202 posts, 11 pages, 68,650 views
Replying to työttömien luukku:
sativa, 6.7.2009 16:52:
Onnittelut kaikille iloiseen joukkoomme liittyneille uusille
Mites porukka kuluttaa aikaa, kun paperirumba on takanapäin?
vala, 30.6.2009 19:40:
---
Mumuli, 30.6.2009 19:36:
---
vala, 30.6.2009 19:29:
mä oon itse asiassa jo odottanutkin että koska joku valopää tulee ja heittää ton.. nyt se sitte tapahtu..
---
Mitä helvettiä?! Työtähän sekin on? Vai meinaatko että kun menet syömään niin mooses napsauttaa sormia ja ne ruuat ilmestyy tyhjästä sun tarjottimelle?
---
Tarkotin kun töitä ei riitä kaikille hakijoille.. Ma oon hakenu vaikka mitä, tuloksetta.. Mä alotankin syksyllä sitte opiskelun jos se auttais tulevaisuudessa...
Mumuli, 30.6.2009 19:14:
Vittuako hipit valitatte
Töitä kyllä aina on jos vain tekee, eikä nirsoile
Hampurilainen etsii myyjää @ Hesburger, näin niinkuin esimerkiksi vain
Että ottaa kupoliin kun jengi perustaa näitä ehhehee luukkuja ja sit pitää normaaleitten ihmisten tulla tänne kertomaan teille avuttomille pikkukikkeleille, että hei töitä on ja sitä saa
Samu*, 7.7.2009 14:14:
---
---
Kyllä ainakin täällä pk-seudulla pääsee vaikka millaisiin siivous-, rakennusapu-, vuokratyöntekijä-, mäkkärihommiin. Taitaa vain olla niin, että useampi suomalainen on mielummin työtön kuin menee tekemään ns. mitä tahansa hommia. Mamut sitten kiittävät ja pikkuhiljaa valtaavat esimerkiksi, bussinkuljettajien, taksikuskien, siivous ym. -töitä.
Siinä mielessä ymmärrän Mumulia, että joku roti noissa ei ole duunia -valitteluissa, kyse taitaa olla pikemminkin siitä millainen työ kelpaa, millainen ei. Onhan se vähän koomista, kun disautellaan jtn mäkkärimyyjiä tai kaupankassoja ja samaan aikaan nostellaan jtn Kelan päivärahoja :D
vala, 7.7.2009 15:53:
---
---
Niin kuin muistaakseni aikasemmin sanoin, olen hakenut vaikka mitä, tuloksetta. En ole päässyt edes haastatteluihin sen jälkeen kun jäin työttömäksi. Mun mielestä myöskin mäkkärimyyjien ja kaupankassojen dissaaminen on perseestä, sinä olet kyllä oikeassa? Asia on niin että kaikista ihmisistä ei ole asikaspalvelun, kuten esim. musta. Multa löytyy mm. tarjoilian koulutus, mutta mun sairauden takia mä en pysty asikaspalveluun. Meinaaks sä että tää peruspäiväraha mukamas riittää normaaliin elämään, ei todellakaan. Sen takia mä lähdenkin syksyllä kouluun , kuten tuola jo aikasemmin sanoinkin.
vala, 7.7.2009 15:53:
---
---
---
Kyllä ainakin täällä pk-seudulla pääsee vaikka millaisiin siivous-, rakennusapu-, vuokratyöntekijä-, mäkkärihommiin. Taitaa vain olla niin, että useampi suomalainen on mielummin työtön kuin menee tekemään ns. mitä tahansa hommia. Mamut sitten kiittävät ja pikkuhiljaa valtaavat esimerkiksi, bussinkuljettajien, taksikuskien, siivous ym. -töitä.
Siinä mielessä ymmärrän Mumulia, että joku roti noissa ei ole duunia -valitteluissa, kyse taitaa olla pikemminkin siitä millainen työ kelpaa, millainen ei. Onhan se vähän koomista, kun disautellaan jtn mäkkärimyyjiä tai kaupankassoja ja samaan aikaan nostellaan jtn Kelan päivärahoja :D
---
Niin kuin muistaakseni aikasemmin sanoin, olen hakenut vaikka mitä, tuloksetta. En ole päässyt edes haastatteluihin sen jälkeen kun jäin työttömäksi. Mun mielestä myöskin mäkkärimyyjien ja kaupankassojen dissaaminen on perseestä, sinä olet kyllä oikeassa? Asia on niin että kaikista ihmisistä ei ole asikaspalvelun, kuten esim. musta. Multa löytyy mm. tarjoilian koulutus, mutta mun sairauden takia mä en pysty asikaspalveluun. Meinaaks sä että tää peruspäiväraha mukamas riittää normaaliin elämään, ei todellakaan. Sen takia mä lähdenkin syksyllä kouluun , kuten tuola jo aikasemmin sanoinkin.
Freja, 7.7.2009 15:56:
---
---
Eli tässä on nyt sitten jostain muusta kyse - millaisia hakemuksia laitat eteenpäin? Millainen on CV:si, ja oletko tarkistuttanut sen jollain kielioppihimohenkilöllä, ettei siinä ole pahoja virheitä?
wiwi, 7.7.2009 13:48:
---
Mä olen onnekas kun mies on hyvässä vakituisessa duunissa ja vanhemmat auttaa tarvittaessa. En ole siis mitenkään kusessa, mutta vähän tää rahattomuus ahdistaa kun on tottunut elättämään itsensä omalla työllä.
Huomenna jälleen työhaastatteluun. Oon kyllä jo niin tottunut pettymyksiin, että ei ole odotukset kauhean korkeella.
Equalizer, 7.7.2009 17:53:
toiset tekee 7 päivää viikossa työtä ja joteskin tuntuu et se rahakin katoaa työssäkäymiseen kun pitää ostella eväitä eikä ruokakaan ole halpaa nykyään. tuntuu ettei hyödy työssäkäynnistä mitään kun ei ole rahaa tehdä siltikää koskaan mitään. osa menee verottajalle ja loput asumiseen mut ompahan katto pään päällä ellei rahaa..sellaista se on nykyään
mark hamilton, 7.7.2009 18:00:
---
toiset tekee 7 päivää viikossa työtä ja joteskin tuntuu et se rahakin katoaa työssäkäymiseen kun pitää ostella eväitä eikä ruokakaan ole halpaa nykyään. tuntuu ettei hyödy työssäkäynnistä mitään kun ei ole rahaa tehdä siltikää koskaan mitään. osa menee verottajalle ja loput asumiseen mut ompahan katto pään päällä ellei rahaa..sellaista se on nykyään
---
Vähemmän sitä työttömänä on. Mut joo ei töissä ole aikaa laittaa halpaa ruokaa vaan pitää laittaa kallista valmisruokaa ja sit työmatkat maksaa.. juu jos Hesassa asus niin pitäs olla palkka jotain 3500 / kk et pärjäis.
Wolverine, 7.7.2009 18:21:
---
mark hamilton, 7.7.2009 18:00:
---
---
Vähemmän sitä työttömänä on. Mut joo ei töissä ole aikaa laittaa halpaa ruokaa vaan pitää laittaa kallista valmisruokaa ja sit työmatkat maksaa.. juu jos Hesassa asus niin pitäs olla palkka jotain 3500 / kk et pärjäis.
---
ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot! Itselläni ei tulot ole kuin about 2200e/kk ja käteen jää vähän reilu 1500e. Vuokra, sähkö, netti, kuntosali, dösäzetti, kännykkälasku jne nii tosta lohkee vajaa 500e pois. Mutta kuitenkin jää käteen vielä se 1000e jolla pärjää ihan hyvin.
mod: niin ja siis tää kommentti oli tohon ettei STADISSA voi pärjätä alle 3500e/kk liksalla :P