä?! Työtähän sekin on? Vai meinaatko että kun menet syömään niin mooses napsauttaa sormia ja ne ruuat ilmestyy tyhjästä sun tarjottimelle?

---

Tarkotin kun töitä ei riitä kaikille hakijoille.. Ma oon hakenu vaikka mitä, tuloksetta.. Mä alotankin syksyllä sitte opiskelun jos se auttais tulevaisuudessa...

Kyllä ainakin täällä pk-seudulla pääsee vaikka millaisiin siivous-, rakennusapu-, vuokratyöntekijä-, mäkkärihommiin. Taitaa vain olla niin, että useampi suomalainen on mielummin työtön kuin menee tekemään ns. mitä tahansa hommia. Mamut sitten kiittävät ja pikkuhiljaa valtaavat esimerkiksi, bussinkuljettajien, taksikuskien, siivous ym. -töitä.

Siinä mielessä ymmärrän Mumulia, että joku roti noissa ei ole duunia -valitteluissa, kyse taitaa olla pikemminkin siitä millainen työ kelpaa, millainen ei. Onhan se vähän koomista, kun disautellaan jtn mäkkärimyyjiä tai kaupankassoja ja samaan aikaan nostellaan jtn Kelan päivärahoja :D

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

#65 • • Reivaaja Guest

Mumuli, 30.6.2009 19:14:
Vittuako hipit valitatte

Töitä kyllä aina on jos vain tekee, eikä nirsoile
Hampurilainen etsii myyjää @ Hesburger, näin niinkuin esimerkiksi vain
Että ottaa kupoliin kun jengi perustaa näitä ehhehee luukkuja ja sit pitää normaaleitten ihmisten tulla tänne kertomaan teille avuttomille pikkukikkeleille, että hei töitä on ja sitä saa

Ja väitteesi osoittaaa täydellistä empatian puutetta. Vaan eipä hätää. Se on normaalia nykyään, eli olet oikeassa.
Vaan empä usko että kykenet ratkaisemaan ongelmaa edes valiokunnan tuella.

Kaltaisesi ihmiset syövät koulutuksen merkityksen ja korjaukseksi saa yksityistämisen. Vaan eipä yllätä.
Kokoomus oli koulu-uudistuksia vastaan jo aikoinaaan. Nykyinen populismilla peitetty semifasistihallitus vihreine takinkääntäjineen on SDP:n luoma oikeistoluopio.
ValaX

#66 • • Edited ValaX

Samu*, 7.7.2009 14:14:
---

---

Kyllä ainakin täällä pk-seudulla pääsee vaikka millaisiin siivous-, rakennusapu-, vuokratyöntekijä-, mäkkärihommiin. Taitaa vain olla niin, että useampi suomalainen on mielummin työtön kuin menee tekemään ns. mitä tahansa hommia. Mamut sitten kiittävät ja pikkuhiljaa valtaavat esimerkiksi, bussinkuljettajien, taksikuskien, siivous ym. -töitä.

Siinä mielessä ymmärrän Mumulia, että joku roti noissa ei ole duunia -valitteluissa, kyse taitaa olla pikemminkin siitä millainen työ kelpaa, millainen ei. Onhan se vähän koomista, kun disautellaan jtn mäkkärimyyjiä tai kaupankassoja ja samaan aikaan nostellaan jtn Kelan päivärahoja :D

Niin kuin muistaakseni aikasemmin sanoin, olen hakenut vaikka mitä, tuloksetta. En ole päässyt edes haastatteluihin sen jälkeen kun jäin työttömäksi. Mun mielestä myöskin mäkkärimyyjien ja kaupankassojen dissaaminen on perseestä, sinä olet kyllä oikeassa. Asia on niin että kaikista ihmisistä ei ole asikaspalvelun, kuten esim. musta. Multa löytyy mm. tarjoilian koulutus, mutta mun sairauden takia mä en pysty asikaspalveluun. Meinaaks sä että tää peruspäiväraha mukamas riittää normaaliin elämään, ei todellakaan. Sen takia mä lähdenkin syksyllä kouluun , kuten tuola jo aikasemmin sanoinkin.
Samu81

#67 • • Samu81 kokolihaa

vala, 7.7.2009 15:53:
---
---

Niin kuin muistaakseni aikasemmin sanoin, olen hakenut vaikka mitä, tuloksetta. En ole päässyt edes haastatteluihin sen jälkeen kun jäin työttömäksi. Mun mielestä myöskin mäkkärimyyjien ja kaupankassojen dissaaminen on perseestä, sinä olet kyllä oikeassa? Asia on niin että kaikista ihmisistä ei ole asikaspalvelun, kuten esim. musta. Multa löytyy mm. tarjoilian koulutus, mutta mun sairauden takia mä en pysty asikaspalveluun. Meinaaks sä että tää peruspäiväraha mukamas riittää normaaliin elämään, ei todellakaan. Sen takia mä lähdenkin syksyllä kouluun , kuten tuola jo aikasemmin sanoinkin.

Tarkoitus ei suinkaan ollut vittuilla tahi kirjoitella juuri sinulle. Enemmänkin yleisesti kommentoida tota täysin tavallisen nuorison asennetta muutamiin ammatteihin... Itse tiedän kyllä millaista on olla pitkäaikaistyötön, usko pois.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Freja

#68 • • Freja Sihteeri

vala, 7.7.2009 15:53:
---
---

---

---

Niin kuin muistaakseni aikasemmin sanoin, olen hakenut vaikka mitä, tuloksetta. En ole päässyt edes haastatteluihin sen jälkeen kun jäin työttömäksi. Mun mielestä myöskin mäkkärimyyjien ja kaupankassojen dissaaminen on perseestä, sinä olet kyllä oikeassa? Asia on niin että kaikista ihmisistä ei ole asikaspalvelun, kuten esim. musta. Multa löytyy mm. tarjoilian koulutus, mutta mun sairauden takia mä en pysty asikaspalveluun. Meinaaks sä että tää peruspäiväraha mukamas riittää normaaliin elämään, ei todellakaan. Sen takia mä lähdenkin syksyllä kouluun , kuten tuola jo aikasemmin sanoinkin.

Eli tässä on nyt sitten jostain muusta kyse - millaisia hakemuksia laitat eteenpäin? Millainen on CV:si, ja oletko tarkistuttanut sen jollain kielioppihimohenkilöllä, ettei siinä ole pahoja virheitä?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

ValaX

#69 • • ValaX

Freja, 7.7.2009 15:56:
---

---

Eli tässä on nyt sitten jostain muusta kyse - millaisia hakemuksia laitat eteenpäin? Millainen on CV:si, ja oletko tarkistuttanut sen jollain kielioppihimohenkilöllä, ettei siinä ole pahoja virheitä?

En oo tarkastuttanu kellään kielioppihenkilöllä. Pitäis varamaan, kun toi ulosanti nyt välillä vähän tökkii mulla. Systeri on joskus ollu mukana tekemässä hekemuksia mun kanssa ja sen kanssa on tehty cv:kin. Tällä hetkellä oloa helpottaa kyllä helvetisti se tieto että olen päässyt hakemaani kouluun, mikä startaa elokuun lopulla:)
Vendela

#70 • • Vendela e-ra2co

wiwi, 7.7.2009 13:48:
---
Mä olen onnekas kun mies on hyvässä vakituisessa duunissa ja vanhemmat auttaa tarvittaessa. En ole siis mitenkään kusessa, mutta vähän tää rahattomuus ahdistaa kun on tottunut elättämään itsensä omalla työllä.

Huomenna jälleen työhaastatteluun. Oon kyllä jo niin tottunut pettymyksiin, että ei ole odotukset kauhean korkeella.

Tsemiä haastatteluun! *tähti*

Hyvä, että sun vanhemmat ja poikakaveri auttaa. Mulla sama homma vanhempien suhteen ja alkaa kyllä olla nöyryyttävää olla koko ajan käsi ojossa, kun odottelee päätöstä tuista (ens vkolla pitäs kuulemma tulla). Ne (tai lähinnä isä, äiti on asennevammainen työtön elämäntapataiteilija) pystyy periaatteessa kontrolloimaan mun elämää tällä hetkellä. Kamalaa.

Kävin tänään sossussa, kun ei oo tyyliin rahaa ostaa ruokaa. Ne sanoi, että tule huomenna uudestaan - eikun mehän olemme huomenna kiinni. Tuli itku, kun oon niin kyllästynyt tähän pompottamiseen. Vaikka en ole kirkossa, ja vaikka sillä virkailijalla oli ilmeisesti ruokatunti, se järjesti mulle tapaamisen jonkun diakoniatyöntekijänkanssa ja sain sieltä "ruokashekin". Aah, helpotus, ei tarvi nyt pariin päivään miettiä, että voinko urheilla koska silloin nälkä on kovempi.

Sitten kun ne mun about kolmen-neljänkuukauden korvaukset tulee takautuvasti, niin vittusaatana mä biletän koko viikonlopun non-stop, koska en oo päässyt tänäkesänä vielä minnekään, käyn raflas syömäs, ostan uudet kuteet ja kengät ja jos sekoan niin käyn vielä hakeen lävärinkin! *pahis*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

evvk

#71 • • Edited evvk
Suomi24.fi:sää Potkut ja Työttömyys -palstalla on melko masentavaa luettavaa. Siellä syytellään omasta työttömyydestä poliitikkoja, yrittäjiä ja muita ja haukutaan yrittäjiä loispummiyrittäjiksi jotka vaan kierrättää ilmaisia työharjoittelijoita eli orjuuttavat karenssin uhalla työttömiä. Sixpackit tuntuu kyllä maistuvan siellä päivittäin. Voi ruikun ruikun.
#72 • • Equalizer Guest
toiset tekee 7 päivää viikossa työtä ja joteskin tuntuu et se rahakin katoaa työssäkäymiseen kun pitää ostella eväitä eikä ruokakaan ole halpaa nykyään. tuntuu ettei hyödy työssäkäynnistä mitään kun ei ole rahaa tehdä siltikää koskaan mitään. osa menee verottajalle ja loput asumiseen mut ompahan katto pään päällä ellei rahaa..sellaista se on nykyään
evvk

#73 • • Edited evvk

Equalizer, 7.7.2009 17:53:
toiset tekee 7 päivää viikossa työtä ja joteskin tuntuu et se rahakin katoaa työssäkäymiseen kun pitää ostella eväitä eikä ruokakaan ole halpaa nykyään. tuntuu ettei hyödy työssäkäynnistä mitään kun ei ole rahaa tehdä siltikää koskaan mitään. osa menee verottajalle ja loput asumiseen mut ompahan katto pään päällä ellei rahaa..sellaista se on nykyään

Vähemmän sitä työttömänä on. Mut joo ei töissä ole aikaa laittaa halpaa ruokaa vaan pitää laittaa kallista valmisruokaa ja sit työmatkat maksaa.. juu jos Hesassa asus niin pitäs olla palkka jotain 3500 € / kk et pärjäis.
Wolverine

#74 • • Edited Wolverine

mark hamilton, 7.7.2009 18:00:
---

---

Vähemmän sitä työttömänä on. Mut joo ei töissä ole aikaa laittaa halpaa ruokaa vaan pitää laittaa kallista valmisruokaa ja sit työmatkat maksaa.. juu jos Hesassa asus niin pitäs olla palkka jotain 3500 € / kk et pärjäis.

ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot! Itselläni ei tulot ole kuin about 2200e/kk ja käteen jää vähän reilu 1500e. Vuokra, sähkö, netti, kuntosali, dösäzetti, kännykkälasku jne nii tosta lohkee vajaa 500e pois. Mutta kuitenkin jää käteen vielä se 1000e jolla pärjää ihan hyvin.

mod: niin ja siis tää kommentti oli tohon ettei STADISSA voi pärjätä alle 3500e/kk liksalla :P
ValaX

#75 • • ValaX
Mulla jää vuokran jälkeen käteen sellanen 330€, josta sitte maksetaan kaikki muu eläminen..
anniharha

#76 • • anniharha
Tässä kuussa tuli vuokran lisäks vähän reilu satanen. Kyllä on taas niin levee leipä pöydässä että <3

--
and though my words could save the world they never come out right

#77 • • Sunshine^82 Guest
Vuokran maksun jälkeen jää sellainen 300e, et sillee.
evvk

#78 • • evvk

Wolverine, 7.7.2009 18:21:
---
mark hamilton, 7.7.2009 18:00:
---

---

---

ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot! Itselläni ei tulot ole kuin about 2200e/kk ja käteen jää vähän reilu 1500e. Vuokra, sähkö, netti, kuntosali, dösäzetti, kännykkälasku jne nii tosta lohkee vajaa 500e pois. Mutta kuitenkin jää käteen vielä se 1000e jolla pärjää ihan hyvin.

mod: niin ja siis tää kommentti oli tohon ettei STADISSA voi pärjätä alle 3500e/kk liksalla :P

Jaa no mää kuulin ton 3500 € / kk jutun koulussa yheltä oppilaata... kellä oikeesti on ees niin iso palkka kun jollain J2EE-koodarilla ehkä.
evvk

#79 • • evvk
Tää on kyllä niin paras:

#80 • • Equalizer Guest